Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hushovd klar for BMC

NYTT TEMA
W-E_Barclay
W-E_BarclayInnlegg: 320
26.07.11 21:14

Da er det i følge tv2 klart at Hushovd er klar BMC.

Hva syns folket om valget?

nanonils
nanonilsInnlegg: 2166
26.07.11 21:42

Det virker bra det hvertfall med tanke på vårklassikerene. Håper bare han ikke går for grønn trøye i tdf neste år. Det bør være et tilbakelagt kapittel.

Biff_Byford
Biff_ByfordInnlegg: 7136
26.07.11 21:56

Da tipper jeg de selges mange BMC sykler i Norge til våren. Er jo snillere priser en Cervelo! Men spennende valg og siden det ikke var aktuellt å fortsette i Garmin så er vel det et bra valg! Tipper vel Evans går for den gule og at Thor får en fri rolle! Tror nok Thor syntes det var moro å være "fjellgeit" og i brudd at han går for samme taktikk!

olk1702
olk1702Innlegg: 14761
26.07.11 23:01
Biff_Byford: Da tipper jeg de selges mange BMC sykler i Norge til våren. Er jo snillere priser en Cervelo! Men spennende valg og siden det ikke var aktuellt å fortsette i Garmin så er vel det et bra valg! Tipper vel Evans går for den gule og at Thor får en fri rolle! Tror nok Thor syntes det var moro å være "fjellgeit" og i brudd at han går for samme taktikk!

Nå skal det vel sies at Evans mest sannsynlig stikker til et ny oppstartet Australsk lag, noe alá Leopard-Trek men hvor det hovedsaklig blir australske ryttere.

Delle33
Delle33Innlegg: 5547
26.07.11 23:38
olk1702: Nå skal det vel sies at Evans mest sannsynlig stikker til et ny oppstartet Australsk lag, noe alá Leopard-Trek men hvor det hovedsaklig blir australske ryttere.

Mens Gilbert muligens kommer over til BMC. 

Det er drømmeteam!

Schmultring
SchmultringInnlegg: 38
26.07.11 23:45
Delle33: Mens Gilbert muligens kommer over til BMC.

Under forutsetning av at det blir en realitet: -Jeg vil tro at Thor relativt tidlig vil legge Paris-Roubaix-kortet i deres innbyrdes diskusjon over hvem som skal satses på i hvert enkelt ritt...

(Innlegget ble redigert 26.07.11 23:46)

Eksberten
EksbertenInnlegg: 20207
26.07.11 23:52

Tviler på at Gilbert vil satse på Paris-Roubaix.erimot kommer han nok til å satse hardt Flandern Rundt,så der kan det nok bli en delt kapteinsrolle.
Noen som vet hva som skjer i "Lampresaken"der Alessandro Ballan er involvert?

Delle33
Delle33Innlegg: 5547
27.07.11 00:00

Gilbert satser nok ikke på Paris-Roubaix. Han satser vel heller på Ardenner-klassikerne.

Farnerud_17
Farnerud_17Innlegg: 11393
27.07.11 00:03
Eksberten: Noen som vet hva som skjer i "Lampresaken"der Alessandro Ballan er involvert?

Ikke noe nytt fra den fronten nei.

Relativisme
RelativismeInnlegg: 2044
27.07.11 03:40
olk1702: Nå skal det vel sies at Evans mest sannsynlig stikker til et ny oppstartet Australsk lag, noe alá Leopard-Trek men hvor det hovedsaklig blir australske ryttere.

VEl nå prøvde de det i fjor og fikk ikke sponsorer så jeg tviler på det blir noe av. I tillegg så er Evans så positivt fornøyd med BMC i årets TDF at jeg tror han blir i BMC. Uten laget sitt i lagtempoen ville mest sannsynlig Evans blitt nummer 3..

Thor er i tillegg til å være en sprinter også en med stor kjørestyrke som kommer godt med for Evans på mindre klatreetapper, punkteringer og som beskyttelse for regn, bikkjer og vind.

Thor har funnet sin genre i TDF nå, dog med Philippe Gilbert på laget så blir det litt av en kabal å gjøre begge fornøyd...

hotkeg
hotkegInnlegg: 7000
27.07.11 08:48

BMC er litt dårligere enn Garmin med tanke på vårklassikerne. Men ikke mye. Til Paris-Roubaix blir det helt sikkert all-in for Hushovd. Tipper det var ett av hans krav til laget - som antakelig også var viktig da han valgte å ikke fortsette i Garmin.

Personlig skulle jeg helst sett at han forlenget med Garmin.

hotkeg
hotkegInnlegg: 7000
27.07.11 08:49
Schmultring: Jeg vil tro at Thor relativt tidlig vil legge Paris-Roubaix-kortet i deres innbyrdes diskusjon over hvem som skal satses på i hvert enkelt ritt...

Gilbert sykler ikke P-R. Han vil ikke selv engang...

tot-ka
tot-kaInnlegg: 6054
27.07.11 10:58

BMC er et bra lag og de imponerte jo lagmessig i RVV så jeg tror ikke de er mye svakere enn Garmin i vårklassikerne. Er litt skeptisk til at Gilbert kommer etter. De to er så store stjerner og har en del av de samme preferansene hva løp gjelder. Riktignok så bør våren gå greit da Gilbert vil ha hovedfokus på Ardennerklassikerne og RVV mens Thor nok vil satse alt på MSR og P-R. MSR er nok også på Gilbert sin liste og kanskje de kan dele litt på den?

Min konklusjon er at BMC høres bra ut, men helst uten Gilbert.

Eberkopf
EberkopfInnlegg: 463
27.07.11 11:20

Hvor har du dette fra? Jeg er ganske sikker på at Evans blir i BMC.

(Innlegget ble redigert 27.07.11 11:20)

olk1702
olk1702Innlegg: 14761
27.07.11 13:00
Eberkopf: Hvor har du dette fra? Jeg er ganske sikker på at Evans blir i BMC.

Fikk en link til en av de store avisene i Australia. Det stod at han kanskje skulle dra til et lag med base i Australia. 

LORD-NIKO
LORD-NIKOInnlegg: 170
27.07.11 13:20

Tipper han får et superlag rundt seg til klassikerene. Garantert plass til TDF der han får en fri rolle på flate og kuperte etapper.

Men han må nok jobbe hardt for Evans, og kan ikke forvente noe hjelp på de flate etappene.

Evans sin kontrakt går ut i november og han driver allerede og planlegger neste sesong, han er linket med et australsk lag, men tror han vil bli i BMC fordi han trives der.

BMC har også signert Tejay van Gaarderen til neste år, og det forventes også en eller 2 habile klatrere. (Når Evans skriver under ny kontrakt) (om han ikke over all formodning skal gå til det nye australske laget med det klingene navnet Green Edge Cycling.

(Innlegget ble redigert 27.07.11 13:21)

vestallstar
vestallstarInnlegg: 9996
27.07.11 14:40

Legger merke til at hver gang det er en sykkelnyhet på VG/DB/tv2 så er det alltid en som IKKE følger med på sykling som lager en tråd om det og alltd spør "Hva syntes dere om dette?" Uten selv å ha noen mening om det.

BMC høres spennende ut, får se hva slags rolle han får i laget og hva slags rolle Kristoff i så fall får, mulig Kristoff blir enda mer innvolvert med litt hjelp fra Thor.

Jan_Ullrich
Jan_UllrichInnlegg: 805
27.07.11 14:58
vestallstar: BMC høres spennende ut, får se hva slags rolle han får i laget og hva slags rolle Kristoff i så fall får, mulig Kristoff blir enda mer innvolvert med litt hjelp fra Thor.

Meget spent på hva dette har å si for Kristoff. Hans kontrakt går vel ut etter denne sesongen, men jeg nekter å tro at han ikke får ny kontrakt om Thor kommer.

Og hvordan er det med Gabba sin kontrakt? Han har jo fulgt Thor siden 08, og jeg tipper Thor har veldig lyst til å fortsette det sammarbeidet etter hans flotte kjøring i årets P-R.

Eberkopf
27.07.11 17:09
olk1702: Fikk en link til en av de store avisene i Australia. Det stod at han kanskje skulle dra til et lag med base i Australia.

Tror ikke de har peiling. Evans sa han hadde vært på besøk hos Greenedge-folka fordi han støttet australsk sykkel, men at han var helt fornøyd og under kontrakt i BMC.

(Innlegget ble redigert 27.07.11 17:10)

Tinkler
TinklerInnlegg: 12517
27.07.11 17:38

Smør på flesk å både signere Hushovd og Gilbert

Jompa
JompaInnlegg: 8468
27.07.11 17:39

Blir nok værende i BMC ja. Link til artikkelen jeg regner Eberkopf snakker om.

Elaztico
ElazticoInnlegg: 1365
09.08.11 19:27

Da var Hushovd offisiell klar.

http://www.procycling.no/article3205448.ece

Håpa i det lengste på Saxobank, men BMC er nok uansett et bra valg.

(Innlegget ble redigert 09.08.11 19:27)

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 31859
09.08.11 19:32

Synd. Tipper det sportslige opplegget i Garmin er minst like godt. Tror fort at det er lønnen det her står på.

Lachbe
LachbeInnlegg: 2505
09.08.11 19:34

Ballan og Hushovd på samme lag i klassikerne neste sesong. Kan jo alltids bli spennende det!

Edit: Etter å ha sett nøyere etter finner man også Hincapie, Phinney, Van Avermaet, Kroon, Quinziato og Burghardt på det laget. Det lukter fugl av mindre.

(Innlegget ble redigert 09.08.11 19:38)

BeyondTheGame
BeyondTheGameInnlegg: 559
09.08.11 19:57
KongOlav2: Synd. Tipper det sportslige opplegget i Garmin er minst like godt. Tror fort at det er lønnen det her står på.

Han er i slutten av karrieren, så det er vel ganske naturlig i så fall.

Noen som vet hvor mye han tjener?

Elaztico
ElazticoInnlegg: 1365
09.08.11 20:00

Har hørt 8 mill. tidligere, det var nok rundt Cervelo tiden. Er vel sikkert oppe i 2-sifra nå...

Tolbukin
TolbukinInnlegg: 2291
09.08.11 20:40
Elaztico: Har hørt 8 mill. tidligere, det var nok rundt Cervelo tiden. Er vel sikkert oppe i 2-sifra nå...

Mener at han tjente rundt 10 mill (1,2 mill Euro) de siste årene i CA. En vesentlig årsak til at han ble så lenge som han ble i CA var de økonomiske betingelsene der. Han var lagets eneste stjerne og sørget samtidig for god oppmerksom rundt laget under TdF. Slikt er gull verdt for en fransk sponsor, som også brukte Thor relativt aktivt i markedsføringen, bl.a. gjennom helsides annonser i L'Equipe med Thor i grønn trøye.

Tror han senere har hatt omtrent de samme økonomiske betingelsene i Cervelo og i Garmin. Man kan si mye om Thor, men han er ikke uten kremmertalent. Det er neppe tilfeldig at han dukker opp som blikkfang i relativt mange annonser i internasjonale sykkelblader.

Ellers er vel BMC et relativt greit valg. Selv hadde jeg gjerne sett at han hadde blitt i Garmin, men det virket som om kjemien mellom han og Vaugthers ikke var den beste. Tror derfor ikke det er gitt at det bare var de økonomiske betingelsene det sto på. Hadde selvsagt vært spennende å se ham i Saxo også, men situasjonen der er vel noe usikker både sponsormessig og når det gjelder Contadors videre skjebne.

Eberkopf
09.08.11 20:50

Det beste med denne overgangen er at vi slipper Vaughters-intervjuene på TV 2.

sertono
sertonoInnlegg: 37608
09.08.11 21:22

Hvordan er det med denne John Lelangue, har han vært innblandet i noe snusk/doping eller er han en manager med rent rulleblad?

Får gratulere Thor med nytt lag og ønske lykke til...

tot-ka
tot-kaInnlegg: 6054
09.08.11 22:54

Var ganske tydelig hva som var grunnen for dette. Årets utgaver av MSR, RVV og P-R gikk ikke slik Thor ville og han følte seg nok ikke nok prioritert der.
Tror BMC blir bra. Litt spent på hva det får å si for TdF, men der har Thor gjort alt det han kan oppnå så fokuset vil nok være andre steder.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg