Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tråden for begrunnede tips.

NYTT TEMA
KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 17223
01.03.17 04:15

Tenkte vi kunne ha en egen tråd hvor vi kun legger inn tips til oddsspill. For kvalitetens skyld ønsker jeg at alle tipsene som blir lagt inn her kommer med en begrunnelse. Alle diskusjoner etc kan vi fortsatt ha i `Oddsing-hvor mye sløste du bort i dag`-tråden.

KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 17223
01.03.17 04:42

Kan begynne med et tips.

Unibet har i dag en Oddskombo spesial hvor seier til Real Madrid og Celta Vigo gir 2.50 i odds.

Real Madrid vs Las Palmas (H @ 1.14)
Real Madrid er i førersetet om ligagull i La Liga, men har ikke råd til poengtap hvis drømmen om seriegull skal bli en realitet. Hjemme er de som vanlig veldig sterke med 10-2-0 og alt annet enn hjemmeseier vil overraske stort her.
Varane og Casemiro er skadet, Bale og Danilo usikre.
Las Palmas er for øyeblikket nr. 12 i La Liga. Som alltid svake borte, med 1-2-8 så langt. Har også tapt de 4 siste borte. Usikker på skadesituasjonen, men i følge VG mangler de 5 spillere til denne kampen.

Celta Vigo vs Espanyol (H @ 1.93)
Celta Vigo er i fin flyt med 4 ligaseiere siste 7 kamper. Har vunnet 8 av 9 siste ligakamper hjemme og har 8-0-3 totalt hjemme denne sesongen. Roncaglia (f) ute med karantene.
Espanyol ligger på 9. plass i La Liga (1 poeng og en plass foran dagens motstander). I likhet med Celta Vigo har de også bra form, men borte har de kun vunnet 1 av de 5 seneste kampene, og totalt har de 4-3-4 på bortebane denne sesongen. Roberto (k), Sánchez (mb) og Baptistao (a) er skadet.
Celta Vigo har vunnet 6 siste tilsvarende oppgjør på denne stadion.

Totalt sett vil denne dobbelen gi 2.2, og når Unibet velger å sette dem i en kombo til 2.5 i odds så ser det ut til å være en liten overodds som det kan være verdi å spille på.

Lykke til hvis noen følger.

Edit: Der er selvfølgelig mulig å komme med bedre begrunnelser og mye dypere analyser enn det jeg har gjort til dette spillet, men vi kan kanskje ta en diskusjon rundt det i  odds-tråden og bli enige om hvilke ønsker vi skal ha for begrunnelser rundt spill. Hvor mye arbeid skal ligge bak og hva skal vi ha med av informasjon, etc.

(Innlegget ble redigert 01.03.17 04:53)

startelver
startelverInnlegg: 37965
01.03.17 08:07

Fin den , jeg har ofte begrunnelser som jeg ikke gidder å legge ut i den andre tråden. Så skal prøve å huske på denne. 

lsklars
lsklarsInnlegg: 50941
01.03.17 08:44

Thread rett i favoritter. 

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 23616
01.03.17 15:47

Burde vært et Art-forbudt skilt her..

På den andre siden hadde det jo vært greit å lagt ut "tips" her og sett hvor mange ganger man kan bomme på rad..

Har et par "tips" for kvelden, men dilemma om jeg skal legge det ut her eller der.. Og hvor begrunnet må det være? Nok at man finner det statistisk interessant med god odds? Ikke alltid lett å finne supplerende info på alle drittligaer verden rundt..

Elmmm
ElmmmInnlegg: 8551
01.03.17 16:06
Art-Vandelay: På den andre siden hadde det jo vært greit å lagt ut "tips" her og sett hvor mange ganger man kan bomme på rad..

This..

Det er alltid et spill som man følger at alle som vil tjene penger burde spilt på. Det skjer ikke hver dag her. Men noen ganger. Og som oftes gå de inn når man har den følelsen.

startelver
01.03.17 17:04

Tabelljumbo Osasuna møter Villareal i kveld.

Osasuna står med 0-4-8 på hjemmebane denne sesongen og står med usle 10 poeng i ligaen. Villareal ligger plassert på 6.plass og hadde ledet 2-0 mot Real Madrid i helgen, men tapte kampen 2-3.

Villareal skal være langt bedre enn Osasuna og viste tidvis gode takter mot ligaleder Real Madrid. Jeg tror Villareal revansjerer seg og vinner i kveld. Jeg tror også det blir over 1.5 mål i kampen.

I Osasuna sine ligakamper denne sesongen ligger målsnittet på 3.29. Villareal sitt er på 2.08

2.50 på B og over 1.5 anbefales , men har selv spilt den i flere varianter. 

Vassiriki
VassirikiInnlegg: 4745
01.03.17 17:52

Dagens tips:

Real Madrid - Las Palmas
La Liga, 25. serierunde
Onsdag kl. 21:30

Serieleder Real Madrid tar imot et Las Palmas som står med fire ettmålstap på rappen. På hjemmebane har Los Blancos kun tapt poeng i to kamper (uavgjort mot Eibar og Villarreal). Allikevel er det sjeldent de vinner med store sifre. For øyeblikket står de med seks ettmålsseiere, tre tomålsseiere og seks tremålsseiere. Kun to ganger har de vunnet med fire mål eller mer (borte mot Real Betis og hjemme mot Granada), mot lag som sliter langt mer defensivt enn kveldens motstander.

Las Palmas har på sin side kun tapt med mer enn tre mål én gang denne sesongen. Det var på Camp Nou mot Barcelona hvor det til slutt ble 5-0. Skal nevnes at katalanerne har vunnet med minst fire mål åtte ganger i serien allerede.

Til tross for at Las Palmas er inne i en svak periode, har Real Madrid minst like mye å stri med. Spesielt defensivt har de vært ekstremt vaklende. Derfor tror jeg vi kan få en jevn kamp på Bernabéu som mest sannsynlig ender i en ett- eller tomålsseier for hjemmelaget.

Tips: Las Palmas +4 @ 1.44 (Coolbet). Kan kombineres med Villarreal DNB til odds på over 2-tallet.

keyser1
keyser1Innlegg: 12212
01.03.17 17:53

NBA; Heat - 76ers

9 units; Whiteside o15.5 rebs @U9

Eneste grunn til at eg ikke går for maxbet er at han har spilt 37 og 38 min i de to siste kampene, og han trenger kanskje ikke spille for mye for å slå dette 76ers laget. Fikk alikkavel 20 rebs på kun 27 min sist Philly var på besøk, så spillet er uansett gulle godt. Hadde 19 rebs mot de borte uka etter, men han snitter klart høyere hjemme og linja på 15.5 er altfor, altfor lav. Andre opererer med 17.5, som er langt mer forståelig.

keyser1
keyser1Innlegg: 12212
01.03.17 19:09
keyser1: 9 units; Whiteside o15.5 rebs @U9

1.85 hos U9. DNT no åpnet sine linjer, og de også nede på kun 15.5 @ 1.86.

Thpe
ThpeInnlegg: 27954
01.03.17 22:14
KingAnderson: Lykke til hvis noen følger.

Arghh... Celta med rødt kort. 

Thpe
ThpeInnlegg: 27954
01.03.17 22:50
Vassiriki: Tips: Las Palmas +4 @ 1.44 (Coolbet). Kan kombineres med Villarreal DNB til odds på over 2-tallet.

Grov bom!

Takker for tipset selvsagt.

(Innlegget ble redigert 01.03.17 22:51)

Elmmm
01.03.17 22:51
Vassiriki: Tips: Las Palmas +4 @ 1.44 (Coolbet). Kan kombineres med Villarreal DNB til odds på over 2-tallet.

Pent

(Innlegget ble redigert 01.03.17 22:52)

Elmmm
01.03.17 23:07

En dobbel hos Unibet som starter fra 00.30:

ATP Acapulco

Nishioka-Thompson (Nishioka vinner @1.54):

Nishioka. Kjørte over Jack Sock de to siste settene forrige runde. Begge spillerne har spit 3 kamper i Acapulco. Men Thompson kommer inn som lucky loser. Han steppa inn for en skadet spiller på en måte. Vant over Lopez. 2-1. Ingen tvil om hvem jeg mener er best av disse to. 

De har begge sjansen til å møte selveste Rafael Nadal i en ATP 500-turnering. Det er ikke hverdagskost for noen av spillerne. Motivasjonen bør være på plass også. Og når man har slått Jack Sock på veien burde dette være veldig overkommelig for Nishioka.

Thiem-Mannarino  (Thiem @1.20 renter)

Er i bra driv. Vant Rio-turneringen forrige uke. Og slå Simon ganske greit 1.runde her. Mannarino, ekkel spiller. Mest for seg selv. Kommer fra en krevende 3.sett mot Taylor Fritz. Bør være enkel oppgave for Thiem dette.

Dobbelen gir @1.85*8 units

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 23616
02.03.17 00:26

Here we go..

CD Motagua vs Platense

Vi er i Honduras.

Aktuelle spill er hjemmeseier, DnB og 1-0/2-0

Motagua er 4-0-0 hjemme i 17.

Motagua har 6 strake hjemmeseire og 8-0-1 siste 9 hjemme.

Siste 55 hjemme er 36-13-6

Platense er 1-1-2 borte i 17.

Viktig å notere seg at Platense har hatt en oppsving borte i det siste. 5-4-6 siste 15 borte. Men, generellt har de ikke vært allverden borte. 7-32-51 på de 90 kampene før oppsvingen.

De 5 borteseierne de har fått i 16/17 har også vært mot lag, som hvertfall nå, er på nedre del av kvalitetsnivået i ligaen..

Selve kronargumentet kommer likevel når vi ser på innbyrdes..

Motagua har 7 strake hjemmeseire mot Platense og er 17-6-0 siden forrige hjemmetap mot Platense.

Hjemmeseier @2

dnb @1,49 for de nervøse..

1-0@7,5 og 2-0@10 ser også bra ut. Motagua slipper nesten ikke inn mål hjemme og Platense scorer nesten ikke borte..

Kampen starter 02.00 og skal finnes som livespill på unibet. Kan være en god ide og følge med, kanskje finner man gode livespill etter hvert. Kan også fungere som en liten sikring å vente litt for å se an. Risikerer da selvsagt at hjemmelaget scorer tidlig..

Den er ikke like ekstrem som Aurora i helgen, men til tross for lite info så taler statistikken for klar fordel hjemmelag. Tviler på mafian er på ballen i natt..

ps, jeg vil ikke ha noe skittkasting om bortelaget vinner 3-0:)

Tranquillo
TranquilloInnlegg: 3292
02.03.17 00:35

Har funnet et gullspill. Jeg gjentar GULLSPILL.

Kampen er Basel-Zurich, med start 20.30 imorra. Basel er som kjent det beste laget i Sveits og er veldig solid på eget gress. Deres motstander er Zurich, laget som leder ligaen i ligaen under. Et spill som jeg har funnet her, som er meget meget interessant er BTTS.

Har ikke noe videre argumenter, enn at de 8(!!) siste oppgjørrene disse lagene imellom har endt med BTTS, senest for 1 år siden.

Jeg får 1.72 og her kjører jeg 1500 kanelboller.

Vassiriki
02.03.17 00:38
Tranquillo: 1500 kanelboller.

Hvor får man kjøpt kanelbolle for en krone? Dit skal jeg.

upforgrabs
upforgrabsInnlegg: 7009
02.03.17 09:27

Har et tips til dagens oppgjør mellom Sevilla og Athletic Bilbao.

o4.5 kort @1.62 hos U9.
En spiller kan maks få 3 kort, der gult = 1 og rødt = 2. Så f. eks. 2 gule og påfølgende utvisning teller for 3 kort hos U9.

Sjekket gjennom innbyrdes historikk mellom disse storklubbene, og de 12 siste kampene har endt med 5 eller fler kort. I et enda lengre tidsperspektiv har 24/31 siste oppgjør imellom klubbene gått over 4.5 kort (Flashscore/Soccerway har ikke kortdata lenger tilbake enn 2003). Basert på tilgjengelig data snitter dette oppgjøret 6.6 kort per kamp.

Denne sesongen snitter Sevilla 2.7 kort per kamp, og det er i snitt 5.6 kort per kamp Sevilla er involvert i. For baskerne er tallene hhv. 2.6 og 5.6.

Kveldens dommer, Daniel Ocon, har kun dømt på det nest øverste nivået i spansk fotball fram til denne sesongen. Der snittet han 5.8 kort gitt per kamp (over 148 kamper). Denne sesongen er hans første på øverste nivå, og totalsnittet hans har sunket _noe_(ned til 5.7), men 6/11 kamper dømt i La Liga har gått over den gyldne grensa. Totalt har 107/161 av kampene Ocon har dømt gått over 4.5.

o4.5 gule @1.80 hos DNT er også interessant. Men det er viktig å notere seg at røde kort (hverken direkte eller pga. 2 gule) ikke teller her. En spiller kan altså få maks 2 kort(gult+gult).

Jeg avventer dog med å sette spillet hos U9(selv om jeg syns det er verdi) til Coolbet slipper sine linjer til kampen. Oddsen deres på total antall kort pleier å ligge et par knepp opp.

lsklars
lsklarsInnlegg: 50941
02.03.17 11:16
Tranquillo: Jeg får 1.72 og her kjører jeg 1500 kanelboller.

Oppe i 1.83 nå. 

Tranquillo
02.03.17 12:25
Tranquillo: Jeg får 1.72 og her kjører jeg 1500 kanelboller.

Får 1.93 på Unibet nå.

Hahaha, jaja.

upforgrabs
02.03.17 13:04
upforgrabs: Jeg avventer dog med å sette spillet hos U9(selv om jeg syns det er verdi) til Coolbet slipper sine linjer til kampen.

Coolbet har o4.5 kort til 1.47, så det er grønt lys for meg. Slår til hos U9 @1.62.

TheArsenalWay
TheArsenalWayInnlegg: 2563
02.03.17 13:20

Kayserispor - Fenerbache. Tyrkisk Cup. Kampstart 18.30.

Kayserispor DNB 2.18

Kayserispor i kalassform med 4 strake seire, blant annet en 2-1 seier borte mot selvseste Galatasaray. Fenerbache sliter for tiden, har ikke vunnet på de 6 siste, bl.a. U borte mot bunnlaget Gaziantespor sist, og U hjemme mot Kasimpasa før det.

(Innlegget ble redigert 02.03.17 13:20)

Vassiriki
02.03.17 13:21

Gårsdagens tips til 2.09 i odds gikk komfortabelt inn med enkel Villarreal-seier og Las Palma som holdt Madrid til uavgjort. Vi satser på at formen varer.

Dagens tips:

4x5km kvinnestafett
Ski-VM, Lahti
Torsdag 2. mars, kl. 14:00

Nest siste distanse for kvinnene i årets ski-vm går av stabelen om en times tid, hvor Norge ikke overraskende er storfavoritter med 1.09 i odds... Første etappe for vårt kjære land gås av Maiken Caspersen Falla, som er i storform om dagen. Hun står allerede med to gull i mesterskapet og er stinn av selvtillit. Dermed har landslagsledelsen vært tvunget til å vrake Ingvild Flugstad Østberg, som var forventet å gå på forhånd. Dette er en distanse som passer Falla godt og med sine spurtegenskaper, kan hun forhåpentligvis få en luke til konkurrentene før hun sender Heidi Weng ut på den andre etappen.

Hennes største konkurrent forventes å være Justyna Kowalczyk, som går første etappe for Polen. Men hvor viktig er dette for henne når lagets medaljesjanser er minimale? Hun har tross alt en tremil på lørdag som betyr mer. Samtidig er jeg ikke sikker på om hun i det hele tatt er noe sterkere enn Falla på denne distansen. Andre utøvere som går åpningsetappen er Anna Haag, Aino-Kaisa Saarinen, Kikkan Randall og Polina Kalsina, uten at jeg tror de slår vår norske gulljente.

Tips: Maiken Caspersen Falla vinner første etappe på stafetten @ 2 (Coolbet).

startelver
02.03.17 13:38

Mange fine tips her , følger Vassiriki på Falla og upforgrabs over 4.5 kort i Sevilla. 

startelver
02.03.17 13:44
TheArsenalWay: Kayserispor - Fenerbache. Tyrkisk Cup. Kampstart 18.30. Kayserispor DNB 2.18

Kan også være veldig interessant å spille o 1.5 mål til Kayserispor til 3.20 . Siste to oppgjørene lagene i mellom endte henholdsvis 4-1 og 3-3.

Kayserispor har scoret 2 eller flere mål i alle de seks siste.

TheArsenalWay
TheArsenalWayInnlegg: 2563
02.03.17 14:01

Så på det også. Men skal sies at Fenerbache har spilt mye 0-0 og 1-1 i det siste.

upforgrabs
02.03.17 14:13
Vassiriki: Dagens tips:

Det her må du bare fortsette med! :)

Deilig tips i dag også!

Elmmm
02.03.17 14:46

Fint tips!

(Innlegget ble redigert 02.03.17 14:46)

Tranquillo
02.03.17 20:53
Tranquillo: Har funnet et gullspill. Jeg gjentar GULLSPILL.

Håper noen fulgte. Var som sagt et gullspill.

Inn etter to og tyve minutter.

Elmmm
02.03.17 20:53
Tranquillo: Har funnet et gullspill. Jeg gjentar GULLSPILL.

Inne etter 24 minutter. HErlig

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg