Veit dette sikkert er dskutert mange ganger men på mandag kome endelig dommen. Ka trur dåkke blir utfallet. Håper han blir frikjent, men det er velfordi att Alberto er min absolutt favoritt rytter.
Kjør debatt :)
Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Veit dette sikkert er dskutert mange ganger men på mandag kome endelig dommen. Ka trur dåkke blir utfallet. Håper han blir frikjent, men det er velfordi att Alberto er min absolutt favoritt rytter.
Kjør debatt :)
Dette er åpent. Magefølelsen tilsier at han får en eller annen dom.
Hmmm , hadde nesten ikke venta det 2 år !!!!!!!
Skandale. Rett å slett. CAS har mistet all sin troverdighet.
Dette er absurd, og på grensen til latterlig. Heldigvis bare NRK som melder dette, så forhåpentligvis har de bare vært i overkant raske på avtrekkeren.
Meldes vel fra alle hold etter hva jeg kan se men...
TV2 og.
Idiotiet er bekreftet på cyclingnews.
Contador bør gå til sivil sak.
Bra, viser at sykkelsporten tar dopingkampen på alvor.
Aiaiai, nå meldes det på troverdige kilder som Marca og Cyclingnews ja. Dette er en stor krise for sykkelverdeb og heller mer bensin på bålet til de dibbeøtmoralske hyklerne.
Hva gjør forresten Bjarne Riis nå?
Fra sporten.dk
Den spanske avis Marca skriver, at CAS erkender, at det ikke kan bevises, at han har dopet sig, men spanieren får to års karantæne for den positive prøve for stoffet clenbuterol.
Tydeligvis litt andre krav til bevisbyrde i CAS enn i straffesaker, men det er vel å forvente...
To år er i det minste bedre enn ett, da det kun ville vært en papirstraff, selvom selv jeg nok ville foretrukket en frifinnelse. Skandaløst synes jeg ikke det er, gutten testet positivt, og sjansen for at han spiste kontaminert mat er vel ikke overveldene.
Siste ord er garantert ikke sagt her.
Kor tid vil utestengelsen ta slutt ?
Personlig mener jeg det var rett i forhold til andre saker(kineseren på RS) og det faktum at clenbuterol ikke er vanlig i Spania. Men fryktelig for sykkelsporten, hadde håpet i det lengste at CAS ikke turte å gjøre det, men slik ble det ikke. Vanskelig for Bjarne og sykkelsporten generelt nå. Takk og pris for at Lance ikke ble tatt i samme slengen, da hadde det vært nedenom og hjem.
Håpløst.
5.august. Tidsnok t å stilla i årets Vuelta..
Contador's ban ends on August 5th, meaning he can ride this year's Vuelta.
Kunne vært verre.
Skal i hvert fall få med meg årets vuelta, der en hevnlysten Contador kommer til å knuse all motstand. Gleder meg allerede :)
(Innlegget ble redigert 06.02.12 12:39)
Utesteglesen gjelder fra da han avla den positive prøven så han vil vel være på plass før Vueltaen tar til.
Komplett idiotisk, mannen har konkurrert mens han var utestengt...
Det burde selvsagt være 2 år fra siste ritt han var med i.
Greit nok at han fratas seire i perioden siden prøven, men det virker rart at strafen tilbakedateres når han ikke hadde konkurranseforbud i samme periode.
Dette er vel i tråd med andre dopingsaker?
Rart? Uforståelig, ville jeg heller si. Han har konkurrert, tjent penger, og stjelt plasseringer fra andre "ærlige" konkurrenter...
Om dette blir stående kan man vel fint si sykkelsporten er inne i en massiv krise.
Anførselstegn er nok på sin plass.
I Hellas (svartarbeidets hjemland i Europa?) er det en kvinne som angivelig har unndratt 1 milliard i beskatning. Penga rår.
For en gjeng.
Spent på kva Alberto gjør etter dette. Trur dåkke han legger opp.