Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

VM i Stuttgard

NYTT TEMA
Armstrong
ArmstrongInnlegg: 364
31.07.03 15:51
Noen som følger med på VM i Stuttgard???

Har ikke helt roen på det der...
Er det de samme syklistene som sykler i Tdf og verdenscupen, eller er dette syklister i en klasse for seg selv...

Jeg legger merke til at de er litt breiere og tyngre enn "vanlige" syklister.
seppen
seppenInnlegg: 4964
31.07.03 16:16
Jeg vet ihvertfall at mange starter som baneryttere og ender opp som landeveissyklister. Ofte gode temporyttere. Brad McGee vant en distanse ifjor.
Cippo
CippoInnlegg: 1664
31.07.03 18:37
Offisiell side finnes her:
http://www.bahnradwm2003.de/

Svært mange av deltakerne er "rene" baneryttere, men jeg så at Daniel Becke fra Bianchi deltar og det samme gjelder f.eks Robert Bartko, Bradley Wiggins og Luke Roberts (deltok i Ringerike GP i år).
emin
eminInnlegg: 22135
31.07.03 23:20
Var Vinokourov med i dag, eller så jeg feil..?

emin
Cippo
CippoInnlegg: 1664
01.08.03 10:05
Har ikke sett på det selv, men tviler sterkt på at Vino. er med.
indurain
indurainInnlegg: 4566
01.08.03 10:52
Mange gode syklister på landeveg har bakgrunn fra bane, og det er svært mange som bruker de såkalte seksdagrsrittene om vinteren til trening/moro.

Skal vi se noen syklister vi kan komme på.... Ekimov, O`Grady, McEwen,
Van Petegem, Boardman.....
Flerkontox
FlerkontoxInnlegg: 14128
01.08.03 12:51
Stuttgart...!

Knut Knutsen var vel veldig god både innedørs og utendørs hvis jeg ikke er feil informert...?
seppen
seppenInnlegg: 4964
01.08.03 13:22
Hørte fra Vacchi igår at Knudsen tok to sølv i forfølgelsesritt i vm. Distansen Wiggins vant igår og McGee ifjor.
Armstrong
ArmstrongInnlegg: 364
01.08.03 14:26
emin skrev:
Var Vinokourov med i dag, eller så jeg feil..?

Ja, men ikke han Vinokourov - en annen :-)
bokorm
bokormInnlegg: 8149
02.08.03 00:25
Armstrong,
ja, jeg følger i hvert fall litt med.
Det stemmer at det stort sett er andre syklister enn dem som er med i TdF, det er jo også få (trolig ingen) friidrettssprintere som er med i maratonløp, eller få langrennssprintere som er gode på 5-mila eller i kombinert.
Det er likevel en rekke som hevder seg begge steder, og noen går over fra det ene til det andre.
Min favorittøvelse er sprint. Som du skjønner er jeg nokså tradisjonell. Dessverre er årets VM to intense øyne og et stort skjegg fattigere, sammenlignet med i fjor. Det blir likevel nok av spenning.
mvh bokorm
Bettini
BettiniInnlegg: 114
02.08.03 12:14

hehehe, hvem var han? Husker at han dominerte stort.

Hercules
HerculesInnlegg: 20383
02.08.03 16:00
Ser vel ikke bort fra at bokorm her sikter til Sean Eadie.

Forøvrig syklet giro- deltaker Graeme Brown på dagens australske gullag på 4000 meter forfølgelse. De satt en fantastisk verdensrekord på 3,57- noe som var to sekunders forbedring av den forrige.

Graeme Brown hadde startføringen for Australia, og utførte den helt fantastisk. Allerede ved første passering ledet de med over 3 tideler. Strobritannia, med bl.a Bradley Wiggins på laget tok sølv, mens Frankrike slo Russland i bronsefinalen.
bokorm
bokormInnlegg: 8149
02.08.03 20:06
Hercules,
ja, jeg tenkte på Sean Eadies skjegg - og på Florian Rosseaus øyne. Maken til intenst, konsentrert blikk før start har jeg vel aldri sett. Jens Fiedler er vel den som kommer nærmest. Ellers var det Nelson Vails som var min første sprintfavoritt.
bokorm
BRIMI
BRIMIInnlegg: 1949
26.08.03 14:21
Jeg fant en gammel link...

Det er første gang på 15 år jeg ikke så et sekund fra bane-vm...

Var Michael Hübner med???

*** Ludo Dierckxsens, World Champion 2003***
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg