Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

GRÅSTEINSRESULTATER

NYTT TEMA
WatTyler
WatTylerInnlegg: 3300
25.08.12 22:29

OK gutter. Fem møtte opp. Jeg ble ikke overrasket over at det var dere fem. Flere vil nok komme til etterhvert, når de innser at vi her samler på topprestasjoner.

Første runde ble klart vunnet av Barmadu F. Fem riktige tegn, hvorav to også hadde riktig resultat........det gav i alt 12 poeng, og altså første gullet.

Sølvet fikset Rufs med tre riktige tegn, hvorav to var Bulls Eye. 8 Pts var nok.

Tre riktige tegn hadde også eminent, men han manglet resultatene. det holdt til bronse.

Utafor pallen havnet  Kovensen og Wat. Begge med to riktige tegn, skjønt kov traff også på et resultat.

Sammenlagttabellen blir da som følger etter runde 1.

GULL [4]        SØLV [2]      BRONSE [1]         Sammenlagt  pts 

1  Barmadu F.         1                                                             4

2   Rufs.                                          1                                    2

3   emin.                                                             1                 1

På gjensyn 

Wat

WatTyler
02.09.12 00:38

Jaja, vi tar det positive først vi...... syv mann leverer inn tips! En økning på hele 40 %, (og vær trygge på at flere deltagere nok kommer til, etterhvert som ryktet om tevlingens enestående format siver ut blandt torgets trivelige Plebs). I tillegg smakte jo hr. apobase på agnet, men spytter det ut igjen. 

At det var dumt av ham å gi seg i ovarennet, det  etterlater ikke oppsummeringen av runden noen tvil om. Det ble nemlig en meget tøff runde. Her kom nemlig mange hjemmeseire. Min kjappe opptellig viser omtrent   H (27)  -  U  (10)   - B (8). Vanskelig for oss altså, og han ville hatt alle muligheter til å hevde seg med en full bong.

At rundens vinner ble nykommer jonafz føles riktig og viktig . Flere av hans konkurrenter  vil dog tenke at...." jammen var det nære, hvis bare..." . Det holdt nemlig med skarve to riktige tegn denne gang for å gå alene til topps på pallen.  Ingen av deltagerene fikk forøvrig inn ett eneste riktig score. Heller ikke han.

Fem mann fikk inn én kamp (Sic !) . Ingen hadde riktig score i sin kamp. Dødt løp altså, og etter vårt rigide og usympatiske regelverk så kneler podiet under vekten av  fem sølvmedaljører (kovensen, wat, Barmadu_F, emin og Pitbull). Bronseplassen utgår dermed denne gang.

Sammenlagttabellen blir da som følger etter runde 2:

GULL [4]      SØLV [2]     BRONSE     TotalPts

1. Barmadu_F         1                     1                 -                    6

2.  jonafz                  1                     -                 -                    4
3.  emin                     -                    1                 1                  3  
4.  Rufs                     -                    1                  -                   2 
4.  kovensen             -                    1                  -                   2
4.  Pitbull                   -                    1                 -                    2
4.  Wat                      -                    1                 -                    2

På gjensyn

Wat

(Innlegget ble redigert 02.09.12 00:48)

WatTyler
09.09.12 22:10

Seks mann kommer til startstreken i tide, mens hr.Pitbull kommer litt for sent. Uhell i spill og hell i kjærlighet Piet (?).
Vi håper jo at forsinkelsen skyldes et  nattlig bonusbesøk hos håndarbeiderlærerinne på Bjørkelangen.....

Runden oppsummert:  To karer sprenger feltet og klokker inn på tre riktige tegn; Jonafz og kovensen. Dog smetter kovensen alene opp på toppen av podiet, ettersom han jammen meg var spot-on med to kamper.
Rundens gull går altså for åtte poeng, mens jonafz' seks poeng denne gang gir sølv.

Bronsen da ? For alle som så på direkte syntes det som et salig kaos av armer og ben, der tre karer samtidig detter over streken med to riktige tegn.
Ble det emin ? Ble det wat ? Eller den slu Rufs ?
Målfotoet viste ubønnhørlig at Rufs hadde fått kastet seg ett lite nesehår foran. Hans helt korrekte visjon om at Gillingham skulle reise fra Underhill med en velmakende 3-1 seier...den detaljen ga ham altså fem poeng, og bronsemedaljen alene.

Wat og emin deler den  bitre fjerdeplassen med fire poeng.
Barmadu_F får inn én kamp, to poeng, og Pitbull var altså i reliteten sjanseløs med kun to oppførte tegn

Sammenlagttabellen blir da som følger etter runde 2:

GULL [4]     SØLV [2]  BRONSE  ( 1)   TotalPts

1.  Barmadu_F         1                 1                 -                   6
1.  jonafz                    1                 1                 -                   6
1.  kovensen             1                 1                 -                   6
4.  Rufs                     -                 1                 1                   3
4.  emin                    -                 1                 1                   3  
6.  Pitbull                  -                 1                 -                    2
6.  Wat                      -                 1                 -                    2

Til alle observatører som står på sidelinjen med rykkende tippefot..........legg merke til hvor lite som skal til. Et par-tre pallplasseringer, og du deltar i kampen om laurbærkransen. Kast deg med !

På gjensyn

Wat

(Innlegget ble redigert 09.09.12 22:20)

pitbull007
pitbull007Innlegg: 20575
09.09.12 23:23
WatTyler: Seks mann kommer til startstreken i tide, mens hr.Pitbull kommer litt for sent. Uhell i spill og hell i kjærlighet Piet (?).
Vi håper jo at forsinkelsen skyldes et nattlig bonusbesøk hos håndarbeiderlærerinne på Bjørkelangen.....

Hmm :-) Kjenner vi hvernadre?

WatTyler
09.09.12 23:55

Dessverre ikke Piet. Ren gjetning, skjønt jeg har jo noe å bygge på. LSK-sympati innebærer vel at glesbygdene utafor innimellom må besøkes ?  Så må man jo si "ha det" på et gentlemansvis,og bussen hjem tar tid. Ikke unaturlig om man i blandt er hjemme først litt etter klokka fire. At jeg valgte akkurat Bjørkelangen ? Det er nok helt tilfeldig. Men dog....også jeg har naturligvis våknet opp på Bjørkelangen.

W

(Innlegget ble redigert 09.09.12 23:56)

WatTyler
16.09.12 16:13

Runde 4 ble rekordjevn, og dessverre blir det denne gang deltagere
som ikke får betalt for solide prestasjoner.

Hele fire deltagere kliner til med tre riktige tegn, og tre av dem har i tillegg også truffet Bulls Eye med et resultat.
Det gir syv poeng og delt gull mellom Barmadu_F, pitbull007 og kovensen.

At emins tre riktige tegn kun holder til seks poeng og fjerdeplass, det beklager jeg.

Jonafz, Wat og Rufs får to rette tegn, men Rufs har også et resulatet inne

Resultat Runde 4

GULL        pitbull007    2+2+3 = 7pts
GULL        Barnadu_F     2+2+3 = 7pts
GULL        kovensen      2+2+3 = 7pts
4.            emin           2+2+2 = 6pts
5.           Rufs            2+3 = 5pts
6.           jonafz          2+2 = 4pts
6.           wat             2+2 = 4pts

Sammenlagttabellen blir da som følger etter runde 4:

GULL [4]     SØLV [2]      BRONSE  ( 1)   TotalPts

1.  Barmadu_F            2                1                 -                10
1.  kovensen              2                 1                 -                10
3.  jonafz                    1                 1                 -                6
3.  Pitbull                    1                  1                  -              6
5.  Rufs                      -                   1                 1               3
5.  emin                     -                   1                 1               3  
7.  Wat                      -                  1                 -                 2

Wat bør skjerpe seg, om han klarer det.
 Han er håpløs og fortjener knapt den soleklare sisteplassen han har lagt seg på.

HUSK SÅ AT DET ER RUNDE 5 ALLEREDE PÅ TIRSDAG.
DEN RUNDEN TELLER GARRANGTERT; MEN SYNES DU MIDTUKERUNDER ER TØYS,SÅ SI FRA OM DET MED TIPSENE DINE.
ER MIDTUKERUNDER UNISONT FORHATT, SÅ DROPPER JEG DEM......

(Innlegget ble redigert 16.09.12 16:13)

WatTyler
19.09.12 23:30

Seks deltagere rakk starten, mens Barmadu_F aldri viste seg. Jeg håper at fraværet ikke skyldes en subtil protest mot
midtukerunder Barmadu (?), for vi har ikke råd til å miste deg, vi er kun syv Siste Dagers Hellige.

Nå fikk ikke uteblivelsen noen dramatiske konsekvenser i toppen av tabellen, for co-leader kovensen hadde en svart dag og havnet poengløs utenfor pallen.
I  det hele tatt ble dette en runde der baktruppen kjente sin besøkelsestid til å tette feltet ( med ett opplagt unntak).
Nestsistemann emin tar sin første gullmedalje, og hvilken måte gjør han ikke det på !
Seks riktige tegn, hvorav to riktige scores gir hele 14 poeng. Dermed slettet han Barmadus gamle bakkerekord fra første runde (12 pts).
Også den uheldige Rufs fløy over den gamle rekorden. Fem riktige tegn, hvorav tre superblink, ga 13 pts og sølvmedalje.
Egentlig for jævlig at en slik prestasjon ikke belønnes med gull, når vi vet hvor biillig førsteplasser tidligere har blitt omsatt.
Men, men ....det var jo selve hensikten da jeg klekket ut regelverket.
Jeg ønsket en elitesatsing, som ikke belønnet hverken 2-1 til hjemmelaget, eller seig middelmådighet over tid.
Jeg hadde imidlertid ikke i sinn at min forakt for middelmådighet så til de grader skulle ramme meg selv........men, men, men jeg får kun krølle tenna og holde opp et dannet smil.
Til slutt er det kanskje nødt til å snu.

Åhh....glemte nesten å nevne at jonafz og Pitbull sammen stuper over streken med tre tegn og en innerblink.
Syv poeng på begge og delt bronse.

Resultat Runde 4

GULL          emin    2+2+2+2+3+3 = 14 pts
SØLV          Rufs         2+2+3+3+3 = 13 pts
BRONSE     jonafz               2+2+3 =  7 pts
BRONSE     pitbull                2+2+3 =  7 pts
5.                Wat                       3+3 =  6 pts
6.                 kovensen             2+3 =  5 pts

Sammenlagttabellen blir da som følger etter runde 5:

1.  Barmadu_F                 2                     1                        -                   10
1.  kovensen                     2                    1                         -                  10
3.  emin                            1                     1                        1                    7
3.  jonafz                           1                     1                        1                    7
3.  Pitbull                          1                      1                       1                    7
6.  Rufs                              -                      2                      1                    5
7.  Wat                               -                      1                       -                     2

På gjensyn allerede til lørdagen...

Deres unge ivrige arbeidergutt -  Wat

(Innlegget ble redigert 19.09.12 23:35)

Barmadu_F
Barmadu_FInnlegg: 3841
21.09.12 14:32

Jeg er definitivt for midtukerunder, men glemte dessverre bort denne. Utelukkende min egen skyld.

WatTyler
23.09.12 22:34

Seks mann rekker fristen denne gang, mens emin får en reaksjon etter forrige rundes fantastiske bakkerekord. Han møter ikke.
Det burde du gjort emin, for vi kommer nå til trenge dine ikke ringe tippeevner, dersom vi ønsker å hindre at kovensen skaffer seg en for stor luke ned til røkla.
For det aner meg nå at vi etter denne runden kan se en litt skummel tendens ; kovensen i den gule trøya viser skinkene til feltet, og jeg frykter at det ikke kun er et TV-brudd.
Dette ante meg jo da jeg satte i gang GRÅSTEINSLIGAN. Jeg visste at kovensen var en kar med mer enn middels interesse for britisk lavere ball, og holdt ham som en mulig favoritt, om han orket å delta ofte nok.
Derfor symptomatisk at han i runde # 6 utelukkende velger seg matcher fra fjerde- og femtedivisjon, og med det tar sin tredje gullmedalje på de siste fire runder. Vi andre har et tyngdepunkt i andre- og tredjedivisjon.
Alle hans gull er vunnet med den aller minste margin , så også denne gang. Både han og Wat klokker inn på 8 poeng, men kovensens fire rette tegn gjør at han slipper å dele på førsteplassen, altså GULL.
Wats åtte poeng er nemlig et produkt av tre riktige tegn, hvorav to Bulls Eye. Altså sølv på Wat (en oppmuntring for gruppas Prügelknabe).
Her får vi altså en pedagogisk leksjon i Ligans rigide regelverk. Fire riktige tegn trumfer tre riktige tegn vedellers lik poengsum.Slik bør det også være !
Tre riktige tegn har også Pitbull og Barmadu, men Barmadu tar seg alene av den brune medaljen. Dermed kan han takke stemmen i hodet som sa at Brighton kom til å reise fra The New den med en 2-1 seier.

Vi har altså følgende resultatliste i Runde #6 :

GULL                        kovensen      2+2+2+2 = 8pts
SØLV                       Wat                     2+3+3 = 8pts
BRONSE                 Barnmadu_F     2+2+3 = 7pts
4                               Pitbull007          2+2+2 = 6pts
5                               jonafz                      3+3 = 6pts
6                               Rufs                            2 = 2pts

Sammenlagttabellen blir da som følger etter runde#6 :

1.  kovensen                     3                    1                         -                  14
2.  Barmadu_F                 2                     1                        1                   11
3.  emin                            1                     1                        1                    7
3.  jonafz                           1                     1                        1                   7
3.  Pitbull                          1                      1                       1                    7
6.  Rufs                              -                      2                      1                    5
7.  Wat                               -                      2                       -                     4

På gjensyn

Wat

(Innlegget ble redigert 23.09.12 22:42)

WatTyler
03.10.12 22:11

Jada, vi fikk vervet en ny deltager, og dermed fikk vi en runde med hele åtte deltagere.
Pinnemannen gjør seg heller ikke bort i runden og tøtsjer inn til syv poeng.
Dessverre holder det ikke helt til en pallplassering, for i denne runden var det mye sterk tipping.
Hele fire karer raser over målsnøret i samme øyeblikk, med fire rette tegn.
Målfotoet viser likevel at det er mulig skille dem, faktisk uten å måtte støpe dubletter av noen medaljevalører.
Gullet tilfaller Barmadu_F, som til alt overmål prikker inn alle fire scores, 12 pts.
Sølvet går til Pitbull007, som hadde tre riktige scores, følgelig 11 pts.
Bronsen napper Wat, med to riktige scores og 10 pts.
Kovensen, med kun ett riktig resultat, havner utenfor pallen, 9 pts.
Jeg antydet forrige gang at han har hatt marginer med seg. Vel så ikke denne gang.

Vi har altså følgende resultatliste i Runde #7 :

GULL       Barmadu_F    3+3+3+3= 12pts
SØLV       Pitbull007   2+3+3+3= 11pts
BRONSE  WatTyler     2+2+3+3= 10pts
4.             kovensen     2+2+2+3=  9pts
5.            Pinnemannen    2+2+3=  7pts
6.             emin                 2+2+2=  6pts
6.            jonafz              2+2+2=  6pts
8.            Rufs                    3+3=  6pts

Sammenlagttabellen blir da som følger etter runde#7 :

1.  Barmadu_F                 3                     1                        1                   15
2.  kovensen                     3                    1                         -                  14
3.  Pitbull                          1                      2                       1                    9
4.  emin                            1                     1                        1                    7
4.  jonafz                           1                     1                        1                   7
6.  Rufs                              -                      2                      1                    5
6.  Wat                               -                      2                       1                     5

Ny leder altså, og jeg bør vel også rette Runde#8

wat

(Innlegget ble redigert 03.10.12 22:15)

WatTyler
03.10.12 23:17

For en runde ! Her var det jammen flusst med poenger å referere.
Først det mest opplagt; kovensen returnerer fra forrige rundes "stang-ut" med en kulerunde.
Hans fjerde gullmedalje i rekken har som fundament at han  prikker inn fire helt presise resultater, og dermed  henviser han den uheldige emin til sølvplass, på tross av at emin hadde fem rette tegn ( kovensen bare fire).
Altså er det faktisk mulig å sno naboen med færre tegn, også i praktikken.
Fire riktige tegn hadde også Pitbull, jonafz, Barmadu og Wat, og med ett riktig resultat hver seg endte hele banden på 9 pts og bronseplass.
Et sluttpoeng får bli at både Piet og Wat hadde benyttet seg av den avlyste kampen Bury-Carlisle, som regnet vekk.
Wat hadde reserve med Rochdale-Bradford U, og sikret seg der to poeng.
Piet hadde ikke reserve, og gikk dermed muligens glipp av noe enda større (?)

Vi har altså følgende resultatliste i Runde #8 :

GULL       kovensen    3+3+3+3= 12 pts
SØLV       emin      2+2+2+2+2= 10 pts
BRONSE   Barmadu_F   2+2+2+3=  9 pts
BRONSE   Pitbull007  2+2+2+3=  9 pts
BRONSE   jonafz      2+2+2+3=  9 pts
BRONSE   WatTyler    2+2+2+3=  9 pts
7.                Rufs          2+2+3=  7 pts

Sammenlagttabellen blir da som følger etter runde#8 :

1.  kovensen                     4                    1                         -                  18
2.  Barmadu_F                 3                     1                        2                   16
3.  Pitbull                          1                      2                       2                    10
4.  emin                            1                     2                        1                    9
5.  jonafz                           1                     1                        2                   8
6.  Wat                               -                      2                       2                     6
7.  Rufs                              -                      2                      1                    5

kovensen og Barmadu har taket på røkla, men vi har alle sett donger sprekke tidligere....

På gjensyn.
Deres unge Wat

(Innlegget ble redigert 03.10.12 23:22)

WatTyler
06.10.12 22:32

Runde #9 var tøff, men for første gang hadde vi hele åtte deltagere.
Vi ønsker definitivt Pinnemannen velkommen. Han er én av Gutta nå , ikke ?

Jeg må jo si at jeg var revet mellom følelser da Ipswich og Cardiff sparket i gang sitt oppgjør på Portman Road , klokken halv syv norsk tid.
Fire av gutta hadde markert for en B i denne kampen, og jeg hadde regnet over tipsene, så jeg visste at alt annet enn Cardiffseier ville innebære følgende:
- Jeg ville selv knipe en bronse, et etterlengtet sammenlagtspoeng.
- Mitt kjære LCFC ville overleve en hel uke på toppen av tabellen.
- kovensen ville ta hjem sitt femte Gråsteinsgull, og rykke helt opp mot månen.
Derimot ville en Cardiffseier:
- Parkere den unge vakre.
- Sende Cardiff til topps av Chomps og sympatiske Ipswich mot bunnen.
- Gi emin rundens gull.

Vi vet alle hvordan det endte.De Blå som er blitt røde vant 1-2 i siste minutt.

Dermed hoppet emin opp på podiets øverste kube, med gullmedalje rundt halsen. Han var alene om fire riktige tegn (hvorav hele tre var Bulls Eye). Fortjent etter forrige rundes hendelse.Samtidig klatrer han til tredjeplassen på sammenlagtstabellen.
Fem mann hadde tre riktige tegn, og av dem var det igjen kovensen som fikk strukket frem brystvorten.Sølv altså. Imponerende med alle tre helt korrekte scores kovensen, og igjen holder du deg strengt til fjerde- og femtedivisjon.
Rufs har hatt mye stang-ut (blandt annet andreplass med 13 pts), men denne gang kniper han vaffal Bronsen.

Vi har altså følgende resultatliste i Runde #9 :

GULL             emin              2+3+3+3= 11 pts
SØLV             kovensen           3+3+3=  9 pts
BRONSE        Rufs                    2+3+3=  8 pts
4                    Pitbull007           2+2+3=  7 pts
5                    jonafz                 2+2+2=  6 pts
5                    WatTyler             2+2+2=  6 pts
7                    Pinnemannen          2+3=  5 pts
7                    Barmadu_F              2+3=  5 pts     

Sammenlagttabellen blir da som følger etter runde#9 :

1.  kovensen                     4                    2                         -                    20
2.  Barmadu_F                 3                     1                        2                   16
3.  emin                            2                     2                        1                    13
4.  Pitbull                          1                      2                       2                    10
5.  jonafz                           1                     1                        2                     8
6.  Wat                               -                      2                       2                      6
6.  Rufs                              -                      2                      2                      6

På gjensyn

Wat

(Innlegget ble redigert 06.10.12 22:41)

WatTyler
14.10.12 22:07

Runde # 10 er unnagjort, og Barmadu_F stemplet aldri inn, (og med all sannsynlighet ville han heller ikke utgjort en forskjell).
Likevel Barmadu......dette var dårlig timing for å ta et hvileskjær.
Kovensen grep nemlig  muligheten i det som kamerat emin titulerte som " ....en utrolig vanskelig runde".
Uten å gi opp for tidlig.......kovensen ligner mer og mer på Gråsteinsligans Real Madrid !
Denne gang treffer han med seks tegn, hvorav hele fire skudd sitter rett inn i pupillen. Gull med 16 poeng altså, og han sletter dermed emins gamle bakkerekord med to poeng !
Jeg er nærmest målløs kovensen. Fem verdenscupseire av ti mulige, och två silver.....
Håper du slår av på tempoet snart, og du står selvfølgelig når som helst fritt til å låne min nettløse jordhytte i Republikken Tchad......(med hushjelper).

Jeg har lenge båret på et hemmelig ønske om å verve inn en av de gamle tippeveteranene Spoff, Mariner og Barks. Dette er bjellesauer for ungdommen, og jammen svelget ikke sistnevnte agnet :-)

Nå gjenstår kun de to andre.
Vel, Barks har vært ute en sommernatt i Trøndelag før. Umiddelbart smetter han opp på loftet og henter ned et gammelt Rensk-opp garn - "Størrelse Uavgjort 1-1" - og spenner det tvers over elva, som han husker det utført ved Bjøra i `93.
Det holder i massevis Barks - Sølv med fire tegn, tre Bulls Eye, og 11 poeng.

Fire rette hadde også emin og Piet, skjønt de hadde kunn to rette scores. Dog, delt bronse på de unge ivrige, som også befester sine ambisjoner om å henge seg på hr kovensen.

En dag snur det gutta, og fortvil ikke , jeg mener at det bør ble nesten femti runder.
Barks kjenner allerede drittluktea fra noen tapere rett foran på sammenlagtstabellen.

Vi har altså følgende resultatliste i Runde #10 :

GULL             kovensen             2+2+3+3+3+3= 16 pts
SØLV             Barks                            2+3+3+3= 11 pts
BRONSE           emin                           2+2+3+3= 10 pts
BRONSE           Pitbull007                   2+2+3+3= 10 pts
5                            Rufs                              2+2+3=  7 pts
6                            Pinnemannen                  3+3=  6 pts
7                                   WatTyler                     2+3=  5 pts
8                                     jonafz                       2+2=  4 pts     

Sammenlagttabellen blir da som følger etter runde#10 :

1.  kovensen                     5                    2                         -                    24
3.  emin                            2                     2                        2                    14
4.  Pitbull                          1                      2                       3                    11
5.  jonafz                           1                     1                        2                     8
6.  Wat                               -                      2                       2                      6
6.  Rufs                              -                      2                      2                      6
8.  Barks                             -                      1                      -                      2
På gjensyn

Wat

(Innlegget ble redigert 14.10.12 22:17)

WatTyler
21.10.12 00:05

Runde # 11 er gjennomført, og vi kan referere flere positive trekk.

- Vi setter rekord med hele ni deltagere !!
- Rufs får endelig innerskjær med tre dønn riktige tips, og vi utvider adelskalenderen med en ny gullgutt (9 Pts)
- Også Pinnemannen har tre riktige tegn, skjønt upresist, men  6 poeng gir sølvplass
- Så må vi gå i grenske nyrer og promille blandt røkla......og vi finner nok en gang at de gamle er eldst - Delt bronse til kovensen og emin, skjønt skarve to rette tegn !

Vi har altså følgende resultatliste i Runde #11 :

GULL            Rufs                      3+3+3 = 9 pts
SØLV            Pinnemannen       2+2+2 = 6 pts
BRONSE        kovensen                 2+2 = 4 pts
BRONSE       emin                          2+2 = 4 pts
5                      jonafz                           3 = 3 pts
5                      Barks                            3 = 3 pts
5                      wat                              3 = 3 pts
8                      pitbull                            2 = 2 pts
8                     Barmadu                        2 = 2 pts

Sammenlagttabellen blir da som følger etter runde#11 :

1.  kovensen                    5                    2                         1                    25
2.  Barmadu_F                3                     1                        2                    16
3.  emin                            2                     2                        3                     15
4.  Pitbull                          1                      2                       3                     11
5.  Rufs                             1                      2                      2                     10
6.  jonafz                           1                     1                        2                     8
7.  Wat                                 -                    2                       2                      6
8.  Barks                             -                      1                      -                       2
8.  Pinnemannen              -                      1                      -                       2

På gjensyn

Wat

(Innlegget ble redigert 21.10.12 00:16)

WatTyler
23.10.12 23:34
WatTyler: .......kovensen ligner mer og mer på Gråsteinsligans Real Madrid !

Erremuuuliii.....? ?

Ja, her sitter altså Barmadu, emin og pinnemannen og ruger på Chesterfield-  Fleetwood 1-1.
Det ser ut ut til å gå mot gull på emin eller særlig Barmadu, som også har inne Ipswich - Derby 1-1.
Dette er jo kovensens største utfordrere. De eneste som har et slags heng......
Så fjomper altså Spireites-back Chris Atkinson inn et selvmål i det 90'de minutt. Dette ville aldri skjedd på Saltergate, og i samme øyeblikk smetter Rams inn sitt seiersmål mot traktorgutta - Bye Bye Mr F !
For hvem har selvfølgelig Chesterfield -  Fleetwood 1-2 på sin bong ?
Joda. Det er ham, nok en gang, kovensen, helt på tampen......for en vinnervilje kovensen.
Du var utafor pallen klokka 22.35, men tar ditt sjette gull. Tre rette tegn holder, hvorav to Bulls Eye.
Jeg kan jo ikke bli sint på deg, men du er i ferd med å parkere noen av oss fullstendig.
emin stakkar, hadde vannkjemmet håret, stod klar for podiet og hadde kutta sammenlagtledelsen til usle fire pinner.
Ikke så, sølv ble det istedet, med tre rette tegn (6 pts).Den andreplassen deler du med den langsomste busespiseren av dem alle, Wat.
Dette må da føles tungt emin og Barmadu (?), men faen heller, dere kommer tilbake.

Vi har altså følgende resultatliste i Runde #12 :

GULL    kovensen       2+3+3 = 8 pts
SØLV    emin              2+2+2 = 6 pts
SØLV    Wat                 2+2+2 = 6 pts
4.          Rufs                     2+3 = 5 pts 
4.          Barmadu_F         2+3 = 5 pts
6.          pinnemannen      2+2 = 4 pts
7.          Pitbull                        2 = 2 pts
8           jonafz                           = 0 pts

Sammenlagttabellen blir da som følger etter runde#12 :

1.  kovensen                    6                    2                         1                    29
2.  emin                            2                     3                        3                     17
3.  Barmadu_F                3                     1                        2                    16
4.  Pitbull                          1                      2                       3                     11
5.  Rufs                             1                      2                      2                     10
6.  jonafz                           1                     1                        2                     8
6.  Wat                                 -                    3                       2                      8
8.  Barks                             -                      1                      -                       2
8.  Pinnemannen              -                      1                      -                       2

På gjensyn på lørdag da...

wat

(Innlegget ble redigert 23.10.12 23:40)

WatTyler
28.10.12 20:34

Runde # 13 er gjort unna, med skuffelser, overraskelser og gleder.
Skuffende var det at kun seks mann stilte til start. Vi håper på minst syv neste lørdag.
Overraskende var det at det ble så mange uavgjorte og borteseire.
Av 46  ferdigspilte kamper regner jeg lustig fram  H 12 - U 15 - B 19, uten at våre  scorecards bærer preg av mange ekstrapoeng.

Gledelig var det dog at Wat endelig kommer på den ærefulle championatlista.
Tenk at det likevel skulle ønske seg før snøen kom.
Med fem rette tegn og to Bulls Eye klokket han inn til 12 pts og gullmedalje.
Gull også til emin, som med identisk scorecard nå er oppe på 21 pts på maratontabellen, kun åtte pts bak kovensen, som heller prioriterte planlegging av nye hyss neste helg.
Bronsen tok Barmadu. Fire rette tegn og ti pts.Tolv bak kovensen. Fire bak emin.

Vi har altså følgende resultatliste i Runde #13 :

GULL               emin                2+2+2+3+3 = 12 pts
GULL               Wat                 2+2+2+3+3 = 12 pts
BRONSE       Barmadu_F         2+2+3+3 = 10 pts
4.                     kovensen             2+2+3 = 7 pts   
5.                     pinnemannen          2+2+2 = 6 pts
6.                      Rufs                       2+3 = 5 pts  (trodde du hadde inne Fleetwood jeg gitt :-)

Sammenlagttabellen blir da som følger etter runde#13 :

1.  kovensen                    6                    2                         1                    29
2.  emin                            3                     3                        3                     21
3.  Barmadu_F                3                     1                        3                    17
4.  Wat                               1                    3                       2                      12
5.  Pitbull                          1                      2                       3                     11
6.  Rufs                             1                      2                      2                     10
7.  jonafz                           1                     1                        2                     8
8.  Barks                             -                      1                      -                       2
8.  Pinnemannen              -                      1                      -                       2

På gjensyn på lørdag da...

(Innlegget ble redigert 28.10.12 20:38)

WatTyler
04.11.12 23:17

Ja, da har vi gjort unna Runde#14, og det skal dere ha mine venner, dere tok nivået på FA-Cup 1'st Round. Imponert !
For første gang ble en runde delvis sjenert av avlysninger. Søndagen regnet det vekk to kamper, som begge var tett markert hos oss, særlig gjaldt det Braintree-Tranmere.
Dermed gjaldt det å ha backup-løsninger da, altså reservekamper.
Ikke alle hadde tatt høyde for det.
Den som hadde sine reservekamper på stell var emin, som med Oldhamseier i reservekamp 2 fikset seg sitt fjerde gull for sesongen.
Fem rette tegn og 12 poeng. Bra emin. Nesten kovensenklasse, men bare nesten.
Ta gjerne en kikk innom Runde#14, ettersom den avsluttes med noen presedensbetraktninger om slurv og surr og reservekamper.
Resten av medaljene da ?
Vel, tre man detter likt over streken. Alle med fire rette tegn. Målfotoet viser ubønnhørlig at mens Piet og kovensen satt med to spar, så hadde Wat kun ett presist resultat.
Med andre ord; delt sølv på de to førstnevnte, og fjerdeplass med bærsj på til arrangøren.
Resultatet innebærer at Piet og Wat bytter plass på sammenlagtstabellen.

Vi har altså følgende resultatliste i Runde #14 :

GULL   emin          2+2+2+3+3 = 12 pts
SØLV   pitbull         2+2+3+3 = 10 pts
SØLV   kovensen        2+2+3+3 = 10 pts
4.     Wat             2+2+2+3 =  9 pts
5.     pinnemannen       2+2+2 =  6 pts
5      Rufs              2+2+2 =  6 pts
5.     Barmadu           2+2+2 =  6 pts
8.     jonafz              2+2 =  4 pts

Sammenlagttabellen blir da som følger etter runde#14 :

1.  kovensen                    6                    3                         1                    31
2.  emin                            4                     3                        3                     25
3.  Barmadu_F                3                     1                        3                    17
4.  Pitbull                          1                      3                       3                     13
5.  Wat                               1                    3                       2                      12
6.  Rufs                             1                      2                      2                     10
7.  jonafz                           1                     1                        2                     8

På gjensyn tirsdag da...

(Innlegget ble redigert 04.11.12 23:20)

WatTyler
07.11.12 23:21

Runde # 15 er gjennomført, med syv mann på startstreken.
Vår kjære Pinnemann var eneste no-show, og jeg ønsker ikke å legge særlig betydning i dette.
I stedet skylder jeg på pinlig sen annonsering fra arrangøren. Pinnis dukker nok opp igjen. Han er én av gutta nå.

Det var visst en svår runde dette (?).I alle fall var det kun Rufs som evnet å hente inn fire riktige tegn, og da feltet denne gang var nærmest renset for presise forslag til scores, så holdt det helt inn det.
Rufs står alene på pallens høyeste punkt og vinker hjem til tante Arna på Dombås. Hans åtte poeng holdt til gullet.
Tre gubber hadde tre rette tegn; jonafz, emin og Wat, men med kveldens aller siste spark ble det plutselig 0-2 seier til Tranmere på Victoria Park.
0-2 var nemlig Wats visjon, og sølvet tilfaller dermed ham alene med syv poeng. Dritflaks.
Bronsen delte følgelig jonafz og emin med seks poeng.

Sammenlagtstabellen er tydelig delt opp i tre grupperinger.
Lengst der fremme ligger kovensen, og den eneste som synes bestemt på å følge ham er emin.
De fem nolduser i midtsjiktet har slett ikke tenkt å gi opp, men har manglet stabilitet.
Men vi kommer. Vær sikre på det der foran.Vi har nemlig merket oss hvor raskt poenga akkumuleres når bare man får litt flyt.
De to fargeklattene i bunn har heller ikke fått opp turtallet, men jeg håper da virkelig at de også fremover velger Gråsteinsligan fremfor lediggang og stoffmisbruk.

Vi har altså følgende resultatliste i Runde #14 :

GULL       Rufs       2+2+2+2 = 8 pts
SØLV       Wat          2+2+3  = 7 pts
BRONSE  jonafz        2+2+2 = 6 pts
BRONSE   emin          2+2+2 = 6 pts
5.              kovensen       2+2 = 4 pts
6.             Pitbull                  3 = 3 pts
7.              Barmadu            2 = 2 pts

Sammenlagttabellen blir da som følger etter runde#14 :

1.  kovensen                    6                    3                         1                    31
2.  emin                            4                     3                        4                     26
4.  Rufs                             2                      2                      2                     14
4.  Wat                               1                     4                       2                      14
6.  Pitbull                          1                      3                       3                     13
7.  jonafz                           1                     1                        3                      9
8.  Pinnemannen               -                      1                      -                       2

Auf wiedersehen !

(Innlegget ble redigert 07.11.12 23:28)

WatTyler
10.11.12 18:34

Runde # 16 kom og gikk. De syv sistedagers hellige holdes opp av vår indre flamme og møter til start.

To karer som definitivt har innledet en god flyt nå er emin og Rufs.
Begge klinte i dag til med fire rette tegn, hvorav to skudd helt oppe i korsan.
Dermed deler de to unge ivrige gullet, og posisjonerer seg penere enn nånnsin på sammenlagtstabellen. emin er faktisk helt oppe i skinkene på kamerat kovensen. Den ledelsen som en stund var oppe i tolv poeng forsvant som dugg for solen i løpet av noen få runder. Ingen grunn til å gi opp med andre ord.
Tre mann med tre rette tegn, men Barmadu røsker til seg bronsen alene, på kvalitet.
Pitbull og kovensen må forlate vallen med hederlig omtale, men uten sammenlagtspoeng å syne for seg.  Wat og jonafz hadde en helsvart aften. Så brutal er sannheten.

Vi har altså følgende resultatliste i Runde #16 :

GULL       Rufs         2+2+3+3 = 10 pts
GULL       emin         2+2+3+3 = 10 pts
BRONSE   Barmadu      2+3+3 =  8 pts
4.             Pitbull           2+2+3 =  7 pts
5.             kovensen     2+2+2 =  6 pts
6.             Wat                      3 =  3 pts
7.             jonafz                  2 =  2 pts

Sammenlagttabellen blir da som følger etter runde#16 :

2.  emin                            5                     3                        4                     30
3.  Barmadu_F                3                     1                        4                    18
3.  Rufs                             3                      2                      2                     18
5.  Wat                               1                     4                       2                      14
6.  Pitbull                          1                      3                       3                     13
7.  jonafz                           1                     1                        3                      9

(Innlegget ble redigert 10.11.12 18:35)

WatTyler
18.11.12 16:58
WatTyler: Wat og jonafz hadde en helsvart aften. Så brutal er sannheten.

Legg merke til at jeg har markert og sitert forrige ukes avslutningskommentar.
Legg da også merke til at én av disse ulykkelige sjele i runde # 17 skulle reise seg på mesterlig vis, mens den andre......vel, fortsetter sin ulykkelige zombievandring gjennom dødsdalen.

Nok om det, jeg har altså nektet å gi opp Pinnemannen,  og visst dukket han opp igjen denne gang, slik at vi ble hele åtte deltagere denne gang.
Og hvilket comeback Pinnis. Du ledet runden lørdag kveld, natt og søndag formiddag.
Kun én match kunne ødelegge for deg, nemlig Mansfield - Luton. Pitbull (B) og jonafz (U) hadde markert denne kampen. Bare jonafz kunne true din seier.
Kort fortalt; med fem minutter igjen på uret utlignet Matt Green Lutons ledelse, og kastet helt om på  resultatlista.

Da gikk det heller slik; Jonafz vinner runden med imponerende fem rette tegn og tre rette scores. 13 pts og gull altså.
Godt å se deg ta ditt andre gull jonafz. Det har kladda litt i høst, men her står du frem som en vinner.
Også Pinnemannen hadde fem rette tegn, og var altså et lite kusehår unna sin første seier. I stedet ble det sølv, med elleve poeng. Jeg unnet deg førsteplass jeg, men jonafz var denne gang lei av alt tullet.
Og med uavgjort i dag så snublet også Pitbull fra alenebronsen.
Inn rykket i hans sted det trehodete trollet Rufs/emin/Barmadu. Tre rette tegn og seks pts holdt til delt bronse.
Seks pts hadde for så vidt også kovensen, men etter mitt usympatiske regelverk dømmes han bak, på kvalitet.

Ny runde # 18 og nye muligheter allerede på tirsdag.
Her er det tynt med kamper (25 stk ?), så husk nå at du altså har anledning til å tippe inntil seks av åtte tegn identisk med hver og én av de som allerede har tippet. Ved syv identiske tegn har du overtrått  den usynlige grensen for "herming"

Vi har altså følgende resultatliste i Runde #17 :

GULL        jonafz    2+2+3+3+3 = 13 pts
SØLV        Pinnis    2+2+2+2+3 = 11 pts
BRONSE   Rufs               2+2+2 =  6 pts
BRONSE   Barmadu        2+2+2 =  6 pts
BRONSE   emin              2+2+2 =  6 pts
6.              kovensen           3+3 =  6 pts
7.              Pitbull                 2+3 =  5 pts
8.              Wat                        2 =  2 pts

Sammenlagttabellen blir da som følger etter runde#17 :

1.  emin                            5                     3                        5                     31
3.  Barmadu_F                3                     1                        5                    19
3.  Rufs                             3                      2                      3                     19
5.  Wat                               1                     4                       2                      14
7.  jonafz                           2                     1                        3                      13
8.  Pinnemannen              -                      2                      -                       4
9.  Barks                             -                      1                      -                       2

(Innlegget ble redigert 18.11.12 17:05)

WatTyler
20.11.12 23:26

Runde #18 er gjennomført i kveld . Stor deltagelse og stinn brakke.
Mange hadde krysset av for de samme matchene.
Naturlig det, ettersom det ikke var så mange å velge i. Til slutt ble det da også en svært jevn omgang, med kun fire poengs skille mellom Capitol og den Tarpeiske klippe.

Nuvel, vi har bevitnet et tronskifte i kveld. emin hentet hjem sitt sjette gull og gikk dermed alene til topps på sammenlagtstabellen.
Måten han gjorde det på var konservativ. Fem rette tegn og ti poeng.
Neste lørdag er presset på deg emin. Rosa ledertrøye med gammel svettelukt fra kovensen kan kvitteres ut i startområdet fra klokka 13.
Forøvrig er det lite tvil om at du fortjener trøya. 14 pallplasseringer på 17 forsøk er imponerende. Jeg tror nemlig du har en omgang da du forsov deg.
Gullet delte du denne gang med Barmadu, som dermed har fire verdenscupseire selv.
Godt å se deg på vinnersporet igjen Mr_F . Hadde vært gøy om du maktet å tette luken frem til de to overlegne køddene.
At jonafz ni poeng kun holdt til bronse denne gangen er jeg den første til å beklage.

Vi har altså følgende resultatliste i Runde #18 :

GULL        emin              2+2+2+2+2 = 10 pts
GULL        Barmadu        2+2+2+2+2 = 10 pts
BRONSE   jonafz               2+2+2+3 =  9 pts
4.              kovensen          2+2+2+2 =  8 pts
5.               Pinnis                   2+2+3 =  7 pts
5.              Wat                       2+2+3 =  7 pts
7.              Rufs                       2+2+2 =  6 pts
7.              Pitbull                    2+2+2 =  6 pts

Sammenlagttabellen blir da som følger etter runde#18 :

1.  emin                            6                     3                        5                     35
2.  kovensen                    6                    3                         1                    31
3.  Barmadu_F                4                     1                        5                    23
3.  Rufs                             3                      2                      3                     19
5.  jonafz                           2                     1                        4                      14
7.  Pitbull                          1                      3                       3                     13
8.  Pinnemannen              -                      2                      -                       4
9.  Barks                             -                      1                      -                       2

På gjensyn lørdag.....

(Innlegget ble redigert 20.11.12 23:29)

WatTyler
25.11.12 01:04
WatTyler: Neste lørdag er presset på deg emin

Som dere husker forsøkte jeg på tirsdag kveld å legge press på emin,  den gamle Crewe Alexandra-lojalisten.
Det presset tacklet du lett som bare det emin !

Runde #19 samlet nok en gang de samme gamle vennene. Åtte i tallet er vi, og jammen er jeg imponert over det oppmøtet dere fremviser, helg etter helg.
På vei inn i vinterhalvåret, etter 19 runder med gråstein, så føles det nå det på sin plass at jeg takker dere, hver i sær, for flittig oppmøte.
Hadde dere ikke utvist samme den trofasthet, så er det ikke sikkert at GRÅSTEINSILGAN hadde vært den suksesshistorien den vitterlig er blitt.
Begynner bare noen få av dere å skulke, så vil dynamikken svikte, og turneringen vill raskt tape sin aura.
Konkurransens forløpere - tidligere sesongers tevlinger i Championship og L1 -  har jo nettopp lidd under vekslende oppmøte, og må jeg få si; ujevn retting.
Det kan ikke stikkes under en stol at arrangøren i år har lagt seg litt ekstra i sæle, for alltid å være a-jour med resultater.
Ta det som en subjektiv ytring, men jeg tror faktisk at den moderne "non-amatør-tippingen" på VGD aldri for alltid kan skue bakover i tid med lettelse i sinn.
Sekretariatsfunksjonen har fått et  tidsmessig løft.
Det er ingen vei tilbake til fortiden.
Resultater, med kommentarer, må nødvendigvis komme fortløpende,  så fort som bare sportsjournalisten får  tak i blekkpatroner og ledig fjernskriverlinje.

Nuvel, i hvilken retning ville jeg ?
Jo - i dag var nettopp dagen da vi for første gang kunnehøste skörd fra vårt eget drivhus for unge talenter. Vi er bærekraftige, og klapp på skuldern til alle gutta !
I vår midte har vi sakte latt et ungt talent vokse opp. Uten å tråkke ham ned (det ville jo vært så altfor lett), har han sakte fått lov til å vokse til en svane.
I ettermiddag fikk vi det bevist. I full blomst kapret han sin aller første verdencupseier, med fem riktige tegn.
To av disse var i tillegg fulltreff mht score. Altså gull med 12 pts. Gratulerer  Pinnemannen

Resten av medaljene da ? Jo, denne gangen var det tre fine fyrer som alle hadde fire riktige tegn.
Ved å studere scorecards nøye kom det frem at den slu emin igjen hadde fått presset seg frem i resultatlista, en halv brystvorte foran de to andre.
To riktige scores hadde han, der hans konkurrenter bare hadde én.
Sølvet til emin med ett poengs margin.
Barmadu og Piet deler bronsen på 9 pts.

Som alle og en hver legger merke til, så kastet ikke dette resultatet akkurat om på sammenlagtstabellen.
Tvertom må det kunne antages at runden registeres med tifredshet i det eminske hjem. Ledelsen vokste, og skulle han nå først la seg slå, så hvorfor ikke av Pinnemannen ?

Til det formelle, James Alexander Gordon kremter og gyver løs:

Vi har altså følgende resultatliste i Runde #19 :

GULL         Pinnemannen   2+2+2+3+3 = 12 pts
SØLV         emin                        2+2+3+3 = 10 pts  
BRONSE    Pitbull                     2+2+2+3 =  9 pts
BRONSE    Barmadu_F           2+2+2+3 =  9 pts
5.                 WatTyler                     2+2+3 =  7 pts
6.                jonafz                                2+3 =  5 pts
7.                Rufs                                 2+2 =  4 pts
8.               kovensen                              2 =  2 pts

Sammenlagttabellen blir da som følger etter runde#18 :

1.  emin                            6                     4                        5                     37
2.  kovensen                    6                    3                         1                    31
3.  Barmadu_F                4                     1                        6                    23
4.  Rufs                             3                      2                      3                     19
5.  jonafz                           2                     1                        4                     14
5.  Pitbull                          1                      3                       4                     14
8.  Pinnemannen            1                     2                      -                          8
9.  Barks                             -                      1                      -                        2

På gjensyn lørdag .....

wat

(Innlegget ble redigert 25.11.12 01:11)

emin
eminInnlegg: 22065
25.11.12 01:46

Som vanlig en glimrende oppsummering og resultatservice.

Tar rimelig tidlig kveld nå for å ha litt rest av form før Ullevaal stadion 13:15... Heia TIL!

emin

WatTyler
25.11.12 13:07

Uff...uff....uff. Sjølskryt med promille straffer seg:

Barmadu_F skal selvfølgelig få oppdatert sin sammenlagtstotal til 24 pts. Hele verden.....hører dere ? Barmadu_F har 24 pts !

Sammenlagttabellen blir da som følger etter runde#19 :

1.  emin                            6                     4                        5                     37
3.  Barmadu_F                4                     1                        6                    24
4.  Rufs                             3                      2                      3                     19
5.  jonafz                           2                     1                        4                     14
5.  Pitbull                          1                      3                       4                     14
8.  Pinnemannen            1                     2                      -                          8
9.  Barks                             -                      1                      -                        2

(Innlegget ble redigert 25.11.12 13:08)

WatTyler
03.12.12 11:08
WatTyler: Godt å se deg på vinnersporet igjen Mr_F

Tid for å regne litt på Runde #19. Nytt modem er bestillt.
Alle sammen møtte, nok en gang, fabelaktig, og runden kan se ut til å ha vært vanskelig.Her var det mye hjemmeseire

Dessuten fikk juryen denne gang en ny og presedensskapende  "case" å ta stilling til.
Kort fortalt var kampen Gateshead-Newport blitt flyttet til Wales (etter at jeg hadde servet runden), slik at det i stedet var Newport-Gateshead som ble avviklet.
Tre av gutta hadde markert for matchen, men hva gjør juryen så når forutsetningene helt har blitt kastet om på ?
Selve rationalet ved GRÅSTEINSLIGAN er jo vår felles forakt for hjemmeseire.
Uheldigvis hadde jonafz også fått fullklaff med sin visjon om 3-1 seier til Newport, men det var altså i form av en hjemmeseier :-(
Juryen har besluttet at man i slike tilfeller må stryke hele matchen, og reservekamper trer inn fra benken !
Beklager jonafz, men jeg er ganske sikker på at det ikke blir mange flere slike overgrep du kommer til å oppleve.

Barmadu snappet gullet ett poeng foran emin denne gang. Begge hadde  fire rette tegn, men Barmadu hadde Ebbsfleet-Grimsby 1-1. Ni poeng mot åtte altså, og sølvet til emin.
Wat og Pitbull hadde begge tre tegn, men Wat tar bronsen med sitt bonuspoeng.
Nederste halvdel av resultatlista er et eneste stort TIE.

Ja Barmadu , hva sier du ? Er du sulten på å ta opp kampen med de to i tet ?
Det virker jaffal som du har våknet i grevens tid, og uten å bryte med min strenge nøytralitet (jeg er jo både arrangør, deltager, jury, bukk og havresekk i en og samme kropp), så må jeg vel kunne si at jeg ønsker meg spenning og dynamikk i tittelkampen.
emin virker umulig om dagen, men med litt ufortjent stang-ut, og dersom kovensen igjen får fart på skøytene så kan dette bli topp underholdning.
Dessuten er det tett som hagl i kampen om den meget viktige og prestisjefylte fjerdeplassen.
Kun elleve poeng skiller Rufs fra Pinnemannen
Jeg har kanskje glemt å fortelle at fjerdeplassen i år gir UEFA-Cup plass ?
Joda, denne juryen jobber dag og natt. Med sportens beste for øye......

Vi har altså følgende resultatliste i Runde # 20 :

GULL       Barmadu_F     2+2+2+3 = 9 pts
SØLV        emin               2+2+2+2 = 8 pts
BRONSE  Wat                   2+2+3 = 7 pts
4.                   Pitbull           2+2+2 = 6 pts
5.                  Rufs                   2+2 = 4 pts
5.                  Pinnemannen    2+2 = 4 pts
5.                 kovensen          2+2 = 4 pts
5.                 jonafz                 2+2 = 4 pts

Sammenlagttabellen blir da som følger etter runde# 20 :

1.  emin                            6                     5                        5                     39
3.  Barmadu_F                5                     1                        6                    27
5.  Wat                               1                     4                       3                      15
6.  jonafz                           2                     1                        4                     14
6.  Pitbull                          1                      3                       4                     14
8.  Pinnemannen            1                     2                      -                          8
9.  Barks                             -                      1                      -                        2

På gjensyn lørdag .....

wat

(Innlegget ble redigert 03.12.12 11:15)

Barmadu_F
Barmadu_FInnlegg: 3841
03.12.12 11:59

Godt å endelig få et udelt gull igjen :-)

Etter en så lang formsväkka skal det bli vanskelig å ta igjen den eminente tipper på toppen av tabellen, men jeg skal gjøre mitt beste for å skape spenning og dramatikk!

Pinnemannen
PinnemannenInnlegg: 7245
04.12.12 20:21

huff, kanskje på tide å ta dette litt mer seriøst ja, og ikke på linje med en førsterundekamp i cupen.

WatTyler
09.12.12 00:46

En jevn Runde #21 er gjennomført. Pinnemannen måtte denne gang prioritere skolearbeid og fremtiden, så vi var syv deltagere.
Vi støtter denne konkrete prioriteringa kamerat, men vi håper å se deg igjen neste lørdag (?)
Trøya di ligger allerede klar, ren og nypressa på garedrobehylla.

Kanskje gikk Pinnis denne runden glipp av sammenlagtspoeng ?
For det ble igjen superjevnt assa. Kun et lusent tegn skilte topp fra bunn, og gullet gikk billig i kveld ! Det må sies. 
Fem deltagere klokket inn på tre rette tegn, og to karer presset fire tegn.

Nok en gang var det gullgrossisten emin som kastet seg først mot målsnøret dere !!
Åtte poeng gir deg din syvende etappeseier emin, men du deler altså gullet med den gamle bondeopprøer Walter Tägelbrinnare. Wat har for sin del lagt seg sammen med Rufs, på sammenlagtstabellens fjerde plass.
Skal vi kjøre taktisk lag mot tét herifra  Rufs ? Er det noe å hente på å ha en lagekamerat, så er dette tidspunktet.
Min magefølelse sier at nedre tabellhalvdel snart bør gjøre noe.......eller ?.....(Jeg tror årets Gråstensmester bør stå en distanse på bortimot femti runder....så det er tid igjen....det er det assa).
Skal vi si at alle medaljene neste gang tilfaller de fem bakerste i feltet ?

Bronsen nappet denne gang Barmadu_F, som med sin clairvoyance bablet noe om at Stevenage skulle dra fra the Vic. med en 2-0 seier. Det tipset ble aftenens eneste bonuspoeng, og han kan trygt kalle seg Kongen af Bronze .

Den som ler aller høyest, og med best grunn, er selvfølgelig emin.
Alle har forstått at begge seierherrer casher ut fire sammenlagtspoeng, delt seier eller ei.
Ledelsen hans er nå på hele tolv poeng, så latteren er forståelig.
emin har nå vært på pallen hele 17 ganger, på de 20 rundene han har deltatt !!!!!!!!!
(Nest beste menn er Barmadu med tretten medaljer og kovensen med ti).

Vi har altså følgende resultatliste i Runde # 21 :

GULL                emin      2+2+2+2 = 8 pts
GULL                Wat       2+2+2+2 = 8 pts
BRONSE          Barmadu     2+2+3 = 7 pts
4.                          Pitbull     2+2+2 = 6 pts
4.                        kovensen    2+2+2 = 6 pts
4.                           Rufs        2+2+2 = 6 pts
4.                           jonafz      2+2+2 = 6 pts

Sammenlagttabellen blir da som følger etter runde# 21 :

1.  emin                            7                     5                        5                     43
3.  Barmadu_F                5                     1                        7                    28
4.  Wat                               2                     4                       3                      19
6.  jonafz                           2                     1                        4                     14
6.  Pitbull                          1                      3                       4                     14

På gjensyn

(Innlegget ble redigert 09.12.12 00:51)

WatTyler
16.12.12 00:47

Runde #22 er historie. Pinnemonsteret var tilbake, mens jonafz uteble, så altså nok en runde med syv deltagere.
Sjekker man jonafz credit-rating på dette tippetorget så er er navnet hugget i granitt.
Likevel oppfordrer jeg hver og én av oss å inkludere jonafz i nattbønnen sin.
 Uten hans videre deltagelse er vi ikke en virkelig bande, kun en fargeløs gjeng.

Nåvel. Jeg har med stigende undring registrert kovensens manglende marginer de siste uker. Etter hans fantastiske start begynte det plutselig å lugge i november og desember.
Ledelsen ble sakte spist opp av emins eminente form, og jeg har hele tiden tenkt at nå...nå kommer han vel tilbake.....
I kveld kom hele ketchupflasken og vel så det. Seks rette tegn, hvorav to blinker, gir deg ditt åttende GULL med 14 pts kovensen.
Langt over bakkens kritiske punkt og kontant svar på tiltale !
Jeg sitter meg en känsle av at du har tenkt å gi emin kamp til streken ..........
Tre mann maktet fire tegn, men Piet fikk det bonuspoenget de to andre manglet..... SØLV med 9 pts.
Pinnis og Barmadu delte følgelig bronsen med åtte pts.
Se grundig på rundens premieliste dere, for der finner vi noe så sjelden som en eminfri pall.
Denne gang ble han dømt vekk fra bronsen, tross åtte poeng.

Vi har altså følgende resultatliste i Runde # 22 :

GULL         kovensen   2+2+2+2+3+3 = 14 pts
SØLV         Pitbull        2+2+2+3 =  9 pts
BRONSE    Barmadu        2+2+2+2 =  8 pts
BRONSE    Pinnemannen    2+2+2+2 =  8 pts
5.                  emin             2+3+3 =  8 pts
6.                  Rufs             2+2+3 =  7 pts
6.                  wat              2+2+3 =  7 pts

Sammenlagttabellen blir da som følger etter runde# 22 :

1.  emin                            7                     5                        5                     43
2.  kovensen                    7                    3                         1                    35
3.  Barmadu_F                5                     1                        8                    29
4.  Wat                               2                     4                       3                      19
6.  Pitbull                          1                      4                       4                     16
7.  jonafz                           2                     1                        4                     14
8.  Pinnemannen            1                     2                      1                          9

(Innlegget ble redigert 16.12.12 00:53)

WatTyler
16.12.12 01:02
WatTyler: ditt åttende GULL

hvor tar jeg det fra ?

syvende gull mente jeg, selvfølgelig....

w

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg