Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

2017 US Open

NYTT TEMA
LittleSteven
LittleStevenInnlegg: 771
24.08.17 22:01

Da er det klart for årets siste Grand Slam. Trekningen er i morgen kl 18 norsk tid. Blir mange sene nattetimer på oss de neste to ukene. Eurosport sender som vanlig turneringen. Louis Armstrong-banen er revet, og en splitter ny står klar neste år med tak.

Jeg håper på Federer, men er usikker på ryggskaden hans. Nadal tror jeg kommer seg til minst semi, men kan fort ryke tidlig. Murray er et wild-card pga. lite kamptrening. Zverev har ennå ikke bevisst noe som helst i GS selv om han er den tredje beste spilleren i 2017. Dimitrov er i god form, men har mine tvil. Så vi har foran oss en spennende turnering. Synd ikke Djoko og Stanimal er med, episk finale i fjor.

Dessverre er ikke dronningen selv med i år pga. graviditet (men er etter planen tilbake i Melbourne over nyttår). Håper på Venus. Noen andre får skrive mer detaljert om kvinnene om de ønsker.

Garrincha58
Garrincha58Innlegg: 11736
25.08.17 16:17

Godt at du tok ansvar LittleSteven :) 

Federer er tilbake trening og rapportene sier at ryggen ikke byr på prooblemer. Storfavoritt til å ta tittelen og jeg sliter å se hvem som kan slå Roger hvis han drar opp nivået fra Wimbledon og AO.

Fox_club
Fox_clubInnlegg: 1781
25.08.17 17:14

Federer tar nok dette ganske greit. De andre er enten ute med skade (Djoko,Stan, Nishikori og Raonic) sliter med skader (Murray, Cilic, del Potro og Kyrgios)  eller virker å være slitne/ute av form (Nadal og Thiem). Litt spennende med Zverev og Dimitrov, men ellers lite. Håper selvfølgelig jeg tar grundig feil. Trekning om 45

(Innlegget ble redigert 25.08.17 17:24)

Fox_club
25.08.17 19:04

Federer og Nadal på samme del av tablået. Enkel trekning for Murray som bortsett fra Zverev i semi kan møte disse:

R1: Sandgren

R2: F Mayer

R3: Schwartzman/Kokkinakis

R4: Pouille/Ferrer

QF: Tsonga

Fox_club
25.08.17 19:06

Federer litt tøffere:

R1: Tiafoe

R2: Youzhny 

R3: F Lopez 

R4: Kyrgios/Querrey

QF: Thiem/Del Potro/Bautista-Agut 

SF: Nadal

Fox_club
25.08.17 19:07

Nadal får den evt tøffeste kvarten og kan møte mannen som snudde fra 0-2 til seier i 2015, Fognini, i fjerde: 

R1: Lajovic

R2: Paul/Daniel

R3: Gasquet

R4: Fognini 

QF: Dimitrov/Goffin

(Innlegget ble redigert 25.08.17 19:10)

Fox_club
25.08.17 19:39

Kan vel også nevnes at Sharapova møter Halep i første runde.

Fox_club
26.08.17 23:36

Og der trakk Murray seg.

Garrincha58
26.08.17 23:59

Hvorfor i h... trakk han seg ikke før trekningen?

spårt
spårtInnlegg: 2380
27.08.17 00:26

For et ufattelig stusselig nedre tablå.

Fox_club
27.08.17 01:06

Helt krise. Cilic-Sandgren og Zverev-King er altså herrekampene på Arthur Ashe på mandag. Nadal spiller på AA i 21-tiden norsk tid tirsdag, Federer-Tiafoe starter vel rundt 3  natta.

(Innlegget ble redigert 27.08.17 01:07)

Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 20358
27.08.17 09:27

Kjipt for Federer, da, som hadde fått den herlige trekninga. Nadal hadde jo også tjent på det, for så vidt. Ja, merkelig av Murray.

Kundera
KunderaInnlegg: 5485
27.08.17 19:28
Garrincha58: Hvorfor i h... trakk han seg ikke før trekningen?

Murray har i det lengste prøvd å bli klar, men forsto til slutt at han ikke ville kunne stå hele turneringen, og alt annet enn seier er naturligvis uinteressant for Murray. 

Tror heller ikke vi skal se bort fra at Federer trekker seg underveis - en ryggskade leges langsomt, og best av fem sliter naturligvis langt mer på kroppen enn best av tre.

Dette begynner å lukte første GS til Zverev, Dimitrov eller Thiem.

Garrincha58
27.08.17 20:15
Kundera: Tror heller ikke vi skal se bort fra at Federer trekker seg underveis - en ryggskade leges langsomt, og best av fem sliter naturligvis langt mer på kroppen enn best av tre. Dette begynner å lukte første GS til Zverev, Dimitrov eller Thiem.

Han vant Wimbledon i 2003 og 2012 etter å ha slitt med disse ryggspasmene i løpet av turneringen. Satser på at det ikke er mer alvorlig nå.

Men han er jo eldre, så det kan jo også være at det sitter dypere som i 2013. Tiden får vise. Året har jo uansett vært tidenes opptur. Alt nå er jo bare bonus.

Er heller ikke meg imot med en ny GS vinner fra den yngre garden. På tide!

ChristinaMihaela
ChristinaMihaelaInnlegg: 13
28.08.17 08:57

– Jeg vet at dersom jeg holder meg i form så har jeg gode muligheter til å slå godt fra meg i US Open, men å vinne? Jeg må være realistisk også, jeg er ikke 25 år lengre. Jeg er ikke sikker på at jeg kan vinne tre Grand Slams i år. Bare det å ha vunnet to er allerede galskap og nok for meg, sier Federer: https://www.nordictennis.no/blog/federer-jakter-sin-20-grand-slam-tittel-i-new-york/ 

jonsalars
jonsalarsInnlegg: 317
28.08.17 13:08

Federer den store eksperten på å ikkje ta meir enn det som trengst. Med svak motstand første veka treng ikkje skade bety så mykje. Dei "gamle" tåler max to GS pr år? Kan likevel vera nok til å halda dei unge unna titlane? Håpar nokon av dei unge tek eit steg opp. 

Fox_club
28.08.17 17:16

Underlaget på AA skal være tregere og ballen sprette høyere i år. Gilbert mener det er mer sand i det øverste laget. Synd for Thiem og Nadal at formen ikke er helt på topp. På øvrige baner spretter ballen fortere og lavere enn normalt. Kjedelig for spillere som ikke heter Federer og kommer langt. To helt forskjellig underlag.

(Innlegget ble redigert 28.08.17 17:17)

Barmadu_F
Barmadu_FInnlegg: 3850
28.08.17 17:20

Å utrope Federer til en stor favoritt her, går ikke. Han er, som flere over har vært inne på, 36 år nå, og har i tillegg nylig hatt ryggproblemer. Han har også fått en tøff trekning; særlig Kyrgios, men også Thiem kan bli vanskelig (eller del Potro hvis den skrøpelige kroppen hans tåler kjøret). Feli i tredje bør gå greit, han er jo på samme alder... 

Nadal har fått en mye bedre trekning, men tror ikke han går hele veien heller. 

Som Federer-fan håper jeg selvsagt alltid på en ny slam, og 20 er et pent og rundt tall, men det er på tide at de unge kommer nå, og aldri har vel sjansen vært større. Djokovic, Murray, Nishikori, Raonic alle ute. Håper og tror på Kyrgios, Zverev eller Dimitrov. 

Coach
CoachInnlegg: 73832
28.08.17 17:43

Digg med tidsforskjell og tennis på begge kanaler helt fra spilledagens start. Noe annet enn Wimbledon-dekninga, dette.

Og så begynner man atpåtil med Jankovic på EN! Ja, er jo logisk i den forstand at man gjerne kun får én anledning til å vise henne i en slam (spesielt når hun møter en spiller av Kvitovas kaliber i første runde). ;-) Samt at de to TV-kampene nå spilles på Arthur Ashe og (den provisoriske) Louis Armstrong; om det er et omen for Eurosports baneprioritering framover ser dette riktig lovende ut.

Fox_club
28.08.17 17:51

Digg med tidsforskjell, men synd at Halep-Sharapova starter etter 0130 i natt. Akkurat litt for sent/tidlig.

Skraevadottir
28.08.17 18:14

Digg å være i gang med tennis fra The Big Apple.

Coach
28.08.17 19:01
Skraevadottir: Digg

Jeg tror jaggu vi trender...

#Hæsjtægg

Og Jelena fikk jo vist litt, da, bl. a. at hun i sin 56. strake GS-turnering fortsatt ikke er for gammel til verken å choke bort sett eller innta spagaten. Dessuten er kjolen hennes nok en gang velegnet til gjenbruk som gardin.

Skraevadottir
28.08.17 19:27

Hehe!

Nå Cilic mot Sandgren, sistnevnte med den klassiske "stamgjest på den lokale brune puben"-looken. Stinker andre ting enn toppidrett av den looken, ja.

BoyaBondola
BoyaBondolaInnlegg: 1376
28.08.17 20:15

Snart skal vel Tomic i aksjon. Reprise fra Wimbledon?

Coach
28.08.17 20:32
Skraevadottir: Stinker

Og hva var det som låt over høyttaleranlegget på Grandstand i tredje setts tiebreak mellom Almagro og Johnson? Fikk spanjolen (og etterhvert homeboyen) til å ta prematur pause allerede på 2-1 til førstnevnte. Anyhowz dro sistnevnte i land dette og dermed kampen, og er forbi hinderet som talte imot da jeg tok ham med i konken. Nicolas sleit dog med et kne, og det ble i grunn grei skuring.

Hva angår Sandgren, med det veltilpassede fornavnet Tennys: Wiki forteller.

Magnific
MagnificInnlegg: 11552
28.08.17 21:59
BoyaBondola: Snart skal vel Tomic i aksjon. Reprise fra Wimbledon?

Har klart 4 games i et og samme sett!  Nesten rekord av året det..

Edit : Nå tok han første settet også!

(Innlegget ble redigert 28.08.17 22:05)

Magnific
28.08.17 22:15

Konta ryker i første runden!

Coach
28.08.17 22:16

Tennys, som visstnok er et svensk navn (rimer i det minste med etternavnet), tok faktisk tredjesettet og gjorde ikke skam på biker-bartepryden sin i fjerde heller, men Cilic (merkelig hvor liten forskjell i ansiktshårmønster som skal til før det framstår kultivert) ble for sterk tilslutt.

For sterk ble visst også Aleksandra Krunic, for Wimbledon-semifinalist Johanna Konta... har litt ettervekst i serbisk dametennis, da.

Magnific
28.08.17 22:48

Nå begynner Tomic å se ut som seg selv igjen.  Rettere sagt Muller tatt på seg arbeidsantrekket.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg