Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Du som tipper - hvordan gjør du det?

NYTT TEMA
Odd_Boerje
Odd_BoerjeInnlegg: 3
02.06.16 02:37

Hei. 

Har fulgt dere gullgutta i tråden "oddsing - hvor mye sløste du bort i dag". 

Jeg satser på tipping nå og da, eller - hver jævla gang jeg drikker for mye øl og ender opp på fotball pub. Til tross for sikkert tusenvis av timer brukt på fotball, har jeg NULL peiling på det meste. Det er gøy å se på, thats it. 

Akkurat den koster meg penger. mye penger! Spiller på betsson fordi det er ryddig, men lurer på om det kanskje finnes noen bedre. 

Du som kan dette... kan du ikke lære meg: 

- Hvilke tippesider du bruker? og hvorfor? 
- Hva kan jeg gjøre for å bli en bedre tipper? 

Jeg har prøvd å se etter nye sider å spille på (ikke norsk tipping) men de sidene som dukker opp virker ikke være seriøse - som reklame liksom? Alle listene er forskjellige og jeg blir totalt forvirra av de.

Ja, også lurer jeg på hva dere leser, og hvorfor dere leser det. Sånn, for å bli en bedre tipper!  

Odd_Boerje
Odd_BoerjeInnlegg: 3
02.06.16 14:19

Ingen som har lyst til å dele av sine kunnskaper? 

Johnsli
JohnsliInnlegg: 13363
02.06.16 15:17

Bruker stort sett betfair sin exchangebookie, da jeg ikke har funnet i nærheten av oddsen man tilbys her hos de andre bookiene jeg har spilt hos. Men kan sikkert oppleves litt rotete I starten om du ikke er så vant med oddsing. Fordeler; du kan både kjøpe og selge odds, tilbakebetalingen er nær 100% (minus noe kurtasje du betaler av nettogevinsten). Om du vil spille multies anbefaler jeg å finne en annen bookie til det.

bruker nifs.no og soccerway.com en del for å se stats, tabeller, antall mål i kamper osv. Ellers leser jeg ikke så mye fagstoff sånn sett, men jeg har lært av tidligere erfaringer hvor jeg også har tapt mye.

noe av det viktige er å ha et bevisst forhold til odds og sannsynlighet. Vurdere hvor mange ganger spillet må gå inn av 10 ganger (feks) for at du skal gå i pluss. Er nok av kamper med odds som er satt feil ifht sannsynligheten, men er satt slik pga forventet innsats på hvert spill fra bookiens side. Her kan stats og tabeller være nyttige for å få et innblikk i sannsynligheten for at spillet går inn eller ikke. Men selvfølgelig hjelper det å ha større kjennskap til lag/ligaer og å se mange kamper. Og ha gjerne et bevisst forhold til innsats. Gitt et visst beløp på konto bør du ikke satse mer enn ar du ha råd til å tape en god del spill på rad før du er tom.

eksempelet med Sevilla - Liverpool f.eks syns jeg det var rart at Liverpool var oddsfavoritten gitt styrkeforskjellen mellom spanske og engelske lag. Men det går nok også på at mange Liverpool-supportere tipper med hjertet heller enn hjernen.

lykke til!

ross
rossInnlegg: 6492
02.06.16 17:43

Du må finne ut om du tipper for underholdning eller for å tjene penger.

Ha konto hos de fleste bookier, tipp der du finner best odds. (betsson/betsafe/nordicbet, Unibet/888/Leo Vegas, Pinnacle, betfair, guts, comeon osv, alle disse er seriøse)

Spill singler (til nød dobler om spill trenger å kombineres), dette fordi det gir best tbp.

Selv spiller jeg 95% av mine spill på kamper hvor jeg sitter på mer info enn bookier, dvs norsk fotball (2-3-4 div) 

Sats etter verdi som nevnt over her

startelver
startelverInnlegg: 38452
02.06.16 21:43

Kan anbefale Unibet , ikke Betsson, der får du ofte dårligere odds. 

Hvis du ikke har tid og interesse av å studere statistikker og tabeller så vil du ikke lykkes i det lange løp , det er slike spillere som deg som spillselskapene elsker. 

Du kan selvsagt bare følge med i tipstråden og følge tipsene der slavisk og håpe det beste. 

Dessuten må du ha en bankroll slik at du tåler å tape la oss si 20 spill på rad uten at det får konsekvenser for spillesaldoen din . 

tinnyme
tinnymeInnlegg: 10510
10.06.16 00:41
Odd_Boerje: Jeg har prøvd å se etter nye sider å spille på (ikke norsk tipping) men de sidene som dukker opp virker ikke være seriøse - som reklame liksom? Alle listene er forskjellige og jeg blir totalt forvirra av de.

Jeg har vært kunde hos Betfair.com i mer enn 10 år, suverent verdens beste spillselskap mht hva du kan utfolde deg med.

Nå er jo NT ute igjen og forsøker jo så godt de kan, sammen med en eller annen utvalgt politiker å hindre oss i å bruke våre egne penger der vi selv vil. Tenk om turistnæringen skulle drevet butikk på samme måte og nektet nordmenn å feriere i utlandet!

Men jeg gidder altså ikke bruke den elendige tjenesten til Norsk Tipping,  det er heller ikke noe problem, de kan stenge av hva de vil, men det er ikke verre enn at man kobler seg opp med en utenlandsk IP adresse og spiller videre.

cocosa
cocosaInnlegg: 21
16.06.16 23:28

Om du ikke får det til selv så kan jo en ide være å følge andre tipsere. Finnes drøssevis med sider og folk som tipser på twiter etc, finn noen som kan vise til gode tall over tid.

tinnyme
tinnymeInnlegg: 10510
09.06.17 10:05
Odd_Boerje: Jeg har prøvd å se etter nye sider å spille på (ikke norsk tipping) men de sidene som dukker opp virker ikke være seriøse - som reklame liksom? Alle listene er forskjellige og jeg blir totalt forvirra av de.

Jeg er bare glad over å ha funnet denne:

GoalProfits.com

Men det er ikke slik at du bare kan stikke innom, trykke på ett eller annet og bli rik. Du må regne med å bruke flere uker før du kan begynne å trade. Ja, det er trading og ikke betting og du skal være utholdende for å komme deg gjennom alt.

Det gode er at til slutt er man en del av de spillerne hos Betfair som går i pluss.

(Innlegget ble redigert 09.06.17 10:10)

Johnsli
JohnsliInnlegg: 13363
10.06.17 12:31

LTD har jeg brukt mye oppigjennom selv, men ikke helt på samme måte. Har unngått å trade til meg et mindre tap om det står 0-0 lenge og lærte meg etterhvert å unngå kamper med for store favoritter, fordi U-oddsen da vil gå ned hvis favoritten havner under. Ellers stemmer det at U-oddsen er høyest rett etter et mål, da det er mange som kjøper opp odds på U i det momentet.

Spille på resultat har såvidt vært prøvd her, dog uten at det ble tradet underveis. Jeg trader selv på resultat, men jeg gjør det gjerne motsatt. Selger odds på målrike scorer og kjøper meg ut etterhvert (helst før det kommer mål). Ser interessant ut å prøve den motsatte varianten også.

vadefugl
vadefuglInnlegg: 39689
10.06.17 23:19

Spiller på tippekupongen da det kan gi høye premier. Med tre hakvgarderinger må jeg være smart. Gardere alltid favorittene. Og kikker på ekspertene og ser hva de tipper. Da skjer det at jeg spiller mot dem hvis ikke oddsen er altfor høy. Da gardere jeg. Men i de andre kampene er det som å spille terning. Unntaket er når jeg har peiling. jeg sørger alltid for å satse på seks hjemmeseier, 5 uavgjorte og fire borte.

Vinner sjelden, men moro likevel når premiene er høye.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg