Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er DU en tdf-hore?

NYTT TEMA
joakas
joakasInnlegg: 852
07.07.06 20:40
Siden mange er så usikre på hvad en tdf-hore er så lanserer jeg her siste års suksess-test... God fornøyelse - hvem er du?

10: symptomer på at du er tdf-hore.

- Du synes C.A er et kjempelag.
- Du synes Kaggestad er en skikkelig ekspert.
- Du vet at den grønne trøye er nesten like viktig som klassementet.
- Du er overbevist om at Pereiro Sio og Julian Dean er viktige ryttere i touren.
- Du vet at det er helt umulig å være sprinter uten en skikkelig OPPTREKKER.
- Du synes Armstrong er tidenes idrettsutøver
- Du vet at Kurt-Asle bare er hjelperytter, så han er ikke spesielt god.
- Du vet kanskje hvem Merckx, anquetil, hinault og Indurain er. (men nu begynner det å bli vanskelig).
- Du vet at der alltid finns en natur forklaring på hvorfor Hushovd heller ikke slo til i dag...
- Du vet at Alpe d Huez er den hardeste stigningen i touren.

10 symptomer på at du er litt mere garvet.

- Du vet at Mye av ovestående er tullprat.
- Kaggestad går deg ofte på nervene
- Annmarta Giske er den eneste grunnen til å se Tv2.
- Du vet hvem folk som Charly Gaul, Federico Bahamontes, Joop Zoetemelk og Louis Ocana er.
- Du har sett en etape i Baskerlandet rundt på TV.
- Du vet hvad celeste-grønn er for en farge å hvem som forbindes med den
- Du vet at Mortirolo og Colle della Finestre i Italia og Angliru i Spania er mye værre stigninger enn noen Frankrike har å by på.
- Du vet at den riktig ekskusive klubb i sykkelverdenen er dem som har vundet "the triple" - giro, tour å VM samme år. Og hvilke to som har klart det...
- Du vet hvem Jevgenij Berzin og Djamouludine Abdoudjaparov er.
- Du vet om vinnermarginen i 1989....

Hvem er du?
yllar
yllarInnlegg: 350
07.07.06 20:42
Nå kommer temperaturen på forumet til å stige. Akkurat som i fjor :P
fragment
fragmentInnlegg: 9871
Jeg er i aller høyeste grad en TdF-hore, og stolt av det. Selv om ikke alle punktene stemmer.
HoldBriIlan
HoldBriIlanInnlegg: 12706
Kred!

WillyVoet
WillyVoetInnlegg: 11467
07.07.06 20:44
åååh denne tråden ble legendarisk i fjor:)
amaterasu
amaterasuInnlegg: 9777
07.07.06 20:45
Finnes overhodet ikke sykkelinteressert, men for dere hardbarka tilhengere må det jo være moro å se at sporten vokser i popularitet her i Norge?
Skalleman
SkallemanInnlegg: 6470
07.07.06 20:51
Ja, da er jeg vel en tdf-hore da.

De verste tdf-horene er nå de som skviser de halvfeite 40år+ kroppene sine inn i en polkadot-trøye, og peser avgårde midt i veien, og inbiller seg at hver eneste lille bakke er opp Mont Ventoux.
ManU1
ManU1Innlegg: 8757
07.07.06 20:54
Latterlig påstand av joakas. Er kun én faktor som spiller inn om man er tdf-hore eller ikke og det er om man følger med på andre ritt enn tdf.

Betyr ikke at man er tdf-hore fordi man kanskje synes Dean og Pereiro Sio er gode hjelperyttere(noe de er selv om de ikke er HELT i verdenseliten) eller om man mener Kaggestad har mye kunnskap.

Mulig at de faste her inne mener jeg er en tdf-hore og det får så være. Jeg mener imidlertid at jeg ikke er det ettersom jeg i 2004 så følgende ritt direkte i tillegg til tdf:

Paris-Nice, de siste etappene av Tirreno Adriatico, Milan-San Remo, Criterium International, Vlaanderen Rundt, Vuelta al pais Vasco, Gent-Wevelgem, Paris-Roubaix, Fleche Wallone, Liege-Bastogne-Liege, Giro d'Italia og Hew Cyclassic(eller hva den nå heter den klassikeren som går i slutten av juli).

Siden da har jeg ikke hatt Eurosport og har måttet følge rittene på Live-oppdateringer på nettet.

Så mitt spørsmål er da, er jeg å regne som en tdf-hore?
Tenno
TennoInnlegg: 5786
07.07.06 20:54
Syns man kunne hatt med at Passo Del Stelvio (sikkert skrive feil) er ille og :P
Johnsli
JohnsliInnlegg: 13265
07.07.06 20:59
10: symptomer på at du er tdf-hore.

Theon
TheonInnlegg: 649
07.07.06 20:59
Annemarta Giske? Spar meg...
janesaj
janesajInnlegg: 34206
07.07.06 21:05
"- Annmarta Giske er den eneste grunnen til å se Tv2."

1. Annemarta Giske.
2. Hun er ikke noen grunn til å se på TV2. Grunnen til at jeg gjør det, er at jeg bare har tilgang til norske kommentarer på Eurosport. Og der er ikke KEK lenger, den eneste grunnen til at det var verdt å se på Eurosport før.
yllar
07.07.06 21:11
> Ikke det beste, men det er vel et helt greit Pro Tour-lag.

- Du synes Kaggestad er en skikkelig ekspert.
> Han kan sin sykkelhistorie og treningslære, og han er en av de få sykkelkommentatorene jeg har hørt, så jeg har ingen grunn til å klage.

- Du vet at den grønne trøye er nesten like viktig som klassementet.
> Absolutt ikke.

- Du er overbevist om at Pereiro Sio og Julian Dean er viktige ryttere i touren.
> Pereiro Sio var jo artig å se på i Touren i fjor. Dean er vel bare viktig for Hushovd.

- Du vet at det er helt umulig å være sprinter uten en skikkelig OPPTREKKER.
> Ikke helt umulig.

- Du synes Armstrong er tidenes idrettsutøver
> Nei, men han er stor.

- Du vet at Kurt-Asle bare er hjelperytter, så han er ikke spesielt god.
> BS.

- Du vet kanskje hvem Merckx, anquetil, hinault og Indurain er. (men nu begynner det å bli vanskelig).
> Vet hvem de er, blant annet så har alle vunnet TdF 5 ganger.

- Du vet at der alltid finns en natur forklaring på hvorfor Hushovd heller ikke slo til i dag...
> Hehe..

- Du vet at Alpe d Huez er den hardeste stigningen i touren.
> Nja...den er vel en av de hardeste.

- Du vet at Mye av ovestående er tullprat.
> Noe av det, ja.

- Kaggestad går deg ofte på nervene
> Sjelden, men det hender.

> Den viktigste grunnen er heller at jeg ikke har Eurosport.

- Du vet hvem folk som Charly Gaul, Federico Bahamontes, Joop Zoetemelk og Louis Ocana er.
> Sterke klatrere, og Ocaña er en av de få som kunne true Eddy Merckx i touren.

- Du har sett en etape i Baskerlandet rundt på TV.
> Har sett noen på Cycling.tv.

- Du vet hvad celeste-grønn er for en farge å hvem som forbindes med den
> Det er vel "Bianchi-fargen", og forbindes med Fausto Coppi.

- Du vet at Mortirolo og Colle della Finestre i Italia og Angliru i Spania er mye værre stigninger enn noen Frankrike har å by på.
> Vet at Finestre er hard, men vet ikke noe om de to andre

- Du vet at den riktig ekskusive klubb i sykkelverdenen er dem som har vundet "the triple" - giro, tour å VM samme år. Og hvilke to som har klart det...
> Merckx og Roche.

- Du vet hvem Jevgenij Berzin og Djamouludine Abdoudjaparov er.
> Berzin var et talent som ikke fikk utnyttet potensialet sitt. Abdoujarapov var en gal spurter.

- Du vet om vinnermarginen i 1989....
> 8 sekunder.
yllar
07.07.06 21:14
amaterasu skrev:
Finnes overhodet ikke sykkelinteressert, men for dere hardbarka tilhengere må det jo være moro å se at sporten vokser i popularitet her i Norge?

> Jeg synes det er flott, og håper at flere virkelig blir hektet på sykkelsporten og begynner å følge med resten av sesongen.
Townshend
TownshendInnlegg: 29645
07.07.06 21:15
"joakas skrev:

- Annmarta Giske er den eneste grunnen til å se Tv2."

Her skurra det litt.
Troygirl
TroygirlInnlegg: 2880
07.07.06 21:29

>>>Etappen med Mortirolo var den beste i årets Giro - jeg trodde aldri bakken skulle slutte! Fantastisk. Og i fjor var etappe 19 med Colle della Finestre en av de aller fineste. Hadde sikkert syntes at etappe 14 var fantastisk også hvis jeg ikke hadde lidd sånn med Basso opp Passo Stelvio.

>>>> Ehhh?

>>> Apropos. Jeg vil anbefale en bok av Owen Mulholland som heter "Uphill battle - Cycling's great climbers". Masse flotte historier (de aller fleste fra Tour de France) om disse fantastiske syklistene og mange flere. Det var tider, det!

Zejn
ZejnInnlegg: 1
07.07.06 21:43
Jeg våger påstanden at jeg vet godt både hva og hvor L´Alpe d´Huez er, og kanskje akkurat er det derfor jeg skal dit i år. Reiser førstkommende onsdag til Nice, slapper av der noen dager, før turen går opp i Massifene. Mulig jeg er en hore, men ikke tdf-hore :)

Øystein Johnsen,
Trondheim
chico
chicoInnlegg: 6837
07.07.06 21:44
10 symptomer på at du er en skikkelig ekspert:

1) Du bruker mer energi på å irritere deg over VGD - Sykkel enn å nyte det du har gledet deg til siste året

2) Du ser helst at man bør kunne navnet og historien til minst 40 syklister før man blander seg i diskusjonen og stiller et "dumt" spm

3) Du irriterer deg over at "idioter" skal kunne glede seg over det samme som deg, for dette er DITT område

4) Du ser helst at folk spør nettopp DEG slik at du får vist hvor mye du kan om denne fantastiske sporten

5) Du har en drøm om å ha storskjerm på det lokale klubbhuset der du selv kan være kommentator og svare på spørsmål fra salen

6) Du er fast bestemt på at; skal man ha en mening, bør man ha en betydelig mengde kunnskap, ellers blir meningen helt feil, etter din mening

7) Du syns at alle som skriver her inne bør ha følt melkesyre og laktatverdier på kroppen, eller iallfall at de vet hva det er for noe

8) Du drømmer om å være sjef for TDF

9) Du mener at man bør ha sett X antall Tour`er før man skriver et innlegg

10) Du syns dette innlegget er helt idiotisk og kommer sannsynligvis til å slenge med leppa :p

Go0ner
Go0nerInnlegg: 42166
07.07.06 21:46
Er DU en tdf-hore?
Ja
lambda
lambdaInnlegg: 1137
Annemarta Giske er ikke spesiell på noen måte og slett ingen grunn til å se på TV2.
Ellers hører jeg til i den andre kategorien din på tross av at Berzins bravader ikke er min sterkeste side.
muzzleofbees
muzzleofbeesInnlegg: 7400
Det viktigste er ikke at man koser seg med sport på tv, det viktigste er å _vite_ ting, samt distansere seg fra de svinedumme idiotene som presterer å kose seg med Tour de France.
espana80
espana80Innlegg: 467
07.07.06 21:47
ja,jeg er en tdf hore.prøver å se mest mulig.synd md hushovd.synd med dopingskandalene,mn glimrende at de tar jukserene
jippijai
jippijaiInnlegg: 2681
07.07.06 21:52
janesaj skrev:
2. Hun er ikke noen grunn til å se på TV2. Grunnen til at jeg gjør det, er at jeg bare har tilgang til norske kommentarer på Eurosport. Og der er ikke KEK lenger, den eneste grunnen til at det var verdt å se på Eurosport før.

Hmm... Hun er jo ganske snajsen, men er enig i den andre påstanden din...
espana80
07.07.06 21:54
savner den glimrende kommentatoren som var på eurosport!!!så alltid tdf før dr,mn kaggestad er grei han og
jippijai
07.07.06 21:56
"mn kaggestad er grei han og"

Mja... Han prater litt for mye inni mellom, men er mye bedre enn han var...
Abu
AbuInnlegg: 21558
07.07.06 21:59

tdf hore og proud of it

espana80
07.07.06 22:02
eg e ei jevla tdf hora,hehe.ei billige ei,holle ud i over 200km te dagen
jippijai
07.07.06 22:03
Abu skrev:

tdf hore og proud of it

Hmm...
Stormester
StormesterInnlegg: 1015
07.07.06 22:04
Du store min. Jeg håper for Guds skyld at jeg aldrig blir "garvet". Men vil ha meg frabedt å bli stemplet som noe så skittent som tdf-hore. Jeg trives best som vanlig hore.
jippijai
07.07.06 22:05
Stormester skrev:
Du store min. Jeg håper for Guds skyld at jeg aldrig blir "garvet". Men vil ha meg frabedt å bli stemplet som noe så skittent som tdf-hore. Jeg trives best som vanlig hore.

Jeg vil nå påstå at det er bedre å være TdF-hore enn vanlig hore.. ;)
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg