Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

VALVERDE&PECHARROMAN

NYTT TEMA
rsol
rsolInnlegg: 5356
05.08.03 13:34
Alejandro Valverde og Jose A. Pecharroman (sammen med Filippo Pozzato) er vel årets store "stjerneskudd", men hvor god er de egentlig? Hvor godt greier de å hevde seg i Vueltan?

Når det gjelder Valverde så virker han å være en spurter med brukbare(relativt sett da) klatreegenskaper. Men hvor god er han, kan han vinne massespurter i Vueltan?

Pecharroman "knuste" Heras i Vuelta Katalonya, men hva er realistisk å tro foran Vueltan, kan han rett og slett vinne hele greia, eller er en topp-10 plassering mer realistisk?
Freitas
FreitasInnlegg: 17449
05.08.03 14:00
Tror Pecharroman kan havne blant de 6-8, men tviler på pallsjansen. Valverde blir vel først og fremst synlig på enkeltetappene, ikke sammenlagt. Spennende blir det uansett med nye potensielle stjerner på gang.
seppen
seppenInnlegg: 4964
05.08.03 14:12
Valverde er vel kanskje en typisk klassikerrytter (?), a la Flecha, som vel vant to etapper ifjor. Tipper han kommer til å prøve seg i noen brudd. Ellers er jeg også veldig spent på Pecharroman.
Axis
AxisInnlegg: 4137
05.08.03 14:43
Valverde er en brukbar spurter, men som også kan klatre. Er ikke i klasse med de beste spurtere, men kan lett vinne etapper som ikke er helt flate, hvis han går i et brudd. Som skapt for klassikere. Jeg har lest en del om Valverde og eksperter har sagt at Valverde og Pozatto er de to største talentene i dag. De er begge rundt 21-22 år og derfor er deres resultater ekstra imponerende.

Etter Vueta Katalonya har Heras sagt at Pecharroman blir den neste generasjonens store stjerne som kommer til dominere TdF. Jeg tror at Pecharroman er 24 år, så han har litt mer erfaring enn Valverde og Pozatto.
rsol
rsolInnlegg: 5356
05.08.03 15:03
Syntes det var rart at Kelme ikke brukte Valverde i TdF! De syntes vel kanskje han var for ung, men i den formen han har vært i hele sesongen(så han vant et par mindre løp under Touren) så var det rart han ikke fikk sjansen. Så er det lett i ettertid å si at Kelme hadde hatt god bruk for han da, men jeg synes at Kelme så "tynn" ut før Touren også..

Pecharroman's kombinasjon av å være sterk i fjellene, men også en meget god temposyklist gjør han ytterst interessant for fremtiden.
Hvale90
Hvale90Innlegg: 23377
27.01.18 23:43

Bump.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg