Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

VPP hos Pokerstars

NYTT TEMA
Slemtig3r
Slemtig3rInnlegg: 906
03.01.10 22:50

Et amatørspørsmål, men allikvel. Noen som kan belyse hvordan VPP fordeles hos Pokerstars. Jeg ser på nettsiden, http://www.pokerstars.com/vip/earn/#, at det står følgende:

VPPs at these tables are based on the total rake collected at the table and the total number of players dealt into the hand. VPPs at these tables are awarded at the rate of 6 VPPs for each $1.00 USD in rake collected or 8.5 VPPs for each €1.00 EUR in rake collected. The total VPPs for that hand are then divided equally among the players who were dealt into that hand. Fractional VPPs will be awarded in hundredths.

Jeg tolker det altså slik at alle som blir tildelt kort får VPP (dersom det genereres rake), uavhengig om man putter penger inn i potten. Er dere enig?

kitzeruts
kitzerutsInnlegg: 2205
03.01.10 23:39

Stemmer nok det. Gjøres nok på denne måten fordi det minker kravet til datakraft for klienten, pluss at det i det lange løp vil mer eller mindre jevne seg ut for alle.  De som er skikkelig maniacs burde derimot fått litt ekstra vpps siden de genererer mye rake

Slemtig3r
04.01.10 00:16

Det kan tenkes at det er lurt å joine et litt høyt limit og aggresivt cash game hvor potten i snitt er ganske høy.

Spill ubertight og man vil få mye "billig" VPP for blindsa.

krissb83
krissb83Innlegg: 2418
04.01.10 22:05

man får ikke vpp uten at man legger i dollars i potten.

Slemtig3r
05.01.10 06:36
krissb83: man får ikke vpp uten at man legger i dollars i potten.

Jeg tror faktisk at man får det.

bugatti13
bugatti13Innlegg: 4137
05.01.10 11:20
Slemtig3r: Jeg tror faktisk at man får det.

Tror ikke det.

Er det 3 % rake de tar? Dvs at om du legger inn 100 dollars i potten og de tar 3, får du 18VPP (3$ * 6VPP/$)

Slemtig3r
05.01.10 13:49

Pussig at saldoen stiger selv om jeg er veldig passiv på bordet (forsøker å grinde vpp på høyere limits), men det er alltids en mulighet for at det er noe lagg på når saldoen oppdaterer seg og slikt.

Slemtig3r
05.01.10 14:03

Jeg får da vitterlig VPP fortløpende, selv om jeg ikke satser. Det er spesielt der det bygges store potter at man merker forskjell.

Rett etter en stor pott er ferdig får jeg VPP, selv om jeg ikke har putta penger i potten.

Loonie1
Loonie1Innlegg: 3535
05.01.10 16:41
Slemtig3r: The total VPPs for that hand are then divided equally among the players who were dealt into that hand.

Dette sier vel rimelig klart at så lenge du har fått tildelt kort, blir du tildelt VPP. Det virker noe merkelig at man tjener penger på at andre satser, men det er nå hvertfall det som står her. Så grind i vei om det lønner seg for deg.

FishingMoby
FishingMobyInnlegg: 3957
05.01.10 18:03

Går det ann å selge VPP's?

Aleksander88
Aleksander88Innlegg: 525
05.01.10 19:03

Tror det kan selges ja, på VIP store eller hvor det nu var hen. Mener jeg så det noen ganger i alle fall, men etter min mening var det dårlig pris. Dersom du prøver å vinne 18 eller 27-manns sit&go turneringer for sunday million for relativt få VPP og vinner den har du $215.

Jeg gjorde det, men valgt å spille turneringen fremfor å avregistrere meg...ikke noe lurt valg ;)

Hysteria3
Hysteria3Innlegg: 40134
05.01.10 23:27

Vet ikke om det kanskje er annerledes rates for VPPs, men FTP Points selges som regel for $3,5 pr. 1000.

MVBasten3
MVBasten3Innlegg: 9384
06.01.10 05:29

VPP og FPP er to forskjellige ting.

VPP er kun et tall som forteller deg hvordan du ligger an til å få en høyere VIP status (silverstar, goldstar, supernova osv). Disse kan ikke selges eller byttes bort. Og ja, på Stars får alle spillere som deltar i en hånd VPP for, uavhengig om du foldet eller vant hånden (gitt at det ble betalt rake i hånden vel og merke). Dette gjelder ikke for alle pokersider dog!

FPP får du også når du spiller, og disse kan du bruke til å kjøpe ting i VIP store, spille FPP sats til tours osv.

Slemtig3r
06.01.10 13:04
MVBasten3: VPP er kun et tall som forteller deg hvordan du ligger an til å få en høyere VIP status

Ikke glem at VPP også  brukes for å urbetale bonuser (signup, reload, og lignende) men de utbetaler også cash etterhvert som du opptjener VPP, maksimalt 1000 dollar i året.

http://www.pokerstars.com/vip/stellar/

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg