Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Oddsing - hvor mye sløste du bort idag?

NYTT TEMA
Thpe
ThpeInnlegg: 27948
13.02.17 16:28

Mange rævslikkere her. 

Izcila
IzcilaInnlegg: 21095
13.02.17 16:32
Thpe: Mange rævslikkere her.

Som jeg har sagt 300 ganger nå, så kjenner ikke jeg denne brukeren som dere. Han har ikke gjort meg noe. Jeg og Geers virker ikke å ha noen problemer mellom oss, og da behandler jeg han som en helt vanlig bruker her inne. Men nå er dette eneste tråd jeg er innom nesten på VGD, så hva som skjer andre steder har jeg ikke peiling på. 

Men dere andre må ikke ta dere ned av at jeg ikke har samme kjennskap til Geers som dere har. 

Elmmm
ElmmmInnlegg: 8551
13.02.17 16:35

Tror ikke det er disse bevisene som gjør deg så troverdig i mine øyner Geers. De bevisene som har gjort at du har tjent "heftig" på oddsen. (Noe det er svært sjeldent av her inne) 

Du har lagt deg til forventninger som er helt der oppe

TheUntouchable
TheUntouchableInnlegg: 11576
13.02.17 16:40

Lover at jeg legger ut bevis når jeg har tjent virkelig heftig på oddsen.

ross
rossInnlegg: 6484
13.02.17 16:42
startelver: Nei det er jo dårlig , derfor kjører den i en dobbel . Bortelaget er så ræva at jeg kan ikke se de skal ta poeng her .

spesielt argument.

Oddsen som singel er for dårlig, derfor kjører du den i en dobbel som gjør den enda dårligere

Izcila
13.02.17 16:47

Nå har ikke jeg følgt med på hva Geers påstår han har tjent, men jeg mener jeg leste et sted her at det var 21k. 21k er ikke heftig. 21k er greit så langt i år, men det kan fort komme en mørk periode der han kanskje fort er nede på 10k igjen. 

Menmen, jeg har ingen interesse av verken å forsvare eller angripe Geers. 

startelver
startelverInnlegg: 37952
13.02.17 16:54
ross: Oddsen som singel er for dårlig, derfor kjører du den i en dobbel som gjør den enda dårligere

Men i alle dager 1+1 = 2 , det er helt vanlg å spille dobler.

Både Eibar og City bør vinne på en normal dag . Innsatsen på en skala fra 1 til 10 er 2 her. Så ikke sats huset . 

Geers
GeersInnlegg: 4300
13.02.17 16:59
Elmmm: Tror ikke det er disse bevisene som gjør deg så troverdig i mine øyner Geers. De bevisene som har gjort at du har tjent "heftig" på oddsen. (Noe det er svært sjeldent av her inne)  Du har lagt deg til forventninger som er helt der oppe

Hehe, skifter fokus på noe helt annet nå som man har fått bevis som man gnålet om i x antall innlegg og dager nå. Nå skal man ha bevis for hvor mye jeg har tjent plutselig også, som forøvrig jeg nevnte på forrige side så dette har aldri vært fokuset før nå.

Jeg vil tørre å påstå at enkelte her kan tjene det på 2-5 bets basert på bongene jeg ser ofte med 1-5k innsats. Forskjellen er at jeg har gjort det på rundt 250 bets, sånn sett elendig "timebetalt".

De aller fleste her vil jeg tro er i en del pluss. Om man er i minus så burde man stoppe, hvert fall om man ikke klarer å slu trenden.

(Innlegget ble redigert 13.02.17 17:02)

HengeTrynet
HengeTrynetInnlegg: 22678
13.02.17 17:10

Tester en liten kozebong på Odd og City over 2.5 til 6.91 idag.

Odd har sett gode ut i treningskampene. For meg er det hvertfall uforståelig at Odd skal ha 3.10 i odds mot Aalborg når man stiller såpass sterkt. Syns ikke lagoppstillingen til Aalborg så veldig skremmende ut. Hvis Odd er på så skal de ha en god sjanse her.

Har løsna for City så over 2.5 til 2.23 var fristende å legge til. Bournemouth lekker som en sil og er ikke i veldig god form.

upforgrabs
upforgrabsInnlegg: 7009
13.02.17 17:14

Ser at Unibet har noen målscorerdueller gående i CL. Fant et par jeg likte.

Özil vs Mertens: Mertens @1.72

Begge står med 4 mål i turneringen så langt. Mertens har funnet seg ordentlig til rette på spissplass i Napoli og har 16 mål i ligaen. Med Gabbiadini til Southampton mener jeg også at han er på straffer. Som 10er har Özil naturligvis dårligere forutsetninger for å score mål enn belgieren og står med 5 i ligaen. Det er kun et hattrick hjemme mot et forsvarsløst Ludogorets som gjør at Özil er såpåss høyt oppe på toppscorerlista. Mertens scorer mer mål enn Özil, hvertfall over tid. Napoli og Arsenal vil få det vanskelig med å slå ut hhv. Real Madrid og Bayern München, så "i verste fall" er det snakk om 2 kamper å gjøre det på for Mertens. Et lite varsko er dog Milik som var tilbake på benken mot Genoa etter et langt skadeavbrekk. Jeg kan likevel ikke se for meg at Sarri tar Mertens ut av laget, så god han har vært.

Neymar vs Suarez: Suarez @1.80

Søramerikanerne har 2 mål hver. Driblefant og tilrettelegger vs notorisk måljeger. Det her skal jo være klink B. I ligaen står Neymar med 6. Suarez med 18...

Eneste jeg er usikker på her er hva som skjer ved U. Void? Gevinst halveres?

ross
rossInnlegg: 6484
13.02.17 17:20
startelver: Men i alle dager 1+1 = 2 , det er helt vanlg å spille dobler.

det er vanlig, men verdien for deg synker mye

startelver
13.02.17 17:31

Verdien er 2.31 hvis lagene innfrir , for meg holder det i massevis. Begge møter lag som sliter.

Så kan man selvsagt kombinere med målspill på de samme kampene  , men jeg har troa på seier , ellers hadde jeg ikke giddet å spilt.

(Innlegget ble redigert 13.02.17 17:33)

Mc_lovin
Mc_lovinInnlegg: 6539
13.02.17 17:56
upforgrabs: Ser at Unibet har noen målscorerdueller gående i CL. Fant et par jeg likte.

Hvor finner man disse? 

startelver
13.02.17 18:08

0-0 etter 30 min AAB - Odd , prøver 4.50 på Odd seier.

upforgrabs
upforgrabsInnlegg: 7009
13.02.17 18:13
Mc_lovin: Hvor finner man disse?

På taben "Vinnerspill" og videre inn på "Spillermål", under CL.

(Innlegget ble redigert 13.02.17 18:14)

startelver
13.02.17 18:14

1-0 Aalborg , da blir det vanskelig. 

lsklars
lsklarsInnlegg: 50909
13.02.17 18:18
Izcila: Men dere andre må ikke ta dere ned av at jeg ikke har samme kjennskap til Geers som dere har.

Helt greit det, men gutten greier overhodet ikke å oppføre seg - muligens her i denne tråden. Men ta en tur innom diverse kamptråder på Fotball-PL så skjønner du hva vi mener.. Ta med at han har sikkert over 50 brukere her inne som han har blitt utestengt for, så forstår man hva slags person man har med å gjøre. 

Giggsy11
Giggsy11Innlegg: 4269
13.02.17 18:19

Har satt en liten hundrings på at KdB scorer før det er gått 15min ikveld til 17 i odds. Ellers usikker på hvor rentene skal innhentes.. Får se an lagoppstillingene i forhold til kortspill. Kanskje Surman til 6 dersom han starter..

(Innlegget ble redigert 13.02.17 18:22)

Thpe
ThpeInnlegg: 27948
13.02.17 18:24

Jævla Aalborg

Kent
KentInnlegg: 111337
13.02.17 18:25

O2,5 i Jong Utrecht - Volendam og Bournemouth - City @2.33

Vassiriki
VassirikiInnlegg: 4745
13.02.17 18:25

Da er tiden kommet. Det har vært etterlyst i lang tid og omsider har jeg fått ro nok i sjelen til å dele mitt aller verste minne gjennom flere års oddsspilling. En bong med 19 kamper hvor det til slutt stod og falt på den aller siste. Samlet odds på 366. Det skulle ikke være mulig.

Det var søndag 29. mai 2016, etter uker med motgang på oddsfronten. Bankrollen var blitt usedvanlig liten og i et desperat forsøk på å komme meg tilbake på sporet, valgte jeg å gjøre et ordentlig dypdykk inn i lokalfotballen og la til alt som så spillbart ut. Fordelt på to dager var det til slutt hele 19 kamper på menyen - 16 av disse på søndagen og de resterende tre på mandag, dagen etter. Oddsen var 366 og jeg valgte til slutt å sette 300 kroner, som ville gi meg en gevinst på hele 110 065,-... Idiotisk å tro at noe sånt kan gå inn, sant?

Da sommersolen hadde lagt seg og fotballsøndagen var over var fasiten følgende:

1. Odd - Strømsgodset H DNB - 1.41
Resultat: 2-1

2. Sogndal - Lillestrøm (0-2) B - 1.18
Resultat: 2-2

3. Brann - Haugesund (0-2) B - 1.18
Resultat: 1-0

4. Levanger - Kongsvinger O0.5 HT - 1.33
HT-resultat: 1-1

5. Strømmen - Bryne O0.5 HT - 1.30
HT-resultat: 1-0

6. Ull/Kisa - Jerv (0-1) B - 1.49
Resultat: 1-1

7. Ullern - Finnsnes B - 1.61
Resultat: 1-2

8. Senja - Oppsal (1-0) H - 1.53
Resultat: 4-1

9. Skeid - Kjelsås (1-0) H - 1.44
Resultat: 1-1

10. Tromsdalen - Alta H - 1.55
Resultat: 3-0

11. Trondheims/Ørn - Klepp U3.5 - 1.50
Resultat: 1-0

12. Medkila - Stabæk B - 1.18
Resultat: 1-2

13. Urædd - Sandviken B - 1.55
Resultat: 0-4

14. Fart - Grand Bodø B - 1.38
Resultat: 2-4

15. Sarpsborg damer - Skedsmo H - 1.25
Resultat: 4-0

16. Baune - Eikelandsfjorden H - 1.25
Resultat: 6-2

Dermed var en dag som startet relativt avslappet, for så å bli ekstremt spennende, omsider over. Vi fikk snuoperasjon fra Finnsnes, comeback fra Jerv 15 minutter før slutt, og Skeid, som med nød og neppe berget 0-0 mot Kjelsås. Men det var på Strømmen Stadion jeg virkelig trodde bongen hadde røket, da en tafatt førsteomgang så ut til å ende målløs. Jeg hadde allerede krysset ut streamen på Sumo og slått meg til ro med at moroa var over, da det plutselig plinget i telefonen.

"MÅL Strømmen (1)-0 Bryne". For da Strømmen fikk en siste mulighet på frispark før pause, tok de den kjapt med Stian Rasch løpende ned til dødlinja. Han la inn til Madiou Konate, som fikk sin heading reddet av Knezevic, før Mathias Blårud banket inn returen. Det var det siste som skjedde på Romerike før hvilen og plutselig føltes det som at dette stod skrevet i stjernene. Jeg skulle faktisk klare dette!

I samme øyeblikk angret jeg også litt på at jeg hadde valgt å ta med tre kamper til som skulle spilles dagen derpå. Hvorfor ikke holde seg til denne søndagen så man slapp å pine seg gjennom flere minutter med breddefotball? Bare med disse 16 kampene ville jeg jo ha vunnet ganske mange tusen uansett. Men neida... Vi hadde tre godbiter på mandagen:

Lokomotiv Oslo - Hasle Løren HU - 1.40

Skårer - Gjerdrum B - 1.18

Konnerud - Haugfoss H - 1.35

Selv hadde jeg trening gjennom store deler av den første kampen, som gjorde at jeg kun fikk med meg oppdateringer fra de siste 15 minuttene mellom Lokomotiv Oslo og Hasle/Løren. Der ledet gjestene, som gjorde at det jeg fryktet plutselig hadde blitt realitet - dette kom til å ryke på målstreken... Men så plinget det igjen, fem minutter før slutt. Lokomotiv Oslo hadde utlignet!

De resterende minuttene satt jeg med øynene klistret mot livescore-appen, mens sekundene tikket. Kampen endte 1-1 og jeg var plutselig to kamper unna 110 tusen kroner! Det var nesten ikke til å tro. Og som om ting ikke kunne bli sykere, spilte Skårer mot Gjerdrum femten minutter senere.

Jeg tok turen og satte meg på tribunen for å se min aller første kamp mellom lagene, som tidenes Gjerdrum-fan. De resterende tilskuerne må ha trodd jeg var gæren, der jeg stod å skreik og manet frem de gulkledde i en helt ordinær 4. divisjonskamp mellom topp og bunn. Men det viktigste var at det så ut til å virke. For etter femten minutter gikk Gjerdrum fortjent opp i ledelsen, og plutselig stod jeg der og omfavnet den nærmeste bortesupporteren i ren ekstase. Ikke et eneste dop der ute kunne være bedre enn følelsen jeg satt med. Herregud så deilig det var!

Men alle gode historier har en grusom slutt. Så også denne. For da Gjerdrum ledet 2-0 og jeg hadde fått litt tid til å summe meg, innså jeg at Konnerud-Haugfoss nettopp var ferdigspilt. Der hadde jeg ikke funnet oppdatering noen steder. Ingenting på klubbenes Facebook eller Twitter, ingen supportere som rapportere, absolutt nada. Og selv etter kampslutt tok det tid før resultatet var inne på fotball.no.

Men så stod det der. Svart på hvitt, etter å ha oppdatert resultatsiden ørten ganger.

3-3.

Det hadde endt 3-3 på Konnerud. Hjemmelaget som kjempet i toppen, hadde spilt uavgjort mot tabelljumboen som hadde tapt samtlige kamper den sesongen. Jeg slapp telefonen, som gikk rett i tribunerekka under meg. Alt jeg kunne gjøre var å måpe, helt til en ivrig Gjerdrum-mamma prikket meg på skulderen og ville minne meg på hvor bra gutta spilte akkurat nå. Jeg sa ikke et ord. Igjen må de ha trodd jeg var gæren. Men at Gjerdrum ledet kunne jeg ikke gitt mer faen i lenger. For akkurat da var jeg tom.

Det gikk dager før jeg kom meg ordentlig til hektene igjen og for første (og forhåpentligvis siste) gang, gikk jeg gråtende til sengs på grunn av et spill på oddsen. Etter å ha fått ristet av meg den største skuffelsen, fikk jeg meg omsider til å gå inn på Haugfoss' (laget som tok sitt første poeng for sesongen) Facebookside. Og den var selvfølgelig oppdatert.

"ENDELIG POENG!" lød overskriften.

Jeg som trodde å lese referatet skulle gi meg en form for ro i sjelen. Neida. Dere skal rett og slett få hele dritten sitert:

"Konnerud er nok et av de bedre lagene vi vil møte i år når det gjelder offensivt spillemønster og rollefordeling. Til tider slet vi med å hindre deres oppspill inn i vårt mellomrom og ut på kant. Samtidig klarer vi å justere oss bra etter et slitsomt første kvarter.

Vi får en verst tenkelig start med baklengs allerede etter minuttet. Konneruds aggressive press fører til at vi mister ballen sentralt, de slår en nydelig pasning mellom vår stopper og back som gjør at kanten er alene med Sondre. Denne gangen gjør Konneruds kjappe kant ingen feil.

De neste ti minuttene fortsetter i samme spor, og vi er heldige som ikke ligger under med mer enn ett. Sondre gjør noen fantastiske redninger, blant annet en ellevill trippelredning, som holder oss inne i kampen. Vi andre henger rett og slett ikke med.

Men det er vi som utlikner på en sjelden visitt fremover på banen. Vals bruker vilja og låret til å presse inn utlikningen på en corner fra Kristian. Ingen vil mer enn Vals inne i boksen, både offensivt og defensivt, og han er stadig på rett plass til rett tid. Deilig!

Vi tar ledelsen omtrent halvveis i omgangen. Et langt kast blir, via Bjørn, klarert ut i farlig område. Der venter Kristian som setter den via en Konnerud-spiller og i mål. Et mål selv kongen av deflections, Frank Lampard, ville nikket anerkjennende til.

I denne perioden forsvarer vi oss bra. Konnerud sliter med å skape de helt store sjansene, og vi har et par halvsjanser på kontringer. 1-2 holder seg til pause.

Igjen får vi en verst tenkelig start på andre omgang. Fem minutter ut i omgangen scorer Konnerud på en av sine mange cornere. Ballen går gjennom hele feltet og til umarkert spiller på bakre stolpe. I forkant av corneren blir Vollan snytt for et soleklart frispark, så litt kjipt er det. Likevel har vi alle muligheter til å forsvare oss bedre på corneren, vi er ikke gode nok i den situasjonen.

Som mot Åssiden slipper vi inn 3-2 rett før slutt. En corner kommer på bakre stolpe hvor vi er totalt fraværende. Sondre får ikke gjort noe som helst med den. Da regnet nok de aller fleste med at dette var kjørt, vi hadde ikke skapt stort i andre omgang og Konnerud hadde tilsynelatende god kontroll. De har i tillegg en gigantsjanse like etter 3-2-målet hvor de kontrer på vår corner og får hele vår banehalvdel for seg selv. Hva som skjedde med vår markering der er helt uforståelig. Uansett gjør Sondre seg dobbelt så stor enn han egentlig er og presser avslutningen til side for mål.

Dermed fortsatt håp om poeng for oss.

Og jammen får vi ikke utlikningen også. Langt inn i overtiden, med kampens siste spark på ballen, dukker Frank Lampard opp igjen, denne gang i Glenn Engans skikkelse. Et langt kast fra Jørgen (20 i lange innkast på FM) blir igjen klarert ut i farlig område. Fra 16-17 meter får Glenn bra treff med venstre. Skuddet treffer en Konnerud-spiller og endrer retning, nok til at keeper er utspilt og vi kan juble.

Fortjent? Et fåtall vil si det. Men det bryr vi oss lite om, i går føltes det poenget som en seier. Endelig marginer med oss og endelig poeng! Fantastisk innsats av hver og en. Det smakte godt!"

Ja, det smakte nok jævlig godt. Fy faen. To deflection-mål og en cornerscoring med låret. Finnes det en deiligere måte å tape 110k på?

Nå har det gått ni måneder og det svir fortsatt. Noe så jævlig. Men - livet går videre og her sitter jeg fortsatt. Like opphengt i dette bettinghelvetet! For hva skulle man gjort uten, folkens? Tross alt.

(Innlegget ble redigert 13.02.17 18:27)

lsklars
13.02.17 18:32
Vassiriki: Finnes det en deiligere måte å tape 110k på?

Sympatitommel. "Artig" lesning, og alltid typisk at man skal ryke på en kamp, gjerne den som man anser som den sikreste. Må føles helt jævlig ja.. 

Kent
KentInnlegg: 111337
13.02.17 18:33

Woow, sjuk historie.

Tror jeg hadde avsluttet det hele om det var meg.

lsklars
13.02.17 18:34
Vassiriki: Og jammen får vi ikke utlikningen også. Langt inn i overtiden, med kampens siste spark på ballen, dukker Frank Lampard opp igjen, denne gang i Glenn Engans skikkelse. Et langt kast fra Jørgen (20 i lange innkast på FM) blir igjen klarert ut i farlig område. Fra 16-17 meter får Glenn bra treff med venstre. Skuddet treffer en Konnerud-spiller og endrer retning, nok til at keeper er utspilt og vi kan juble. Fortjent? Et fåtall vil si det. Men det bryr vi oss lite om, i går føltes det poenget som en seier. Endelig marginer med oss og endelig poeng! Fantastisk innsats av hver og en. Det smakte godt!"

Skulle tro dette var en film. For en historie. 

Grendall4United
Grendall4UnitedInnlegg: 13774
13.02.17 18:35

Årets innlegg ! Og en enorm medfølelse for den bongen der... 

Izcila
13.02.17 18:36

Herlig oddsing-historie. Skal fortelle den til barnebarna mine i fremtiden, når de skal høre historier om hvordan bestefaren deres ble så inni helvettes rik. 

Vassiriki
13.02.17 18:37
lsklars: Skulle tro dette var en film. For en historie.

Det følte jeg selv og der jeg satt og leste dette marerittet av et provoserende kampreferat. Hvorfor kunne det ikke i det minste vært et fortjent poeng med noen ok mål? Sånn for min egen selvfølelse.

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 23612
13.02.17 18:43

Fun fact, Konnerud vant det motsatte oppgjøret 3-0 ut på høsten.

Si fra om dette er to soon så skal jeg slette innlegget..

Vassiriki
13.02.17 18:43
Kent: Tror jeg hadde avsluttet det hele om det var meg.

Det har jeg tenkt selv, mange ganger. Men så kommer man krabbende tilbake da, som en sel tørstende etter saltvann.

Vassiriki
13.02.17 18:44
Art-Vandelay: Fun fact, Konnerud vant det motsatte oppgjøret 3-0 ut på høsten.

Du tester temperamentet min Art, det må jeg innrømme...

;-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg