det oppklarer egentlig ikke så mye. ikke pr. 2012 ihvertfall. alle de norske spillerne er ikke så store at de skal overskygge utøvere i andre idretter. I 2013 så får vi satse på at U-21 gutta skal spille EM. men bare det at de er godt med i kvalliken og har alle muligheter til å kvalle seg, hadde fortjent en dreining av fokuset slik at det ble mye mer oppmerksomhet på disse spillerne og U-21 landslaget.
Tror en god del av U-21 lagene skulle slite med ett toppet norsk lag der.
Nå tror jeg A-landslaget sin kvallik kommer til å bli veldig bra, når vi er med der, så er det greit med mer fokus på disse spillerne og landslaget. men da snakker jeg om nettopp landslagsspillerne og landslaget, da snakker jeg ikke om fotballkveld hvor mange lag får masse oppmerksomhet. At Stabæk sliter i bunn av tabellen bryr meg ikke så mye. det samme går for at Hareide har gått av...
Slike saker fortjener egentlig:Åge Hareide har gått av. Les mer på TV2.no.
fotballdekningen er det så mye negativt å si om, så det har jeg ikke tenkt å gå inn på. Men for mye og feil er første bud. Er i grunn ganske rart at flere norske fotballspillere får mye mer oppmerksomhet enn Tutta, Hushovd, Edvald og de andre syklistene, hockeystjernene våre og ikke minst de beste friidrettsutøverne. Og ikke feil at håndballspillerne våre blir blant de mest profilerte her hjemme. håndball involverer tross alt veldig mange i Norge.
Det må være en pyramide i hvor mye oppmerksomhet de forskjellige spillerne/lagene får. er ikke noe problem at middelhavsfarerne får en liten notis i nettavisen istedet for en sak på tv-sporten. er heller ikke noe problem at det bare er interessante saker om de store lagene i avisen. man går ikke lagene i sømmene for å lage flere nye saker om laget...
som sagt, for mye og feil. man kan heller skru opp fokuset hvis A-landslaget kvaller seg.