Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Spinningsykkel-anbefalinger

NYTT TEMA
firetofire
firetofireInnlegg: 6881
01.12.09 21:29

Hei, har noen her inne noen gode spinningsykler å anbefale? Ser på xxl.no at prisene er mellom 2-8.000 og vet at det er dyrere enn det og få på markedet.

Er det noen bra til mellom 3-5000 for hjemmebruk?

juve333
juve333Innlegg: 7290
01.12.09 22:06

Man kan finne noen rimelige, lett brukte på finn.no. Rulle kan kanskje også være et alternativ?

Walko
WalkoInnlegg: 5130
01.12.09 22:23

Helt ærlig... bli medlem av et treningssenter. Hjemmetrening på spinnsykkel er dødfødt og boooooring... trust me... Dessuten krever de en del vedlikehold og syklene du får i butikkene er noe dritt.

På treningssenter får du et mye bedre opplegg og masse babes å se på + all mulig annet enn spinnsykkel.

firetofire
01.12.09 22:24
juve333: Man kan finne noen rimelige, lett brukte på finn.no. Rulle kan kanskje også være et alternativ?

Ikke rare bruktutvalget på finn nå, men kan jo dukke opp noe der. Rulle har jeg ikke planer om.

Tenkte mer på om noen kjenner til noen av disse: http://www.xxl.no/hjemmetrening/trimapparater-utstyr/spinning-trimsykler

eller fra Spinn?

firetofire
01.12.09 22:26
Walko: På treningssenter får du et mye bedre opplegg og masse babes å se på + all mulig annet enn spinnsykkel.

Joda, det har jeg prøvd og babesen er bedre og instruktørene med musikken likeså. Men, dette er et tenkt alternativ til andre i familien.

Puman
PumanInnlegg: 3392
01.12.09 23:06

Kjøpte en Exerfit 790 for 4990 i vinter, helt grei sykkel.

En ipod med noe musikk og en fast treningsrutine så er det for min del like godt som å bruke 5-600kr mnd på Sats.

boltzmann
boltzmannInnlegg: 103
02.12.09 00:17

Kjøp med effektmålar dersom det fins til overkommeleg pris. Då får du mykje betre kvalitet på treningsøktene.

Walko
02.12.09 12:43

Ikke for å avspore, men jeg forstår altså ikke ideen med hjemmetreningsapparater ala rulle, løpebånd, spinnsykkel, romaskin. Skal man ha noe ordentlig utstyr koster bare ett av disse apparatene like mye som flere års medlemsskap (med en grei avtale som f.x. jeg har) på et bra treningssenter. Her vil de ha alle disse appartene + styrke + gruppetimer + sauna + babes +++

I tillegg slipper man vedlikehold som er vesentlig særlig på spinnsykkel der en svetter rett ned i de vitale delene på sykkelen. Dessuten er en løpetur i kulden vel det jeg oftest benytter meg av i vinterhalvåret.

Personlig synes jeg hjemmetrening på apparat høres ekstremt stusselig ut og virker for meg som oppskriften på å miste treningslysten.

Men for all del - vi er heldigvis ikke alle like.

(Innlegget ble redigert 02.12.09 12:44)

MrSmenes
MrSmenesInnlegg: 1073
02.12.09 13:44
Walko: Personlig synes jeg hjemmetrening på apparat høres ekstremt stusselig ut og virker for meg som oppskriften på å miste treningslysten.

Spesielt med treningsprogram fra Olympiatoppen ;)

Walko
02.12.09 13:58
MrSmenes: Spesielt med treningsprogram fra Olympiatoppen ;)

You got it.

firetofire
02.12.09 15:44
Puman: Kjøpte en Exerfit 790 for 4990 i vinter, helt grei sykkel. En ipod med noe musikk og en fast treningsrutine så er det for min del like godt som å bruke 5-600kr mnd på Sats.

Takk for relevant innspill og forslag.

firetofire
02.12.09 15:45
boltzmann: Kjøp med effektmålar dersom det fins til overkommeleg pris. Då får du mykje betre kvalitet på treningsøktene.

Selvfølgelig. Må ha mest mulig måling på alt som går å måle:-)

firetofire
02.12.09 15:46
Walko: + babes +++

Kommer til å sykle foran en storskjerm og der kan jo diverse babes rulle på skjermen...

Walko
02.12.09 17:36
firetofire: Kommer til å sykle foran en storskjerm og der kan jo diverse babes rulle på skjermen...

Forskellen er at de på skjermen gir faen i om du skrur ned for motstanden mens de på senteret synes du er en jævla pyse...

firetofire
02.12.09 19:56
Walko: Forskellen er at de på skjermen gir faen i om du skrur ned for motstanden mens de på senteret synes du er en jævla pyse...

He he, det må tas med i vurderingen. Foretrekker livebabes akkurat som deg ;-))

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 5324
06.12.09 20:47
firetofire: Hei, har noen her inne noen gode spinningsykler å anbefale? Ser på xxl.no at prisene er mellom 2-8.000 og vet at det er dyrere enn det og få på markedet. Er det noen bra til mellom 3-5000 for hjemmebruk?

Ja. Så absolutt.

http://www.treningspartner.no/produkt/1599_NORDIC_235_spinner_med_fri_nav.aspx

Denne har kjededrift som er det beste.
Jeg antar du skal sitte i et rom hvor du kan svette vilt og dermed også bråke litt.
Reimdrift er stillere enn kjededrift.

Kjøp med frinav.
Det betyr at svinghjulet går rundt om du slutter å trå, men pedalene stå stille.
Fastnav gjør at beina følger med rundt selv om du stopper å trå.
Det er komplett idioti.
Sykler du lenge kan det være godt å reise seg og strekke på beina uten at disse snurrer rundt...
Før eller senere vil du gjøre dette.

At alle treningsstudio stort sett bare har fastnav er null argument og dumt...

Dessuten er trinnløs motstand sen selvfølgelighet.

Det eneste negative med denne og de aller fleste andre er at høydejusteringen av setet ikke er trinnløst.

return_of_drakkar
return_of_drakkarInnlegg: 5324
06.12.09 21:06
Walko: Helt ærlig... bli medlem av et treningssenter. Hjemmetrening på spinnsykkel er dødfødt og boooooring... trust me... Dessuten krever de en del vedlikehold og syklene du får i butikkene er noe dritt.

Dødfødtheten og den såkalte "boringheten" avhenger av ens egen treningsmoral.
Klinten og hveten.

Mye vedlikehold?
Dritt?

Selv kjøpte jeg senhøstes 2003 en sykkel til cirka 3 500 kroner i butikk.
Kjededrift, som brukes ute på balkongen på den tiden i året man ikke sykler ute.

Det nødvendige vedlikeholdet har vært å
- tørke vekk synlig svette etter hver tur
- smøre kjedet en gang i blant, noe som heller ikke krever noe demontering ved bruk av spray
- sette motstanden på null og skrubbe bremseklossene med litt grovt sandpapir en sjelden gang i blant
- et par -tre ganger mens sykkelen er ny kan det være lurt å ettertrekkene boltene på kranken, i tilfelle...
men dette gjøres oftest lett med en 13mm pipe og en skralle.
er man usikker på dette finnes det alltids noen som kan gjøre akkurat dette...

Ja.
Det er alt.
Det betyr 7 "sesonger" nå til våren.
6 før den som nå er startet opp.
Fra cirka slutten av november til drøyt midten i mars.
Med få unntak hver dag i denne perioden.
Snittlig tid per dag et sted mellom 1t 30min og 1t 45 min.

Holder fint disse bare strekpunktmomentene oppfølges.

firetofire
06.12.09 22:02
return_of_drakkar: Ja. Så absolutt.

Takker, tar med meg dine erfaringer videre.

jon17
jon17Innlegg: 3
12.01.10 23:08
firetofire: Er det noen bra til mellom 3-5000 for hjemmebruk?

Det finnes endel varianter fra nordic fitness. på www.flust.no finnes noen alternativer fraktfritt til bra priser ser det ut til.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg