Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Erik Tysse

NYTT TEMA
goggen43
goggen43Innlegg: 6358
26.06.12 11:23

http://www.dagbladet.no/2012/06/26/sport/norges_idrettsforbund/olympiatoppen/borre_rognllien/erik_tysse/22277109/

Dette er svært så begredelig sak som stort sett alt av Norsk presse ikke vil snakke og registrer dette har også vært en ikke tema her på VGD, HVORFOR?

Norge viser her sitt sanne falske ansikt, vi har fordømt og snakket om andre land sine dopede utøvere i årevis, satt nesa i været og sagt de er noe de andre gjør og ikke vi.

Nå har vi en som tatt og dømt da skal vi med olympiatoppen som pådriver legge alt til rette for at han skal klare kravet og komme til OL , dette blir så feil så feil.

Dette er så skammelig det kan få blitt og noe man skal i bakhodet neste gang en utlending blir tatt og Norsk presse hiver seg på hyle koret.

Norge er aldri redd for å kaste den første stein når deg gjelder andre.

Litotes
LitotesInnlegg: 32407
26.06.12 11:34

Dette har ikke vært noe ikke-tema på VGD, nei. Prøv å søke på "Tysse" så skal du se.

goggen43
26.06.12 11:37
Litotes: Dette har ikke vært noe ikke-tema på VGD, nei. Prøv å søke på "Tysse" så skal du se.

Så ingen tråd om dette.

Perbu
PerbuInnlegg: 1989
26.06.12 11:57

Bergens Tidende har hatt flere store oppslag om saken, der begge sider har sluppet til.

goggen43
26.06.12 12:00
Perbu: Bergens Tidende har hatt flere store oppslag om saken, der begge sider har sluppet til.

Flott at ikke bare Dagbladet skriver om dette.

goggen43
26.06.12 12:53
Litotes: Det er en begynnelse. Er tatt opp i mange andre tråder uten "Tysse" i trådtittelen.

Tittet på disse nå og ser ikke at problematikken rundt dette med London deltagelse blir særlig tatt opp i de tråder.

Litotes
26.06.12 13:05
goggen43: Tittet på disse nå og ser ikke at problematikken rundt dette med London deltagelse blir særlig tatt opp i de tråder

Å, da ber jeg masse om unnskyldning. Min feil. Fikk ikke med meg at det var spesifikt opp mot OL-deltagelsen du snakket om.

Salihovic
SalihovicInnlegg: 3142
27.06.12 13:58

Erik Tysse bør ALDRI være med til OL. Norge må slutte å si at de er så jævla mye bedre enn alle andre, når fakta er at de er trøkt ut av samma ræva som alle andre

goggen43
27.06.12 14:53

Er ellers artig å konstatere at dette er tema som selvhøytidlige Nordmenn ikke vil diskutere her, akkurat som de fleste innen Norsk presse og blant idrettsledere og olympiatoppen så blir denne saken dysset ned .

Flott at Dagbladet og BT prøver å lage en debatt av denne prinsippielt viktige saken, som handler om hvordan vi skal behandle våre dopede idrettsutøvere, skal vi snu dem ryggen eller gjøre som Norge gjør her legge frem en rødløper og ønske de velkommen til OL.

Litotes
27.06.12 15:49

For min del er det i alle fall klart. Hold Tysse unna OL eller slutt å klage på at andre lands tidligere utestengte utøvere får være med.

Det er til dels kraftig kritikk mot andre land som ønsker dopingtatte utøvere inn i varmen igjen, men vi gjør altså nøyaktig det samme selv. Pinlig.

Salihovic
SalihovicInnlegg: 3142
27.06.12 17:10

Det er en selvhøytidelig holdning som gjør meg kvalm ihvertfall. Hvorfor klage på andre om du gjør det samme sjæl? Norge bør feie for sin egen dør og gi Tysse rødt lys i forhold til OL. Men jeg synes allerede det er for seint, fordi de har hjulpet han med trening og med rådgivning og generell hjelp for å komme til OL. Synes det hele er så feil, her klages det overalt på dopere fra USA/Jamaica osv, også når vi får en i Norge så er han uskyldig? Største pisspreiket noensinne. Enten så får Tysse rødt lyss, eller så er det endel her som mister troverdighet (den de har igjen ihvertfall)

kytec
kytecInnlegg: 3655
28.06.12 16:49

Tysse er jo sjølvagt uskuldig. Han er norsk, han er blond, han er pen. Akkurat om Hattestad i sin tid. Case closed.

eddard
eddardInnlegg: 13453
29.06.12 11:53
Litotes: For min del er det i alle fall klart. Hold Tysse unna OL eller slutt å klage på at andre lands tidligere utestengte utøvere får være med.
Det er til dels kraftig kritikk mot andre land som ønsker dopingtatte utøvere inn i varmen igjen, men vi gjør altså nøyaktig det samme selv. Pinlig.

Men hvem er det som vanligvis klager, jo det er pressefolk, ikke idrettsledere.

Og pressen kan gjerne begynne og holde kjeft om slikt ja.

I Bergen har vi nå Tysse-saken selvfølgelig, fra tidligere er vel våre to beste langdistanseløpere de siste 10-15 årene, tatt for doping, uten at de var på internasjonalt nivå.

Nils Engevik:

http://no.wikipedia.org/wiki/Nils_Engevik

Jan-Erik Christiansen synes jeg å huske brukte noe anabole steroider for å komme tilbake fra skade, denne saken ser man ikke på nett.

goggen43
05.07.12 09:50

http://www.dagbladet.no/2012/07/05/sport/norges_idrettsforbund/borre_rognlien/friidretts-em/friidrett/22295189/

Ser Dagbladet kjører på videre , de skal ha kred for dette.

Er merkelig at hele det norske prssekropset er tause her.

tarsen
tarsenInnlegg: 716
05.07.12 10:54

En utøver blir dømt, han anker og dommen ble stående. Det er dette vi fordømmer andre dopingtatte for og da burde holdningen mot Tysse være grei i min verden.

(Det er godt mulig Tysse er uskyldig dømt og i så tilfelle er saken utrolig trist, men min holdning overfor andre doptatte gjør at jeg velger å tro på systemet også i denne saken.)

Iionelmessi
IionelmessiInnlegg: 966
07.07.12 09:44

Denne saken er en skamplett for idretts-Norge. Det er så herlig hvordan vi henger ut måten spanjolene og italienere beskytter sine egne utøvere, for så å gjøre akkurat det samme selv.

Og vi skal liksom være ledende i antidopingarbeid.

Merker meg at en av de største frontfigurene mot doping i Norge - Johan Kaggestad som lirer av seg (velrettet) kritikk mot dopede syklister hver sommer - også mer eller mindre støtter Tysse. Hadde vært interessant å fått hans syn på saken på direkten under Touren, men det ville dessverre helt sikkert sensurert vekk.

Honnør til Dagbladet som faktisk tar opp saken. Håper resten henger seg på.

goggen43
07.07.12 10:57

http://www.nrk.no/sport/friidrett/1.8234925

NFF mener denne saken ikke skader Norge, det er greit den ikke gjør, men den viser at Norge har så klare holdninger som man trodde.

Perbu
07.07.12 13:50

Norske utøvere og ledere har til og med ivret for utestengelse av utøvere som ikke har avgitt positiv dopingprøve, som Claudia Pechstein. Det skulle vært en av våre egne! Å jøje meg!

Tullin_Thams
Tullin_ThamsInnlegg: 5251
07.07.12 14:03

Ja, det var det der med å se flisen i andres øye, men ikke bjelken i sitt eget...

goggen43
07.07.12 14:46
Tullin_Thams: Ja, det var det der med å se flisen i andres øye, men ikke bjelken i sitt eget...

Matteus 7,3

MiaWallace
MiaWallaceInnlegg: 3965
08.07.12 04:00
tarsen: Det er godt mulig Tysse er uskyldig dømt og i så tilfelle er saken utrolig trist,

Neppe uskyldig dømt!

Blir uten tvil _50 km walk of shame_ i London!

(Innlegget ble redigert 08.07.12 04:01)

MiaWallace
MiaWallace
08.07.12 04:12

Laboratoriet har fulgt WADAs retningslinjer. Resultatene er dobbeltsjekket i Paris. Det er heller ingen indikasjon på at en injeksjon av jern skulle gitt utslag på testen, sa Niels Kiær i påtalemyndigheten, da høringen startet.

- De første prøvene viste indikasjoner på CERA – men prøvene oppfylte ikke kravene for en gyldig prøve. Derfor ble det gjort nye analyser. De viste klare utslag av CERA for Erik Tysse, fortsatte han.

- Tysses B-prøve viset også utslag for CERA. Her var det problemer med den såkalte referanseverdien – slik at det også her måtte gjøres en ny analyse. Denne viste igjen treff på CERA på Tysse – og nå oppfylte også referansen kravene. B-prøven var dermed positiv også. En tilleggsanalyse (SDS-PAGE) som Tysse selv ba om, viste også positivt treff for CERA, sa aktoren i saken.

I følge wikipedia, har selv Tysse sine innleide eksperter problemer med å forklare hvorfor man får utslag på disse testene! 

GabrielOmarBatistuta
GabrielOmarBatistutaInnlegg: 11144
08.07.12 16:51

Hvordan gikk det med han i dag?

Perbu
08.07.12 17:59

(Innlegget ble redigert 08.07.12 18:00)

Perbu
08.07.12 18:55

Han er klar for OL, gikk på 1.21.06, kravet er 1.21.45.

Fygaren
FygarenInnlegg: 40003
08.07.12 18:57

Kjipt. Synd at han blir en del av den norske troppen. En skamplett for arbeidet vårt mot doping.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 26929
08.07.12 18:59

Skjønner ikke at en eneste idrettsutøver som er tatt i doping skal få en ny sjanse.

Eksberten
EksbertenInnlegg: 7779
08.07.12 19:29
Fygaren: Kjipt. Synd at han blir en del av den norske troppen. En skamplett for arbeidet vårt mot doping.

Tragisk rett og slett.

Jeg kommer ihvertfall ikke se en eneste meter av Tysses konkuranser i OL.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg