Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Når kjøper man ny sykkel?

NYTT TEMA
DanganRunner
DanganRunnerInnlegg: 468
01.08.11 19:26

Kjøpte meg faktisk ny sykkel i våres. Det var en cyclocross, da jeg tenkte dette var noe for meg, da de er reltativt gode landeveissykler, og fine på grus o.l. Det ble etter hvert mer og mer sykling på asfalt, og nå har det blitt 100%. Har lagt om til landeveisdekk, og det er topp. Treningsmengden er nå opp i 5 ganger i uken. Men CX-sykkelen er en del tyngre enn landeveissykler, og jeg føler at nå som jeg kun sykler på asfalt, så ville det vært et mye bedre valg. Derfor vurderer jeg kjøp av en ny landeveissykkel nå på sensommeren/høsten. Hovdedsaklig med tanke på neste sesong. Når får man de beste tilbudene? Sesongen er jo fremdeles langt fra over. Bør jeg vente til vinteren? Hva kan jeg få på et budsjett opp mot 15.000? Jeg regner med at jeg klarer meg på nåværende sykkel ut sesongen.

Biff_Byford
Biff_ByfordInnlegg: 7249
01.08.11 19:45

Mange gode tilbud fra nå utover, men ikke glem finn.no, mange som selger et års gamle sykler til en flott pris! For 15000 kan du fa masse bra, en sykkel til 30000 kjøpt ny i 2010 bør du få under 15000. Sjekk diverse nettsider nå, f.eks bikebuster.no, stikk innom butikker med godt utvalg for å få et overblikk. Mulig at de virkelige gode tilbudene dukker opp etter birken (selv om vi snakker landevei), dvs tidlig september!

soorum95
soorum95Innlegg: 243
03.08.11 22:56
DanganRunner: 15.000?

For 15 tusen får du mange 1 eller 2 års brukte sykler, som har blitt syklet på av aktive. Så de har blitt behandlet relativt bra. De ser derfor bra ut. Men de kommer nok rundt 1. okt. 
Jeg gjør også det. 

gulesider
gulesiderInnlegg: 2046
04.08.11 09:33

fraa nå og utover kan du forvente 30-50% på diamant. Sjekk ut Diamant R2. Den har vekt på nullpunktet, stygge men gode hjul og ellers bra utstyr.

DanganRunner
04.08.11 21:58
soorum95: For 15 tusen får du mange 1 eller 2 års brukte sykler, som har blitt syklet på av aktive. Så de har blitt behandlet relativt bra. De ser derfor bra ut. Men de kommer nok rundt 1. okt.
Jeg gjør også det.

Skal saumfare diverse Finn.no o.l. Takker for tipset.

DanganRunner
04.08.11 21:58
gulesider: fraa nå og utover kan du forvente 30-50% på diamant. Sjekk ut Diamant R2. Den har vekt på nullpunktet, stygge men gode hjul og ellers bra utstyr.

Leste på et annet forum at noen hadde sett nevnte sykkel til 11 laken. Noen som vet hvor da?

DaXlaX
DaXlaXInnlegg: 443
04.08.11 22:52

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29745443

Er det så mye prisreduksjon pga fargen? Eller er jeg på bærtur nå.

DanganRunner
05.08.11 01:22
DaXlaX: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29745443 Er det så mye prisreduksjon pga fargen? Eller er jeg på bærtur nå.

Ikke samme modell som R2, men likefullt veldig lav pris. Må nok være fargene som du sier..

andybb
andybbInnlegg: 390
05.08.11 08:39
DanganRunner: Leste på et annet forum at noen hadde sett nevnte sykkel til 11 laken. Noen som vet hvor da?

Går for 11000 med Gresvig-kort, men da selger butikken med tap såvidt meg er bekjent...

DanganRunner
15.08.11 19:51

Har noen tips om utenlandske nettbutikker? Og hvordan blir tollen her? 25% på vare og frakt + postens fortollingsgebyr? Noe fler avgifter?

gulesider
gulesiderInnlegg: 2046
25.08.11 20:15

Det er jo bare å google i havet av butikker utenfor grensen

bikebuster i danmark

evansbikes

chain

julekvelden:-)

men det er liten vits i å bruke dem siden det finnes utrolig mye bra i Norge. Og prismessig er det ikke veldig mye å spare. Er ikke mye toll og slikt men moms må du regne med. (Og husk å aldri handle maxim xl1, og slikt fra utlandet)

i tillegg har du nettbutikker i skandinavia. bikeshop, cyclecomponents, osv osv 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg