Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Garmin Edge 800

NYTT TEMA
Mikkelen
MikkelenInnlegg: 1169
12.08.11 23:20

Garmin Edge 800, største gave til syklister. Ever. (OK, etter Campagnolo Super Record, da).

Er kjempefornøyd med min Edge, som samarbeider ekstremt bra med SRM-kranken. Fantastisk morsomt å trene, men det har slått meg at hvis jeg får hjertestans så er det Edge'n min som får vite det først, tom før kona! Hvorfor integrerer man ikke Edge'n med mobilabonnement og SMS-tjeneste til 113, med koordinater, slik at de får vite hvor de skal hente liket?

quentez
quentezInnlegg: 21116
13.08.11 01:11

Har lyst på denne selv, men tror jeg avventer til neste sesong. Har dog lest en del negativt om kadens- og pulsmåleren. At de ikke akkurat skal være spesielt nøyaktige.

andybb
andybbInnlegg: 390
13.08.11 03:19

Har en Edge 500 selv med pedalfrekvens, får duge! Selv om wattmåler hadde vært artig.

WillyVoet
WillyVoetInnlegg: 11467
13.08.11 10:35

Men er ikke dette ørlite smør på flesk Mikkelen hvis du har SRM og computer til denne? Hvis ikke du virkelig trenger GPS-biten tenker jeg. Har aldri prøvd SRM, men forstår det dit at den kan gi det vesentligste bortsett fra GPS/kartbiten.

(Innlegget ble redigert 13.08.11 10:37)

Biff_Byford
Biff_ByfordInnlegg: 7139
13.08.11 11:56

Hehe, ser smooth ut den. Selv har jeg egde 705 som er forgjengeren, sykt fornøyd med den. Men bruker ikke pulsbelte/måleren. Har aldri følt behov for å pulsmåle treningen, føler jeg har god feeling på hvor jeg ligger i intensitetsnivå. Samme med kadens. Wattmåler har jeg heller aldri brukt! Er rett og slett ikke noe "teknisk" interessert. Derimot er den super til å måle hvor langt en sykler, høydemetre og ikke minst en god GPS til å finne stier (evt andres ruter) og som bonus en en flott dings til å ha med seg på fjellturer og toppturer om vinteren.

Venter noen år til jeg skal ha 800 tenker jeg.

andybb
13.08.11 12:07
WillyVoet: Men er ikke dette ørlite smør på flesk Mikkelen hvis du har SRM og computer til denne? Hvis ikke du virkelig trenger GPS-biten tenker jeg. Har aldri prøvd SRM, men forstår det dit at den kan gi det vesentligste bortsett fra GPS/kartbiten.

Vet ikke helt hva du mener, men det går jo an å bare ha en trådløs SRM-krank som sender ANT+-data til Garmin-enheten. Da får man opp alle watt-data på Edgen. Trenger jo ikke å ha SRM "speedometer". Kjekt å få i pose og sekk med GPS og wattmåler, kombinert med et nettsted som Strava.com blir det gull!

(Innlegget ble redigert 13.08.11 12:08)

WillyVoet
13.08.11 12:40
andybb: Vet ikke helt hva du mener, men det går jo an å bare ha en trådløs SRM-krank som sender ANT+-data til Garmin-enheten. Da får man opp alle watt-data på Edgen. Trenger jo ikke å ha SRM "speedometer". Kjekt å få i pose og sekk med GPS og wattmåler, kombinert med et nettsted som Strava.com blir det gull!

Vet godt fra min 705 at man kan synkronisere SRM-wattmåler til den, men når man kjøper SRM krank, følger vel SRM-computeren med kranken?

Når sant skal sies funger jo ofte ikke Garmin helt perfekt i tuneller, blant tett skog og høye fjell...og Mikkelen bor etter det jeg forstår i Bergen og trener muligens for det meste der. Kart er en stor fordel dog.

(Innlegget ble redigert 13.08.11 12:43)

andybb
13.08.11 12:51

Sant det, måleren følger nok med dersom man kjøper ny krank. Med pedalfrekvenssensoren får man i hvert fall målt fart og distanse i tunellene, og når GPSen ikke virker.

WillyVoet
13.08.11 12:54

Ok

Mikkelen
MikkelenInnlegg: 1169
13.08.11 16:41
WillyVoet: Men er ikke dette ørlite smør på flesk Mikkelen hvis du har SRM og computer til denne? Hvis ikke du virkelig trenger GPS-biten tenker jeg. Har aldri prøvd SRM, men forstår det dit at den kan gi det vesentligste bortsett fra GPS/kartbiten

Noe av motivasjonsfaktoren er bruk av nettstedet Garmin Connect. Dessuten pleier jeg å ha en treningstur til Italia i april, og da er det kjekt å finne frem i nytt terreng....

Torjus_94
Torjus_94Innlegg: 2803
17.08.11 00:32

Har selv anskaffet meg Egde 800, den er rett og slett helt rå! Kart funksjonen er sykt presis. Kart funksjonen får jeg egentlig aldri bruk for, men er morsomt å følge med når man sykler nye steder :) Jeg var drit lei Polar 300x.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg