ButtersInnlegg: 16235
Da har FBI avsluttet den føderale saken mot Armstrong, mens Anti-doping byråt fortsetter.
Lurer på hvor lenge denne saken skal dra ut. Vet ikke helt hva jeg skal si. På den ene siden er det merkelig at han knuste andre toppryttere som VAR dopet. Men på den annen side er det rart de ikke har tatt han på en eneste av de nærmere 600 offisielle doping prøvene.
Der var en veldig misstenkelig offisiell prøve fra 18 etappe (tror det var 2003 eller 2004) der blodverdiene hans var nesten like høye på 18 etappe som på de første, mens normalt sett skulle de vært betraktelig lavere etter å ha brutt ned kroppen i nesten 3 uker.
http://www.vg.no/sport/sykkel/artikkel.php?artid=10077691
(Innlegget ble redigert 04.02.12 09:37)
Step_upInnlegg: 3254
fenni: 'saken' er knyttet til vitneutsagnene til Landis og Hamilton, ikke akkurat et godt utgangspunkt..
????
tror nok at de federale myndighetene ikke ville bygge en sak på Hamiltons eller Landis sine vitneutsagn. De hadde blitt ødelagt som vitner i en sak.
????????
(Innlegget ble redigert 05.02.12 11:37)
kansas00Innlegg: 11964
Butters: Men på den annen side er det rart de ikke har tatt han på en eneste av de nærmere 600 offisielle doping prøvene.
Historien har nok av juksemakere som aldri er blitt tatt i dopingkontroll. Så kjøper ikke den at "er man ikke tatt, så er man ren". Se til alle de gamle friidrettsutøverne og svømmerne fra gamle øst-tyskland som knuste sine konkurenter. Aldri tatt i doping.. Eller gå til litt nyere tid.. Bjarne Riis.. tidligere vinner av TdF. Sikkert doptestet en del ganger han også, men aldri tatt, men var nå dopet for det. Marion Jones er atter et eksempel.
For Armstrongs del tror jeg det hjelper å ha mektige venner, godt med penger og være erklært som en av landets største idrettsutøvere noensinne. Armstrong er kanskje sportens svar på OJ simpsons var uskyldighet angår.
(Innlegget ble redigert 05.02.12 14:06)
return_of_drakkarInnlegg: 3367
kansas00: Så kjøper ikke den at "er man ikke tatt, så er man ren".
Greit nok det, men må man ikke det da...
Dersom man f.eks har satt en verdensrekord i friidrett, og man ikke er blitt tatt eller ikke har innrømmet det - så må jo den være gyldig.
Hvis ikke kan man jo ødelegge for en utøver ved å forfalske f.eks andre dokumenter.
Det er jo tross alt bare idrett og sport...og penger og...
Diskusjonne vil helt sikkert fortsette.
(Innlegget ble redigert 05.02.12 14:34)
kansas00Innlegg: 11964
return_of_drakkar: så det koker ned til at "han måtte være dopet fordi han slo de som var dopet"...som igjen egentlig bare er en avart av Janteloven...
Avvart ? Jeg har bare tatt utgangspunkt i trådstarters utsagn om at LA har vært testet over 600 ganger, og at det nærmest må være et bevis på at man er uskyldig. Jeg har bare gitt noe eksempler fra både eldre og nyere tid på at dette ikke nødvendigvis er noe bevis på uskyld. Veit ikke hvor du kobler dette til jantelov ?
Og veit ikke hvorfor du blandet inn "han måtte være dopet fordi han slo de som var dopet". Står da ikke noe slikt i mitt svar til trådstarter på noen som helst måte. Et forsøk på å spore litt av ?
(Innlegget ble redigert 05.02.12 15:23)
ButtersInnlegg: 16235
Step_up: Uansett så er det så mange vitner som har beviser mot Lance at det ikke er noen vits i å prøve å snakke han opp her på forumet
Beviser? Du vet forskjell på bevis og påstand?
Sier ikke at han er uskyldig, men problemet er at BEVISENE mangler.
(Innlegget ble redigert 06.02.12 18:10)