Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

2017 ATP Finals

NYTT TEMA
Skraevadottir
SkraevadottirInnlegg: 19910
13.11.17 18:35

Dimitrov slo Thiem i tre sett i ettermiddag. Sv√¶rt fortjent, mener jeg. Han var hele tida farligere i Thiems servegame enn √łsterrikeren var i Dimitrovs. Dessuten hadde han et par potensielt avgj√łrende baller som ble d√łmt ut.

Dermed er Dimitrov forel√łpig leder av den gruppa.

(Innlegget ble redigert 13.11.17 18:35)

SnorreSolano
SnorreSolanoInnlegg: 3249
13.11.17 21:42

Jeg savner den shot clock¬īen fra forrige uke....

Skraevadottir
13.11.17 23:05

Hvis Nadal vinner dette n√•... Fire matchballer redda, og to baller en millimeter ut fra Goffin. Det verste er at jeg tror han gj√łr det ogs√•.

Tranquillo
TranquilloInnlegg: 3639
13.11.17 23:07

FY FAEN!

For en psyke p√• Nadal. For en idrettsut√łver.¬†

SnorreSolano
13.11.17 23:09
Skraevadottir: Det verste er at jeg tror han gj√łr det ogs√•.

Goffin choket stadig vekk i f√łrstesettet ogs√•. Dette er en kamp han taper, ikke Nadal vinner. ¬† Men Goffin choker, det er jeg villig til √• sette halve venstreh√•nden p√• ¬†(nesten....).¬†

Skraevadottir
13.11.17 23:12

Jepp, da får vi et tredje sett.

Tror seri√łst at Goffin vurderer √• sette fyr p√• noe eller ta sitt eget liv om han ikke vinner denne kampen. 40-39 i poeng i andre sett, men taper¬†alle¬†de viktige. Nadal helt motsatt, og derfor er han nr. 1.

mersey1892
mersey1892Innlegg: 925
13.11.17 23:12

Rafa ass, han ville blitt en eksepsjonell cowboy. Umulig å drepe. Ser for meg at lassokastene hadde vært ok også :)

Kundera
KunderaInnlegg: 5450
13.11.17 23:16

Her ser vi forskjellen p√• de beste og de nestbeste - det sitter i hodet. Goffin den klart beste spilleren i kveld, men klarer ikke avgj√łre.¬†

Nok en gang får vi et bevis på tennisens geniale poengsystem - du må vinne den siste ballen for å vinne matchen.

DennisB
DennisBInnlegg: 7394
13.11.17 23:19

Jeg slo av på 5-6 og 0-40 i andre sett. Det er sjelden jeg gir opp kamper, også med Rafa, men her la jeg inn årene. Liker ikke å tape penger, og ydmykelsen for Rafa ble for stor, synes jeg.

Nå vinner Rafa. Syk, syk mann. Eller skal Goffin ta det allikevel da?

(Innlegget ble redigert 13.11.17 23:24)

SnorreSolano
13.11.17 23:29

Joda, Nadal har en fantastisk psyke.  Jeg tror fortsatt han vinner dette, til tross for at han nettopp ble brutt igjen.  Men samtidig må det være lov til å påpeke at han spiller en svak kamp. Det er Goffin som stort sett fester grepet om ballvekslingene.  Kneet er ikke strammet opp idag, men han beveger deg seg da ikke optimalt?   Og de grimasene? Han skal prise seg lykkelig over at han havnet i den lette puljen. 

SnorreSolano
13.11.17 23:33

Det kneet... ¬† ¬† Hvem er f√łrstereserve her?

DennisB
DennisBInnlegg: 7394
13.11.17 23:33

Såpass ja. Da ser det ut til at vi bare må ta av oss hatten for belgieren. Jeg så ikke den komme, og trodde dette var denne gruppas banker.

(Innlegget ble redigert 13.11.17 23:34)

LittleSteven
LittleStevenInnlegg: 744
13.11.17 23:53

Haha, alltid deilig når Nadal-fans er så store i kjeften og får en rett i trynet :)

LittleSteven
14.11.17 00:30

Og der trakk Nadal seg fra sluttspillet. PCB erstatter ham. Synd slutt på året for ham, håper det ikke blir et langvarig skadeavbrekk.

Da ligger veien åpen for Federer. Blir veldig overrasket om ikke han vinner nå.

drazyc
drazycInnlegg: 2788
14.11.17 00:48

Det er vel egentlig ingen spiller som har sett alt for bra ut s√• langt i ATP-finalen. Synd med Nadal, men han har spilt veldig mye tennis i √•r. En skade m√•tte komme f√łr eller siden.

Federer er så klart favoritt nå, men holder Zverev som en liten outsider. Tror det blir de to og Dimitrov-Goffin fra den andre gruppen.

Skraevadottir
14.11.17 07:02

Overraskende at Goffin dro det i land til slutt, men det var jo fortjent, kampen sett under ett. Men ja, Nadal sleit en del med bevegeligheten og s√• rett og slett ikke komfortabel ut utp√• der. Sikkert lurt √• trekke seg for √• unng√• en st√łrre skade fram mot neste sesong.

mersey1892
mersey1892Innlegg: 925
14.11.17 08:30
Skraevadottir: Overraskende at Goffin dro det i land til slutt

Synes du virkelig? Etterhvert ble jo det √•penbart at Rafa ikke var frisk utp√• der. Grimasene, hvordan han slakka p√• farten etter en spurt, beinstilling, og det faktum at han ikke klarte √• st√• gjennom slagene med kraft. Viser karakter ved √• stille opp og gi det et fors√łk. Kjedelig at sesongen ikke holder helt ut, men uansett er jo dette over all forventning. Soper med seg flest poeng gjennom 2017, og avslutter √•ret som verdens beste tennisspiller. N√• h√•per jeg bare at han bruker tiden godt fremover, og at han er restituert n√•r AO rulles i gang.

Sluttspillet ble brått litt kjedeligere nå, men vi får kanskje noen gode kamper likevel. Regner med Federer stormer gjennom og vinner som han vil.

Kong_ALS
Kong_ALSInnlegg: 227
14.11.17 08:32

Tror dere Federer angrer p√• at han ikke spilte Shanghai n√•? Nummer 1 p√• rankingen ved √•rsslutt kunne fort sett lyst ut n√•. Eller er den gamle mannen tross alt s√•pass skj√łr at det hadde v√¶rt risky business?

Knirkelår
KnirkelårInnlegg: 86
14.11.17 08:58

Du mener Paris? Jeg tror det var lurt å stå over...

LittleSteven
14.11.17 09:03

Jeg tror Federer angrer p√• at han spilte Montreal og dro p√• 2 Coldplay-konserter den uken. St√łrste tabben i √•rets sesong. En frisk Federer ville nok vunnet Cincy og kommet til minst semi i US Open.

Men vinner Federer sluttspillet ubeseiret kan han ta f√łrsteplassen i f√łr 2018 AO.

Kong_ALS
Kong_ALSInnlegg: 227
14.11.17 09:32

Mente selvsagt Paris. Og jeg sp√łr ikke om deres mening, jeg sp√łr om dere tror det kan tenkes at Roger angrer. N√•r dette er sagt visste han at dette fort kunne bli gjeldende scenario, s√• antagelig ikke.¬†

SnorreSolano
14.11.17 10:20

Som skrevet tidligere: Nadal og Federer har litt ulike prioriteringer, og 2017 illustrerer dette godt. ¬†Nadal har alltid hatt √łynene p√• Nr1-rankingen, Federer jakter f√łrst og fremst titlene. ¬†Da sier jeg selvsagt ikke at Nadal ikke bryr seg om titler og Federer ikke bryr seg om ranking, men hva som er Pri 1. ¬†Federer har v√¶rt selektiv i sitt turneringsvalg, for √• v√¶re i optimal form til de viktigste turneringene. ¬†Nadal har spilt mye mer, med rankingen som et klart m√•l. ¬†Kanskje ble det i overkant mange gruskamper, s√• mange at hans gressform ikke ble god nok? ¬†Og det har blitt for mange HC-kamper i h√łst. ¬†

Angrer de? Neppe.  Muligens hadde Nadal hatt bedre sjanse i Wimbledon om han kuttet Madrid eller Roma, men King of Clay spilte mest der han er som best. Kanskje kneet hans hadde vært godt nok nå om han hadde droppet Beijing, men det blir uansett bare spekulasjoner. 

Federer kunne kanskje blitt nr. 1 med grusspill, men det kunne også kostet ham Wimbledon. Deltakelse i Paris kunne også gitt nr1-ranking, men kanskje kostet ham London-deltakelse.  Det blir uansett spekulasjoner. Men begge har jo stort sett nådd alle målene de kan ha satt seg for 2017, og anger er neppe noe de bruker energi på etter dette fantastiske året. 

Skraevadottir
14.11.17 20:16

Godt innlegg, Snorre! Helt enig!

Magnific
MagnificInnlegg: 11258
14.11.17 22:39

Spiller ikke bra idag heller Federer.  Heldig som er opp med et sett.

Magnific
14.11.17 23:23

M√łter opp til det 3 ihvertfall Federer, mye bedre.¬† ¬†Bra match ogs√• av Zverev, b√łr ta seg av Sock og avansere.

(Innlegget ble redigert 14.11.17 23:23)

EndOfGreatness
EndOfGreatnessInnlegg: 2470
15.11.17 11:00

N√•r p√• s√łndag spilles finalen?

Skraevadottir
15.11.17 13:05

Federer uttrykte at han nesten "seifa" inn seieren i g√•r. Spilte med mye margin og generelt sett lite offensiv tennis, men jeg forsto det egentlig slik at det var planen. Sa at han tenkte p√• √• ta seg videre, f√łrst og fremst, og at han heller kan slippe seg l√łs i kampen mot Cilic og den kommende semifinalen.

Sier jo litt om hvilket nivå han har inne, når han "seifer" inn en seier mot Zverev.

Magnific
15.11.17 15:41

Dimitrov 6-0 i f√łrste mot Goffin!!¬† ¬†Her lukter det skade p√• belgieren.

Skraevadottir
15.11.17 16:34

Kunne se litt ut som en skade, men for en kamp av Dimitrov!

Kundera
KunderaInnlegg: 5450
15.11.17 21:59
Skraevadottir: Sier jo litt om hvilket nivå han har inne, når han "seifer" inn en seier mot Zverev

Vel, vel. Kun liten rutine og nerver tok seieren fra Zverev i g√•r. Tie breaket i f√łrstesettet hadde han jo p√• gaffelen med 4-0, f√łr han fikk gummiarm.

Federer heldig i g√•r, og toppniv√•et hans er kanskje ikke s√• h√łyt som mange skal ha det til - det er bare motstanderne som er svake.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg