Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

VM Bergen som publikum

NYTT TEMA
Ikkemazzo
IkkemazzoInnlegg: 4039
14.09.17 15:34

Hvor bør man stå?

Får med oss siste del av lørdagen og søndag live. For vår del er planen pt bare å bevege seg rundt langs løypa på lørdag, mens søndag står det mellom Bergens tidende arena (siste sving, men dyrt) og Skolten (kanskje flere skikkelige entusiaster der?). Noen synspunkter?

hodnemyr
hodnemyrInnlegg: 815
14.09.17 16:26

Sollien 126

Hvale90
Hvale90Innlegg: 23197
14.09.17 21:19

Blir det gatekamper mot Kristoff-hooligans, Hodne?

FeliceGimondi
FeliceGimondiInnlegg: 1530
14.09.17 22:28

Hvis arrangørene har lært litt av VM i kjøben så har de plassert ut storskjermer flere steder, noen som vet?

HLund
HLundInnlegg: 4019
14.09.17 23:28
FeliceGimondi: Hvis arrangørene har lært litt av VM i kjøben så har de plassert ut storskjermer flere steder, noen som vet?

Skal være storskjerm på Festplassen, Bryggen, Nygårdsparken og Skolten etter det jeg forstår. Sikkert flere steder også.

Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 21950
15.09.17 12:59

Jeg har kjøpt billett til Fjord Cat som ligger til kai ved Festningskaien/Håkonshallen. Her har vi mulighet til å trekke inn hvis været blir for bergensk. Det er inkludert koldtbord med både mat og drikke. Utedekket er åpent så man kan stå der og se syklistene passere på vei innover mot bryggen. Og man kan og trekke ned på selve Fanzone skolten. Dette gleder jeg meg til.

Kjetil_e
15.09.17 13:01
HLund: Skal være storskjerm på Festplassen, Bryggen, Nygårdsparken og Skolten etter det jeg forstår. Sikkert flere steder også.

Det som jo er litt spesielt er jo at syklistene ikke passerer Nygårdsparken i det hele tatt. Men de skal vel ha en aktivitetspark der så vidt jeg forstår.

Kjetil_e
15.09.17 13:03
Ikkemazzo: Hvor bør man stå?
Får med oss siste del av lørdagen og søndag live. For vår del er planen pt bare å bevege seg rundt langs løypa på lørdag, mens søndag står det mellom Bergens tidende arena (siste sving, men dyrt) og Skolten (kanskje flere skikkelige entusiaster der?). Noen synspunkter?

Salomon hill på Landås kan jo være populært. Eller så er vel Minde lokket tilgjenglig fra Bybanen. Om det ikke er storskjerm der dere står så sender NRK Sport på radio fra hele VM. Så du trenger ikke kjøpe og kjøre TV2 sumo. Holder å ha radio, enten med deg eller via mobil. Så kan du holde deg oppdatert hele tiden.

HLund
15.09.17 13:07
Kjetil_e: Det som jo er litt spesielt er jo at syklistene ikke passerer Nygårdsparken i det hele tatt. Men de skal vel ha en aktivitetspark der så vidt jeg forstår.

Ja, ville nok ikke stått der hvert fall. Vurderer laksebakken, men usikker på om det er noen skjerm der. Uansett definitivt der man får sett mest.

FeliceGimondi
FeliceGimondiInnlegg: 1530
15.09.17 13:16

Blir nok laksebakken utlendingene trekker mot og vil jeg tro.

Kjetil_e
15.09.17 14:17
HLund: Ja, ville nok ikke stått der hvert fall. Vurderer laksebakken, men usikker på om det er noen skjerm der. Uansett definitivt der man får sett mest.

Ta med radio, eller bruk mobilen som radio. NRK Sport sender hele VM på radioen.

netrom84
netrom84Innlegg: 1032
17.09.17 18:19

Sitter å ser VM og det kribler i bena. Har fly over på lørdag morgen (0820) fra Oslo og hjem søndag kveld. Har telt litt på knappene, men når jeg ser den festen som er der i dag må man jo bare ta turen. 

Planen min er å ta bybanen fra Flesland rett til Wergeland bybanestopp og stikke opp mot Laksebakken. Så ser jeg litt an på hvor man plasserer seg oppi der. Med mobil med både sumo og nett-radio regner jeg med man får med seg det meste selv om det eventuelt ikke er noe storskjermer. 

Søndag er jeg litt mer usikker da jeg føler det er viktigere å holde seg i sentrum da. Så mulig man kjøper seg en plass, men regner med det kan eventuelt gjøres når man er der. Er vel neppe fare for utsolgt?

Stikker alene da jeg ikke har fått overtalt noen kompiser til å bli med så om noen vil joine så bare rop ut. 

kytec
kytecInnlegg: 29632
17.09.17 20:47
Ikkemazzo: Hvor bør man stå?

Hvor du vil. Det ser ut til å være god plass. 

KaffeOrginal
KaffeOrginalInnlegg: 50398
17.09.17 20:49
Kjetil_e: Her har vi mulighet til å trekke inn hvis været blir for bergensk.

Var helt fint i dag , i solkroken hjemme hos meg viste termometeret 32 grader :-) 

( ja , jeg vet det var ca 17 i luften her , men godt og varmt i sol og uten vind ja ) 

Il_Falco
Il_FalcoInnlegg: 4307
17.09.17 20:51
FeliceGimondi: laksebakken

Hvor lang tid tar det å gå dit fra busstasjonen?

HLund
17.09.17 20:52
Il_Falco: Hvor lang tid tar det å gå dit fra busstasjonen?

Rundt en halvtime vanligvis, men kan nok ta noe lenger tid når det er så mye folk på veiene. Ville beregnet opp mot 45 minutter.

tucan
tucanInnlegg: 19456
17.09.17 20:53

Time sikkert. Bybanen til Wergeland kan være greit.

Fotball--
Fotball--Innlegg: 4908
17.09.17 23:39
Il_Falco: Hvor lang tid tar det å gå dit fra busstasjonen?

Beregn ca en time

den12mann
den12mannInnlegg: 9161
19.09.17 14:18
tucan: Bybanen til Wergeland kan være greit.

Bybanen til Sletten senter må da være enda bedre..?

Med mindre man vil gå langs traséen da, men der er det vel godt med folk en må gå i kø med

(Innlegget ble redigert 19.09.17 14:19)

tucan
tucanInnlegg: 19456
19.09.17 20:39

Godt poeng. 

petruspan
petruspanInnlegg: 2053
19.09.17 20:44

Bybane til sletten hvis man vil til bunnen av bakken og brann stadion for toppen. Gå forbi stadion og fortsett rett oppover

Ikkemazzo
IkkemazzoInnlegg: 4039
20.09.17 09:30

Vi endte opp med Skolten, storskjerm og "fasiliteter".

hodnemyr
hodnemyrInnlegg: 815
04.01.18 23:03
Hvale90: Blir det gatekamper mot Kristoff-hooligans, Hodne?

Så ikke denne før nå #lmao

Vi var 7 stk fra fanklubben. Likefør det brøt ut krig mot Tom Boonen fans som hadde parkert seg like ved. Fru TK-admin var ikke i nærheten. Hun har blokka meg på facebook og hevet meg ut fra gruppa (-:

Klikk for å gå tilbake til toppen