Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tor åf Nårvej 2017

NYTT TEMA
Il-Pirata
Il-PirataInnlegg: 16136
19.05.17 17:45
All-Equal: Vangstad vil ha trøkk

Han kommer til å prøve seg å gå solo om ikke så lenge....

petruspan
petruspanInnlegg: 2051
19.05.17 17:47

Ween-dog først over broen

Felice_Gimondi
Felice_GimondiInnlegg: 6653
19.05.17 17:48

Hvor lenge komme Edvald til å vente her i dag?

luchs
luchsInnlegg: 797

Liker ikke den kjøringa til EBH

All-Equal
All-EqualInnlegg: 7501

Heia Kristiansand! 

Il-Pirata

Kom igjen nå Andreas....

luchs
19.05.17 17:49

Bra av Sander

Felice_Gimondi
19.05.17 17:49

Edvald fullstendig ferdig.

Il-Pirata
19.05.17 17:50

Spesialbestilt løype, samt lovnad om masse kaker i mål hjalp ikke.....

voldsmann
voldsmannInnlegg: 1821

Hahahaha. Pang sa det for EBH.

Trehjulssykkel
TrehjulssykkelInnlegg: 4384

Dette var en stor strek i Birgers regning.

All-Equal
19.05.17 17:51

Solid av vangstad! 

real-_-
real-_-Innlegg: 8560
19.05.17 17:52

Imponerende av Vangstad. Også han som drog mest på slutten også.

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 32114
19.05.17 17:53

Flott av Vangstad selv om det ble ørlite for lite krefter helt mot slutten. Synes Vangstad er en fin ryttertype, bedre enn flere av de norske rytterne som har fått proffkontrakt de siste årene.

glitteringprizes
glitteringprizesInnlegg: 1915

Når Gerrans får valget mellom å tape eller ta en føring, så vil han alltid velge å tape.

All-Equal

Vangstad kjørte med hjertet. Tapte litt for rutine. Bosse burde kunne kjøre bedre. Det solostuntet tidligere ga lav avkastning. Men spennende etappe. 

sankaa
sankaaInnlegg: 5850
19.05.17 17:56
Il_Falco: Har aldri sett Kristoff deise hendene i styret på den måten. For meg virker det bare dumt.

Dette har han da gjort utallige ganger.

sankaa
19.05.17 17:57

Cred til Vangstad. Rett og slett skikkelig diesel. 

Edvald klarer aldri å ta seg inn igjen etter at han har vært på stålet. Kjører seg totalt i senk i bakken og klarer ikke hente seg inn igjen nedover. 

Hatleking
HatlekingInnlegg: 12624
19.05.17 18:00

Kva er det Gerrans haldt på med? Einaste med hjelperyttar i teten, men sit limt til allslags hjul inntil det var for seint.

glitteringprizes
glitteringprizesInnlegg: 1915
19.05.17 18:01
sankaa: Dette har han da gjort utallige ganger.

Så ut som han hadde lyst til å deise hendene et visst sted etter VM i fjor i alle fall.

Felice_Gimondi
19.05.17 18:04
Hatleking: Kva er det Gerrans haldt på med?

Han konkurrerer i VM i wheel sucking hvor jeg lurer på om han er regjerende mester.

voldsmann
19.05.17 18:05

Nå kommer bortforklaringene og hyllestene på TV2. 

Trehjulssykkel
19.05.17 18:10

Hva skjedde med Canondale? TV2 lovte meg at dette var ett av de sterkeste lagene med hele klassikermannskapet sitt.

luchs
19.05.17 18:11

og Kaggis sier mye rart, nordmennene må samarbeide o.l., men de andre glatter over. 

voldsmann
19.05.17 18:18

@Trehjulssykkel. De må jo snakke opp produktet sitt. Det er jo et b-ritt de prøver få til å framstå som det er et svært og viktig ritt. Bare abbelgabbel med andre ord.

Felice_Gimondi
19.05.17 19:01

Tour of Norway produktet er jo greit nok, men i beste Tv2-stil så må folka med vaffelpressa og klovnekostymer få sitt, her skal det skapes opplevelser, koseopplevelser sådan.

Opplevelsen som publikum, livet rundt løypa og alle de "festelige" tingene som folk har funnet på langs løypa der de håper på besøk av Dag Otto og å komme på tv'n har prioritet:)

(Innlegget ble redigert 19.05.17 19:02)

Trehjulssykkel
19.05.17 20:21
Felice_Gimondi: Tour of Norway produktet er jo greit nok, men i beste Tv2-stil så må folka med vaffelpressa og klovnekostymer få sitt, her skal det skapes opplevelser, koseopplevelser sådan. Opplevelsen som publikum, livet rundt løypa og alle de "festelige" tingene som folk har funnet på langs løypa der de håper på besøk av Dag Otto og å komme på tv'n har prioritet:)

Det er det samme hos Arctic Race også, men det er hvert fall et sportslig bra ritt også, med ASO i ryggen (selv om de med hell kunne laget mer spennende etapper). 

Uten dette klovneriet så hadde jo ikke ToN og TdF vært verdt noe som helst. Sportslig sett synes jeg ikke dette er mye å skryte av.    

sankaa
19.05.17 20:27
Felice_Gimondi: Tour of Norway produktet er jo greit nok, men i beste Tv2-stil så må folka med vaffelpressa og klovnekostymer få sitt, her skal det skapes opplevelser, koseopplevelser sådan. Opplevelsen som publikum, livet rundt løypa og alle de "festelige" tingene som folk har funnet på langs løypa der de håper på besøk av Dag Otto og å komme på tv'n har prioritet:)

Og det mener jeg forsåvidt er bra. Tv2 skaper i det minste engasjement og gjør tv-sendingene underholdende for hvermansen også. Det gjør jo at ting blir overforklart i hytt og pine, til irritasjon for de med litt peiling. Men jeg mener det er et nødvendig onde for å øke interessen for sykkel hos folket. Hadde det sittet to ekstremt kunskapsrike, men lite engasjerende og lite underholdende personer ved mikrofonen tviler jeg på at såpass mange hadde fulgt med på idretten i Norge. 

Tv2, inkludert Paasche, Kaggestad og Dag O2, burde egentlig bli hyllet for innsatsen de har gjort for sykkelinteressen i Norge. Selv om jeg foretrekker Arild når jeg har valget. 

(Innlegget ble redigert 19.05.17 20:28)

Felice_Gimondi
19.05.17 20:37
sankaa: Og det mener jeg forsåvidt er bra. Tv2 skaper i det minste engasjement og gjør tv-sendingene underholdende for hvermansen også. Det gjør jo at ting blir overforklart i hytt og pine, til irritasjon for de med litt peiling. Men jeg mener det er et nødvendig onde for å øke interessen for sykkel hos folket. Hadde det sittet to ekstremt kunskapsrike, men lite engasjerende og lite underholdende personer ved mikrofonen tviler jeg på at såpass mange hadde fulgt med på idretten i Norge.

Ja, enig i dette. Har sagt i alle år at Tv2 sin hovedmålsetning som kommersiell kanal er å favne bredt og da må også sendingene inneholde alt rusk og rask.

Det er når disse samme personer som står for dette også skal ta med seg ekspersiden og forventer å bli tatt seriøst på det at det glipper litt. Spesielt når det kommer rare vurderinger i øst og i vest og så plutselig presenteres disse vurderingene her på VGD og andre fora som legitim sykkellære:)

Der har vi et problem:)

Paasche er jo merkelig nok blitt den mest edruelige i kommentatorkløveret og han har faktisk potensiale til å få dette til hvis han vil. Akkurat nå holder han tak i galskapen på den ene siden og anekdotene på den andre. Lurer på hvor de går når ridderen gir seg etter VM?

Det jeg skulle likt å se var en skikkelig kontroversiell karakter der om sommeren, slik som Jørgen Leth, Sørensen og jaggu til og med Rasmussen. Det hadde vært litt krutt om vi hadde slike karakterer i Norge.

(Innlegget ble redigert 19.05.17 20:44)

Trehjulssykkel
19.05.17 20:53
Felice_Gimondi: Lurer på hvor de går når ridderen gir seg etter VM?

Virker som om de kommer til å fortsette i samme stil, men bytt ut Kaggis Sr. med Jr. Om du har fulgt med på noen av rittene der Paasche og Kaggis Jr. kommenterer, så virker det for meg som om Kaggis Jr. prøver bare å bli den nye Kaggis Sr (utgreiinger om slott, historie osv.). Men det mest spennende blir å se om Kaggis Jr. kommer til å arve stoppeklokka til Kaggis Sr. Den stoppeklokka har jo blitt ikonisk i TV2-bua.  

Men en ting Jr. er bedre enn Sr. på er å følge med på hva som skjer i feltet. Det mest irriterende med Sr. er ikke at han bommer med "ekspertisen" sin, men at han har de lange monologene sine om et eller annet, mens det skjer ting i feltet. Da fortsetter han som regel enten til han er ferdig, eller til Paasche avbryter han. 

Klikk for å gå tilbake til toppen