Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Haha......igjen

NYTT TEMA
eirikkk
eirikkkInnlegg: 1273
27.03.05 21:35
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=271695

--------------------------------------

Knuste Armstrong?? Her har ein peiling på sykkel......virker som om journalistane trur alle ritt er som sammenlagten i TDF.........

Så møtes Freire og Armstrong "ansikt til ansikt" ja........håplaust.
majestix
majestixInnlegg: 4378
27.03.05 21:38
Tåpelig framstilling, ja.
djs86
djs86Innlegg: 1383
27.03.05 22:22
"Dermed sendte spanieren ut et lite forvarsel om hva som kan komme til å skje i Tour de France senere i år. "

Moro!
Axis
AxisInnlegg: 4137
27.03.05 22:23
hahaha...

Likte denne:

"Dermed sendte spanieren ut et lite forvarsel om hva som kan komme til å skje i Tour de France senere i år. "

Hva da? At han kommer til å vinne TdF? eller en fjelletappe? hehe...
Axis
27.03.05 22:25
"I neste uke møtes Freire og Armstrong «ansikt til ansikt» i etapperittet Flanders Rundt. "

Ja vel. Hva så?
Rufs
RufsInnlegg: 18662
27.03.05 22:30
"Armstrong virket avslappet og la opp til at hjelperytteren George Hincapie skulle ta seg av jakten på Freire etter at han stakk av. Han gjorde ikke mye selv for å kjøre inn spanieren"
----------------------------------------------------------------------

Dette viser vel at de ikke følger med idet hele tatt og derfor kan nøye seg med å skrive resultatlisten. De henter jo inn alt rått fra NTB! Her er det flere som kan skrive for NTB
indurain
indurainInnlegg: 4566
27.03.05 22:48
Dere kom meg i forkjøpet der.....

Tenkte jeg skulle finne fram den geniale Norsk-media-om sykkel-tråden, men det ser ut til å være unødvenig.

Freire er den nye favoritten til Tour de France!!

Jævla klønete dustejournalister.

indurain
27.03.05 22:51
Ja, og det kjente etapperittet Flandern Rundt går over....øh.... 10 dager????

Er det her de kommer i mål på en velodrom? Nei, det er vel i Spania Rundt det...
Relativt
RelativtInnlegg: 1982
27.03.05 23:07

Ikke forvente for mye av norsk sykkeljournalistikk nåda.. Nyhets reportasjene går på rundgang uten at ekspertise nødvendigvis er til stede.

Blir som om de av oss som følger med på sykkel plutselig skulle kommentere Cricket mesterskap..

;).
Eamon
EamonInnlegg: 2201
28.03.05 01:28
He, he, he...

Holdt på å knekke sammen da jeg leste det. Den som skrev det kan ikke ha sett et eneste etapperitt i sitt liv...

---------------------------------------
This isn't some bar-room brawl. This is the bad days, the all-or-nothing days. They're back!
Vexaz
VexazInnlegg: 259
28.03.05 01:29
Enig at vi ikke kan forvente mye, men dette er da bare vås og tøv. Selv om jeg støtter opp på at norsk media skriver mye om sykling kan de like gjerne la være om dette oppkastet er det de serverer.

..men når det er sagt, så er det jo bra underholdning :)
rsol
rsolInnlegg: 5356
28.03.05 08:59
Ufattelig uvitenhet.
Kan like så godt bare stoppe å skrive om sykling når det blir helt feil uansett.

Jo, jeg tror nok Armstrong skjelver i buksene med tanke på Freire's form og hvordan han kan matche han i TdF..
Freitas
FreitasInnlegg: 17450
28.03.05 12:21
Jeg leste NTB-meldinga høyt for samboeren min da jeg så den. Hun fikk latterkrampe, og hun hadde null interesse for sykkel for en håndfull år siden.
Vanaheim
VanaheimInnlegg: 25848
28.03.05 14:55
VG bør vurdere sportsjournalistene sine, dette begynner å bli alvorlig flaut.
roadkill88
roadkill88Innlegg: 1766
28.03.05 15:14
De har jo et kjempeutvalg av interreserte her på forumene, så det skulle ikke være så vanskelig å finne noen som har LITT peiling!
emin
eminInnlegg: 21714
29.03.05 00:59
Det er nesten ufattelig at noen får betalt for å skrive noe slikt...

"Knuste Lance Armstrong

Spanieren Oscar Freire knuste Lance Armstrong i det 198 km lange sykkelrittet Fleche Brabanconne søndag.

Dermed sendte spanieren ut et lite forvarsel om hva som kan komme til å skje i Tour de France senere i år.

31 år gamle Freire vant spurten i en utbrytergruppe, mens Armstrong kom til mål sammen med hovedfeltet. Det var første gangen Armstrong kjørte ritt siden han trakk seg fra Paris-Nice på grunn av et virus.

Armstrong virket avslappet og la opp til at hjelperytteren George Hincapie skulle ta seg av jakten på Freire etter at han stakk av. Han gjorde ikke mye selv for å kjøre inn spanieren.

I neste uke møtes Freire og Armstrong «ansikt til ansikt» i etapperittet Flanders Rundt.

PS! Kurt-Asle Arvesen avsluttet med å ta 3. plassen på den 8,3 km lange avslutningsetappen i Criterium International søndag.

(© NTB 27.03.05 kl. 20:57)"

Quinninho
QuinninhoInnlegg: 8125
29.03.05 16:32
Enig i det meste som er skrevet her. Men det står faktisk enda værre til med hockeykunnskapene. Forleden leste jeg at 2 TIK spillere fikk rødt kort........
Quinninho
Rufs
RufsInnlegg: 18662
29.03.05 16:49
Quinninho skrev:
Forleden leste jeg at 2 TIK spillere fikk rødt kort........

-----------------------------------------------------------------------------

For meg kunne det vært helt greit :-o)
indurain
29.03.05 21:56
Rikskanalen TV2 melder i kveldens sport at Lance Armstrong sliter, bare litt over tre måneder før Tour de France. I dag ble han bare nr. 24 i rittet Paris-Camembert, hvor han kom inn sammen med resten av hovedfeltet.

Hvis dette er kunnskapsnivået til Norges sykkelkanal, så er jeg sjeleglad at det fins noe som heter Eurosport.

PS: Noen som i det minste har hørt om Ullrich og hans resultater denne sesongen??? Nei???
Christi
ChristiInnlegg: 1338
30.03.05 15:16
http://www.fedrelandsvennen.no/sport/sport_i_dag/article272192.ece

På den avsluttende tempoetappen ble det den reneste maktdemonstrasjonen fra CSC-rytternes side. Bobby Julich vant etappen og klarte å stikke av med sammenlagtseieren. Han knuste Dekker på de 8 kilometerne.

Det var overraskende, for etter at Dekker hadde vunnet annen etappe og tatt ledelsen sammenlagt, trodde de aller fleste at 20-åringen skulle klare å holde unna på den siste, korte tempoetappen.
-----

Så veldig overraskende var det vel ikke?
Ikke bare har NTB lite peiling, men jammen har de begynt å synse litt også.
rsol
01.04.05 12:29
Må faktisk gi ros til VG. Gårdagens artikkel med Hushovds største sprintkonkurrenter var faktisk bra!
WillyVoet
WillyVoetInnlegg: 11467
01.04.05 12:44
Har du noen link til denne eller var den bare i papirutgaven?
rsol
01.04.05 12:49
Den var nok bare i papirutgaven..

En bra informativ artikkel med intervju med Hushovd + rangering av utfordrerne til sprinttronen.
Syntes den holdt sjelden høy kvalitet for å være skrevet av en representant for norsk media.
vicfalk
vicfalkInnlegg: 960
01.04.05 12:52
Veldig enig, rsol! Dette var bra. Kult ä kunne vende tommelen opp en gang i blant ogsä.
indurain
01.04.05 13:55
Enig med Vicfalk og rsol her. Forbausende bra artikkel i VG i går, det skal de ha.
rsol
11.04.05 16:02
Men så lenge varte det ikke.

Aftenposten.no skriver;

"Belgias nye Merckx
Belgierne snakker om en ny Eddy Merckx. I går tok Tom Boonen sin andre store sykkelseier på én uke. Thor Hushovd ble nr. ni.

Ny seier for belgiske Tom Boonen som nå sammenlignes med de største."
------------------------
Vanaheim
VanaheimInnlegg: 25848
11.04.05 17:21
Det er bare å ta av seg hatten...
Quicksølv
QuicksølvInnlegg: 348
11.04.05 18:03
Eddie Merckx er ett av belgias største nasjonalsymboler innen idrett. Nordmenn kan vel sammenligne ham med ....Grete Waitz.

Kort fortalt: En markant skikkelse som man vil huske så lenge idrett eksisterer.

Det skal mye til at man når disse høyder. Men at Boonen er blitt en nasjonal kjeledegge, der hersker det lite tvil om!
(det er vel derfor Merckx nevnes..)

rsol
12.04.05 09:15
Joda, Boonen er vel på god vei til å bli en nasjonal kjeledegge, men derfra til å sammenlignes med Merckx er drøyt.
Med all respekt for Boonen som er en fantastisk syklist; han kan jo selvfølgelig aldri hevde seg sammenlagt i Grand Tours.
Axis
12.04.05 16:27
rsol skrev:
Den var nok bare i papirutgaven..

En bra informativ artikkel med intervju med Hushovd + rangering av utfordrerne til sprinttronen.
Syntes den holdt sjelden høy kvalitet for å være skrevet av en representant for norsk media.

--------------------------------

Enig i at artikkelen var bra, men rangeringer var sterkt preget av merittlistene til disse utfordrere. De tok heller ikke hensyn til at enkelte har vært hjelperyttere for andre spurtere (f.eks. Hondo) og derfor ikke har vunnet mye. Merittlistene var også ganske ufullstendige.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg