Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tennis på TV

NYTT TEMA
SnorreSolano
SnorreSolanoInnlegg: 2698
19.01.16 21:50

Noen som vet hva som skjer med tennisrettighetene?  På forumet til Cmore ser jeg at de ikke lenger har rettigheter til tennis i Norge, men at disse er overtatt av TV2 Sumo.  De har vel tatt over CMore Norge totalt sett, og sånn sett er det ikke så overraskende. Men hva gjør TV2?   Kan vi forvente at TV2 viderefører CMore Sport som idag (bare uten UFC), eller blir det en nett-tjeneste?  Jeg synes CMore har vist en anstendig mengde kamper, så vil gjerne at det fortsetter.  På den andre siden går sendingene fortsatt i SD, flere år etter at all annen sport ble flyttet til HD, så kan jo krysse fingrene for at TV2 tar grep og sender i den oppløsningen vår vakre sport fortjener 

Iniesta
IniestaInnlegg: 1611
24.01.16 09:26

Cmore sine kanaler virker utgående! Folka fra cmore fotball er jo tilbake i tv2!! Men det viktigste er at en kanal viser det meste i HD 

closebutnocigar
closebutnocigarInnlegg: 79
24.01.16 11:32

Er det noen andre her som har Get?

Jeg har for tiden to Eurosportkanaler på menyen min, Eurosport N og Eurosport 2. Hhv plass 20 og 75. De viser identiske programmer. Eurosport 1 finner jeg ikke lenger. Hjelp! Jeg våknet opp med en haug doublekamper på boksen...

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 18454
24.01.16 11:41
closebutnocigar: Er det noen andre her som har Get? Jeg har for tiden to Eurosportkanaler på menyen min, Eurosport N og Eurosport 2. Hhv plass 20 og 75. De viser identiske programmer. Eurosport 1 finner jeg ikke lenger. Hjelp! Jeg våknet opp med en haug doublekamper på boksen...

Lurer på om mutter'n også har Get, og hun har ikke 1ern, hun heller.

Iniesta
24.01.16 11:53

Prøv 30

closebutnocigar
closebutnocigarInnlegg: 79
25.01.16 16:51

Takk!

Du reddet dagen!

(Jeg var igjennom kanallisten flere ganger i helgen og kan sverge på jeg ikke fant den på plass 30 da, men nå er den der ihvertfall...)

Iniesta
01.03.16 18:47

Er det C more som har alle rettigheter til Masters og Wimbledon i år også?

De har lagt ned kanalene Live Hd og Fotball hd og erstattet de med nye Tv2 premium hd 4-8.  Cmore Tennis eksisterer fortsatt, men er utrolig nok ingen hd.kanal

SnorreSolano
01.03.16 19:11
Iniesta: Er det C more som har alle rettigheter til Masters og Wimbledon i år også? De har lagt ned kanalene Live Hd og Fotball hd og erstattet de med nye Tv2 premium hd 4-8.  Cmore Tennis eksisterer fortsatt, men er utrolig nok ingen hd.kanal

Har de fjernet Live HD idag?  Damefinalen i Doha gikk der i helgen, så jeg tenkte det var et fremskritt.  At Cmore Tennis ennå ikke er en HD-kanal er amatørmessig.  Omtrent som å kjøre konserter i mono. 

Men:  det er godt nytt også, virker det som.  På tennis.no står det at TV2 trapper opp tennissatsingen, og har et langsiktig fokus slik de satset på sykkel for noen år siden.  Kanskje forventninger til Casper Ruud spiller inn?  Det blir reportasjeteam både i French Open og Wimbledon, for å følge norske spillere (håper virkelig de kan lage noe på toppspillerne også....), og semifinaler/finaler i NM vises på TV2.  

Mulig jeg er en naiv tulling, men håper TV2 tar tak i tennisproduktet de arvet fra Cmore, og satser på flere turneringer, litt mer reportasjer - og ikke minst HD. 

Iniesta
01.03.16 19:15
SnorreSolano: Har de fjernet Live HD idag?

Ja. C more sin tid er snart over, men selvsagt fint om Tv2 øker sin satsing og sender på sine nye kanaler. C more Tennis finnes derimot enda

Iniesta
07.04.16 15:02
SnorreSolano: Har de fjernet Live HD idag?

Er det denne som nå ligger på Tv2 Sport Premium 5?

Har vært noe tennis her i det siste. Flere av c more sine sportskanaler er borte, men C more Tennis Sd består.

Er tv2 selv klar over at de viser kamper i dårlig kvalitet når flere av hd-kanalene ikke har sending på og har ledig kapasitet?

(Innlegget ble redigert 07.04.16 15:03)

Iniesta
24.04.16 22:55

http://www.tennis.no/nye-datoer-for-nm-i-frognerparken-pa-grunn-av-samarbeid-med-tv2/

Garrincha58
Garrincha58Innlegg: 11364
24.06.16 21:36

Jadda! Wimbledon gratis på TV2 Sportskanalen :)

Tidenes tennissatsing fra TV 2 under Wimbledon

(Innlegget ble redigert 24.06.16 21:37)

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 47709
24.06.16 21:39
Garrincha58: Jadda! Wimbledon gratis på TV2 Sportskanalen :)

Det er supert, får prøve å få sett litt av selve kongeturneringen i år!

Iniesta
25.12.16 21:25

C more tennis er historie neste søndag, noen som vet hvem som sender atp i 2017?

Garrincha58
Garrincha58Innlegg: 11364
25.12.16 21:55
Iniesta: C more tennis er historie neste søndag, noen som vet hvem som sender atp i 2017?

Eurosport/Discovery har ihvertfall sikret seg rettighetene til Wimbledon. Muligens de som har kjøpt atp rettighetene?

(Innlegget ble redigert 25.12.16 21:56)

Iniesta
25.12.16 22:50

Wimbledon over til eurosport, men tenker på alle 250-500 og ikke minst masters turneringene!!

SKS
SKSInnlegg: 152
02.01.17 11:51

Eurosport 1&N viser denne uken Brisbaine, Doha + Hopman Cup.

SnorreSolano
09.01.17 02:18

Vanskelig å skjønne TV2s strategi for tennis.  Etter overtakelsen av Cmore satt de med sin egen tenniskanal, og de begynte frisk å bygge et slags produkt rundt Wimbledon (og Casper Ruud).  Timingen virket fornuftig. Med Casper Ruud på vei opp og et etterhvert ganske stusselig sett med rettigheter med unntak av blodprisede Premier League, kunne de skapt et nytt sykkeleventyr.  Men, niks, de tok livet av hele greia.  Som de har gjort med en hel masse sportsrettigheter opp gjennom kanalens levetid. 

Men jeg sparer ihvertfall de 449,- i måneden jeg var beredt til å bla opp fra februar av. Engelsk fotball klarer jeg meg fint uten, så da er det bare å krysse fingrene for at Eurosport sender en hel masse i år. 

Iniesta
09.01.17 19:07

Eurosport har trappet opp litt, men de har alltid sendt noe 250/500!! Masters må på TV 

LittleSteven
LittleStevenInnlegg: 409
09.01.17 21:41

Anbefaler alle å abonnere på Tennis TV. Da får man alle 1000, 500, 250 og ATP Finals.

mcclair9
mcclair9Innlegg: 3683
16.01.17 13:34
LittleSteven: Anbefaler alle å abonnere på Tennis TV. Da får man alle 1000, 500, 250 og ATP Finals.

Takker for tipset. Da fyller den kanalen tomrommet etter Cmores nedleggelse. Får inderlig håpe at det finnes en app for Tennis TV som er mulig å få inn på apple-tv'en. Da vil vel denne kanalen og Eurosport i kombinasjon gi et komplett tilbud av alt som rører seg fra 250 og oppover.

LittleSteven
16.01.17 19:40

Eneste er vel Davis Cup. Eller har Eurosport de rettighetene også?

SnorreSolano
16.01.17 22:52
LittleSteven: Anbefaler alle å abonnere på Tennis TV. Da får man alle 1000, 500, 250 og ATP Finals.

Takk for tipset!    Noen spørsmål:

- Kommenteres kampene, eller er det kun stream?

- Kun hovedbaner, eller flere kamper parallelt?

- Hva med WTA?

- Regner med at du ser via nettet.  Hvordan er kvaliteten på sendingene?  Bruker Gamepass på NFL, og er Tennis TV i nærheten av like bra, så er det strålende. 

LittleSteven
17.01.17 01:01
SnorreSolano: Takk for tipset! Noen spørsmål: - Kommenteres kampene, eller er det kun stream? - Kun hovedbaner, eller flere kamper parallelt? - Hva med WTA? - Regner med at du ser via nettet. Hvordan er kvaliteten på sendingene? Bruker Gamepass på NFL, og er Tennis TV i nærheten av like bra, så er det strålende.

- Ja, alle kampene fra hovedbanen i enhver turnering kommenteres på engelsk. I 1000-turneringene er det ofte også kommentering på en bane til. Det er også mulighet for å se alle kamper uten kommentering om ønskelig. Kommentatorene er Jason Goodall, Arnold Palmer (ikke den avdøde golferen), og den gjengen der. Meget dyktig synes jeg :)

- Kommer litt an på turneringen. Alle 1000-turneringer har hvertfall 2 baner, og som regel 3 baner om jeg ikke husker helt feil. 500-turneringer varierer veldig. For eks i Halle og Queens er det bare hovedbanen (som overrasker meg). Dog må du være klar over at man ikke får alle turneringer fra 500- og 250-serien, det kommer an på om for eks Eurosport har rettigheter i Norge. Men har du tilgang til Tennis TV og begge Eurosport-kanalene får du absolutt alt på herresiden forutenom Davis Cup (med mindre Eurosport har snappet opp de rettighetene også for 2017?).

- Tennis TV hadde WTA ut 2016, men WTA valgte å ikke fornye. Det er veldig synd, da prisen var nesten den samme. Vet ikke hvor WTA kan sees lovlig nå.

- Ja, jeg ser enten via HDMI-kabel (jada, skal kjøpe meg Cromecast snart :P), men har det også på mobilen. Synes kvaliteten er veldig bra, det er Full HD tror jeg. Men min erfaring er at appen på telefonen er mer stabil enn via PC. Men det kan ha noe med min PC eller nett å gjøre. Jeg har ikke brukt NFL, men kan si at det er mye bedre kvalitet enn den famøse SD-oppløsningen til C More Tennis :)

Alt i alt synes jeg prisen på litt over 100 dollar (?) per sesong er en fantastisk deal! Alt av info finner du her :)

Løp og kjøp er mitt tips til dere alle!

SnorreSolano
17.02.17 19:37

Har skaffet meg Tennis TV nå, og det kan absolutt anbefales.  Deilig å ikke være avhengig av at Eurosport har funnet det for godt å kjøpe inn rettighetene, for ikke snakke om at de finner plass til å vise kamper mellom direktesendinger og repriser på vintersport, tysk fotball og sykkel. 

100 dollar for et år - det er det verdt!  Med litt flaks blir det Casper Ruud til uka også. 

LittleSteven
18.02.17 01:27

Så bra at du ble fornøyd :) Har tatt en liten pause fra tennis etter AO, men skal nok fyre opp abonnementet mitt fra og med Dubai. Over 250 live-kamper fra Indian Wells og Miami totalt blir bra! Det gledes :D

(Innlegget ble redigert 18.02.17 01:30)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg