Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

WTA Ben Reddik Fy Fasan

NYTT TEMA
Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 15174
16.02.12 18:35

Jeg ser at WTA-turneringene i Doha og Dubai ikke har fått noen egen tråd, og da tenkte jeg at vi kunne bruke dette som en samletråd for begge turneringene. Noen lengre introduksjon gidder jeg rett og slett ikke å skrive, men jeg kan opplyse om at brorparten av de store kanonene er i sving på hardcourten i Doha.

Det mest gledelige resultatet så langt - for undertegnede - er Lucie Safarovas seier over Wozniacki, 7-6 i avgjørende.

sexxes
sexxesInnlegg: 9706
19.02.12 14:13

Her var ikke så meget skrevet så kan jo komme med litt (av naturlige grunner skal det vise seg).  Safarova fortsatte med å slå Kuznetsova for deretter å ryke mot Bumsemumsa. Bumsemumsa måtte deretter trekke seg i seminalen etter å ha tapt 6-3 i første sett.

Skraevadottir
19.02.12 17:41

Azarenka tok tittelen i Qatar etter å ha smadret Slammin' Sammy 6-1, 6-2 i finalen; og sistnevnte klarer nok en gang ikke å spille godt mot en sprekt utseende motstander. Sirenen fra Minsk befester i alle fall sin posisjon som den suverent beste spilleren på dametouren for tida.

Skraevadottir
20.02.12 15:37

Da er vi i gang i Dubai, hvor Kvitova vel også er med.

Tullin_Thams
Tullin_ThamsInnlegg: 6028
20.02.12 15:54
Skraevadottir: Da er vi i gang i Dubai, hvor Kvitova vel også er med.

Nei, hun er fremdeles ikke frisk og står over.

Skraevadottir
20.02.12 18:16
Tullin_Thams: Nei, hun er fremdeles ikke frisk og står over.

Det var da som pokker!

ms_8
ms_8Innlegg: 4976
20.02.12 19:30

elles er det greit å nevne at Errani og Vinci skal spele i mexico i lag med Sorana Cirstea og Gisela Dulko. Vinci møter Vandeweghe og Errani møter Dubois og eg satser på 2 av 2 seier.  

ms_8
21.02.12 09:26

vi har også ein turnering i Memphis dei Nadia Petrova vart slått ut av Camilla Giorgi 4-6 2-6. Elles vart det 2 av 2 mulige for mine jenter vinci vant etter litt kamp 7-5 7-5. Errani slapp litt lettare unna og vant 6-2 6-2

(Innlegget ble redigert 21.02.12 09:27)

Skraevadottir
21.02.12 19:00

Et interessant resultat i Dubai-turneringen: Görges har slått Kuznetsova i en tøff tresetter, med sifrene 2-6, 7-6, 6-4. Ellers har Kirilenko sendt hjem Niculescu med småpene (eller småstygge) 6-3, 6-0 i bagen.

Coach
CoachInnlegg: 70616
22.02.12 17:56
Tullin_Thams: Nei, hun er fremdeles ikke frisk og står over.

Og nå har Azarenka også trukket seg, grunnet problemer med venstre ankel.  Var vel en skade hun pådro seg i semien mot Radwanska i Doha - vant riktignok den kampen rimelig greit og den påfølgende finalen mot Stosur i utklassingsstil, men da var det vel endel smertestillende med i bildet der.

Ettersom Azarenka hadde bye i første runde og dermed ennå ikke hadde spilt noen kamp i turneringen ble Casey Dellacqua satt rett inn i andre runde som ny motstander for Görges i kampen som egentlig skulle gått nå på hovedbanen (som Eurosport følger), men en lucky loser var visst ikke gjev nok erstatning for en verdensener, og den ble omberammet til tredje og siste kamp på bane 1 mens Hantuchova-Peng ble oppgradert og okkuperer skjermen nå (eller, der vant forresten Daniela i strake sett).

Det som er kriminelt-ish overfor store deler av TV-publikum er at man allerede i utgangspunktet hadde plassert Kirilenko-Ivanovic på bane 1, og ekstra skjerpende omstendigheter er det at det ikke var denne som ble flyttet til hovedbanen da man først skulle omberamme.  Hva er det arrangøren tenker med?  Ikke det lille hodet, i det minste...  :-o

Men, men.  Fikk da i det minste sett Jankovic slå Pennetta med så klare sifre som 6-4, 6-2, samt Stosur vinne 2 x 6-1 med et tapt tiebreaksett imellom mot Safarova.  Og straks er det klart for Wozniacki-Halep.  :-)

NB, årsak til at jeg ikke har skrevet i denne tråden tidligere:  Tidsklemma!  :-/

Coach
22.02.12 20:14

En litt spesiell situasjon med hva vi vel får kalle en nærmest usportslig challenge fra Wozniacki i kampens siste game:  Halep slo inn en vinner utenfor Wozniackis rekkevidde, men da hadde allerede en overivrig linjedommer dømt den forutgående crossen fra Caro ut - Wozniacki utfordret, hawkeye viste ballen inn, hvilket medførte at poenget ble spilt om igjen (og vunnet av Wozniacki) selv om Halep egentlig "vant" det selv uten out-callen.  I slike situasjoner bør det vel være en uskreven regel at man ikke utfordrer?

Samt, for linjedommernes del, at de ser an litt så ikke en omgjort out-call gir en spiller som egentlig er satt ut av spill anledning til å starte poenget på nytt igjen.  Apropos dømming, så har visst Kader Nouni blitt svært så romslig ift tidsbruk før utfordringer etter Nalbandian-episoden.  Både Wozniacki en gang i kveldens kamp (ikke ifm den ovennevnte situasjonen) og Görges i begynnelsen av kampen mot Kuznetsova fikk nærmest forberede doktoravhandling om ballmerket før utfordringene - som likevel ikke lyktes i verken det ene aller andre tilfellet, om jeg ikke erindrer feil.  ;-)

Nuvel, Wozniacki videre med 6-2, 6-3 og møter Ivanovic i kvartfinale etter at sistnevnte slo Avatar-Skraeva 6-2, 7-6(4).  Den gjemmer de vel ikke bort på bane 1, Wozniacki er tross alt høyest rankede med i turneringen etter forfallene...

Coach
23.02.12 01:58
Coach: Den gjemmer de vel ikke bort på bane 1

Neida, Coach - samtlige singlekamper på hovedbanen fra nå av.  :-)

Order of Play (omregnet til norske klokkeslett):

Centre Court (fra 11:00)
1. Jelena Jankovic vs. Samantha Stosur
2. Agnieszka Radwanska vs. Sabine Lisicki
3. Caroline Wozniacki vs. Ana Ivanovic (NB 16:00)
4. Julia Goerges vs. Daniela Hantuchova

Spilleliste å få vann både her og der av, dette.  Og Eurosport viser samtlige kamper direkte, den siste formodentlig på E2 da E1 skal sende kvalifisering fra Vikersund fra 18:00 (lukter nrk.no for sistnevnte her).

(Innlegget ble redigert 23.02.12 02:00)

Babolat
BabolatInnlegg: 463
23.02.12 17:05

Noen som vet hvem som kommenterer nå? Sykt irriterende stemme på jenta. 

Coach
23.02.12 17:38
Babolat: Noen som vet hvem som kommenterer nå?

Vet ikke om det er publisert her på forumet før, men fant ut for en liten stund siden at hun heter Ingrid Sørli Glomnes.  Har kommentert innimellom en stund (visstnok hovedsaklig på Eurosport 2, jeg har ikke norsk kommentator på den), og har denne uka hatt tidligskiftet fra Dubai (veksla med Robsahm utpå ettermiddagen, omvendt i dag).  Virker som hun er på vei inn i det faste teamet...

Coach
24.02.12 02:20
Coach: den siste formodentlig på E2 da E1 skal sende kvalifisering fra Vikersund fra 18:00 (lukter nrk.no for sistnevnte her).

Joda, slik ble det (inkludert parentesen).  Sågar inntraff avslutning av kamp 3 i akkurat passe tid til kanalveksling.  Men så kom riktignok kamp 4 tilbake på E1 etter (kanal)hoppinga (den var snedig, om jeg så får si det selv :-p ), da det sto tennis uten livetag i programoversikten (man er ambisiøs som programkaballegger om man satser på å få unna to kamper på like mange timer ;-) ).  I den forbindelse klarte de for øvrig å avslutte på E2 flere minutter før E1 overtok igjen, så man gikk glipp av ca. ett game.  Amatører og hengerumper, for å si det med Egon Olsens ord.  ;-)

Dette var den eneste av kvartfinalene som gikk til tre sett, og Görges snudde den til seier 4-6, 6-3, 6-4 over Hantuchova.  Tidligere på dagen slo Jankovic Stosur med 6-4, 6-2 (juhu!), Radwanska slo Lisicki med 6-2, 6-1 og Wozniacki slo Ivanovic 6-3, 7-5.  Sabine hadde en skikkelig off-dag med førsteserveprosent på 45, ett ess mot fem dobbeltfeil og en drøss upressede feil der det skulle vært vinnere (inkludert en ball hun faktisk klarte å slå under nettet!), hun fikk sin første breakball i kampen på 2-6, 0-5 - og omsatte den faktisk.  ;-)

Første semifinale mellom Jankovic og Radwanska skal starte tidligst 14:00 norsk tid (er satt av tre timer til doublekampen i forkant, så det skjemaet bør jo holde), og den andre mellom Görges og Wozniacki (som vi jo kjenner utfallet av de to seneste kampene mellom) tidligst 16:00 (da det også er over på E2 igjen ifm de to første konkurranseomgangene i skiflygings-VM).  Det er imidlertid beregnet 105 minutter til opptakssending av andre semi på hovedkanalen etter (kanal)hoppinga (hm, nå kjennes den utbrukt allerede :-/ ) fra 18:15, spørs om ikke det blir oppskriften for meg denne gang.  Blir dog ikke overrasket om man i stedet havner midt oppi en fortsatt pågående kamp, og får sett heller lite av den...

PS:  Stakk hele gjengen av når jeg dukka opp i tråden, a?  ;-p

(Innlegget ble redigert 24.02.12 02:38)

Tullin_Thams
24.02.12 10:42
Coach: PS: Stakk hele gjengen av når jeg dukka opp i tråden, a? ;-p

Virker nesten slik, så jeg får skrive noe. Fikk sett det meste av Jankovic - Stosur og Radwanska - Lisicki. Sistnevnte hadde en skikkelig off-dag som du sier, men Stosur var vel ikke så veldig mye bedre... JJ fikk det relativt enkelt.

Apropos Lisicki: Har du sett noen slå ballen under nettet tidligere? Jeg har ikke det, og det hadde vel ikke Robsahm heller, mener jeg hun sa.

Hva tror vi om dagens semifinaler, da? Vil tro at Radwanska (så lenge hun slipper å spille mot Azarenka, har det jo gått bra i år) tar seg av Jankovic. Mer usikker på utfallet av den andre kampen, særlig siden jeg ikke har sett noen av dem tidligere i turneringa. Wozniacki er vel favoritt i utgangspunktet, men Görges har jo (som du nevner) et godt tak på henne, så det blir spennende å se.

Skraevadottir
24.02.12 10:46
Tullin_Thams: Har du sett noen slå ballen under nettet tidligere?

Jeg har gjort det maaange ganger :P

Skraevadottir
24.02.12 10:49
Coach: Ingrid Sørli Glomnes

Stemmer. Hun lager jo også videoreportasjer for NRK. Tipper at hun har en 50%-stilling e.l. der og ser seg nødt til å spe på lønna med noe annet også.

Ang. kommenteringen hennes, så er jeg enig i at stemmen og tonefallet til dels er enerverende, men hun er ganske ålreit å høre på når hun har kommet seg inn i kampen. Må kommentere seg varm. Ankepunktet mot henne er imidlertid at hun ikke kan så altfor mye om tennis. Hun har satt seg greit inn i det viktigste, men har ikke den tennisfaglige kompetansen de andre ESP-kommentatorene har.

Tullin_Thams
24.02.12 10:50
Skraevadottir: Jeg har gjort det maaange ganger :P

Bare sett det, eller gjort det selv? :-p

Skraevadottir
24.02.12 10:55
Tullin_Thams: Bare sett det, eller gjort det selv? :-p

Det siste. Jeg har også slått en drop-shot som spratt tilbake på min side ;-)

Tullin_Thams
24.02.12 18:28

Görges slår Wozniacki i to sett; 7-6 7-5 - herlig! Møter Radwanska i finalen.

Skraevadottir
27.02.12 17:10
Tullin_Thams: Görges slår Wozniacki i to sett; 7-6 7-5 - herlig! Møter Radwanska i finalen.

... men Radwanska slo Görges 7-5, 6-4 i finalen og tok dermed sin 8. tittel. Litt kjedelig resultat; jeg syns ikke Radwanska spiller "ordentlig" tennis. Har verken kraft eller bue i slagene sine. Görges er jeg veldig fan av. På sitt beste kan hun minne om Federer, faktisk, spesielt når hun går rundt og dryler forehanden sin opp langs linja. I tillegg har hun en skikkelig flott kickserve.

we8gunners
we8gunnersInnlegg: 54
01.03.12 02:47

ikke kan så altfor mye om tennis sier du. Jeg synes det grenser til katastrofalt å tillate en jente som kan absolutt nada om tennis å kommentere på eurosport. takk gud for at man kan bytte til svensk kommentator på getboksen (det gjelder forsåvidt alle bortsett fra francke også)

Skraevadottir
02.03.12 16:20

Jeg er så vant til alle kommentatorene nå at jeg ikke har noe "problem" med noen av dem, selv om det er veldig masse feilopplysninger og generelt rar kommentering innimellom. Til og med Francke, som jeg mener er landets desidert beste tenniskommentator, rører en del.

Likevel har jeg såpass god kontroll på det meste at jeg kan velge å overse de fleste av disse. Velger heller kommentator utfra hyggefaktor enn grad av kvalifikasjon.

ms_8
02.03.12 23:37

Turneringa i mexico har fått sin første finalist Sara Errani vant 6-4 6-1 over Vinci og møter enten Pennetta eller Begu i finalen. Med tanke på at Errani ikkje har vunnet på tre og eit halvt år håper eg ho endeleg kan vinne ein tittel igjen:) 

ms_8
04.03.12 04:09
ms_8: Turneringa i mexico har fått sin første finalist Sara Errani vant 6-4 6-1 over Vinci og møter enten Pennetta eller Begu i finalen. Med tanke på at Errani ikkje har vunnet på tre og eit halvt år håper eg ho endeleg kan vinne ein tittel igjen:)

Endeleg vinn Errani ein wta turnering igjen. 5-7 7-6 (7-2) 6-0 over Pennetta. For ein hærleg start på sesongen dette har vært:D 

Litotes
LitotesInnlegg: 33056
05.03.12 09:04
ms_8: Endeleg vinn Errani ein wta turnering igjen. 5-7 7-6 (7-2) 6-0 over Pennetta

Ikke bare det, hun vant dobbel også sammen med Vinci. Hun er den første på nesten to år som tok både singel og dobbel i samme turnering på WTA-touren.

Ellers er det verdt å merke seg at Pennetta var i finalen i Acapulco for syvende år på rad (!)

ms_8
05.03.12 18:36
Litotes: kke bare det, hun vant dobbel også sammen med Vinci. Hun er den første på nesten to år som tok både singel og dobbel i samme turnering på WTA-touren. Ellers er det verdt å merke seg at Pennetta var i finalen i Acapulco for syvende år på rad (!)

berre for å gjere dette enda betre. Ho er no nummer 31 på rankinga og dermed er ho like høgt oppe som i 2009, men no har ho fordelen av at ho har ganske lite poeng å forsvare fram til frensh open  

Ho har to semifinaler = 260  
Madrid/ Indian Wells = 160 /2 = 80 poeng kvar turnering 
Frensh Open = 100

Men då ho både store turneringer som miami, roma og spele på i tillegg. Derfor har eg sterkt tru på at ho kan gå opp noen plasser  med litt flaks fram til wimbledon :) 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg