Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Forvirra rundt gir på terrengsykkler

NYTT TEMA
ricky919
ricky919Innlegg: 23
07.02.12 22:46

Jeg er litt forvirret når det kommer til rangering av gira til shimano.

det stemmer vell at DEORE, SLX, XT, XTR er rekkefølgen i toppen.

Men når en sykkel har "DEORE XT" er dette det samme som XT (2. beste) eller er det noe nytt kombo greier, blir litt forvirret.

dette er sykkelen jeg ser på:

http://www.feltbicycles.com/France/2012/Hardtail/Six-Series/Six-Elite.aspx

Kan forresten spør om noen har noe formening om den? veil pris er 21000kr

WillyVoet
WillyVoetInnlegg: 8210
07.02.12 23:12

Deore XT er nest best i rangering. Tradisjonelt har XT/Deore XT hatt de samme prestasjoner som XTR, men med noe mer vekt. Enkelte årganger tilbake i tid hadde til og med bedre holdbarhet og prestasjoner enn XTR, men jeg vet ikke om det er slik med 2011/2012 utgaven.

For å få god tilbakemelding på sykkelen, prøv forumet på terrengsykkel.no

KONG_FU
KONG_FUInnlegg: 1614
07.02.12 23:47

Eneste jeg har å utsette på sykkelen er vekta, det bør være mulig å finne en sykkel som er minst 1kg lettere til den prisen, selv med full-carbon ramme(tror jeg). 

Men gaffelen er bra merke i RockShox.

XT har jevnt over vært mer robust og holdbar de siste år som Willy nevner, men tyngre enn XTR som eneste ulempe.

Felt er ett bra merke, men vil også henvise deg til terrengsykkel.no, særlig når det gjelder hvordan geometrien på ramma er, om den er for konkurransesyklisten eller den mer jevne mosjonist:)

Siste innlegg