Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tour de France 2017

NYTT TEMA
All-Equal
All-EqualInnlegg: 7403
15.07.17 21:39

Det var derfor jeg skrev at jeg er avventende mtp at kristoff kan komme til å vise seg frem. Begge skal kanskje kjøre arn. 

Opptrekk var bare en metafor i denne sammenheng. 

(Innlegget ble redigert 15.07.17 21:40)

Bxe
BxeInnlegg: 8
16.07.17 12:56

christian paasche virker veldig umotivert i år... siste året til kaggestad?? Derfor det er ein del nye i teamet??

WaltonBreckRd
WaltonBreckRdInnlegg: 7121
16.07.17 19:39

Påske hadde det vel ikke gjort så mye å miste, derimot kjipt om Kaggestad gir seg.

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 23644
16.07.17 19:40

Neste år blir det Marius i bua hele dagen lang.

St.Unix
St.UnixInnlegg: 1658
16.07.17 20:18
WaltonBreckRd: Påske hadde det vel ikke gjort så mye å miste, derimot kjipt om Kaggestad gir seg.

Den som gir seg er hverken den beste sykkelkommentatoren eller den beste "sykkeleksperten" per dags dato.

Kaggestad er der Scheie var før han ga seg. Det er på grensen til trist å høre på mannen forfalle på direktesendt TV. Forskjellen er at Scheie faktisk kunne faget sitt i glansdagene, så høyden på fallet var større og tristere.

Biff_Byford
Biff_ByfordInnlegg: 7113
17.07.17 09:18

Gårsdagens etappe ble etter hvert et skikkelig sykkelritt, godt hjulpet av Froome sine sedvanlige småmekaniske problem. Men desto mer imponerende av Froome å kjøre seg opp igjen når AG2R m/Naeseen gikk for maks innsats. Ja, fikk god hjelp av Nieve, Kirenka og Landa (men var vel så og si oppe når han Landa "plukket" han opp), men måtte jo tråkke sykkelen selv. Digg at det er såpass tett når vi går inn i alpene men hadde vært enda kulere om Uran og Bardet hadde hatt 30 + på Froome og ikke minus som nå. Bardet ned Galiber kan bli show, men Froome har vist seg å være nest beste utfor av GT'ene så skal vel holde hardt.

Ellers er jeg imponert over Martin, som kjemper heroisk og Yates som også prøver og ikke bare henger på hjul. Utrolig hvor like egenskaper de Yates tvillingene har, dvs de er jo tvillinger så det skal jo være likheter. Men på dette nivået er det spesielt.

Morgendagen da ? Sprintgutta eller GVA/Gilbert/Cummings++ sin siste mulighet ? BMC rotet bort (igjen) muligheter i går og QS var ikke med i det hele tatt hvis en ser bort fra Martin. Kittel henger vel ikke med i morgendagens start ?

Jhinx
JhinxInnlegg: 4235
17.07.17 11:01
Biff_Byford: Morgendagen da ? Sprintgutta eller GVA/Gilbert/Cummings++ sin siste mulighet ? BMC rotet bort (igjen) muligheter i går og QS var ikke med i det hele tatt hvis en ser bort fra Martin. Kittel henger vel ikke med i morgendagens start ?

Utrolig gøy TDF :)

Mandag er jo fridag, men i Norge Tirsdag er en relativt flat etappe. Denne kan årets Norske kanon gjøre det bra på. Jeg gir Edvald etappe 16 og 19 som hans to muligheter, og Kristoff etappe 21.

Det som blir spennende er hvor hardt utfordrerne kommer til å angripe Froome på etappe 17 og 18, og hva de andre lagene gjør for å prøve å stoppe Kittel fra sin sjette serier.

FeliceGimondi
FeliceGimondiInnlegg: 1530
17.07.17 11:16

Med så mye teknisk er det bare ut å kjøpe di2 fort som svint, håper de finner opp trådløse skivebremser og snart, da skal det bli moro med teknisk:)

nanonils
nanonilsInnlegg: 2164
17.07.17 13:12

Er det egentlig noen flere problemer med di2 vs noe annet? Har aldri hatt di2 selv, men kjører mekanisk DA 9000. 

FeliceGimondi
17.07.17 15:03

Det er lite trolig at Shimano ville lagt frem noe om det. Har ikke sett noen gode undersøkelser og sykkelbladene er alle som en i lomma på industrien.

Ingen sykkeljournalister skriver feks om c40 c60 hjulsvindelen shimano har dratt i 2017. Gilbert var vel blant få frittalende som fortalte om at en di2 versjon var for lite stabil og testet for lite før den ble sluppet. Ellers er det øredøvende tyst.

For min del handler det om å ikke innføre et nytt sett av mulige problemer så jeg kjører mekanisk i alle fall til wireless blir bra.

(Innlegget ble redigert 17.07.17 15:06)

Jompa
JompaInnlegg: 8439
17.07.17 20:43

Edvald 2. favoritt og Kristoff 4. favoritt i morgen. Kittel er storfavoritt som vanlig. Matthews i mellom de norske.

AalesundsFK
AalesundsFKInnlegg: 11025
17.07.17 20:59

Burde ikke DD kjøre hardt i morgen for å kvitte seg med Kittel på første del av etappen? Det er et stykke til mål etter den siste 4.kategorien, men er det ikke verdt et forsøk? 

All-Equal
All-EqualInnlegg: 7403
17.07.17 21:01

Kittel kommer til å vinne de spurtene der han er med inn. Er kun en greipel i form som kan utfordre han, og vi har jo sett hva gorillaen har fått til. Kittel kan selvsagt feile, havne bak pga taktisk dårlig kjøring. Men han er pigede der alltid, stort sett. Så lenge sabatini får han i posisjon fremme vil han leke med våre menn. 

tucan
tucanInnlegg: 19063
17.07.17 21:05

Ser ikke bort fra at sunweb, bmc og dd. Kanskje cofidis kjører for å bli kvitt Kittel. Kommer til å bli kjør å komme i brudd. Kittel faller fort av.. Så de lagene med avslutter som henger med i første bakken vil gjerne unngå at kittel får kontakt igjen.

(Innlegget ble redigert 17.07.17 21:05)

kytec
kytecInnlegg: 26865
17.07.17 21:09
All-Equal: Kittel kan selvsagt feile, havne bak pga taktisk dårlig kjøring.

Ser ikkje sånn ut.

kytec
17.07.17 21:11
WaltonBreckRd: Påske hadde det vel ikke gjort så mye å miste, derimot kjipt om Kaggestad gir seg.

Han hipsteren som laget mat og kjøpte verdens sjeldneste øl (laget av munker?) er ikkje han med lenger? 

HLund
HLundInnlegg: 2544
17.07.17 21:15
kytec: Han hipsteren som laget mat og kjøpte verdens sjeldneste øl (laget av munker?) er ikkje han med lenger?

Vet ikke hvem som er/var verst av ham og Skjelbæk. Fellesnevneren er at ingen savner dem om de forsvinner.

FeliceGimondi
17.07.17 21:24

Tegn på dårlig dømmekraft om man setter Paasche som den dårligste i tv2 teamet. Han er definitivt den som har skjønt mest av hva som skal formidles, pluss den endruelige DO som vi har sett denne touren. Begge deler lysglimt i tv2 og noe å bygge videre på. Håper de fortsetter å ha DO i en sånn rolle fremfor vaffeljager langs veien.

(Innlegget ble redigert 17.07.17 21:25)

kytec
17.07.17 21:25
HLund: Vet ikke hvem som er/var verst av ham og Skjelbæk. Fellesnevneren er at ingen savner dem om de forsvinner.

Kunne vært gøy med FeliceGimondi  :-)

HLund
HLundInnlegg: 2544
17.07.17 21:28
kytec: Kunne vært gøy med FeliceGimondi  :-)

Hadde definitivt vært bedre enn Skjelbæk. Kommer aldri til å glemme da han skulle kommentere alpint. Noe av det verste jeg har hørt. Til og med langt verre enn da Paasche prøvde seg på langrenn. (Men han er tydeligvis en som vokser med rollen. Noe sier meg at man ikke kan si det samme som Skjelbæk.)

FeliceGimondi
17.07.17 21:29

Jeg kan love deg det hadde blitt sykkelgalskap hvis jeg satt i den boksen.

Har sett utviklinga til Paasche og den har faktisk vært bra. Han har også bra fokus på hvorfor lagene gjør ulike disposisjoner mer eller mindre forståelige, hvem kan vel greie gjøre fornuft av mye av det BMC har foretatt seg bla:)

(Innlegget ble redigert 17.07.17 21:33)

craaazy
craaazyInnlegg: 4936
17.07.17 21:30

Med trykk på galskap.

Il-Pirata
Il-PirataInnlegg: 15857
17.07.17 21:32
FeliceGimondi: Jeg kan love deg det hadde blitt sykkelgalskap hvis jeg satt i den boksen.

Kunne t.o.m. fått meg til å se på TV2 fremfor Danmark eller Eurosport...

FeliceGimondi
17.07.17 21:35

Sier han som heter crazy...

Uansett, kjeften kan gå om sykling i timesvis.

(Innlegget ble redigert 17.07.17 21:36)

Loddo
LoddoInnlegg: 2414
17.07.17 22:25
FeliceGimondi: Har sett utviklinga til Paasche og den har faktisk vært bra. Han har også bra fokus på hvorfor lagene gjør ulike disposisjoner mer eller mindre forståelige, hvem kan vel greie gjøre fornuft av mye av det BMC har foretatt seg bla:)

Så kan han heller ikke rette på Ridderen for ofte, for da blir han en "drittsekk". Med en annen makker som har mer peiling, så har jeg tro litt dypere diskusjoner mellom kommentatorene. Et lite pluss at han liker Contador, men virker som han holder det litt skjult pga ridderen sitt moralske kompass, som er SKYhøyt.

FeliceGimondi
17.07.17 22:39

Ja, er rimelig tydelig at Paasche har litt slitasje pga av den rettinga på ridderen som sier mye rart for tiden.

Hvale90
Hvale90Innlegg: 22877
17.07.17 23:11

Paasche har blitt mye bedre nå som nordmennene gjør det dårlig. Nøytral og fin.

WaltonBreckRd
18.07.17 00:53
Loddo: Et lite pluss at han liker Contador

Er ganske tydelig at han som liker Contador best i det studio er Dag Otto.

Jeg liker Kaggis, og Påske så det er sagt. Oftest positiv og god stemning i kommentatorboksen, selv om man kan argumentere for at nivået har falt. 

Favorittene blir Arild og Knut Walther i Eurosport. Britene i ES er også ålreit, danskene orker jeg ikke.

AlexSupertramp
AlexSupertrampInnlegg: 1382
18.07.17 03:35

Haha, godt å se at det er flere som reagerer på Skjelbæk. Husker han fra Premier League 100 timers sendingen i fjor. Når du er så breial i kjeften bør du i det minste ha noe å komme med av faglig tyngde.Det han magler av kunnskap virker det som han overkompasnserer med å dra på med diverse adjektiver osv. i det våset han lirer av seg. Det har heldigvis ikke vært like ekstremt nå under TdF som det var i disse PL-sendingene. 

(Innlegget ble redigert 18.07.17 03:37)

WaltonBreckRd
18.07.17 04:23
AlexSupertramp: Det har heldigvis ikke vært like ekstremt nå under TdF som det var i disse PL-sendingene

Helt forferdelig i 100 timers oppladningen husker jeg, ja. Ikke spesielt bedre på Deadline Day sendingene. Nesten så jeg synes litt synd på fyren, det er vel ingen som tåler han stakkars.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg