Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fantasy - sett opp ditt dopinglag

NYTT TEMA
Hvale90
Hvale90Innlegg: 21897
28.05.15 15:28

Skamløst rappet fra Klinikken, foreslår jeg at vi setter i gang vår egen draft for å finne den beste nieren til et gjennomdopet GT-lag. Enkelt å greit betyr det hver rytter bare kan velges én gang, og man velger den årsutgaven av rytteren som man mener var best. Man kan selvfølgelig være en hispter og velge fra Tom Simpson fra TdF i 67, men jeg ser for meg at de fleste kommer til å velge ryttere fra EPO-æraen. For å holde oss inne med Øyvind foreslår jeg at vi ikke velger ikke velger ryttere som det bare er ren synsing om at er dopet. Det betyr ingen Froome eller Porte, men Klöden og Andy er fritt vilt. Dette kan jo diskuteres. Håper flest mulig melder seg i disse Landa-tider.

boltzmann
boltzmannInnlegg: 170
28.05.15 16:27

Knut Knudsen - Tatt etter Belgia rundt, straff 10 minuttar tilleggstid.

Jostein Willmann - Knipsa litt speed, men utan effekt.

Steffen Kjærgård - Ikkje tatt, men innrømmelse. Lyst i bann i sykkelnoreg.

Roger Legay - Mr. Clean. Testa positivt i Paris-Nice 1974.

Kim Andersen - Utestengt på livstid. Søndagsskuleelev samanlikna med Bjarne altså.

Rolf "er ren" Sørensen - Innrømmelse, men vi trur ikkje på han.

David Miller - Antidopingambassadør.

Jonathan Vaughters - Kunne ikkje fikse vepsestikket, men epo var greit.

Ryder Hesjedal - Slutta å dope seg då han vart proff.

Reserve: Dag Eirik - Fekk "vitaminer" intraveneøst før viktige ritt.

Sarella
SarellaInnlegg: 8082
28.05.15 17:07

Lance Armstrong - Kaptein (2004)
Bjarne Riis (1996)
Marco Pantani (1998)
Jan Ullrich (1997)
Richard Virenque (1997)
Miguel Indurain (1992)
Michael Rasmussen (2007)
Riccardo Ricco (2008)
Erik Zabel (1996)

Reserve: Floyd Landis (2006)

a-g-b
a-g-bInnlegg: 808
28.05.15 21:18
boltzmann: Reserve: Dag Eirik - Fekk "vitaminer" intraveneøst før viktige ritt.

Dag Erik Pedersen tok Rinexsin (han fikk det av legen,det skulle hjelpe mot bihulebetenelse)under England Rundt i 1981. (Jeg syklet NM i fellestart i Oslo i 1981,da var det det noen som tullet litt med den episoden da vi sto på startstreken). Han ble utestengt ca.1-2 mnd. 

Han har også innrømmet og tatt vitaminsprøyter som inneholdt B12 vitaminer(B12 sprøyte ble brukt mot feks.jernmangel(lav blodprosent)(B12 sprøyte). Det tror jeg de fleste norske elitesyklistene gjorde på 1980 tallet? 

Men en ting jeg lurer på er,under sommer OL i Los Angeles i 1984 ble Dag Otto Lauritzen nr.3 og Morten Sæther nr.4. Begge to fikk intravenøs væske kvelden før på grunn av sterk varme og høy luftfuktighet.Så er spørsmålet. Hvorfor fikk ikke Atle Kvålsvoll intravenøs kvelden før? Han kjørte hjelperytter for de to andre. Han tok seg helt ut,og kunne nesten ikke stå på beina etter målgang. Hadde han også fått intravenøs væske kvelden før,hadde han kanskje klart seg bedre?

Hilsen 12,39,2

(Innlegget ble redigert 28.05.15 21:27)

Tiki-Taka
Tiki-TakaInnlegg: 7947
28.05.15 21:22

Bør vi ikke sette opp en førsteelver? Med forsvar, midtbane og spisser?

(Innlegget ble redigert 28.05.15 21:24)

Il-Pirata
Il-PirataInnlegg: 14403
28.05.15 23:41
Sarella: Marco Pantani

Nekter jeg plent å tro, det er klart blodverdiene ikke er helt stabile, slik han klatret opp og ned på fjellene....

Hvale90
29.05.15 07:31

Jeg skulle ha gjort ting klarere i åpningsinnlegget. Med en draft mener jeg at man velger en rytter om gangen. 

Eksempel: Hvale velger Santi Perez (04-Vuelta), TT velger Basso (06-Giro), Sarella velger Landis (06-Tour), Sarella velger Julio Alberto  Perez Cuapio (02-Giro), TT velger Schumacher (08-Tour), Hvale velger Valverde (03-Vuelta). Når en rytter er valgt kan han ikke velges igjen.

Den føreløpige listen er boltzmann, Sarella, TT, Piraten og Hvale. Skriv gjerne også begrunnelsen for valg av rytter.

(Innlegget ble redigert 29.05.15 07:34)

Hvale90
29.05.15 07:32

Jeg liker listen Sarella, men se oppdateringen om hvordan jeg mener det bør foregå.

Rufs
RufsInnlegg: 18660
29.05.15 09:04

Abdoujaparov testet positivt syv ganger i 97. Konge og for en spurter.
https://www.youtube.com/watch?v=oBtCaLYFKjo&list=PL599A4D0569EFBF68

(Innlegget ble redigert 29.05.15 09:04)

Hvale90
29.05.15 09:12

Abdu bør helt klart være en som blir valgt. God spurter, samtidig som at han kan være til hjelp for kapteinen.

Jompa
JompaInnlegg: 7479
29.05.15 09:13
Rufs: Konge og for en spurter.

Det var vel eneste gangen i TdF-historien at vinneren av en trøye ikke dukket opp på pallen etter rittet.

Albuene hans var vel relativt fryktet i spurtene...

Såvidt jeg husker var det vel Clenbuterol som felte han? Det samme som Contador ble tatt for. Dog var vel mengdene til Abdu helt sinnsyke.

Tiki-Taka
Tiki-TakaInnlegg: 7947
29.05.15 10:16

Håper det er stor takhøyde for anekdoter i denne tråden, husker da Alex Harvey mottok poenggtrøya på toppen av monsterbakken i Tour de Ski, til tross for å ikke ha startet den siste etappen. Grusomme scener for en poengtrøye-purist.

Hvale90
29.05.15 22:19

Greit, da er jeg klar til å velge mitt førstevalg i draften, men først en liten påminning for hvordan vi skal gjøre det. Etter jeg har valgt er det boltzmanns tur, så Sarella, TT, Pirata, Rufs og Jompa. Det er selvfølgelig lov for andre å slenge seg på. Når første runde er over er det sistemann i første rundes tur igjen, slik at jeg blir sistemann. 

Husk at det er viktig å sette sammen et balansert lag som skal holde i tre uker. Løypen blir en klassiske EPO-tid-løype med prolog, lagtempo og to lange tempoer. 

Måtte det best dopede laget vinne!

Hvale90
29.05.15 23:03

1. Lance Armstrong - Tour de France 2002

Ahh, barndomshelten og tidenes syklist. Mannen som overlevde kreften og var mer alien enn det Froome noen gang kommer til være. På papiret ble Lance aldri tatt, men det forundrer meg ikke at folk valgte å snakke. For i tillegg til at han var et unikum på sykkelsetet, så er han også helt utrolig arrogant. I ren paranoidhet kicket han nære venner som Andreu og Hamilton ut av laget, samtidig som at han ble kalt syklingens nye og rene ansikt av UCI-president Verbruggen. Lance krevde det beste av seg og alle andre, og det er derfor han er den perfekte kaptein. Han ga kanskje Benjamin Noval tidens overhaling etter TTTen i 04, men etter det hadde Noval aldri en dårlig dag når han kjørte for Lance. 

Når det er 02-utgaven av Lance jeg velger er det mer ut av nostalgi jeg gjør det enn at det var da han var best. Dette var det første året som jeg virkelig fulgte med på sykling, og mens Giroen var herlig uforutsigbar, var Touren det stikk motsatte. Lance vant kontrollert prologen, men ga fra seg trøyen dagen etter. På TTTen var US Postal  noen sekunder etter ONCE, men han var i den perfekte posisjonen, bare noen sekunder etter de Galdeano. Så mens ONCE måtte slite i teten en uke, kunne postmennene sitte seg rolig tilbake og vente på fjellene. På den første individuelle tempoen måtte han se seg slått av Botero, men det var ikke mye å tvile på. Lance var hele tiden i kontroll.

I fjellene var det ikke spennende. Med Lance bizzniz-instinkt hadde han sørget for å hente inn verdens beste fjellgeit i Heras, så når det er din egen hjelperytter som er den nærmeste i bakkene, blir det jo ikke egentlig så spennende. Etter å ha nærmest sikret trøyen allerede i Pyreneene, lot han i medynk andre kjempe om seierne på alpeetappene. Vi nordmenn fikk jo også vår første etappeseier siden 1987 da Hushovd vant i Bourg-en-Bresse.

Lance var kanskje enda mer kannibal i andre utgaver av Touren. Kanskje spesielt da han nektet Klöden å vinne en etappeseier i 04, men i 2002 var han så overlegen at han ikke trengte å ty til kannibalisme. Lance + Ferrari= seier.

(Innlegget ble redigert 29.05.15 23:09)

Hvale90
29.05.15 23:03

boltzmann, det er din tur!

Il-Pirata
30.05.15 18:54
Hvale90: boltzmann, det er din tur!

Kom igjen klin til med en solid hjelper for den godhjerta mesteren med de varme trygge øya og med 7 TdF titler i beltet....

Hvale90
30.05.15 19:31
Il-Pirata: Kom igjen klin til med en solid hjelper for den godhjerta mesteren med de varme trygge øya og med 7 TdF titler i beltet....

Du vet at hver av oss har et lag hver? Jeg tror ikke Pantani overlever til det er din tur.

Il-Pirata
30.05.15 20:43
Hvale90: Jeg tror ikke Pantani overlever til det er din tur.

Nja, er usikker på om han faktisk er kvalifisert, han ble aldri tatt for noe....., kun startforbud for for høye verdier og det har jo mange hatt.

Men misforsto litt når det gjelder ett lag hver, da har jeg den soleklare kaptein klar ihvertfall og han overlever nok til det er min tur.

(Innlegget ble redigert 30.05.15 20:45)

Hvale90
30.05.15 22:38

Tipper dette blir noen av rytterne til hipsteren TT. Mosquera, Axelsson og Honchar.

luchs
luchsInnlegg: 579
30.05.15 23:21

Ikke sikkert Boltzmann følger med..? kanskje dere må hoppe over ham inntil videre. Jeg håper forøvrig noen av dere har litt kunnskaper om 80-tallet eller tidligere, hadde vært gøy (etterhvert) med noe detaljer eller historier fra den tida. Begynte ikke sjøl å følge med før etter midten av 90-tallet, bodde i Tyskland, og fikk med meg Riis og Ullrich på sitt mest mutante. Det var vill stemning der med to tv-kanaler som hver satsa dobbelt så mye som TV2 under touren, med sendinger hver dag i tre uker kl.10-18.

Hvale90
30.05.15 23:53

Mm, gir ham frist til i morgen formiddag. Etter det går valget over til Sarella.

Hvale90
30.05.15 23:54

Men du er jo med også luchs.

Sarella
SarellaInnlegg: 8082
31.05.15 12:00
Hvale90: Etter det går valget over til Sarella.

Ok, siden mr dopkonge in-person selvsagt ble plukket først så må andrevalget bli:

Bjarne Riis 96-utgaven

Tror til og med Lance i sine beste dopår hadde fått store problemer med å følge denne "dopa fra hårfestet til pedaler"-utgaven av Bjarne. Hans sinnssyke angrep gang etter gang på etappe 16-Hautacam under TdF er komisk, hele teten er gjennomdopa men han leker seg med dem før han parkerer dem.

"Riis lets himself slip from the front to the back of the group, in the big ring. And then he comes at twice the speed and attacks! A little descent ruins his plans for the moment and allows the others to come back. After slowing down and seeming to look everyone in the eyes, he puts other blistering attacks. Leblanc, Dufaux and Virenque are the last to give up, they can't follow his wheel. Riding on insane gears, Bjarne, a mask of pain, slowly increases the gap to the chasers. In the last kilometer, defying his rivals and the laws of physics, he climbs in the big ring to the top. The winner of the Tour is known. Bjarne's ascent on Hautacam remains one of the fastest ever recorded in cycling's history and one of the most brutal performances in professional sports."

(Vel, dette har absolutt ingenting med "sport" å gjøre siden alt sammen bare var en stor bløff, så "one of the most brutal performances in professional cheating" passer bedre og er fasit.)

Hvale90
31.05.15 12:03

Haha, veldig bra. Vi tar med et bilde også.

TT, det er din tur.

oddvar_kjempebra
oddvar_kjempebraInnlegg: 11881
31.05.15 19:09

Å velge ryttere etter år 2000 da EPO-testen kom (og mange gikk tilbake til gammeldags bloddoping eller startet med mikrodoser) virker underlig. Skal man velge Armstrong må man velge 1999-årgangen da han hadde fri tilgang til EPO. Men Riis-96 hadde den fordelen at det heller ikke var blodverdier-grenser (derav kallenavnet mr. 60%), noe Armstrong-99 måtte forholde seg til. Like rart blir det å velge noen ryttere før Epo kom på markedet. Dopingen var langt mindre effektiv da. Så etter min mening er Riis-96 eller Ullrich-97 de beste valgene.

(Innlegget ble redigert 31.05.15 19:11)

gulesider
gulesiderInnlegg: 2046
31.05.15 19:39

Skjønnner ikke hvorfor folk skal dra opp Pantani hele tiden . Han har ingenting i en tråd som dette å gjøre. Slik er det 

Hvale90
31.05.15 19:41
oddvar_kjempebra: (og mange gikk tilbake til gammeldags bloddoping eller startet med mikrodoser) virker underlig.

Det var derfor jeg påpekte at valget var basert på følelser heller enn når han var mest og best dopet. Jeg kommer også utelukkende til å velge utgaver som jeg selv husker, så da blir det fra og med 2002. Det er heldigvis mye å ta av.

(Innlegget ble redigert 31.05.15 19:43)

Hvale90
31.05.15 20:00

Men oddvar, du må gjerne være med. Det gjelder bare at TT får fingeren ut.

boltzmann
boltzmannInnlegg: 170
01.06.15 15:10

Eg fekk ikkje med meg alt dette, og er klar for å drafte (pun intended) når det blir min tur.

Hvale90
01.06.15 17:30

Du kan gå inn etter TT.

Klikk for å gå tilbake til toppen