Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

ONCE-Eroski ferdig.

NYTT TEMA
Cippo
CippoInnlegg: 1664
04.08.03 15:05
Alltid litt trist når gamle travere gir seg. Lurer på hvor rytterne havner...
gulesider
gulesiderInnlegg: 2046
04.08.03 15:17
Que ? Hva har skjedd
vicfalk
vicfalkInnlegg: 960
04.08.03 16:20
Jurg Jaksche har allerede mottatt tilbud fra Gerolsteiner, Telecom og Bianchi. Det ser med andre ord som om tyskerne vil ha gutten hjem. Og i Bianchi er de jo fryktelig opptatt av ä finne en som kan hjelpe Ulle i fjellene...
emin
eminInnlegg: 22125
04.08.03 17:51
Dailypeloton.com:

"ONCE Finishes Cycling Sponsorship after 2003

After fifteen seasons as a sponsor of professional cycling, the Organización Nacional de Ciegos Españoles (the Spanish National Assocation of the Blind) will cease sponsoring pro cycling at the end of this season. It will continue to sponsor other sports, including the 2004 Paralympics Games. The decision of the ONCE executive counsel will not affect the ONCE-Eroski current season, which includes the Vuelta a Espana this September. ONCE sent three riders to the New York City Cycling Championships on Sunday.

ONCE-Eroski director Manolo Saiz told the press today: "I have immense gratitude for the ONCE. It has allowed us, during fifteen years, to be the highest in international cycling. Now it is necessary to find a new patron. I hope to meet with some companies and to find a sponsor as rapidly as possible, but in Spain August is a vacation month and it will not be easy."

The announcement has of course been greeted with pessimism which has pervaded the sport the last year as other long-time sponsors have called it quits. Javier Minguez said, "The disappearance of ibanesto.com is a drama, but in the same year to have ONCE-Eroski also quit is a funeral. This sport has given much to Spain. If they leave we will be left without Spanish teams and we will go from being a power to being a zero."

US Postal's Johan Bruyneel, who was part of the ONCE team from 1992-1995, is more philosophical, saying, "It is very sad, the ONCE team is a legend in international cycling and whenever a legend disappears it is very sad. They have given much to sports and particularly to cycling, mainly to the Spanish."

The organization can boast many excellent race results during its many years of sponsorship, including number one team ranking in two Tours de France (2002 and 1995), three number one team rankings in the Vuelta (1995, 1991, 1990); in 1990 ONCE also won the team competition in the Giro d'Italia.

In addition, ONCE has had three World Championship ITT gold medals (Jalabert 1997, Zulle 1996, Mauri 1994), wins in four Vueltas (Zulle 1996 and 1997, Jalalbert in 1995 and Mauri in 1991), the number one UCI team ranking in 1995, as well as numerous National Championships.

Thanks to ONCE and Marca."

Håper ledelsen klarer å finne en ny sponsor så snart som mulig.

emin

rfitjar
rfitjarInnlegg: 729
04.08.03 21:03
Fra marca.com:
"Beloki bekrefter at han er i kontrakt med andre lag

-Kontrakten min går ut etter sesongen, og pga usikkerheten rundt fremtiden til ONCE så har jeg allerede vært i kontakt med andre lag i sykkelverdenen, selv om fremtiden til mine syv lagkamerater som har kontrakt utover årets sesong plager meg.

Beloki, som nettopp har blitt far til en liten jente, sier at hans neste lag kan være utenlandsk. -Jeg ser lyst på situasjonen fordi andre lag allerede venter på meg. Jeg trenger bare å ta kontakt med dem for å forsøke å finne en løsning og slik komme meg ut av denne situasjonen, mens en del av mine lagkameraters fremtid er i det blå.

Joseba gjør det klart at han vil til et lag som kommer til å hjelpe ham i neste Tour de France. - Spesielt viktig er det at laget kan hevde seg i lagtempoen, slik at jeg er godt plassert før løpet går inn i fjellene, og dernest at det har en sunn økonomi."
Fongen
FongenInnlegg: 2752
04.08.03 22:34
Kommer forresten Beloki til å bli helt bra etter det stygge fallet?
Skal han til et lag kjører skikkelig lagtempo, så må han vel til et tysk lag.
rsol
rsolInnlegg: 5356
05.08.03 10:24
For spansk sykkelsport er det jo utrolig trist at ONCE og Banesto gir seg samtidig, og personlig synes jeg det er en tragedie. Har alltid likt de spanske lagene, som har en egen evne til å skape liv i fjellene med en rekke gode fjellsyklister. Beloki har uttrykt at han ønsket å kjøre videre for ONCE, får håpe Manolo Saiz kan finne nye sponsorer!
vicfalk
05.08.03 13:12
Enig! Og sä er det vel desverre en ting til. For hvordan stär det egentlig til med Kelme-Costa blanca? De satt sävidt jeg vet med dype ökonomiske problemer tidligere i är. Og sponsorviljen har vel neppe blitt skjerpet etter det laget leverte i Tdf?
indurain
indurainInnlegg: 4566
05.08.03 13:19
Det er magert i spansk sykkelsport for tiden. De to beste lagene gir seg, og vi sitter igjen med et Kelme i store vansker og et lite Euskaltellag, som riktig nok gjør det bra. Tre div II lag gjør heller ikke ting så mye bedre.
Pussig at det er slik, spanske ryttere er av verdens beste, og på nasjonsrankingen er de nr. 2.

Trøsten får være at det var verre før.
På begynnelsen av 90-tallet var det bare 3 spanske profflag, da Banesto dominerte etapperittene slik at det bare ble smuler igjen.
Axis
AxisInnlegg: 4137
05.08.03 14:45
Meget synd for spansk sykling.
vicfalk
06.08.03 13:09
Kelme i store vansker, ja. Da blir det liksom helt perfekt när Javier Pascual blir tatt for doping!
vicfalk
06.08.03 15:29
Ja, og när nä Javier Pascual pä Kelme, i fölge Freitas er tatt i doping, skulle vel vel det meste vaere i orden.
pesico
pesicoInnlegg: 2648
06.08.03 15:33
Hva skjer med rytterne i ONCE? Tar en ny sponsor over dem eller må de gå til andre lag?

"Går det fortere nå så fryser jeg på øra!"

FC Pesico vi.99
Cippo
06.08.03 18:33
Fra Cycling4ll:
El Barça, or the football-club Barcelona, seems to be interested in (parts of) the ONCE team.
As already known they will start next year with an amateur/under-23 team under the direction of expro-rider Mauri Prat.

Ellers blir det opp til den enkelte rytter å finne seg ny arbeidsgiver om ikke nye sponsorer dukker opp.
rfitjar
rfitjarInnlegg: 729
06.08.03 18:56
Barcelona skal ta over når Madrid-laget ONCE går dukken? Kontroversielt...
Cippo
06.08.03 19:31
Jaksche geht zu Gerolsteiner (Radsportnews)
Arachnar
ArachnarInnlegg: 175
07.08.03 14:48
et årsbudsjett i sykling er jo bare småpenger for barca...
kontroversielt...ja

men hvis det holder liv i laget så har jeg ingenting imot det
BRIMI
BRIMIInnlegg: 1949
07.08.03 16:08
Barca er vel for stolte til å ha reklame på draktene???

*** Ludo Dierckxsens, World Champion 2003***
Hercules
HerculesInnlegg: 20383
07.08.03 20:05
BRIMI skrev:
"Barca er vel for stolte til å ha reklame på draktene???"

>En sannhet med modifikasjoner. Selv om det bare blir spekulasjoner, er det grunn til å tro at draktleverandøren Nike har betalt store ekstrasummer for at draktens forside kun skal inneholde klubbemblemet, pluss Nike- merket.

Nå ser det imidlertid ut til at de i løpet av kort til kommer til å stille med en "normal" draktsponser. Pfizer og Nissan har vært nevnt.

rsol
rsolInnlegg: 5356
21.08.03 13:30
Leste på cyclingnews.com at Manolo Saiz og Once-laget har en ny sponsor på gang! Beloki har utsatt samtalene om en overgang til Phonak.
Vil glede meg mye om Once(med nytt navn da) kan fortsette...både i 2001 og 2002 var de uhyre sterke i Touren da de ofte satt med 3-4 mann når feltet var redusert til 20-30 syklister i fjellene.
vicfalk
21.08.03 16:08
Ja, la oss endelig häpe at Once dukker opp i ny ham, og at Beloki blir! Var Jaksche for kjapp i trekket, eller er dette med overgang til Gerolsteiner fremdeles et rykte som er ute og flyr? Jeg undrer meg, fordi jeg meget godt husker "avskjedstalen" hans da han stakk til Spania. Da var det lite som kunne tyde pä at han ville tilbake til gamlelandet med det förste. (Selv om det rett nok var Telekom, og ikke Tyskland han "flyktet fra".)
Yashin
YashinInnlegg: 6948
21.08.03 19:22
"BRIMI skrev:
Barca er vel for stolte til å ha reklame på draktene???"

Både håndball-, volleyball- og basket-lagene til Barca har vært å se med reklame på draktene.
BRIMIInnlegg: 1949
22.08.03 09:17
OK...

De kommer sikkert til å ha reklame....
håndball-, volleyball- og basket-lagene til Barca kjenner jeg ikke til, jeg bare vet at de ikke har det på fotballdraktene

nok om draktene til Barca....

*** Ludo Dierckxsens, World Champion 2003***
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg