Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Årets ditt og datt

NYTT TEMA
indurain
indurainInnlegg: 4566
29.10.07 10:43
Synes vi kan oppsummere årets sesong nå.

Jeg sitter igjen med følgende inntrykk:

Årets rytter, internasjonalt: Dette har egentlig vært lettere tidligere, i år ser jeg ikke en rytter som peker seg spesielt ut. Derfor må jeg lande på Contador, selv om det hefter en del ting ved ham. Jeg lar tvilen komme ham til gode, med forbehold om at han ikke går inn i en eller annen dopinghistorie mer enn han allerede har gjort.

Årets norske rytter: Arvesen. Noen mener kanskje at Boasson har gjort det enda bedre, men Arvesen leverer varer i en helt annen divisjon enn den kommende TMO-proffen.

Årets unge rytter: Contador er ingen olding, men siden han allerede vinner en plass, så får Cavendish denne. Han er en ren spurter, så snart det er ei bru så får han problemer. For ivrig og urutinert i touren. Vinner masse likevel.

Årets lag: CSC. Vinner overalt, hele året. De har tom. fått seg en brukbar spurter i Haedo, selv om han floppet i Giroen.

Årets etapperitt: Giroen. Touren er for kommers, og plaget med dopingskandaler fra alle som gjerne vil vinne det største rittet. Men størst er ikke alltid best.

Årets endagsritt: Her lander jeg på Amstel, i konkurranse med L-B-L. Taktisk glimrende av Gerolsteiner i Nederland.

Årets unødvendige: Eindhoven TTT. Noen som registerte dette?

Årets totalt unødvendige: Polen rundt, 1. etappe, TTT-prolog. FOR noe møl!!!

Årets mest uduglige: Arrangøren av Polen rundt som hadde tidenes verste innkomst, over jernbaner og med biler i vegen.

Årets tullinger: UCI. Eller ASO. Eller UCI og ASO. Barnehagen passer bedre for disse kranglingene.

Årets dopingdust: Kasheschin. "Dopingtest er imot menneskerettene"
fenni
fenniInnlegg: 7605
29.10.07 11:18
Årets rytter, internasjonalt:
Evans, Di Luca og Contador er alle gode kandidater. Evans har vært utrolig jevn og god hele veien, men prikken over i'en har liksom manglet. Jeg lander derfor på Contador som den beste.

Årets norske rytter:
Hushovds etappeseier i TdF er årets norske prestasjon, men Arvesen har vært god, og har tatt sine seire i år. Så Arvesen får min stemme. Enig med indurain angående Boasson Hagen, vanvittig imponerende ja, men det er i et par divisjoner lavere.

Årets unge rytter:
Her er det mange gode kandidater; A Schleck og Ricco i giroen, Contador i TdF, Cavendish og Boasson Hagen hele sesongen. Contador må få denne også.

Årets lag:
Umulig å si noe annet enn CSC, må likevel nevne Discovery i TdF, suverent som vanlig!

Årets etapperitt:
Synes Touren hadde alt i år. Dramatikk, skandaler, aggresiv kjøring og tre kandidater til siste slutt.

Årets endagsritt:
VM. Bettini hadde et helvetes press på seg inn mot VM. Italienerne kjørte glimrende og Bettini leverte varene.

Årets unødvendige:
Christian Morenis anti-doping markering foran den etappen hvor han ble arrestert når kan kom i mål.

Årets totalt unødvendige:
Rolf Aldag og Brian Holms kommentarer om doping. Ingen kan ha tiltro til det våset de fremfører.

Årets mest uduglige:
Dersom Iban Mayo blir dopingdømt nominerer jeg legen hans. Hva er det for noe møkk han i så fall gir Mayo? Fyren var jo noen lysår bedre for noen år siden.

Årets tullinger:
ASO og UCI stiller selvsagt sterkt i denne kategorien, men den tyske VM arrangøren får prisen. Gjorde alt for å sette sykkelsporten i et dårlig lys, og var i tillegg dobbeltmoralsk som mulig. Greit nok, Zabel er en sympatisk kar, men å utelukke enkelte får så å se gjennom fingrene når det gjelder andre virker bare mot sin hensikt.

Årets dopingdust: Til tross for sterke kasakstanske og tyske utfordrere, Moreni fortjener denne!
Tenno
TennoInnlegg: 5786
29.10.07 12:04

Cadel Evans. Selv om han mangler den helt store seieren så lukter det ikke vondt av han, i motsetning til mange andre.

Årets norske rytter:
Edvald Boassoen Hagen

Årets unge rytter:

Mauricio Soler. Var vel neppe mange som visste hvem han var før tdf. Jeg hadde aldri hørt om han. Ricco og Schleck visste jeg hvem var.

Årets lag:
Team CSC...

Årets etapperitt:

Touren hadde mye i år... Egentlig er jeg giro fan, det var spenning der, men ikke helt reell...

Årets endagsritt:

Lombardiet.

Årets unødvendige:

De to idiotene som hadde med bikkje på Tour de France. (Sandy Casar og Burghardt fikk smake det)

Hyklerskapet til Bjarne Riis.

Årets mest uduglige:

Michael Rasmussen.

Årets tullinger:

Her er det så mange at jeg sliter med å velge... Vino, Kashe, Moreni osv osv...

Årets dopingdust: Moreni... Som Auge sa: Han har ikke en gang vært på tv igjennom hele tour de france...

Årets Comeback: Saul Raisin. Ingen over ingen ved siden.

Årets fall: Rigoberto Uran sitt i Tyskland rundt.
siIva
siIvaInnlegg: 299
29.10.07 17:50
Årets rytter, internasjonalt: Orkar ikkje velje Contador etter hans openbare befatning med Operasjon Puerto. Dermed blir det Cadel Evans - moralsk Tour-vinner, Pro Tour-vinner, og den jamnaste og beste sykkelrytteren denne sesongen.

Årets norske rytter: Edvald Boasson Hagen. Enkeltprestasjonane til Hushovd og Arvesen, fortrinnsvis hhv Tour- og Giro-etappeseier, er sterkare, men Boasson Hagen har levert triumfar gjennom heile sesongen, deriblant store, og vore verdas beste ryttar i si årsklasse.

Årets unge rytter: Contador er årets klart beste unge rytter. Operasjon Puerto-involveringa gjer imidlertid at eg vel han bort - det blir Andy Schleck på bakgrunn av ein fantastisk Giro.

Årets lag: CSC. Punktum finale.

Årets etapperitt: Giro d'Italia. Fantastisk trasé og glimrande underhaldning.

Årets endagsritt: VM. Herleg å sjå klassikerkanonane gjere opp om seieren, i staden for den sedvanlege 40-mannsspurten.

Årets unødvendige: Eindhoven TTT.

Årets totalt unødvendige: Som fenni seier: Brian Holm og Rolf Aldag sine hykleriske dopingkommentarar. Vil også legge til sjefsidioten Lefevere og Bjarne Riis sine anti-dopingproklameringar.

Årets mest udugelige: Moreni får denne - kategoriane under er forbeholdt andre. Anti-dopingmarkeringa med påfølgjande positiv test same dag, utan å vere i nærheita av noko som kan assosierast med suksess.

Årets tullinger: Bjarne Riis, Rolf Aldag, Brian Holm, Patrick Lefevere, UCI, Vinokourov, Kashechkin, Marc Biever og heile Astana, Christian Moreni (umogleg å koma utanom). Generelt alle dei fordømte hyklarane som saboterer anti-dopingkampen.

Årets dopingdust: Gullet delast mellom tidlegare nemnte hyklarar.
Rufs
RufsInnlegg: 18123
29.10.07 19:07
Årets rytter: Det måtte bli mellom Contador (P-N og TdF) eller Ricardo Ricco (T-A , Giroen, Lombardia), men falt tilslutt på gode gamle Davide Rebellin. DR er har vært med gjennom hele sesongen fra Paris-Nice (hvor kjempet en iherdig kamp mot Contador) via AGR, Fleche Wallonne, LBL , VM, Lombardia og så husker jeg ikke mer :-o)

Årets norske blir Arvesen på grunn av divisjonen han har syklet i kontra EBH. KAA har seire i giroen, Danmark Rundt samt Ster Elektrotour hvor han var uheldig samt en annenplass bak Sinkewitz i Tårnet Rundt

Årets unge rytter: Contador eller Ricco så da blir det vel Contador da for TdF og ikke minst P-N

Årets lag: CSC

Årets etapperittt: Det må bli Paris-Nice eller Baskerland Rundt. Selv om filmingen i Baskerland Rundt ikke stod til gull.

Årets endagsritt: VM sammen med Amstel Gold Race og Lombardiet Rundt

Årets unødvendige: Internationales Radrennen Rund um den Sachsenring

Årets mest udugelige: Den må vel gå til arrangørene av Polen Rundt. I mangel på spennende løyeprofiler legger de inn litt hindringer for å skape noen tidsforskjeller før de sendes opp samme stigning 100 ganger siste dag. Komplette resultatlister foreligger ikke før to dager etter at rittet er avsluttet. Dette overgår selv Italienske 1.HC ritt

Årets tulling: Her er det mange om beinet, men min stemme går definitivt til Vinokourov. Den siste krampetrekning fra som aldri klarte å dope seg til TdF heder. Patetisk. Mayo skal ha for at han prøvde å ta opp kampen.

Årets dopingdust: Bernucci får denne. Det finnes forøvrig mange gode kandidater. Moreni som nevnes her synes jeg egentlig bare synd på og han skal ha for at han la alle kortene på bordet.

george_hincapie
george_hincapieInnlegg: 7397
30.10.07 12:18
Contador.P-N og Touren, liten tvil egentlig om man ser bort i fra "rusket" rundt ham.

Årets norske rytter:
Kurt! Kjempesesong!

Årets overraskelse:
Andy Schleck. Kjempesterk Giro.

Årets skuffelse:
Discovery i Vueltaen. Tre sterke ryttere med alle muligheter nær podiet. Alle brøt...

Årets gjennombrudd:
Soler. Imponerte i touren!

Årets unge rytter:
Riccardo Ricco. Utrolig god vårsesong!

Årets lag:
Team CSC. Har minst en mann i toppen hver eneste gang...

Årets etapperitt:
Touren inneholdt det meste i år. Giroen var også bra...

Årets endagsritt:
VM. Utrolig spennende...

Årets unødvendige:
Polen Rundt og Eindhoven TTT

"Krangelen" mellom DiLuca og Gasparotto etter lagtempoen i Giroen.

Årets mest uduglige:
Kyllingen!

Årets tullinger:
Doperne...

Årets dopingdust:
Moreni, han uttrettet jo ikke en dritt...

Årets comeback:
Pettachi. Etter problemer i fjor, var han konge i år!

Årets fall:
Burghardt over hunden. Likte også Arroyo's over gjerdet...

Årets hjelperytter:
Leonardo Piepoli. Tauet og tauet på Simoni. Ga også bort to etappeseiere til Ricco og Simoni.

Årets fjell:
Zoncolan! Utrolig fortjent med Gibo-seier;)

Årets mest imponerende:
Sanchez's tre seiere i vueltaen; flat tempo, flat avslutning og fjell avslutning...
braveattack
braveattackInnlegg: 2301
30.10.07 17:40
Året norske prestasjon MÅ være kurt's seier i Giron. Gå i brudd med bettini og attpåtil knuse en dobbelt verdensmester i spurten, er STERKT!!!

Årets hjelperytter:
Leonardo Piepoli. En fantastisk idrettsmann.

indurain
31.10.07 15:26
Å fy fa......

Det fine er jo at det er to av samme radmagre dama.
Xabi__Alonso
Xabi__AlonsoInnlegg: 5543
31.10.07 16:16
Årets første nedtur: Da Vino ble tatt i doping!

Årets største nedtur (da man nesten ikke trodde man kunne komme lavere): Da Kash ble tatt i doping!

Årets mest idiotiske: De håpløse unnskyldningene og argumentene til overnevnte ryttere!

Takk skal dere faen meg ha idioter...
metropolitano
metropolitanoInnlegg: 1115
01.11.07 13:55
Årets rytter, internasjonalt: Orkar ikkje velje Contador etter hans openbare befatning med Operasjon Puerto. Dermed blir det Cadel Evans - moralsk Tour-vinner, Pro Tour-vinner, og den jamnaste og beste sykkelrytteren denne sesongen.
........................
Åpenbare er vel å ta litt hardt i? AC er vel nærmere en annen som en faktisk har noe på, Angel Casero?
Sorte_Baron
Sorte_BaronInnlegg: 9298
02.11.07 16:13

Årets rytter, internasjonalt: Di Luca, "desverre" fikk vi ikke se om han hadde vunnet VM.

Årets norske rytter: Arvesen eller Boasson. Thor leverer alltid varene i det rittet som gjelder, men var svak i resten av sesongen. Ikke alt hans feil. Flott VM, men ikke nok til å slå de 2 andre.

Årets unge rytter: Cavendish, Utrolig imponerende. rasket med seg sykt mange seiere etter at han startet Motoren i slutten av Mars eller var det April. Må legge til en liten hyllest til Kreuziger og Uran. Kreuziger hadde en flott Vuelta, der han kjørte meget bra for Beltran. Beltrans mest solide hjelper. Uran for sin fine seier i Sveits. Kommer Uran seg tilbake på sykkelen etter den stygge velten, tror jeg disse 2 kommer til å slå sikkelig igjennom neste år.

Årets lag: CSC, tett etterfulgt av Liquigas som vant utrolig mye og mange store seiere i år. Hadde også mange andre fine plasseringer. Barloworld skal få 3 plassen for deres ennestående Tour.

Årets etapperitt: Uten tvil Giroen. Skal innrømme at jeg ikke så hele Touren, men jeg litt glad jeg ikke gjorde det. Denne Touren hadde ikke gitt meg noe annet enn vond smak i munnen og kronisk fyllesjuke til langt ut i neste år

Årets endagsritt: Enten Amstel, L-B-L, eller Lombardie. Går for L-B-L på grunn av de siste 4 km og Di Luca. Men kanskje rent ut fra underholdning Amstel.

Årets unødvendige: Astana gjennoppstår. Det er en kreft svuls av den værste sorten. Once, LS, Astana, Astana 2. Gleder meg allerede.

Årets totalt unødvendige: UCI vs ASO og venner.

Årets mest uduglige: Rasmussen, Moreni, Vino, Kasjechkin (bryr meg ikke lenger hvordan det staves, skal forhåpentligvis slippe å høre for mye fra han på noen år). Og resten av Astana

Årets dopingdust: Det var så mange.
-Vanaheim-
-Vanaheim-Innlegg: 16130
02.11.07 16:15
Xabi__Alonso skrev:
Årets første nedtur: Da Vino ble tatt i doping!

Årets største nedtur (da man nesten ikke trodde man kunne komme lavere): Da Kash ble tatt i doping!

Årets mest idiotiske: De håpløse unnskyldningene og argumentene til overnevnte ryttere!

Takk skal dere faen meg ha idioter...

- Det oppsummerer året greit for meg også, merker at sykkelgløden fikk seg en knekk, men jeg satser på at den kommer tilbake for fullt til neste år.
jon121
jon121Innlegg: 5797
02.11.07 16:19
Årets rytter, internasjonalt: Di Luca
Årets norske rytter: Arvesen.
Årets unge rytter: Andy Schlek
Årets lag: Discovery Channel
Årets etapperitt: Tour De France
Årets endagsritt: Vlandern rundt
Årets unødvendige: UCI eller ASO
Årets totalt unødvendige: Polen rundt
Årets mest uduglige: Rasmussen
Årets tullinger: Vino og Kasheschin
Årets dopingdust: Alle de doptatte rytterne.
JanUllrich
JanUllrichInnlegg: 55
02.11.07 22:52
Årets rytter: Vanskelig å velge mellom Andreas og Alexander, men dei kom sterkt tilbake i tdf med store smerter.

Årets Norske rytter blir nok Marius Nyhammer som virkelig imponerer tross diabetesproblemer..

Årets lag: Astana

Årets comeback: Da Alexander kom tilbake og vant tempo og en fjellettape.

Årets unødvendige: Skitslenginga til Kaggestad.

Årets mest udugelige: Kaggestad,

Årets Tullinger: Alle bedrevitere og synsere som skal uttale seg om Alexander og Andrey.

Årets Dopingdust: Contador.
siIva
siIvaInnlegg: 299
02.11.07 23:54
Ja, den forbanna Contador!
indurain
Rufs
RufsInnlegg: 18123
05.12.07 15:45
og til de av dere som var nysgjerrig på hvor voksen denne jentungen var

http://blog.zog.org/2007/12/sophie-van-vliet-2.html

det sier vel litt at hun allerede i en alder av 16år er mer voksen enn av TB er iflg TB selv.
Tenno
TennoInnlegg: 5786
05.12.07 16:07
Jeg skulle lett blitt sammen med hu, men jeg er jo bare 21 ;)
indurain
05.12.07 16:27
Jøss, det var en OK 16-åring, det må innrømmes....
braveattack
braveattackInnlegg: 2301
05.12.07 22:22
hehe.
hm, hadde ikke vært meg imot hu der nei..om jeg hadde vært ungkar og rundt 25-26 år og het Tom Boonen :D

God smak har han ihvertfall..
indurain
06.12.07 00:47
Siden det ikke skjer en dritt på sykkelfronten kan vi hygge oss med denne godbiten her: Elisa Basso, Ivans søster burde være kjent for de fleste av oss.

http://freespace.3x2.com/cgi/img?http://212.239.39.154/foto/basso2.jpg
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg