Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vuelta favoritter

NYTT TEMA
rsol
rsolInnlegg: 5356
25.08.03 13:58
Etter "påtrykk" fra Gulesider, her kommer mine vurderinger foran Vueltan:

Sammenlagt tipper jeg slik;

1. Roberto Heras, mye fjell, godt lag, en fjelltempo, best potensiale av dem som deltar i Vueltan i fjellene.

2. Francesco Casagrande, vet ikke om han ser på Vueltan som forberedelser til VM/lOMBARDIET RUNDT, men løypeprofilen passer han, hat vist god form i det siste.

3. Aitor Gonzalez, usikker på formen til fjorårsvinneren, men potensialet er jo der. Tror det blir for mange tøffe fjelletapper til at skal gå til topps i år også!

4. Igor Gonzalez de Galdeano, ser ut til å være nær toppform igjen, like sterk som Aitor på tempo.

5. Pecharroman, årets stjerneskudd, har vist at han kan klatre å sykle tempo med de beste, greier han en 3-ukers Tour? Og har vel ikke noe særlig til lag! (uten at jeg kjenner noe særlig til det)

Outsidere; Millar(for mye fjell), Sevilla, Frigo, Casero.
gulesider
gulesiderInnlegg: 2046
25.08.03 14:25
Heras og Sevilla ser jeg også på som gode kandidater men er fryktlig usikker på dem.
Cadel Evans kanskje........
Axis
AxisInnlegg: 4137
25.08.03 15:51
Egentlig så ser jeg ingen klare favoritter. Mange ryttere med gode plasseringer i TdF har ofte problemer å prestere høyt i Vueltaen.
I god form vil Heras være den største favoritten. I gruppe nr. to ligger Sevilla, Casagrande og et par til. I gruppen nr. 3 ligger Møller, Casas, Kintana, Jeker, Casero...
Det store spørsmålet blir hvem som kommer til å lede Fassa. Både A.Gonzalez og D.Frigo har slitt med formen så langt og jeg ser ikke på dem som favoritter.
Pecharroman er en rytter som kan gjøre det veldig bra, men som også kan skuffe stort.
Når det gjelder Evans, så leste jeg at han falt i et eller annet ritt for noen dager siden. Det er usikkert om han stiller opp.
seppen
seppenInnlegg: 4964
25.08.03 16:30
Er ikke sikker jeg heller, men Pecharromans lag har vel noen bra klatrere? Et stk Casero (som jeg i farten ikke kommer på fornavnet til). Også fjorårets spanske mester Guillamon sykler vel der?

Ellers viste jo Frigo glimrende form tidlig iår, blant annet i Paris-Nice og i den katalonske uken. Viste også brukbar form i Giroen, etter en svak start. Har han gjort forberedelsene riktig, kan han bli sterk.

Mitt håp er på Aitor, mens Heras nok blir sterkest i fjellene. Så spørs det da hvordan han får til tempoen. Ifjor tapte han jo rundt 6-7 minutter til Aitor på tempo og det er mye!
Freitas
FreitasInnlegg: 17449
25.08.03 20:17
Laget til Pecharroman er nok ikke all verden, men satser selvfølgelig voldsomt på Vueltaen. Rafael Casero er vel lillebroren til Angel Luis, men uten de stor merittene foreløpig. Guillamon har den ene store triumfen å vise til, ellers ikke så mye å skryte av. Pedro Diaz Lobato og Carlos Torrent er erfarne og gode hjelperyttere. Dessuten har José Antonio Garrido (har ikke noe med argentineren Martin Garrido å gjøre) vist bra klatreform i år.
I likhet med f.eks. Maia er ikke laget helt i toppen, men en kaptein i knallform kan lukte på pallen sammenlagt. Kanskje?
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg