Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

TV-programmet 2012

NYTT TEMA
Team_DBS
Team_DBSInnlegg: 57
19.01.12 22:52

Hei. Jeg har lett litt rundt for å finne hva som går på TV av rittene på kalenderen i år. Jeg kan ikke finne noen god og komplett oversikt over dette. Noen som har tips eller vet konkret hva som kommer på bl.a. TV2, NRK eller Eurosport?

turner
turnerInnlegg: 6127
19.01.12 22:54
Team_DBS: rittene

Hva mener du,sykkel?

Loddo
LoddoInnlegg: 913
20.01.12 01:27
Team_DBS: Hei. Jeg har lett litt rundt for å finne hva som går på TV av rittene på kalenderen i år. Jeg kan ikke finne noen god og komplett oversikt over dette. Noen som har tips eller vet konkret hva som kommer på bl.a. TV2, NRK eller Eurosport?

Nå vet jeg ikke om hva som går på de kanalene som du nevner, men Steephill er helt fantastisk, du får startlister, etappeprofiler, resultater og streams til utrolig mange ritt, også linker til intervjuer og ikke nok med det, er ofte vidoer med høydepunktene under etappene, hvis du har gått glipp av det. Bruker siden hyppig og har sjelden problemer med den, anbefales!

Link: Steephill.tv

(Innlegget ble redigert 20.01.12 01:29)

juve333
juve333Innlegg: 7048
23.01.12 17:49

Da har procycling.no ordnet en liste her

Veldig skuffende om verken Het Nieuwsblad eller KBK blir sendt på norsk tv.

Maltiv
MaltivInnlegg: 718
23.01.12 18:00
juve333: Da har procycling.no ordnet en liste her Veldig skuffende om verken Het Nieuwsblad eller KBK blir sendt på norsk tv.

Det er vel bare Eurosport sitt program? Hva TV2 skal vise er vel fortsatt et mysterium. De har i det minste rettighetene til å vise Het Niieuwsblad og KBK, men de hadde jo rettighetene for TDU også...Hvem vet, kan jo være de foretrekker å sende reprise av åttendedelsfinalen i kretsmesterskapet for håndball. 

KONG_FU
KONG_FUInnlegg: 1614
23.01.12 18:52
Maltiv: åttendedelsfinalen i kretsmesterskapet for håndball.

Hvilken krets? Aldersklasse? ;)

Sorte_Baron
Sorte_BaronInnlegg: 7707
23.01.12 19:07
Maltiv: Det er vel bare Eurosport sitt program? Hva TV2 skal vise er vel fortsatt et mysterium. De har i det minste rettighetene til å vise Het Niieuwsblad og KBK, men de hadde jo rettighetene for TDU også...Hvem vet, kan jo være de foretrekker å sende reprise av åttendedelsfinalen i kretsmesterskapet for håndball.

Tv2 (sumo) har vel hatt for vane å sende både Het Volk og KBK de siste årene. Og håper de også sender Romandiet rundt. 

Maltiv
26.01.12 12:53

TV2 har nå kommet med sendeplanen, som foreløbig er langt dårligere enn ifjor. Omloop mangler, KBK mangler, G-W mangler, men verst av alt: ingen P-R, ingen RVV. 

De skal altså ikke vise et eneste brosteinsritt (det står riktignok at det kan komme endringer så det bør virkelig være brosteinsrittene!)

glitteringprizes
glitteringprizesInnlegg: 387
26.01.12 13:02
Maltiv: TV2 har nå kommet med sendeplanen, som foreløbig er langt dårligere enn ifjor. Omloop mangler, KBK mangler, G-W mangler, men verst av alt: ingen P-R, ingen RVV. De skal altså ikke vise et eneste brosteinsritt (det står riktignok at det kan komme endringer så det bør virkelig være brosteinsrittene!)

Vil jo være rart om de ikke kommer til en avtale med Flanders Classics, men hvorfor PR mangler skjønner jeg mindre av. Inngår det ikke i en pakke-avtale med ASO? De har jo alt annet av ASO-ritt på programmet.

Sorte_Baron
26.01.12 13:16

Ikke at man egentlig kan klage, men dette var ræva. Det må jo være gjort en feil her. I tillegg går RVV og PR i påskeuka. De fleste har jo som kjent en bypåske og dermed burde jo seertallene være gode. 

Maltiv
26.01.12 14:14
glitteringprizes: Vil jo være rart om de ikke kommer til en avtale med Flanders Classics, men hvorfor PR mangler skjønner jeg mindre av. Inngår det ikke i en pakke-avtale med ASO? De har jo alt annet av ASO-ritt på programmet.

P-R er arrangert av ASO ja, så TV2 har rettighetene til å vise det. Utrolig merkelig å vise Ardennerklassikerne og ikke P-R hvor vi har to nordmenn blant favorittene. 

glitteringprizes
glitteringprizesInnlegg: 387
26.01.12 14:21
Maltiv: P-R er arrangert av ASO ja, så TV2 har rettighetene til å vise det. Utrolig merkelig å vise Ardennerklassikerne og ikke P-R hvor vi har to nordmenn blant favorittene.

Men nå har de jo ikke sagt at de ikke skal vise disse disse rittene, bare at de fremdeles er i forhandlinger for å få det på plass. Jeg nekter å tro at de ikke kommer til å vise brosteinsrittene, det ville rett og slett vært for dumt.

Sorte_Baron
26.01.12 14:32

Får håpe de også er i forhandlinger om Baskerland, men men, TV2 og Eurosport sørger for at man har god dekning på det meste uansett. 

Ciclisimo
CiclisimoInnlegg: 119
26.01.12 18:14

Ser mye bedre ut nå. Liker at de satser på NC og andre typer sykling. Ellers blir det bra med Vueltaen på Zebra og Strade Bianche. Baskerland og Omloop er vel det eneste, tipper de kommer.

jofl
joflInnlegg: 5792
03.02.12 13:29

Stoltenberg har meldt overgang til TV2. Bra for de, så spørs det hva Eurosport kommer opp med til sine sendinger.

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 8792
03.02.12 13:53
jofl: Stoltenberg har meldt overgang til TV2. Bra for de, så spørs det hva Eurosport kommer opp med til sine sendinger.

Faen, faen, faen. Stoltenborg var beholdningen på Eurosport. De mest brukt ekspertkommentatorene var høyst middelmådige. Nå må jeg vel ty til Kaggestad, selv om det sitter langt inne.

tot-ka
tot-kaInnlegg: 5622
03.02.12 14:42
KongOlav2: Faen, faen, faen. Stoltenborg var beholdningen på Eurosport. De mest brukt ekspertkommentatorene var høyst middelmådige. Nå må jeg vel ty til Kaggestad, selv om det sitter langt inne.

Stoltenberg er ok han, men jeg synes ikke han er uerstattelig. Problemet er som du jo påpeker alternativene. Tenno er vel mitt håp, han sitter i allefall på kunnskapen. Nå får jeg snart Eurosport HD også så da er det totalpakken som teller i forhold til hvem jeg vil se mest på av de to "sykkelkanalene".

KongOlav2
03.02.12 15:25
tot-ka: Stoltenberg er ok han, men jeg synes ikke han er uerstattelig. Problemet er som du jo påpeker alternativene. Tenno er vel mitt håp, han sitter i allefall på kunnskapen. Nå får jeg snart Eurosport HD også så da er det totalpakken som teller i forhold til hvem jeg vil se mest på av de to "sykkelkanalene".

Tenno er et positivt innslag selv om han har et visst forbedringspotensiale.

Jeg sliter mer med Pedersen og Myrvold. Førstnevnte er overraskende lite kunnskapsrik til å være tidligere proff, og stotrer noe forferdelig når det skjer noe og han blir litt opphisset. Myrvold er noe bedre, men har i mine ører en fryktelig slitsom stemme.

Jeg liker langt bedre noen av dagens proffer som har vært med og kommentert, deriblant Rasch og Kaggestad jr. Når jeg tenker meg om kunne Stoltenberg og Kaggestad jr blitt en veldig bra duo på TV2. Bare jeg slipper senior......

tot-ka
tot-kaInnlegg: 5622
03.02.12 15:31
KongOlav2: Jeg sliter mer med Pedersen og Myrvold. Førstnevnte er overraskende lite kunnskapsrik til å være tidligere proff, og stotrer noe forferdelig når det skjer noe og han blir litt opphisset. Myrvold er noe bedre, men har i mine ører en fryktelig slitsom stemme.
Jeg liker langt bedre noen av dagens proffer som har vært med og kommentert, deriblant Rasch og Kaggestad jr. Når jeg tenker meg om kunne Stoltenberg og Kaggestad jr blitt en veldig bra duo på TV2. Bare jeg slipper senior......

Enig, satser på at ES evt finner en ny nr en.

Garrincha58
Garrincha58Innlegg: 1025
03.02.12 15:47

Blir vell forferdelige KEK tilbake til Eurosport nå dessverre.

KongOlav2
03.02.12 15:48
Garrincha58: Blir vell forferdelige KEK tilbake til Eurosport nå dessverre.

Jeg håper dette er ironi. KEK er Norges klart beste sykkelkommentator.

Sorte_Baron
03.02.12 15:51

Eurosport har jo Petter Tenstad, så ingen krise. Problemet er vel først og fremst hvem han får som co kommentator og hvem som kommenterer de gangene han ikke kan selv. 

Il_Falco
Il_FalcoInnlegg: 2035
03.02.12 17:00

Det beste hadde jo vært som de gjorde for noen år siden og kjørte Vacchi til oss også. Slår det meste.

nanonils
nanonilsInnlegg: 822
03.02.12 18:35

Trodde alle forståsegpåere hadde anskaffet parabol og dermed hørte på Vacchi - Adamson.

x_anders
x_andersInnlegg: 651
03.02.12 23:44

Dette var ikke noe jeg håpet på heller, med motsatt fortegn, jeg vil ikke høre på Stoltenberg når jeg skal se sykkel på Tv2. Han har en irriterende stemme, håper han blir satt til å kommentere ritt jeg ikke ser på, slik at han ikke ødelegger opplevelsen av 2x Kaggestad + Paasche.

Garrincha58
Garrincha58Innlegg: 1025
04.02.12 00:02
KongOlav2: Jeg håper dette er ironi. KEK er Norges klart beste sykkelkommentator.

Litt ironi kanskje :)

Xenofex
XenofexInnlegg: 2690
13.02.12 14:39

Mye sykkel den neste uka for de som har Eurosport 2. Fra onsdag viser den kanalen både Tour of Oman (kl. 12.00 hver dag) og Volta ao Algarve (kl. 16.45). God fornøyelse!

Når det er TV-produksjon er det ikke utenkelig at det dukker opp streamer heller...

Maltiv
21.02.12 20:31

Omloop Het Nieuwsblad vises på TV2 likevel. Herlig! 

juve333
juve333Innlegg: 7048
22.02.12 10:00

Tv2 har et veldig bra program i år. Mange nasjonale ritt, Strade Bianchi og alle klassikerne i april. Jeg må virkelig sørge for å skaffe meg sumo.

hotkeg
hotkegInnlegg: 5842
22.02.12 19:19
Maltiv: Omloop Het Nieuwsblad vises på TV2

Nei, på TV2 SPORT

Siste innlegg