Jeg har vært i diskusjon med noen venner, kan noen hjelpe meg?
Å hva er eventuelt størst av basket og fotball?
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Jeg har vært i diskusjon med noen venner, kan noen hjelpe meg?
Å hva er eventuelt størst av basket og fotball?
Fotball. Liten tvil om det.
Kappgang.
Liten misforståelse her, basket er ikke i nærheten av å være den største sporten, den er i stedet sporten for de største menneskene.
Fotball vinner ganske enkelt her.
lurespørsmål folkens, dåkker gikk rett i fella! basket er en mye større sport enn fotball.
beklager skuffelsen
Selvfølgelig ikke. Fotball er verdens klart størst idrett, målt etter de fleste parametere.
(Innlegget ble redigert 15.02.12 09:55)
Du må gjerne lure deg selv om du har mest glede av å fornekte virkeligheten. Sånt er populært i mange kretser.
vil gjerne se statistikken på målingene dine. Vært flott med en link, oppdatert senest 2009.
kan du ikke bare send statistikken, så slepp du å faile nå mer
Hva mer trenger du bevis på ?
At 2 er mer enn 1 ?
Kan være greit å samle opp litt når vi først holder på.
Ellers så har vi omvendt bevis førsel i slike saker. Det kommer for. eks gjevnlig tullinger som hevder at volleyball er verdens største sport. Da er det altså din oppgave å motbevise at en etablert sannhet som at fotball er verdens største idrett, liksom ikke er det.
Basket er stort i USA, Spania, Hellas, Litauen + middels i en del andre østeuropeiske og asiatiske land. Liten sport i vest-europa, midt-østen, latin-amerika og afrika.
Visste du at det f.eks. i Kina finnes over 100 millioner basketspillere? Det er den eneste ballidretten som er skoleidrett rundtom i hele store Kina. Visste du at det er flere basketspillere registert i Brasil enn fotball? Visste du at basket sort sett bare er en liten idrett i Norge og Danmark her i Europa? Basket blir spilt av et enormt antall. Men når det gjelder popularitet er jeg enig, fotball er den mest populære idretten når gjelder tilskuertall og tv - sendinger osv
(Innlegget ble redigert 15.02.12 11:30)
Dette vil jeg dokumentasjon på. At det er flere basketspillere i Brasil enn fotballspillere henger overhodet ikke på grep. Det er vel bare i fantasien din, tror jeg.
Basket er uten tvil en stor idrett. Verdens nest største lagidrett, etter fotball. Men fotball er selvfølgelig soleklart størst.
Volleyball (innendørs) er idretten med flest aktive utøvere har jeg lest.
Du neglisjerer selvsagt det faktum at det finnes mennesker som spiller fotball uten å være registrert. Dette gjelder også for basketball, for all del, men i fotball trenger man kun fire kokosnøtter, en plastpose fylt med noe tøy og en til to ivrige sjeler. Jeg antar at disse uregistrerte spillerne, just som de registrerte spillerne i barnefotballen i dagens Norge, leker at de er Cristiano Ronaldo eller Lionel Messi.
Eksempelet er noe karikert, men du har tidenes mest håpløse analyse.
Dette er vel bare løse antagelser og tall tatt temmelig rett ut fra luften vil jeg tro. Både fotball og basket er nok større enn volleyball.
Nå vil også Helloween komme og fortelle deg at volleyball er en miniidrett og at cricket, rugby, am.fotball, landhockey, ishockey er større, men dette kan nok i høy grad diskuteres.
Fotball, ingen tvil. Men i USA har jeg ikke peiling, baseball er vel nasjonal sporten der men a.football og basket er jo også svært.
I den grad Wikipedia kan brukes som en midlertidig kilde, så kan jeg prøve å grave fram mer :)
Edit: Her er en annen link
Edit2: Men der sto det mye rart gitt..
(Innlegget ble redigert 15.02.12 11:41)
På linken stod det at det er 4 ganger så mange som spiller volleyball enn fotball, tvilsomt !
Også tvilsomt at hver 7. person her i verden spiller volleyball..
Også tvilsomt at det er flere som spiller bordtennis enn fotball
Amerikansk fotball er jo den klart mest populære idretten når det gjelder publikum og tv-tall. Baseball virker mest som en barneidrett.
Bak de store proffligaene er jeg dog uhyre usikker på hvordan idretten i USA er organisert og hvor mange aktive utøvere det fnnes.
Oops
(Innlegget ble redigert 15.02.12 12:36)
Vet ikke om jeg er helt enig i det. Bordtennis har jo en enorm posisjon i øst-Asia, og der vet vi jo at det bor mange mennesker :-)
Som sagt mange ganger før, INGENTING tyder på at volleyball er en stor idrett.
Det er heller ingenting som tyder på at basket er større enn fotball.
Så da legger vi bare debatten død.
Herregud, han snakker jo om i USA
Neivel? Regner du aktive utøvere som "ingenting"?
Kan du forklare meg hva som viser at en idrett er stor eller ikke?