Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Når kommer Phil Hellmuth i Hall of Fame?

NYTT TEMA
Jompa
JompaInnlegg: 8439
29.06.07 20:22
Er det noen pokerspillere som ikke allerede er der som fortjener det mer enn han?

11 Bracelets (alle i holdem)
Yngste vinner av Main Event gjennom tidene
Flest ganger i pengene i WSOP gjennom tidene
Flest finalebord i WSOP gjennom tidene
Underholdene, på godt og vondt, gir pokeren mye oppmerksomhet
Skriver bøker, lager videoer
Skriver artikler for Card Player Magazine

http://www.pokerpages.com/pokerinfo/hallofame/index.htm
Reina
ReinaInnlegg: 42023
29.06.07 20:34
Jeg tror vi har mye mer i vente fra den godeste Phil, hvis han ikke føler seg "mett"

Men jeg er enig i at Hellmuth jr. er blant de som fortjener det mest. Phil Ivey er jo også en selvskreven kandidat i fremtiden.
LiquidDarkness
LiquidDarknessInnlegg: 11832
29.06.07 21:53
Mye av problemet til PHj i denne forbindelse er at han kun spiller NLHE turneringer. Det er ingen tvil om at han er en av verdens beste på akkurat det, men det er nå engang slik at de som spiller alle hovedvariantene (og spiller alle bra) får langt mer respekt blant pokereliten.

Han har lite respekt blant de største navnene både når det gjelder cashgames og andre pokervarianter. Han slipper nok sikkert inn i HOF etterhvert, men jeg tipper det går en del år.

Edit: Og når jeg sier han kun spiller NLHE turneringer, så spiller han naturligvis andre ting også, men det er kun disse han spiller på det høyeste nivået med toppresultater.
Jompa
07.02.10 13:22

Nå kom Phil Hellmuth i Hall of Fame ikke lenge etter dette innlegget ble skrevet. Så kommer neste spørsmål:

Når kommer Phil Ivey i Hall of Fame? 

Avdøde Chip Reese var kun 40 år da han ble tatt opp i Hall of Fame. Ivey blir 40 år den 1. februar 2016. Fortsetter han med det spillet han har vist det siste ti-året blir nok han den yngste. 

Jompa
07.02.10 13:36

Kan jo liste opp noen grunner til hvorfor:

- Er en av verdens beste cash-game spillere, i flere ulike varianter

- Er en av verdens beste internett-spillere

- Er en av verdens beste turneringsspillere

- Blir omtalt av andre profesjonelle pokerspillere som verdens beste pokerspiller for øyeblikket

- Er den spilleren som har spilt inn flest penger i turneringspoker gjennom tidene

- Har vunnet 7 WSOP-titler i en alder av kun 33 år (som den yngste gjennom tidene) i løpet av perioden 2000-2009(!)

- De 7 titlene er vunnet i 7 forskjellige varianter av poker, der Hellmuth for eksempel har alle sine 11 i HE, har Ivey PLO, 7Card Stud Hi/Lo, SHOE, 7-card stud, NO-limit 2-7, Omaha Hi/Lo / 7 card stud Hi/lo

- Fra 2002-2009 har han endt i topp30 i Main Event under WSOP hele 4 ganger, der antall deltagere har variert fra 600-7000(!)

- Har også vunnet utallige andre store titler inkludert WPT (i tillegg til 8(!) finalebord) og Monte Carlo Millions

MVBasten3
MVBasten3Innlegg: 9373
08.02.10 15:41

Er ikke en eneste person (med vett i skallen) som mener at Ivey ikke er selvskreven i HoF, men den eneste grunnen til at han ikke er allerede innlemmet er alderen. Det samme gjelder Daniel Negreanu forøvrig (som også er selvskreven).

Ingen bør innlemmes før de fyller 40, ettersom 40 egentlig er for tidlig det og med tanke på at en pokerkarriere kan vare en mannsalder.

(Innlegget ble redigert 08.02.10 15:43)

Jompa
10.02.10 23:51

"Phil Ivey is the best player on the list, but he is only 33 years old. Chip Reese is the youngest player to be inducted at the age of 40. Phil is great, but he still isn't Chip. Give Phil a few more years and he will certainly be elected"

- Doyle Brunson (29/07/2009)

Jompa
10.02.10 23:55

Eric Seidel er vel også en spiller som fortjener litt ros. Veldig anonym og gjør ikke mye ut av seg. Husker han hadde endel negative kommentarer om kommersialiseringen av poker, og skjulte ofte kortene sine for "pocket card cam" i begynnelsen da det ble innført. En veldig respektert spiller som går i pluss hvert eneste år, og har gjort det helt siden han pusha på river mot Johnny Chan i finalen i 88. 

Jompa
22.06.10 16:55

Ivey med sitt 8. bracelet i natt, denne gangen i HORSE.

y0sap
y0sapInnlegg: 6654
22.06.10 19:13
Jompa: Ivey med sitt 8. bracelet i natt, denne gangen i HORSE.

Verdens beste. Helt. Konge. Mitt Idol.

PhilLeotardo
PhilLeotardoInnlegg: 6103
30.06.10 00:55

Ivey kommer garantert til å ta igjen PH. Jeg liker PH veldig godt faktisk, på godt og vondt. Han har liksom de sykeste beats, hele tiden, og blir like lei seg hver gang det skjer.

Kasabian
KasabianInnlegg: 10163
30.06.10 21:29
PhilLeotardo: og blir like lei seg hver gang det skjer.

Det er en fantastisk egenskap. Han minner litt om Pippo på akkurat det der, like glad om han scorer 5-0 i en treningskamp mot Os eller i en CL-finale.

PhilLeotardo
PhilLeotardoInnlegg: 6103
30.06.10 21:42
Kasabian: Det er en fantastisk egenskap. Han minner litt om Pippo på akkurat det der, like glad om han scorer 5-0 i en treningskamp mot Os eller i en CL-finale.

Hei,

Det er sant. På mange måter kan jeg identifisere meg med Phil Helmuth. Spesielt hvis jeg tilter på motspillere, det er liksom greit å gjøre det når en 11 ganger bracelet-vinner gjør det.

Knaxern
KnaxernInnlegg: 32344
01.07.10 03:03
y0sap: Verdens beste. Helt. Konge. Mitt Idol.

Enig. Ivey er fantastisk. Måten han leser motstanderen på, og hvordan han spiller hendene sine er ganske herlig å se på.

(Innlegget ble redigert 01.07.10 03:04)

y0sap
y0sapInnlegg: 6654
01.07.10 04:14
Knaxern: Enig. Ivey er fantastisk. Måten han leser motstanderen på, og hvordan han spiller hendene sine er ganske herlig å se på.

Definitivt. 

Jompa
20.10.10 13:02

Da ble det Eric Seidel som ble innlemmet i Hall of Fame i år, sammen med "Action Dan" Harrington.

Wenger_Love
Wenger_LoveInnlegg: 1729
31.10.10 15:32
Jompa: Kan jo liste opp noen grunner til hvorfor: - Er en av verdens beste cash-game spillere, i flere ulike varianter - Er en av verdens beste internett-spillere - Er en av verdens beste turneringsspillere - Blir omtalt av andre profesjonelle pokerspillere som verdens beste pokerspiller for øyeblikket - Er den spilleren som har spilt inn flest penger i turneringspoker gjennom tidene - Har vunnet 7 WSOP-titler i en alder av kun 33 år (som den yngste gjennom tidene) i løpet av perioden 2000-2009(!) - De 7 titlene er vunnet i 7 forskjellige varianter av poker, der Hellmuth for eksempel har alle sine 11 i HE, har Ivey PLO, 7Card Stud Hi/Lo, SHOE, 7-card stud, NO-limit 2-7, Omaha Hi/Lo / 7 card stud Hi/lo - Fra 2002-2009 har han endt i topp30 i Main Event under WSOP hele 4 ganger, der antall deltagere har variert fra 600-7000(!) - Har også vunnet utallige andre store titler inkludert WPT (i tillegg til 8(!) finalebord) og Monte Carlo Millions

Ut av respekt for avdøde Chip Reese, til nå den yngste personen innviet i HOF noen sinne, så vil Phil Ivey nekte å bli innviet før han er eldre enn Chip var på det tidspunktet. Nice gesture

Som de fleste pokerinteresserte er klar over så tok Ivey faktisk, i tiden etter Chips død, kontakt med Doyle Brunson(ses på Chips beste venn) for å finne ut til hvem han skulle betale pengene han skyldte Chip til.

HEDERSMANN

Jompa
05.02.15 14:28
MVBasten3: Det samme gjelder Daniel Negreanu forøvrig (som også er selvskreven)

Ikke overraskende ble Daniel inlemmet i HoF i fjor (40 år gammel). Da er det bare å vente til 2016 med å få inn Phil Ivey også. 

Jompa
01.08.17 07:52

Da har HoF fått to nye medlemmer, og det er snakk om (ikke overraskende) Phil Ivey og David "Devilfish" Ulliot. Det er 7 år siden jeg etterlyste Ivey, men siden spillerne nå må være minst 40 år for å bli tatt opp tok det noen år. 

Hadde "gleden" av å sitte på samme bord som David Ulliot under MCOP i Nederland for en 10-15 år siden. Relativt artig skrue, og masse historier å fortelle. Han satt to plasser til venstre for meg, så relativt kjipt sted for meg å sitte. Fungerte dårlig å prøve å stjele fra knappen...

Ulliott gikk bort i 2015.

(Innlegget ble redigert 01.08.17 07:57)

Thpe
ThpeInnlegg: 27962
13.08.17 20:38
Jompa: Hadde "gleden" av å sitte på samme bord som David Ulliot under MCOP i Nederland for en 10-15 år siden

Solid pokerspiller du? 

Jompa
13.08.17 20:55

Det var en 1000 Euro turnering som jeg hadde vunnet reise/opphold/sete til, så vanligvis ikke det nivået jeg spilte på. 200 $ på stars var stort sett det meste. Har omtrent ikke spilt på 10 år. Spilte stort sett cash 4 bord samtidig online, og da 1/2 eller 2/4 NL 6-handed.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg