Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

GRÅSTEINSCUP

NYTT TEMA
WatTyler
WatTylerInnlegg: 3300
15.02.15 23:47

Gråsteinsligan er jo pr definisjon lørdag klokka fire, og bare da. Et nøye gjennomtenkt konsept. Tidspunktet sitter i blodet på gutta, som dermed husker å møte opp.

Midtukekampene derimot, de tråkker rett inn i hverdagen med jobb, trening, IKEA, FAU, Tante Amie and whatever........ Ikke uten grunn at vi droppet dem, skjønt hvilken sjarm har de ikke (?).....20:45, nydusjet med Grans lettøl, og lett hjerteflimmer. Noe må de vel disse tirsdagene kunne brukes til, hvis bare vi evner å holde dem strengt i tømme, og no vert dei legio fremover.

Derfor tenkte jeg i år å invitere til en upretensiøs nyskapning;GRÅSTEINSKØPPEN 2015 ! Ideen er enkel.Vi er åtte nerder som jevnlig legger inn våre bonger, og åtte er jo to i tredje potens. Glimrende for å arrangere kvartfinale, semifinale og finale.

Dermed er dere invitert til en veldig enkel cupturnering som avvikles over tre tirsdagerr:

Kvartfinaler tirsdag 24 februar
Semifinaler  tirsdag 3  mars 
Finale           tirsdag 17 mars

Reglene spesifiseres snart. Likevel kommer de nok til å ligne på hva dere er vant til fra ligaspillet.

Cup er jo duell, så hvordan trekker vi kvartfinalene ? Vel, på bakgrunn av Gråsteinsligans utseende pr 14 februar har jeg tatt meg den frihet å forhåndsseede de fire fremste (kovensen, emin, gorrart, Barmadu).

Et eller annet sted i cyberspace vil Rainer Bonhof og Anna Haag mandag klokken 10:00 trekke Rufs, Wat, Meihack og benvits  inn i cupen som motstander nr 1,2,3,4 (vi er useedet vi) .

Oppgaven blir dermed for dere fire seedete å velge deres kvartfinalemotstandere ( etter mandag kl 10:00). Det gjør dere ved å velge hver et tall mellom  1 til 4. Førstemann ut har fire valg. Sistemann ut får intet valg.....

Så hva sier du gorrart ?   Kanskje 2 ? ...eller 3 ?

PS   Fire av oss  er utslått etter første runde, så forpliktelsen er ikke stor.....

w

(Innlegget ble redigert 15.02.15 23:56)

WatTyler
16.02.15 09:23
WatTyler: Oppgaven blir dermed for dere fire seedete å velge deres kvartfinalemotstandere ( etter mandag kl 10:00). Det gjør dere ved å velge hver et tall mellom 1 til 4. Førstemann ut har fire valg. Sistemann ut får intet valg.....

Så har Anna Haag gjort sin del av jobben, og trukket den ene halvdelen av the bracket (kl 09:00 svensk tid) .

Da gjenstår for seedet gruppe å posisjonere seg. De må velge seg ett av  tallene mellom 1-4. ( Førstemann til mølla gjelder)

kovensen   velger    (?)
emin          velger    (?)
Barmadu   velger    (?)
gorrart      velger    (?)

Kvartfinalene offentliggjøres når valgene er gjort.

Kvartfinaler tirsdag 24 februar
Semifinaler  tirsdag 3  mars 
Finale           tirsdag 17 mars

w

(Innlegget ble redigert 16.02.15 09:23)

kovensen
kovensenInnlegg: 10152
16.02.15 10:40
WatTyler: kovensen velger (?)

kovensen velger 2

wwwMeihackOrg
wwwMeihackOrgInnlegg: 3086
16.02.15 10:47

Flott tiltak.  bør bli en årlig tradisjon på vårparten...

DERSOM det i fremtiden blir mer enn 8 deltakere - kan det være en midtuke-kvallikrunde - hvor de 8 beste i den runden går videre til kvarten...    ( slik har jeg det nemlig i en konkurranse jeg driver på jobb, og d funker fint :-) )

WatTyler
16.02.15 11:05
kovensen: kovensen velger 2

Bak luke 2  finner vi.....WatTyler !

En strek i regningen for undertegnede, som må dra til Elland Road en iskald tirsdagskveld i februar, for å møte ligalederen kovensen

QF I              kovensen - WatTyler

* Når dine seedete kolleger har valgt ferdig  skal jeg selvfølgelig røpe opptakene med Annas lottning . Ingen skal mistenke at jeg sitter her og manipulerer trekningen  med varme og kalde kuler

w

emin
eminInnlegg: 21842
16.02.15 11:14
WatTyler: emin          velger    (?)

Går for 1

WatTyler
16.02.15 11:28

Bak luke 1  finner vi.....benvits !

QF I              kovensen    WatTyler

QF II             emin          V   benvits

Her må jeg nok gjøre et lite stykke oppsøkende arbeid, slik at benvits blir vàr invitasjonen og sin rolle....

Mistenker kanskje at han er gått litt lei. Men her er tross alt helt nye ark og stifter. Får vi ikke noen respons får vi evt. sette Meihack på saken med å skaffe reserve. Jeg mistenker at han har mange  bekjentskaper.

barmadu eller gorrart (?) . Neste mann ut trekker i praksis for alle fire gjenværende.

w

gorrart
gorrartInnlegg: 1743
16.02.15 14:22

gorrart velger 3

WatTyler
16.02.15 14:48
gorrart: gorrart velger 3

Bak luke 3  befinner seg .....Meihack !

Og følgelig befinner seg altså Rufs inne den gjenværende luke 4.

Anna, du kan vise frem varene nå ! (nederst i kommentarfeltet her ligger nøkkelen til  de useedete, postet av Rainer Bonhof).

Og vi kan melde om følgende kvartfinaler:

QF I              kovensen    WatTyler

QF II             emin          V   benvits

QF III            gorrart      V   Meihack

QF IV            Barmadu   V   Rufs

Så mye kaving fra Wat, men ennå er vi langt fra garantert suksess, for her blir oppmøtet Alfa Omega. Vi har ikke råd til forfeits eller walk-over her assa.

Jeg anser vel at Wat, Meihack, emin, kovensen og gorrart nå har gitt forplitende løfte om å stille.

Jeg ville dessuten verdsette om Rufs, Barmadu og benvits gjør det samme. Er det ikke løst åtte startlisenser innen klokka fire lørdag starter jakten på motiverte reserver.

Selv skal jeg nå arbeide med å serve Kvartfinalerunden. Tror jeg bør  få det til innen i morgen.

w

(Innlegget ble redigert 16.02.15 14:53)

wwwMeihackOrg
16.02.15 19:43
WatTyler: Bak luke 3  befinner seg .....Meihack !

....og det flagges ivrig blant de virtuelle supporterene i det ene hjørnet... ;-)

wwwMeihackOrg
16.02.15 19:44
WatTyler: Anna, du kan vise frem varene nå ! (nederst i kommentarfeltet her ligger nøkkelen til  de useedete, postet av Rainer Bonhof).

haha...  cute coding :-D

benvits
benvitsInnlegg: 941
16.02.15 23:14

Pling. Jeg beklager mitt tidvis uannonserte fravær. Forventer "Nokså godt" i ordenskarakter til våren, for de som er gamle nok til å huske slikt. Fruen sier det ligger til min natur å være distre, så da er jeg vel unnskyldt?

Men jeg setter æren på spill og lover å stille på startstreken her.

kovensen
kovensenInnlegg: 10152
20.02.15 09:31
WatTyler: Gråsteinsligan er jo pr definisjon lørdag klokka fire, og bare da. Et nøye gjennomtenkt konsept. Tidspunktet sitter i blodet på gutta, som dermed husker å møte opp

Jeg går ut fra at weekendens runde er avlyst, siden ingenting er lagt ut ennå?

WatTyler
20.02.15 11:11

Du vil ha en forklaring ja, og det fortjener dere alle, etter så disiplinert oppmøte.

Runden ble kladdet og nesten lagt ut, så ble den glemt av. Stort glemmekryss, og vel for sent nå ?

Regner med at en eller to ikke ville få det med seg, og det er uheldig.

Den legges dog ut hvis de fire øverste på tabellen unisont forlanger det.

beklager

w

gorrart
gorrartInnlegg: 1743
20.02.15 11:51

Forlanger selvsagt ingenting, du gjør jo en kjempejobb som det er!

Men jeg kommer nok til å delta hvis runden blir lagt ut...

WatTyler
20.02.15 12:26

Vel, hvis også kovensen, emin og Barmadu melder seg innen kvelden, så kommer'n ut. Det er dere fire som kjemper om tittelen, og det ville være direkte usportslig om en av dere stod med fingern i nesa mens de tre andre stilte seg på pallen.

Selv klarer jeg  seff en rask bong, og Meihack virker jo speeda nok.....femmer Rufs virker så lite selvhøytidelig og pretensiøs, at han nok lever videre med en porsjon urett i fleisen.

meld dere så raskt som mulig da, og lytt på radio.

w

emin
20.02.15 15:13

Jeg er med.

WatTyler
20.02.15 16:49

Da får vi se om Barmadu lar høre fra seg, i sitt fjelleksil.

w

WatTyler
21.02.15 12:39

Klokka er halv ett, og den avglemte ligarunden er herved offisielt avlyst. 

Gå heller tur med deres døtre.

skamfull Wat

(Innlegget ble redigert 21.02.15 12:42)

wwwMeihackOrg
21.02.15 14:23

sendte kona avgårde med ungene - og sitter stuck hjemme etter å ha arvet 2åringens munn og klovsyke...

Rufs
RufsInnlegg: 18680
23.02.15 13:39
WatTyler: femmer Rufs virker så lite selvhøytidelig og pretensiøs, at han nok lever videre med en porsjon urett i fleisen.

Hallo!! Uhøytidelig ja, men.... :-o)

Pretensiøs betyr vel noe i retning det å fremstå som man har forstått noe andre ikke har forstått, uten å ha dekning for det. Opphøye seg selv til en som forstår alt, selvom en i bunn og grunn forstår lite. Liksomkunstnerisk, på en måte.

WatTyler
23.02.15 14:01
Rufs: Hallo!! Uhøytidelig ja, men.... :-o)

Jeg mente nok å skrive       .....lite selvhøytidelig ELLER pretensiøs.... (altså hverken selvhøytidelig ELLER pretensiøs).

Nå slapp vi dog å teste hvor fornærmet du ville blitt om det ble avviklet runde uten deg.

w

(Innlegget ble redigert 23.02.15 14:01)

WatTyler
24.02.15 15:39

Etter enighet med Radiosportens avdelingsdirektør og fagforenigene på Marienlyst så blir det Cupstudio fra ca klokken 21.45 i kveld. Vanskelig med alle unge Manpower-journalister i Falun, men vi har da fått kalt inn noen gamle veteraner.

Elland Road for oppgjøret kovensen V WatTyler    Terje Dalby

Villa Park for oppgjøret  emin V benvits      Unni Anisdahl

Valley Parade for oppgjøret gorrart V Meihack     Henning Rivedal

Anfield Road for oppgjøret Barmadu V Rufs   Rolf Hovden

w

(Innlegget ble redigert 24.02.15 15:42)

wwwMeihackOrg
24.02.15 18:20
WatTyler: På Villa Park

er emin Villafan?

WatTyler
24.02.15 23:23

Det er ferdigspilt på alle fire kvartfinalearenaer. Tre av de fire seedete favorittene er videre til semifinaler, men vi fikk også en liten skrell.

Norwich scoret i det 85'te og drog i land en borteseier. Dermed snudde også QF III i Meihacks favør. Han blir eneste useedete i bollen når semifinalen trekkes (i morgen).

slik sluttet det i aften:

QF I      kovensen  14    -   9   WatTyler

QF II     emin         11   -    9   benvits

QF III    gorrart       6    -    10   Meihack

QF IV     Barmadu    12   -   6    Rufs

Poengberegningen er som dere kjenner den . 2 pts for rett tegn og ett bonus om score i tillegg er sport on.

Vi takker de utslåtte deltagerne for fremmøtet, og ber nok en gang semifinalistene velge seg hvert sitt tall mellom 1 til 4. 

Dessuten kan kovensen (dagens bestemann) få velge seg enten 2012, 2013 eller 2014 

w

(Innlegget ble redigert 24.02.15 23:24)

WatTyler
24.02.15 23:26

OBS OBS......Semifinalene spilles allerede neste tirsdag 3 mars. merk dere den datoen, dere som har billett.

w

WatTyler
24.02.15 23:42

Litt slurv ja

kovensen vinner  13-9.   

Meihack vinner 9-6

rett skal være rett

ds

WatTyler
25.02.15 15:11
WatTyler: Vi takker de utslåtte deltagerne for fremmøtet, og ber nok en gang semifinalistene velge seg hvert sitt tall mellom 1 til 4.
Dessuten kan kovensen (dagens bestemann) få velge seg enten 2012, 2013 eller 2014

Da har jeg hjulpet kovensen og valgt 2013

imidlertid må semifinalistene selv velge seg hvert sitt nummer mellom 1 til 4

w

emin
25.02.15 18:12

Velger nummer 1

emin

wwwMeihackOrg
25.02.15 22:26
emin: emin

hei emin - sorry for offtopic - men siden Wat skrev at din kvartfinalehjemmekamp gikk på Villa Park - lurer jeg på om det tyder på at du har Villa som favorittlag?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg