Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sykkelvei Oslo-Tønsberg

NYTT TEMA
gogutten38
gogutten38Innlegg: 9274
17.06.09 17:52

Noen som vet åssen sykkelveien fra Oslo til Tønsberg er, eller noen som kan legge ut en fin rute å sykle for meg?

Tenkte teste til lørdagen.

MrSmenes
MrSmenesInnlegg: 1073
17.06.09 18:13

Anbefaler å sykle til Moss. Er skiltet hele veien. Ferge til Horten og så sykle sørover til Tønsberg.

(Innlegget ble redigert 17.06.09 18:13)

gogutten38
gogutten38Innlegg: 9274
17.06.09 20:44

ok, var det jeg tenkte meg litt, er dårlig ut av Oslo med sykkelveier på vestsiden.

Skal sjekke litt rundt, men blir nok tur.

solum
solumInnlegg: 2
17.06.09 22:22

Syklet til Horten forrige uke.

Litt kronglete ut av Oslo, men syklet til Skøyen hvor jeg fant sykkelrute 1. Fulgte denne helt til Sandvika.

Fra Sandvika syklet jeg videre gjennom "hovedgata" i Sandvika hvor jeg kom ut på baksida senteret. Gjennom rundkjøringa og videre bak XXL. Videre utover mot Slemmestad før jeg fulgte skilting mot Asker. Videre fra Asker fulgte jeg riksveien mot Borgen og Dikemark hvor jeg passerer Liertoppen på motsatt side av E18. Nedover Lierbakkene, gjennom Drammen og videre igjennom Kobbervikdalen.

Veien videre er rimelig grei. Du kan jo enten sykle igjennom Holmestrand, opp til Nykirke - Skoppum - Barkåker - Tønsberg, eller ta Hanekleivene opp til Hof og sykle Bispeveien til Tønsberg (jeg ville valgt første alternativ, Bispeveien kan bli litt vel kjedelig).

(Innlegget ble redigert 17.06.09 22:22)

BRIMI
BRIMIInnlegg: 1947
17.06.09 23:20
solum: Veien videre er rimelig grei. Du kan jo enten sykle igjennom Holmestrand, opp til Nykirke - Skoppum - Barkåker - Tønsberg, eller ta Hanekleivene opp til Hof og sykle Bispeveien til Tønsberg (jeg ville valgt første alternativ, Bispeveien kan bli litt vel kjedelig).

Når du kommer til Holmestrand, kjører du tvers igjennom byen og følger veien helt til du kommer til en rundkjøring på toppen av en bakke 5 km etter byen. Ta til venstre og følg den dårlige veien helt til du kommer til et "stop"-skilt. Ta til høyre og kjør til rundkjøringa ved Statoil på Kopstad. Ta 3. avkjøring, som om du skal inn på Statoil. 100 meter senere kommer du til en ny rundkjøring. Ta 2. utgang av rundkjøringa, og følg veien videre. Etter 2 km må du kjøre under E18. Da kommer du inn på Norges beste "sykkelsti!" Det er gamle E18, hvor det er flere syklister enn biler. Derfra er det via Barkåker og strake veien rett på Brygga til en velfortjent pils i sola :-)

BRIMI
BRIMIInnlegg: 1947
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg