Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

***Tourmanager 2017***

NYTT TEMA
lordkippe
lordkippeInnlegg: 735
19.07.17 20:36

Men movistar har vel ingen som reelt kan vinne imorgen om bruddet har med noen klatresterke ryttere. Eneste kandidaten er vel Betancur men det er en virkelig longshot. bruddet vil jo også mest sannsynlig bli til på flata

xytheon
xytheonInnlegg: 17307
19.07.17 20:37
VGoth: Sånne som oss har bare uflaks. Cummings tok faen meg salto ut på jordet og revnet trøya. Det var absolutt ingenting som tilsa at Roglic skulle vinne dagens etappe, og da mener jeg virkelig ingenting.

Tenk at folk betviler at det var uflaksen som stod bak. Jeg eier Cummings selv og kan med hånden på hjertet si at jeg kjente uflaksen på kroppen. En kraftig korttidsinfluensa, vil jeg si.

Up-The-Villa
Up-The-VillaInnlegg: 5059
19.07.17 20:55

Tror du vi hadde sitti med Roglic dersom vi ikke trudde at han kom til å få til noe som i dag? ;)

Kanskje ikke forventet seier, men de fleste her inne med Roglic vet at han er mer enn kapabel til det.

hipsterfrosken
hipsterfroskenInnlegg: 346
19.07.17 21:22
ShabeIIe: Katastrofe

Mon tro hvordan du skal bruke dine siste to bytter. :)

VGoth
VGothInnlegg: 12799
19.07.17 21:43
stibba: Absolutt alt tilsa at han kom til å gå i brudd.

Hva så? Det gjelder Cummings også. Alle kan gå i brudd, det forstår sikkert du også. Forskjellen er bare at Cummings fint også kunne vært en realistisk kandidat til etappeseier. Keep up.

(Innlegget ble redigert 19.07.17 21:46)

ShabeIIe
ShabeIIeInnlegg: 3602
19.07.17 21:45
hipsterfrosken: Mon tro hvordan du skal bruke dine siste to bytter. :)

huff ja

VGoth
19.07.17 21:45
SpursForever: VGoth: Tullprat. Roglic har virka sterk i fjellene så langt spør du meg.

Haha, på hvilken måte har han virket så sterk at han bare feier gjennom og vinner dagens etappe? Du virker ikke å ha særs mye peilig. Han har vist store svakheter, og etappen i dag var knallhard. Det var, igjen, ingenting som tilsa at han skulle stikke av med noe annet enn litt bruddpoeng.

VGoth
19.07.17 21:47
xytheon: Tenk at folk betviler at det var uflaksen som stod bak.

Det er vel ingen som betviler at Cummings og hans trofaste manager-spillere hadde uflaks i dag, så vidt jeg kan se. Så dumme er ikke folk her inne. Folk forsøker dog bare å argumentere mot påstanden om at ingenting tilsa etappeseier til Roglic i dag. Fåfengt riktignok, når argumentet er så idiotisk som: "jammen, det var da sannsynlig at han kom til å gå i brudd!"

(Innlegget ble redigert 19.07.17 21:48)

urbeka
urbekaInnlegg: 24
19.07.17 22:05
VGoth: . Han har vist store svakheter, og etappen i dag var knallhard. Det var, igjen, ingenting som tilsa at han skulle stikke av med noe annet enn litt bruddpoeng.

Tull og tøys. Han ble nylig nr 4 på en etappe, og var lei seg over at ingen andre i bruddet ble med å kjøre. Han har i tillegg vært sterk gjennom forsesongen. Han lå på 34 i odds hos Unibet foran etappen, dvs ca innenfor topp-20 favoritter. Han ble av flere nevnt som en outsider foran disse fjelletappene. Selv lurte jeg veldig på Cummings vs Roglic i formiddag, valgte å beholde Cummings men heller sette noen kroner på Roglic. I morgen torsdag er det derimot Cummings-time! Han uttalte i intervju at løypeprofilen i morgen trolig passer ham bedre enn i dag. Håper bare han ikke skadet seg på rullingen i åkern.

(Innlegget ble redigert 19.07.17 22:09)

ViveLaTour
ViveLaTourInnlegg: 48
19.07.17 22:10

Hvis man hadde vært like nerd som meg, så hadde man lest på hjemmesida til Lotto Jumbo at planen var å gå i brudd i alpene og ta en etappeseier. Roglic sa i tillegg at han følte seg sterk. Men så har ikke alle like lite liv som meg da ;)

urbeka
urbekaInnlegg: 24
19.07.17 22:12

Legg til at Roglic har fått mer friheter nå som Lotto ikke lenger kjører for Bennett i sammendraget.

VGoth
19.07.17 22:34
urbeka: Tull og tøys. Han ble nylig nr 4 på en etappe

Haha, jeg håper virkelig ikke at det er etappe 15 du snakker om. Sammenligner du virkelig disse etappene? 

Han har ellers havnet et stykke (enkelttilfelle), langt og dritlangt bak på harde fjelletapper. Han satt og slappet av i store deler, som han har gjort på andre etapper. Du har ikke belegg for påstanden i det hele tatt, for han har overhodet ikke sett ut som en etappeseier-kandidat i disse syke fjelletappene. Mr. stort-sett-13-30-og-50 min.-bak. Han knakk helt sammen på flere etter å ha prøvd seg.

VGoth
19.07.17 22:36
ViveLaTour: Hvis man hadde vært like nerd som meg, så hadde man lest på hjemmesida til Lotto Jumbo at planen var å gå i brudd i alpene og ta en etappeseier. Roglic sa i tillegg at han følte seg sterk. Men så har ikke alle like lite liv som meg da ;)

Slapp av, alle vet at han kom til å prøve seg i brudd. Akkurat det var slettes ingen overraskelse. Overraskelsen kom på dagens etappe, da han totalt mot alle odds og styrke vant etappen. Griseflaks for folk. Brudd og påfølgende små poengdryss er det ingenting å si på. Det er seieren som er bullshit, men noen har flaks, og andre har uflaks.

Jeg satt selvfølgelig med rytteren som faktisk kunne ha dratt i land en slik seier (realistisk sett), men som tok salto ut på jordet istedenfor. Sammen med mange andre som også egentlig spilte bra, men som ikke blir belønnet for det. Hadde vært langt mer sannsynlig om kløna Roglic gjorde det.

(Innlegget ble redigert 19.07.17 22:42)

Bergstadt
BergstadtInnlegg: 97
19.07.17 22:43

Haha fy faen for en grinunge :p

Bibelnissen
BibelnissenInnlegg: 24593
19.07.17 22:59
VGoth: men som tok salto ut på jordet istedenfor

Lenge etter at bruddet hadde gått!

Du kan ikke på ramme alvor mene at den saltoen ut på jordet var avgjørende for Cummings' poengfangst i dag?

Dessuten har han slitt i oppkjøringen (var sterk i det britiske mesterskapet), og stort sett sittet på halen gjennom hele Touren. Roglic har allerede vært offensiv, og det bør ikke komme som noen overraskelse at han prøver seg igjen nå som Bennett var ute.

Og ja, jeg vet det er selve seieren du klager på, og ikke tilstedeværelsen i bruddet. Jeg har ikke fulgt hele vårsesongen, men av de resultatene jeg har lest meg opp på, så er det liten grunn til å betvile at Roglic hadde kapasitet til å plassere seg helt i toppsjiktet på en slik etappe - om enn ikke vinne den.

lordkippe
19.07.17 23:01

Dette er uvitenhet på høyt nivå. Det er flere her inne som kan sine sykkelsaker godt og det kan lønne seg å være ydmyk og innrømme en feil uttalelse. Selvfølgelig er det uflaks at Cummings velter og det kan selvsagt forsvares å sitte med Cummings mtp at han var en reel kandidat for etappeseier underveis i touren. Men det gjør ikke at det er så overraskende at Roglic slår til. Han har sterke resultater fra tidligere. Og jeg tror mange sitter med Cummings mye pga fjoråret. 

En annerkjent sykkeltipsside som feltet. dk hadde blant anned roglic som en outsider på etappen, mens Cummings ikke ble nevnt. Oddsen på spillsider gir også ofte en indikasjon. 

Nå tror jeg faktisk ikke at du helt står inne for det du sier, men at du ble frustrert og bitter ( Noe jeg også blir mange ganger pga dette og lignende spill ) og la ut et innlegg knyttet til det. Deretter koster det litt å endre mening og man prøver så langt det lar seg gjøre å forsvare dette. 

Med andre ord sier jeg at jeg ikke tror du er uviten, men sta og frustrert over å ikke ha hatt den nødvendig flaksen med deg i årets spill

SpursForever
SpursForeverInnlegg: 382
19.07.17 23:17
VGoth: Haha, på hvilken måte har han virket så sterk at han bare feier gjennom og vinner dagens etappe? Du virker ikke å ha særs mye peilig. Han har vist store svakheter, og etappen i dag var knallhard. Det var, igjen, ingenting som tilsa at han skulle stikke av med noe annet enn litt bruddpoeng.

Store svakheter? Når har han vist store svakheter? Roglic var frisk på etappe 9 og var frisk på etappe 15. Nei, den var ikke like hard, men viste definitivt at han er en mann å regne med. 

Jeg har aldri sagt at han virket så sterk at jeg visste at han kom til å feie gjennom og vinne dagens etappe. Som flere andre her har sagt så hadde jeg ikke forventet en seier, men at han kunne finne på å klare topp 5 var ikke utenkelig. Jeg synes han har virket sterk og er vist at han er en farlig mann fra et brudd. Kunne fint vunnet på etappe 15 hadde ikke Mollema tatt hele gruppen på senga. Var frempå på etappe 9 også, men da satt en enda sterkere Barguil med i bruddet. At du må ty til personangrep viser vel at du bare er bitter for at du har undervurdert Roglic.

SpursForever
19.07.17 23:18
VGoth: Jeg satt selvfølgelig med rytteren som faktisk kunne ha dratt i land en slik seier (realistisk sett), men som tok salto ut på jordet istedenfor. Sammen med mange andre som også egentlig spilte bra, men som ikke blir belønnet for det. Hadde vært langt mer sannsynlig om kløna Roglic gjorde det.

Bruddet var allerede gått da Cummings tryna. Roglic hadde også lavere odds enn Cummings på etappen, og jeg tror ærlig talt oddssetterne har mer peiling på hvem som er farligst på etappene. Helt ut av det blå kan du hvertfall ikke si at det var.

Eiiinarrr
EiiinarrrInnlegg: 1103
19.07.17 23:21

Er det virkelig ingen av dere som kjenner til VGoth fra før?? Slutt å mat..

Alligator14
Alligator14Innlegg: 242

Ser mange argumenterer for det han har vist tidligere i touren, men se også på vårsesongen.

4. i Tirreno-Adriatico

5. i Vuelta al Pais Vasco

3.(!!!) i Tour de Romandie, her godt foran Buchmann, Van Garderen, Izagirre osv.

Skjønner meget godt at folk beholdt de gendt og Cummings, men galskap å si at denne kom ut av ingenting... Selv livebettet jeg til 25 i odds da Contador kom opp, og det var ikke tilfeldig..

lordkippe

beklager. kjente ikke til

SpursForever
19.07.17 23:24

Jeg er ikke så veldig aktiv her inne dessverre, så hadde ingen kjennskap. Bet på. 

lordkippe
19.07.17 23:29

Men over til noe annet. Tipper flere er i relativt lik situasjon som meg. har 3 bytter igjen og usikker på hva man skal prioriere. vil ag2r/sky gå for etappeseiern imorra eller går et brudd inn ? 

- Bør froome inn ( 2 bytter ) For så å stå sterk til tempo + 18

- Eller bør jeg få inn spurtere til 19 + 21. 

Eiiinarrr
EiiinarrrInnlegg: 1103
19.07.17 23:34

Har samme dilemma @lordkippe. Har 5 bytter igjen og sitter med pinot som brøt i dag. Må bruke 2 bytter for å få inn froom. Blir da isåfall å bytte ut Benoot med kung for å få det til.

lordkippe
19.07.17 23:38

jeg har kun 3 bytter igjen og sliter nå. 

SPørsmålet blir vel egentlig om jeg skal gå for : 

1. Froome + Billig SD + Dyr spurter inn ( for bozic ) 
2. Selig, PEtit, + dyr spurter ( Beholde barguill + QS ) 

ViveLaTour
19.07.17 23:39

Lordkippe: Kommer an på hvordan laget ditt ser ut til i morgen

lordkippe
19.07.17 23:42

Barguill - MArtin

QS 

Boasson - Roche - Vuillermoz 

Roglic

Benoot - Kung

Pauwels - Uran

Matthews - Bozic

Cesars
CesarsInnlegg: 18
19.07.17 23:43

Jeg er i akkurat samme situasjon. Sitter med 3 bytter, og hva skal man prioritere framover?

- Vil GC gutta ta det imorra? Eller er d en mulighet for brudd (som idag)? 

- tempo: veldig vanskelig å plukke her også. Mange har slitt for sine kapteiner, noen er skadet, noen har ikke vist form osv osv..

- de forventede spurtetappene (19+21) ser mer åpne ut en noengang med Kittel, Sagan, Demare, Cav (kunne font vært topp 4) ute + Kristoff, Greipel og groenwegen som har vist seg tamme. Kanskje kan det være her en kan plukke mye poeng på karer som Selig, Swift, Petit, EbH (must) osv.. 

Nei, dette er jævli vanskelig. 

Kennyking
KennykingInnlegg: 16156
19.07.17 23:45
Cesars: - Vil GC gutta ta det imorra? Eller er d en mulighet for brudd (som idag)?

I morgen blir det GC fest. Hele touren skal avgjøres, alle lagene med sammenlagtfavoritter skal svi av sine siste krefter. Denne etappen lukter Froome herifra til helvete.

ViveLaTour
19.07.17 23:46

Tror jeg ville gått for alt. 1 fordi Petit ikke vil gi noe poeng, og kanskje bare etappe 21 som passer for Selig. Hvilken SD hadde du tenkt på?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg