Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jan Ullrich -nyhetene!

NYTT TEMA
braveattack
braveattackInnlegg: 2301
07.12.06 11:58
Greit med en egen tråd her slik at alle Ullrich-fans (..og alle andre) kan få litt info/oppdatering om hvordan det går Jan etter han fikk sparken i TM.

Noen som vet om han fikk lisens i Sveits?? Er han i forhandlinger med ett nytt lag?
indurain
indurainInnlegg: 4554
07.12.06 12:33
Blir dette noe ala Finn Kalvik Nyhetene??

Mohahahah!!!
braveattack
07.12.06 14:00
He he ;)

Sorte_Baron
Sorte_BaronInnlegg: 7707
07.12.06 14:40
Har ikke hørt no om at han skal få noen ny licens i Sveits. Går rykter om at kanskje Italia eller USA skal være mulige licens steder. Han var nylig i USA. Trener godt ifølge mange kilder :-) man får tro hva man vil.

Andre Ullrich nyheter er feks denne her:
http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2006/dec06/dec07news3
Sorte_Baron
07.12.06 15:18
Kan jo nevne at UCI ikke har no problem med at Ullrich skulle begynne å kjøre ritt igjen. Problemet er bare at han ikke har licens eller lag. Og da er det bare Sveitserne og tildels Tyskerne som har en høne å plukke med han.
Spanjolene har vist bekreftet at de ikke har noe på han.
Anquetil
AnquetilInnlegg: 1341
07.12.06 15:53
Ullrich skal heller ikke vitne i OP saken.Står om det på feltet.dk.
Sorte_Baron
07.12.06 16:50
Snart trenger han vell bare å se seg om etter et lag som helst har Protour status.
Og skulle det bli realiteten tror jeg Lampre og Liquigas ville vært sannsynlige lag. Barloworld også, siden de allerede har vist interesse
Ikkemazzo
IkkemazzoInnlegg: 4018
07.12.06 17:47
Sorte_Baron skrev:
Spanjolene har vist bekreftet at de ikke har noe på han.
-----
Hvem spanjoler har sagt noe som skulle bety det? Ullrichs spanske fanklubb?
Sorte_Baron
07.12.06 18:55
Jeg beklager på det sterkeste denne noe forhastede innlegge der, men på denne siden så står det, men det er kanskje tatt litt ut av sammenheng eller min hjerne som tok det litt ut av sammenhengen. :-)

[url]http://www.cyclingheroes.de/[(urt]
Sorte_Baron
Sorte_Baron
07.12.06 18:56
I svarte F###!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.cyclingheroes.de/
Ikkemazzo
07.12.06 22:18
Statusen til Ullrich i tyske ritt er gjennomgått i artikkelen "Ullrich auf der schwarzen Liste" (som for øvrig også fikk "Ullrich trenger ikke vitne"-ballen til å rulle):

http://www.sport1.de/de/sport/artikel_648740.html

Vattenfall Cyclassics har samme holdning som Tyskland Rundt (og i følge Bernd Rapp også Touren): "Solange Jan Ullrich nicht zu 100 Prozent rehabilitiert ist, wird er bei uns nicht fahren. Das ist der klare Standpunkt."
Sorte_Baron
07.12.06 22:31
Vet ikke om noen føler det samme som meg, men det å prøve å nekte en rytter som ikke har testet positvit eller blitt bevist dopet å stille opp i ritt synes jeg viser hvor nær stupet sykkelsporten har kjørt seg selv. (skal vente til Januar når sveitserne skal begynne saken sin med å si noe alt for forhastet, men tegnene er ikke gode)
Revolusjonen spiser sine barn er det også noe som heter.
Ikkemazzo
08.12.06 00:26
Anquetil skrev:
Ullrich skal heller ikke vitne i OP saken.Står om det på feltet.dk.
----
Ja, og sannhetsvitnet er Ullrichs pressetalsmann. Nå er det jo ikke brennsikkert at hans agenda er å få fram den fulle og hele sannheten? Han har i alle fall fått litt kalde føtter, og tilføyer i kveld "i alle fall ikke akkurat nå"... (cyclingews.com)
Anquetil
08.12.06 02:40
Hva hadde sykkel vært i Tyskland i dag uten Jan,og nå skal alle ta mannen uten at han har avlagt noen positiv test. tyskland rundt hadde ikke hatt den statusen det har fått uten Jan ihvertfall.

Takknemligheten er stor. Vi selger skinnet før bjørnen er skutt,det er mentaliteten i denne saken fra alle hold.

Jeg blir kvalm av hykleriet som er i sykkelsporten om dagen.Forkastelig.
Ikkemazzo
08.12.06 10:05
Dette er ikke Ullrich-nyheter, og slik sett off-topic, men altså:

Det er ikke noe nytt at ryttere som formelt sett kan kjøre er uønsket av arrangøren. Det siste eksempelet er vel Hondo, som ble nektet å starte Dreiländertour (Hessen tour) i høst, og f.eks. har Touren gjort dette regelmessig. Videre har jo ryttere blitt lempet ut av ritt (typisk Touren) uten formell dom eller utestengelse, f.eks. Stefano Casagranda i 2004.

Det nye er at det er mange, profilerte ryttere i en situasjon som gjør det uakseptabelt for arrangører å ha de med i rittet selv om de formelt sett kan kjøre. Dette blir mer synlig når det er Ullrich det er snakk om, og ikke "bare" Hondo, Di Luca eller hvem nå det har vært tidligere.

Videre: Mener du at Ullrich skal behandles annerledes enn Hondo eller Di Luca på grunn av at Ullrich har betydd for sykkelinteressen i hjemlandet? Bør man særbehandle Riis, Armstrong, Vinokourov eller Hushovd for den del?
indurain
indurainInnlegg: 4554
08.12.06 10:43
Det er helt uforståelig at noen kan snakke om å utestenge Ullrich, eller erklære han uønsket i sine ritt.

Han er ikke tatt for noen verdens ting i forbindelse med OP, og ikke ett eneste bevis på dopingbruk er lagt fram.
Ullrich (og til en viss grad Zabel) har gjort Tyskland til en stormakt innen sykkel, med to svært gode ProTourlag og mengdevis med ryttere.
Uten Ullrich hadde antagligvis Tyskland "bare" vært en god sykkelnasjon, og ikke en av de aller beste.

Dessverre tror jeg Ullrich er ferdig som topprytter.
Yngre, bedre og mer sultne ryttere er på veg opp.
Anquetil
08.12.06 11:39
Ikkemazzo skrev:
Mener du at Ullrich skal behandles annerledes enn Hondo eller Di Luca på grunn av at Ullrich har betydd for sykkelinteressen i hjemlandet? Bør man særbehandle Riis, Armstrong, Vinokourov eller Hushovd for den del?

Nei jeg mener ikke det,men jeg mener Jan igjen da kanskje har lidd under sitt store navn i sykkelsporten i denne saken. Sjeldent har vel noen med så dårlige bevis blitt såååå grundig etterforsket. Denne saken har blitt mer en bare en sak og Jan er offeret. Hvorfor skal Basso og Ullrich på død og liv utestenges uten at de er tatt for noe? Er det verre å være mistenkt for doping,men ikke være tatt,enn det er å faktisk være tatt for doping. Hvorfor ansetter lagene i PT ex-dopere hvis de er sååå imot doping.

Jeg er ikke helt objektiv i denne saken,men blir veldig frustrert av slik behandling da jeg ikke kan se noen klar linje. Mange pro tour lag har ex-dopere på sine lag og nå er de blitt et stort antidopinghylekor.

Denne tråden må ikke spore av i en dopingdebatt,så skal ikke dra det ut i det vide og det lange,men jeg føler Jan er blitt det store offeret i OP. Rart ingen PT lag stiller mer kritske spørsmål til etterforskningen slik det har viklet fra dag til dag.

Men nei Jan skal ikke ha særbehandling,men da må også lag,arrangører av ritt osv behandle alle ryttere og dette med doping likt. Føler også det er en del sportsdirektører som snakker med to tunger. De frykter vel Basso og Ullrich.
Ikkemazzo
08.12.06 12:24
Tilbake til tråden: i følge feltet.dk, så skriver cyclingnews.com i dag at Tinkoff holder døren på gløtt for Ullrich, såfremt han reduserer lønnskravet. Jeg klarte ikke finne nyheten på originalkilden, men nyheten høres plausibel ut.

I så fall begynner Tinkoff _virkelig_ å bli et sterkt lag (vi lar dopingdebatten ligge).
Ikkemazzo
08.12.06 12:30
Beklager, det ble upresist. Uttrykket som brukes er "døren står stadig åpen". Altså har Ullrich et lag (og sterkt sådan) dersom han vil, men det laget får aldri i verden invitasjon til Touren, og da spørs det hvor interessant det er for Jan.
Sorte_Baron
08.12.06 16:41
Tror alt annet enn et lag med tilgang til Touren er uinntresangt for Ullrich som flere har nevnt allerede og dermed er det bare Protour lag som gjelder for han (må se ann hvilke lag som får wild card)
Tror ikke Ullrich er ferdig som topprytter ennå. Seiren i Sveits rundt beviste det og du går ikke fra tour favoritt til ubetydelig rytter på et år selv om det hele tiden kommer opp nye unge navn.
Selv om han kanskje skulle sett seg om etter nye utfordringer forstår jeg godt hvorfor bare fortsetter for tourens skyld. Det var touren som gjorde han til stjerne og han vil avslutte med å være en tour de france stjerne. Han vil alltid stå som en Tour-rytter og det er det han er. Så får vi se om han klarer det han prøver på, det er 10 år siden han vant så om han skulle få stille til start og vinne ville vært ganske tøft.
Sorte_Baron
11.12.06 21:38
Vist ikke Ullrich fansen har fått med seg denne siden ennå så legger jeg ut en link nå. De har vistnok kommet oppi 4000 underskrifter.
http://www.freie-fahrt-fuer-ulle.de/
braveattack
11.12.06 23:47
Takk Sorte_Baron
skriv under folkens!!!

...om det ikke hjelper, så er det hvertfall en liten oppmuntring for Ullrich i disse "mørketider"
Castle_0
Castle_0Innlegg: 1041
16.12.06 18:13
Ullrich er den eneste av de som ble "tatt" under Operasjon Puerto som ikke er frikjent. Tviler på at det er fordi han har gjort mer enn noen andre, men det er nok fordi han heter Jan Ullrich. Synd, men sant.
braveattack
16.12.06 21:25
..det er vel ingen som er frikjent ennå? Er det? Evt hvem? link?
Sorte_Baron
16.12.06 22:14
Det krangles vell om Basso :-)
Sorte_Baron
19.12.06 16:37
Virker som om jeg tok litt feil om Ullrich. Ifølge cyclingnews, Feltet.dk og Eurosport så er Ullrich jævelig forbanna og er klar for en siste sesong, men det trenger ikke være Pro Tour eller Touren. Han virker å satse på Giron og flere har kontaktet han angående lisens.

Til noe helt annet: DSC sine nye drakter er en radikal forandring fra fjorårets. de er nå sorte og mørke blå. Davitamon Lotto (heter ikke det lenger) har også fått nye drakter rosa og sorte.
braveattack
20.12.06 00:18
Virker som om jeg tok litt feil om Ullrich. Ifølge cyclingnews, Feltet.dk og Eurosport så er Ullrich jævelig forbanna og er klar for en siste sesong, men det trenger ikke være Pro Tour eller Touren. Han virker å satse på Giron og flere har kontaktet han angående lisens.

Til noe helt annet: DSC sine nye drakter er en radikal forandring fra fjorårets. de er nå sorte og mørke blå. Davitamon Lotto (heter ikke det lenger) har også fått nye drakter rosa og sorte.
----------
1.DSC er hat lag nr 1. uansett farge...
2. Ulle hører til i TDF'n untill hainn lægg opp! schåll!!!!
Sorte_Baron
20.12.06 22:26
Det står allerde på OP tråden, men siden dette er Jan Ullrich tråden så hører den hjemme er og. Ullrich sin sak blir kanskje henlagt av Sveitserne.

http://www.faz.net/s/Rub9CD731D06F17450CB39BE001000DD173/Doc~EDF8CEB3F5B9B42B4BB4DA0560C307A29~ATpl~Ecommon~Scontent.html

http://www.cyclingheroes.info/id437.html
JanUllrich
JanUllrichInnlegg: 55
27.12.06 22:03
Så har vist Britta Bannenberg, personen som har starta sak mot der Kaiser, fått politibeskyttelse pga trusler fra Ullrich fansen. Ho burde kanskje tenke seg dette kom til å skje før ho henger ut uskyldige mennesker som juksemakere.

Men tross alt en skikkelig glanyhet dette :-D

Siste innlegg