Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Esten O. Sæther, en elsker av rang?

NYTT TEMA
LordRevan
LordRevanInnlegg: 1303
10.08.17 00:19

Karsten Warholms VM-gull går ikke upåakthet hen av mannen som må kunne sies å være idrettens egen Per Fugelli. Hvis du trodde i et mikrosekund at dette handlet om Karsten Warholms enestående pretasjon, så er fortvil ikke, Felleskapets Selvpiskende Ypperstepress er på plass med atter en bissar, nedlatende, bedrevitende kosesak.

Jeg kan ikke konkludere med annet en at Esten elsker våre suverene verdier og rene blodprøver, hva annet kan forklare denne nærmest sjenerende verbale hyrdestunden med Den Norske Felleskapsånden? 

http://www.dagbladet.no/sport/sjokklopet-han-er-den-perfekte-helten-for-hele-norge/68578062

I tilfelle du glemte at dette egentlig handler om alle ungene som synes det er kult å løpe av og til, og at det bare er med forankring i dette at Karsten Warholms gull betyr noe som helst. Til fremtidige idrettsstevner finner jeg det ønskelig at Esten låses inne på et hotellrom med et oljemaleri av Einar Gerhardsen, en knulledukke påtrykt et dugnadssvarsel og massevis av nisseluer, sistnevnte til beskyttelse. Jeg føler at både Esten og samfunnet som helhet er bedre tjent med denne løsningen.

Trehjulssykkel
TrehjulssykkelInnlegg: 4294
10.08.17 02:52

Lurer på om "Esten" egentlig er en bot som Dagbladet har programmert til å generere svada. Og hver gang "Esten" publiserer noe så sitter de ved desken og ler. 

Jeg tror "Esten" med Dagbladet er Norges mest suksessfulle nettroll. 

Liberite1
Liberite1Innlegg: 3951
10.08.17 03:02

Esten er for meg som en tenkende kokeplate...

MadBum
MadBumInnlegg: 5301
11.08.17 08:04

Esten er det absolutt verste norsk sportsjournalistikk har å by på. 

Bacary
BacaryInnlegg: 15946
11.08.17 12:05

Det var da voldsomt. Hva var det som var så ille med det han skrev?

bhros
bhrosInnlegg: 10309
11.08.17 16:08
Bacary: Det var da voldsomt. Hva var det som var så ille med det han skrev?

Nei, du kan så si.
Dette var en velskrevet artikkel om hvordan et lite lag har jobbet for å skape et flott miljø, der alle blir tatt vare på.
Og som har skaffet en verdensmester.

Ved et rent uhell har jeg kommet borti en tast som har resultert i en tommel til åpningsinnlegget. Høyst beklagelig!  :-)

neondian
neondianInnlegg: 3530
11.08.17 16:47

Bhros: Einig med deg.

HarryChinaski
HarryChinaskiInnlegg: 2008
11.08.17 19:34

Syns Esten har mye fornuftig å melde. Syns da heller ikke han tar ifra Warholm noe som helst. Men nå er det vel ikke akkurat overraskende at det er mange BI-pappagutter med gründer-drømmer, småbedriftsambisjoner og man-er-sin-egen-lykkes-smed-holdninger i på VGs debattsider, som mener at alt kan kjøpes for penger, bidrag til fellesskapskassa er svakt og og Kjetil Rolness er en helt. At de ikke liker Estens kommentarer er omtrent like selvsagt som at sola står opp i øst og ned i vest.

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 31860
11.08.17 19:46
HarryChinaski: Syns Esten har mye fornuftig å melde

Nei, det har han ikke. Sæther er noe av det pinligste i norsk offentlighet, og iallfall den verste av sportskommentatorer/eksperter. Eksepsjonelt tendensiøs, politisk korrekt og hyklersk fyr.

bhros
11.08.17 21:10
KongOlav2: Nei, det har han ikke. Sæther er noe av det pinligste i norsk offentlighet, og iallfall den verste av sportskommentatorer/eksperter

Og jeg som tidligere har syntes at du har hatt mye fornuftig å melde.....   :-)

Er jo på ingen måte enig i det du sier her. Men det er jo din personlige mening, og ikke noen fasit på sannheten. Smaken er forskjellig.

Syntes også han hadde mye fornuftig å si i Johaugsaken.

KongOlav2
11.08.17 22:04
bhros: Og jeg som tidligere har syntes at du har hatt mye fornuftig å melde..... :-) Er jo på ingen måte enig i det du sier her. Men det er jo din personlige mening, og ikke noen fasit på sannheten. Smaken er forskjellig. Syntes også han hadde mye fornuftig å si i Johaugsaken.

Er så mye pissprat på Sæther at det er hele utrolig. Først er det den generelle kunnskapsløsheten. Videre er det hykleriet. Drev jo heksejakt på Erik Tysse da han ble doptatt. Nå er han en av Johaugs største forsvarere. Fyren er en vits av dimensjoner.

FeliceGimondi
FeliceGimondiInnlegg: 1530
11.08.17 22:33

Ikke uventa er det samme hyklerbanden som synes Esten har noe for seg. Ikke rart sånne folk mener det de gjør andre steder.

puma1
puma1Innlegg: 18362
11.08.17 23:03
Bacary: Det var da voldsomt. Hva var det som var så ille med det han skrev?

Jeg sliter også med å forstå det. Jeg er fra Ulsteinvik og kjenner både miljøet og Karstens karriere. For meg var dette helt vanlig journalistikk. Dvs med en del klisjéer o.l., der denne journalisten verken er verre eller bedre enn andre. 

bhros
11.08.17 23:06
KongOlav2: Er så mye pissprat på Sæther at det er hele utrolig.

Syns du virkelig det han skrev om det lille idrettslaget som har fostret fram Warholm var pissprat?

KongOlav2
11.08.17 23:18
bhros: Syns du virkelig det han skrev om det lille idrettslaget som har fostret fram Warholm var pissprat?

Nei, men han bidrar ikke med mye nyttig i debatten. Det er politisk korrekt og det er mye hykleri.

bhros
12.08.17 00:24
KongOlav2: Nei, men han bidrar ikke med mye nyttig i debatten. Det er politisk korrekt og det er mye hykleri.

La han opp til noen debatt?
Jeg ser det som en anerkjennelse av den gode jobben som et lite idrettslag har gjort.
Og ros av Warholm, som har vært trofast mot laget sitt.

Hvorvidt dette er politisk korrekt eller ikke, driter jeg i.

goggen47
goggen47Innlegg: 363
12.08.17 00:29

Lurer på om "Esten" egentlig er en bot som Dagbladet har programmert til å generere svada. Og hver gang "Esten" publiserer noe så sitter de ved desken og ler. 

Jeg tror "Esten" med Dagbladet er Norges mest suksessfulle nettroll. 

_-_-----_---------------_

Kan bekrefte at han er en levende person og ganske hyggelig fyr.

Har møtt han i fotballsammenheng flere ganger.

Sarella
SarellaInnlegg: 9084
12.08.17 00:38
FeliceGimondi: Ikke uventa er det samme hyklerbanden som synes Esten har noe for seg. Ikke rart sånne folk mener det de gjør andre steder.

Ja, som om du som er peisa på trynet og ræva ut ørten ganger fra VGD har fasiten, du er vel den største komikeren av alle sammen ;)

FeliceGimondi
12.08.17 01:04

Som sagt, innertier med den monodim-sexen altså.

(Innlegget ble redigert 12.08.17 01:05)

bhros
12.08.17 01:05

Abonnerte på Dagbladet en gang i 70-årene.
Da hadde de en sportsjournalist som jeg tror het Isdal. Han var så gjennomført negativ til nesten all idrett at abonnementet ble sagt opp ved første anledning.

Og siden har jeg holdt meg unna Dagbladet.
Langsint  -  jeg?  Nei da.

bhros
12.08.17 01:07
Sarella: Ja, som om du som er peisa på trynet og ræva ut ørten ganger fra VGD har fasiten

Jeg holder meg unna å mate vedkommende her.

Sarella
SarellaInnlegg: 9084
12.08.17 01:11
bhros: eg holder meg unna å mate vedkommende her.

Greit nok det, men før du legger deg bør du spørre ham om hvilke cleats det er best å løpe med? ;) Godnatt...

FeliceGimondi
12.08.17 12:16

Innertier.

Sulfat
SulfatInnlegg: 7989
12.08.17 21:14
bhros: Syntes også han hadde mye fornuftig å si i Johaugsaken.

Med hans beinharde linje mot alle som frivillig eller ikke har fått i seg doping, er Johaug-skriveriene hans tidenes hykleri.

Møter seg selv så vanvittig i døren.

VivaLV
VivaLVInnlegg: 29127
12.08.17 22:28

Skjønner ikke helt det Esten-hatet. Dvs. han kan sikkert være litt pompøs og uklar. Han hadde f.eks. en gang på NRK i debattprogram jeg syntes han så mye merkelig, men allikevel virker det som det er mange som finleser hans artikler, og skal starte egne tråder på det meste!

Mister_Bister
Mister_BisterInnlegg: 1051
13.08.17 14:04
Sulfat: Med hans beinharde linje mot alle som frivillig eller ikke har fått i seg doping, er Johaug-skriveriene hans tidenes hykleri. Møter seg selv så vanvittig i døren.

Det er slikt som gjør at man mister respekten for ham som kommentator. Hadde han klart å være prinsipiell og konsekvent, hadde det enda vært noe. Når all blind vrede over dopere verden over forsvinner som dugg for solen med en gang selveste nasjonalsymbolet roter seg opp i stry, sitter man igjen med en dårlig smak i munnen. 

(Innlegget ble redigert 13.08.17 14:10)

FeliceGimondi
13.08.17 15:46

Legger man til lakei for NIF-pampene så skjønner ikke jeg hvorfor folk synes han har noe å fare med.

tucan
tucanInnlegg: 19097
13.08.17 18:07

Nå i disse plussartikkeltider sier det vel kanskje litt at Esten sine skriblerier alltid er åpen for alle. 

skattesjefen
skattesjefenInnlegg: 554
14.08.17 01:58

Esten er dum som et brød. Han påstår faktisk at det er den glade varierte barneidretten som er årsaken til Warholms suksess.

Jada, la ungene surre rundt uten mål og mening, så får vi nok mange verdensmestere. Warholm er så talentfull at han kunne gjort suksess i mange idretter og med Alnes som trener er det meste mulig.

selekovitten
selekovittenInnlegg: 168
14.08.17 08:23

Jeg husker godt Isdal i Dagbladet.  Hyggelig fyr, men å skrive om boksing i Db var forbudt.  Muhammad Ali vs Foreman ble ikke nevnt med et ord husker jeg.  Men, men.  Det ser ikke ut som at de har kommet stort lenger i dag.  VM kamper i boksing i dag blir heller ikke omtalt. Og det glelder ikke bare Db.  I dag blir det skrevet nesten bare om fotball.  Trist.

Klikk for å gå tilbake til toppen