Der du kan stikke innom med alt løst og fast omkring dette noble spillet.
Masters begynner om en ukes tid, kommer opp egen tråd for den turneringen, selvom det ikke er en rankingturnering.
Godt nytt snooker-år til alle fans!
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Logg inn Ny bruker? Registrer deg her.Ny bruker? Registrer deg her!
Der du kan stikke innom med alt løst og fast omkring dette noble spillet.
Masters begynner om en ukes tid, kommer opp egen tråd for den turneringen, selvom det ikke er en rankingturnering.
Godt nytt snooker-år til alle fans!
Godt nytt år ja. Snookeren har blitt snudd litt opp ned det siste året. Atg Hendry skulle rase nedover rankingen var jo ikke noe man ble overrasket over, men at Sullivan faller ut av topp 16 i 2012 hadde jeg aldri trodd om noen hadde spurt meg for et år siden.
Uansett så blir det et spennende år, og et år hvor jeg håper Kurt kan stabilisere seg på et høyere nivå!
Noen som vet når de begynner på Eurosport i dag?
Dette tror jeg du finner like fort som meg, men uansett: Nå om 20 minutter og helt fram til kl. 22.00 (!) Wow!
Forresten artig å se Stephen Hendry i går; spilte godt og stødig, som jeg ikke kan huske sist. Bør vel strengt tatt ta seg videre på bekostning av Holt.
I år ble jeg og en kompis enige om å starte sesongen på skikkelig vis, så det blir rett og slett en tur til Alexandra Palace om knappe to uker for å se litt kvartfinale-action på nært hold. Det blir min første gang live, og etter hva jeg har hørt om atmosfæren i dette "folkets palass" så blir det nok minneverdig!
Hadde du sagt det for et par år siden så skulle jeg vært hjertens enig, men nå blir jeg ikke forundret om han taper 4-0. Men det er vel lov å håpe, han spilte jo faktisk godt i går kveld!
Nå er det uansett Allen vs Gould, og da heier vi på Gould!
Bør i hvert fall karre med seg det lille av poeng han kan greie her. Kjipt at det er et gap på over 5000 poeng opp til topp 16.
Han er vel på en 147, Gould har da ikke laget en ball?
Og der fant kommentatoren ut av det også :)
Så bommer han svart nummer 14 off the spot. Uansett et flott break.
Ikke at jeg så den selv, men en av de verste 147-missene må vel være Ken Dohertys i Masters-finalen mot Stevens i 2000. Den så skikkelig sur ut.
smooth sport. Digger det..
Jeg har jo sett den på youtube etterkant, og det kosteligste er jo uttrykket på Stevens når Doherty bommer :)
Det var vel en dyr bom også, mener det var 100k pund i premie for en 147 i Masters på den tiden.
Hehe, ja - nesten som det var ham selv som bommet den. Det kan godt være, mht. premiesum.
Liker ikke helt dette at de nå heller bygger oppp summen videre. Likte bedre da det var opptil £ 20 000 for en 147 i turneringene.
Han her Christian Johannessen, er det samme mann som er Carambole-mester?
Christian vant faktisk nm-titler i alle grenene ifjor. Lag-NM i pool (samt sølv i 9-ball), NM i 3 vants carambole og NM 6-reds snooker. Imponerende.
Ja, der får'n si.
Han nevnte Walden tapte for Perry, det betyr at O'Sullivan beholder plassen i topp 16 litt til.
Tydeligvis ikke like ellevill interesse i München som det er i Berlin, men det tyske publikummet virker ganske så dedikert i sporten, og som vet å verdsette gode støt og klapper på de 'rette plassene'. Og bra er jo det. Må gjerne legges flere turneringer dit. Og som nevnt i en annen tråd: gjerne en fullskala rankingturnering i Belgia. Var jo sykt god stemning da de spilte i Antwerpen.
Enig, er jo ofte dårlige oppmøte på flere av turneringene som man har hatt f.eks i Skotland, Wales etc. Mye bedre å få noen flere turneringer på kontinentet, når det tydligvis er interesse for det. Gjerne på toppen av de som allerede eksisterer.
Jeg er i Tyskland. Syns det er imponerende oppmøte her. Da Kurt spilte mot Higginson kl.09 på fredag var det sikkert 50 stk der fra første støt. Minst dobbelt iløpet av den første timen. Utsolgt på billeter og det i en PTC hvor mange av stjernene mangler.
Forøvrig har Allen blitt litt ekstra korpulent i løpet av det siste året. Sees spesielt godt i profil med den stramme sorte vesten over maven ;)
Helt sykt hvor dårlig oppmøte det har vært de siste årene GP ennå ble spilt; ikke minst med tanke på hvor mange toppspillere Skottland har. Både i Aberdeen og Glasgow, men kanskje først og fremst førstnevnte by. Det var jo sykt glissent. Begge byene er jo såpass stor, at man lett burde kunne fylle tribunene.
Vet ikke om Kim «Zzzz» Hartman fremdeles kommenterer for svensk ES, men kunne vært artig å høre en kommentar fra han side, om den saken. Sa vel en gang at Matthew Stevens visstnok hadde løping som hobby, 'men det ser det ut til at han er sluttet med nå' Haha.
Legendarisk :)
Fy faen å feit maguire har blitt.
Noen her inne som spiller isnooker? Brukernavn?
Dette har jeg jo for så vidt også nevnt før, men synes det er veldig hyggelig at David Gray er med i sirkuset igjen - med tanke på hvor langt han var ute på ''sykkeltur''.
Disse har vel neppe møttes siden Maguire smardet ham i UK.-finalen.
Tror forresten at det var etter den turneringen at O'Sullivan (tapte jo mot Maguire) uttalte at han trodde skotten ville dominere snooker-sporten de neste årene. Men man vet jo i dag at så ikke skjedde. Utrolig så han har surret og rotet i de årene etter 2004. Jeg blir sikkert litt inhabil, men du verden så godt den mannen spiller når han er på sitt beste.
Fra distanse ligner dommeren på Federer.
Pleide å spille Snooker i Torggata, de hadde jo drøssevis av poolbord i tillegg til to fine snookerbord, men det stedet eksisterer jo ikke lenger, er bytta ut med en klesbutikk. Kan uansett si at det er omtrent èn million ganger vanskeligere enn pool.
Jeg spiller en del live-snooker selv. Ganske mye vanskeligere ja! Men hundre ganger deiligere når man først får det til, å spillet flyter.