Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

billig-sykler

NYTT TEMA
gerre
gerreInnlegg: 264
13.07.04 21:38
To billige racersykler med en prisforskjell på 4000kr. Den ene fra et velkjent merk, den andre fra et billigmerke. Hva er de største forskjellene på syklene? Begge dårlige kjøp som man bør styre unna? Er Shimano sora et bra system? osv....

Ramme: ocr 6061
Girsys.:Shimano Sora 16
Bremser: Tektro
Krank: Tektro
Kjede/krans: KMC/SRAM 12-26
Nav: Alu
Felger Alu DW
Dekk: 23-622
Styrelager VP 1 1/8"
Stem/styre: alu ahead/alu
Setepinne: alu

Ramme: Aluminium 7005.
Rammestørrelse: 58 cm.
Girsystem: Shimano Sora 16 gir.
Girskifter: Shimano Sora.
Nav: Shimano Sora.
Kranklager: Shimano Sora.
Bremser: Shimano Sora.
Felg: 700C Alex.
Styre: Zoom Aluminium.
Setepinne: Aluminium.
october
octoberInnlegg: 38964
14.07.04 08:19
Prøv forumet på syklingens verden, der vil du nok få svar.

Med vennlig hilsen
October /-->october_vgd@hotmail.com
MarshallM
MarshallMInnlegg: 51
14.07.04 21:48
Hvis du leter litt (nettbutikker i Oslo og Bergen) vil du finne sykler med komplett Ultegra utstyrsgruppe for rundt 8000,- kr. Den prisen er det uhyre vanskelig å konkurrere med! Ultegra er også et par hakk over Sora. I mellom der finner du Shimano 105, som nok er det minste jeg ville ha begynt med.
Når syklene er så billige med Ultegra utstyr, er det klart at rammen ikke er topp, hverken med tanke på vekt, stivhet eller holdbarhet. Hvis du bare skal mosjonere, vil jeg anbefale billig sykkel med bra utstyr. Ikke noe er mere irriterende enn gir som ikke skifter riktig, og ramma vil du ikke merke så mye til på det nivået.
Skal du gjøre noe mer ut av syklinga ville jeg gått for en bedre ramme med minst 105 utstyr eller tilsvarende, og så oppgradert utstyret etterhvert på den gode ramma :-)

MM
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg