Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Prosjekt Total Recall

NYTT TEMA
keyser1
keyser1Innlegg: 12623
02.03.17 11:55

Prosjektet eg snakker om her.

Saldo ved prosjektets start:

Expekt: 1965.60 Kr
BetWay: 2217 Kr

Bank: 4182.60 Kr

Bet B1

keyser1
02.03.17 14:02

Bet B2 - live

Norge leder etter 1ste etappe
200,- @ 1.90

keyser1
02.03.17 15:31

De Norske stafettjentene innfridde begge spill, så BetWay rollen er no oppe i 2474.55,-

Bet E1 - live

Monfils vinner mot Verdasco
Kr 165.60 @ 2.15

Satt på 0-1 i sett, 1-1 i game og egen serve.

keyser1
03.03.17 00:00

Ble etterhvert mye spill; fra Sveitsisk og Spansk fotball, samt Premier League runde i Darts. Ender drøyt 1300,- opp før nattens spill, men har også veldig mye i omløp i NHL og NBA i natt.

Starter dagen med
Bank: 4182.60 Kr

Ender dagen med
Bank: 1900 Kr
I spill: 3591.38 Kr
Saldo: 5491.38 Kr
(+1308.78,-)

KingAnderson
KingAndersonInnlegg: 17466
03.03.17 03:49

Legges i favoritter.
Fy søren hvor mange spill du får til i løpet av en dag :) Hvis du ikke er forsiktig så blir det en heltidsjobb for deg til slutt.

keyser1
15.03.17 16:27

Også kjent som How to Lose It All in Two Days...

Ble mye hummer og kanari, og en lett blanding av årsaker. Først og fremst ble det helt klart "valgt" feil bookies for formålet. Opplevde på den korte tida å ikke få sette gode spill på både cornere, kort, og NBA-spesialer grunnet dårlig utvalg, treg tilgang på odds og snevre markeder også på fotball-ligaer man er vandt til å kunne velge og vrake i.

Dernest ble det i noen tilfeller spilt utfra ett par mer risky prinsipper som eg helt klart hadde trengt min normale roll for å håndtere svingningene i. Lesson learned der i alle fall, og skal holde meg unna den type spill i overskuelig fremtid for dette prosjektet.

Eg var også nede i en downswing generelt, i den perioden idèen for dette kom opp (som en følge av de resultatene også), og den ble dratt inn både mentalt og rent form-messig. Eg likte dog tanken og eksperimentet, og siden vi er inne i en liten downperiode for mine mest sesongbetonte områder (snart play-off i både NHL og NBA, MLB har ikke startet enda, og ute i fotballverdenen er det stort sett kun rundt nedrykk/trofèer ar det finnes opplagte spill igjen hvor manglende motivasjon ikke vil kunne innvirke mye (samt at alle vet om det, så oddsen er stort sett justert mer rett fra enten bookies eller markedet på tidlig tidspunkt), så passer det fint å gå på ett sånt prosjekt for både mentaliteten og den rene påminnelsen om hva binary-money egentlig er verdt overført fra tallene på Neteller-kontoen eller inne hos bookiene.

Dermed kommer Total Recall II, og denne gangen kan eg langt på vei garantere at oppfølgeren slår orginalen... Ikke at det forteller all verden.

Eg tok meg en ukes All Star-break fra betting. Vurderte ikke ett eneste spill hele uka, men fulgte kun opp resultater i ettertid for å holde meg oppdatert rundt om. Brukt tida på annet snacks istedenfor, og fått ladet batteriene litt--som det så fint heter. Også brukt tiden på å jobbe med å komme opp med mer eksakte føringer for TRII enn TR hadde, og det å legge ned fastlagte bærebjelker.

La det være sagt først som sist; eg begynner fortsatt med vel høy risiko i forhold til vanlig money managment, så... Kids, don't try this at home!

Grunnen er flerfoldig. Først og fremst skal eg ikke binde opp for mye av min normale roll i denne nostalgi-trippen. Dernest vil eg speile opplevelsen av oppstartfasen, og om manikke skal bruke veldig lang tid på å få en roll startet, så vil man nødvendigvis måtte spille med litt større risiko i starten for å få løftet det av grunnen, og ikke bli sittende med 20 og 30 kroners spill på singler til 1.5 i lang tid. Selvfølgelig er dette dermed risikoutsatt kapital, som enhver annen start-up, og det er langt mer effektivt å "lodde" seg opp i starten, enn det det er å ta den tunge veien også i begynnelsen. Ikke dermed sagt at eg ikke gir det ett tredje eller fjerde forsøk også om resultatet her er som sist, og dermed har eg jo den tryggheten i innskytelse av frisk kapital, som man ikke hadde i samme grad da man i sin tid begynte (dog ikke så ulikt, all den tid eg prioriterte å bruke av lønningsposen på å ta enda hardere risk-forsøk den gang da...)

Så dermed er eg omsider kommet frem til føringene for TRII.

1. TRII-kapital på 3000,- men bruker gjennom Neteller, og har dermed tilgang på alle mine vanlige bookies uten begrensninger. Eventuelle gebyrer for de uttak/innskudd som også går gjennom bank-konto (da noen krever tur dit om eg har tatt ut mer fra Neteller enn innskutt med Neteller, og ikke nødvendigvis gjort det samme gjennom bank... Gjelder vel ikke mer enn en bookie, men greit å nevne), dekker eg fra midler utenfor prosjektet. Kall det start-up kostnader som eier tar på egne skuldre (ikke ulikt hva bedriftseiere gjerne gjør med penger/tid i starten). Eg vil gjøre det samme for valuta-utgifter (eg har kontoer i $, £, € og NOK, så selv om eg opererer med NOK som prosjekt-valuta, så vil innsatsene ikke alltid helt ligge på rett beløp grunnet forenklinger av valuta-omregning). Eg vil altså vanne ut disse forskjellene også med midler fra annetsteds i starten, så disse små svingningene i reell verdi vil ikke påvirke.

2. Selv med innfridde krav for nedjusteringer ellers i prosjekt-perspektiv, og da altså eventuelle tap i starten, så ingen std-innsats under 100,-

Std-innsats vil for dette prosjektet alltid tilsi 3 units på skalaen. Dit eg forhåpentligvis går oftest, og da spesielt i sporter/ligaer hvor eg ikke er tungt inne sesonginvestert (min betting går alltid i sesonger for diverse sporter/ligaer, hvor eg har fokusområder eg bruker mest av min betting-tid på å holde meg mest oppdatert).

Eg starter dermed prosjektet med 3 units = 100,-, og spiller dermed med 3.33 % av rollen som std-innsats i starten. Langt under der man må ligge til vanlig, men det reflekterer start-up risk vs reward greit, men altså nok en gang; don't try this at home (unless you know very well what you're doing, og dermed vet godt hvor stor risiko det innebærer).

3. I starten vil eg operer med ett lavt 10% svingnings-krav for ned- og oppjusteringer av innsats. Forhåpentligvis kommer prosjektet seg opp til andre summer, og da vil eg justere disse kravene på linje med justeringer av innsatsene.

4. Eg vi fortsatt operere med stor kvantitet i bets, så i starten vil store deler av rollen ofte være i sving samtidig. Over tid vil dette justeres inn med egne maks-begrensninger også her.

Min spillestil er ikke å lete frem de aller beste bettsa, og kun spille de, men derimot å prøve å maksimere omsetning for lavere ROI-forventning. Det er en trade-off eg valgte å gå for for lenge siden, og er bedre suited for meg som dypdykker i enkelte spesifikke deler av kvantums-sporter med små marginer som MLB, NHL, NBA etc

5. Etterhvert som eg forhåpentligvis (; det er alltid ett forhåpentligvis lagt til tankene om fremtiden, så ta det for gitt i innleggene, selv om eg ikke tar det for gitt at grep som har fungert før, nødvendigvis garantert vil lykkes no)... Etterhvert som rollen stiger, vil eg justere ned hvor stor andel av rollen ett std-bet på 3 units tilsvarer; dette for å redusere risiko etterhvert som kapitalen stiger. På litt lengere sikt er det svært ønskelig at ett std bet i alle fall ikke utgjør mer enn 1 % av rollen; med andre ord at rollen er på ett minimum av 300 units før det er gått for høyt i stakes (er jo kun på 90 units no i starten, og dermed svært risk-utsatt...). På ett lengre perspektiv er også 300 units for lavt, men ett la oss ta en ting av gangen, og heller justere mer underveis ved eventuell suksess.

La det være nevnt; eg gjør ikke det her kun for moro skyld og utfordringen, men har ett håp om at den her prosjekt-rollen en dag skal erstatte min nåværende... Dare to dream, In it to win it, Aim so high even a failure has a ring of glory to it... og alt det der. Når det er sagt; i startfasen vil gode spill også bli satt med midler utover dette prosjektet. Det er rett og slett for mye tid som går til research og for mye verdi lagt igjen på garderobe-gulvet om eg ikke også gjør det i starten... Håpet er jo uansett at dette prosjektet vil reflektere varians, oppbygging og kvantumsbetting over tid.

6. Sesong-hete sporter/ligaer vil ha en større andel av høyere units-bets. I øyeblikket vil det si NBA, men f eks ikke lenge til MLB starter... Det er med andre ord mer sannsynlig at eg setter 6 og 7 units bets på NBA akkurat no, enn det er på at eg setter det på ett League 2 spill i England, på Premier League, eller på noe annet vilkårlig som eg har en sterk base-tilknytning til.

7. Eg vil i størst mulig grad prøve å bruke bookies som tilbyr best odds på hvert spill, men av praktiske årsaker vil eg ikke alltid gjøre det. Eg kunne jo alltids lagt inn mer midler for å gi meg større frihet der, men eg ønsker å forholde meg til utfordringene ved en start-up roll, så for letthets skyld vil eg innimellom helt klart ta ett par knepp ned i odds hos en annen bookies istedenfor å stresse med å flytte midler.

Eg vil også prioritere å ha midler hos de bookies som har bredest tilbud samt best dekker der eg er mest innvolvert sesongmessig. No for tiden vil det si at bl a Betfair og Unibet er garantert prioritet siden begge kommer ut med spiller-spesial odds relativt tidlig på NBA, samt at begge gir godt utvalg på de mest brukte tingene (live-bets, kort- og corner-spill, etc).

8. Diverse riskfrie spill, gratisbets og ting bookiesene kaster etter meg vil i variert grad enten voides eller pushes i regnskapet, alt etter hvor relevante sportene de eventuelt er limitert til er for meg. Når Betsson gir meg 50, i uka på vintersport som eg vilkårlig setter på noe, så vil eg bruke void, mens eg vil bruke push på riskfrie og gratisbets som brukes på eksempelvis NBA, fotball etc. De vil uansett alltid være tagget riskfree/freebet, og en forklaring på void i kommentarfeltet. Er liten vits å få ting som riskfrie MMA-bets inn i regnskapet bare fore Emil hadde en kamp den uka, om det riskfrie ikke fører til økning i rollen...

9. Apropos void; alle spillene fra TR er satt som voidet i bettin.gs regnskapet, men har tatt printscreen av alle resultatene, og lagt inn link til hvordan regnskapet så ut for den begredelige helga. Er ikke for å jukse at eg har voidet alle der, men for å lettere ha korrekt regnskap enkelt tilgjengelig for TRII.

10. Ikke alltid eg rekker å sette inn alle bets i spreaden før kampstarter, som i natt når eg hadde etterhvert hele 17 NBA-spill gående. Tiden strekker ikke alltid til, men legger de inn mens eg ser på de første kampene (og legger alltid inn alt; i natt hadde eg vel kun glemt å legge inn Teague-spillet, som røk, men ble lagt inn etter kampslutt... derav også feil klokkeslett på det spillet i forhold til alle andre spill i den kampen, siden eg ikke får lagt inn klokkeslett som 00:40 manuelt).

Det viktigste er dog at eg alltid vil få lagt inn spill med mer enn 5 units innsats så fort eg rekker (tida prioriteres jo alltid på research, og kan være hektisk rett før ting starter). Om dette prosjektet no holdes gående, så vil eg i større grad også bli flinkere å legge inn twittermelding for de mest interresante spillene... Med andre ord vil de spillene eg anser som best komme inn i spreaden så fort som mulig, om enn noengang ikke fort nok for tilsvarende odds da det eksempelvis no er veldig hektisk i 21-tida når flere bookies kommer med sine spillerspesial-odds, og eg må kvikt sammenligne linjene og finne de beste spillene oppmot det eg allerede har researchet og vet av odds fra selskapene som er tidligere ute.

11. Vel, eg for komme tilbake med 11 og evt 12 og 13 osv om eg har glemt noe "i farta"... Det ble evig langt nok, og eg har ikke enda fått sett på NBA for natten..

keyser1
15.03.17 16:46

Dag 1
Startroll: 3000,-
Std-bet (3u): 100,- (heretter ref som std)
Std-bet som % av roll: 3.3334 % (heretter ref som S%)

Totalt 11 spill for dagen.

ref punkt 8 over så er det første ett 250,- riskfritt bet på Sveisisk fotball hos Expekt. Kampen ble avlyst grunnet strømproblemer, så det voider bet to på den kampen og. Gir meg vel dog en ny mulighet på riskfritt hos de når de en gang rekker å avklare at spillet voides.

Siste fotballspillet på Jupiler i Nederland hvor Almere innfridde 3u hjemme til fin odds. Totalt 1-2-0 på fotballen for dagen, og 111,- i pluss.

Fant plass til ett hockeyspill også med veldig fin odds, og ett std 3u bets innfridde der og til 2.65 for fin-fine 165,- til i pluss.

NBA ble det 7 spill på, hvorav ett maksbet som røk så det sang. De to 7u spillene gikk dog inn, og treffer på 2/3 3u bets og bommer på ett Triple Double-langskudd til overodds. Totalt 4-3 på de 7, og 72.63,- i pluss. Godt fornøyd med det etter å både ryke på ett maksbet og på ett dobbel-innsatset langskudd grunnet ekstrem verdi.

Totals for dagen dermed 6-2-3 (vinn-void eller push-tap) og ett pluss på 348.63,-

Roll: 3348.63,-
Justert std: 111.5,-

Mer detaljer for Dag 2 kommer senere, da eg må begynne å se på NBA no, men kan legge inn at tallene før dag 3 no er:

Roll: 3949.81,-
Justert std: 118.5,-
Justert S%: 3 (første nedjustering her, og øker allerede tryggheten ett lite knepp).

Alle betsa ligger fortsatt i samme spread som brukt for TR, så evt nysgjerrige kan jo fortsatt følge med her.

keyser1
15.03.17 17:08

Dobbeltposting grunnet den stabile vgd-plattformen...

(Innlegget ble redigert 15.03.17 17:08)

keyser1
15.03.17 23:25

Dag 2:
Roll: 3348.63,-
Justert std: 111.5,-

Totalt 26 spill for dagen.

2 tennis-spill fra Elmmm. 1/2 inn, og ett ørlite overskudd på 11.15,-

5 statistisk fine hjemmefavoritter i fotball, hvorav 4 sitter. Legger også på ett livespill halvgardering på en av de som også går inn, så 5/6 gir ett overskudd på 157.12,- på tross av at det er det hardeste spillet som ryker, en 8uniter.

Ett følgespill på NHL ryker i OT for 3u ned.

Hele 17 spill i NHL i løpet av natta. Ender med 9-2-6, men treffer godt blandt de hardeste innsatsene. Ryker på ett 6u spill, men får inn ett 8u, to 6u og ett 5u. Resten er 2-3u spill, og totalen viste 544.75 i grønt for NBA-natten.

Totalt opp 950ish etter to dagers spill, og rollen økt med nesten 1/3 av startstack. Omsatt for 5234.61,- over 25 spill, for ett snitt-spill på 149.56,-, noe som skulle tilsvare nesten 4.5u i spill som snitt.

Både fotball og NBA har kommet godt i gang, så krysser fingrene for at det vedvarer. Har allerede ca 15 spill satt for nattens NBA, og har ett par til som vurderes fortløpende etterhvert som lagoppstillinger og skadeinfo kommer. Har allerede ett maksbet og sitter på ett 9u og flere spill i landet rundt 6u, så store deler av stacken er igjen i omløp....

Som nevnt i innlegget over så er både S% og units justert etter gårsdagens oppgang:

Dag 3:
Roll: 3949.81,-
Justert std: 118.5,-
Justert S%: 3 (første nedjustering her, og øker allerede tryggheten ett lite knepp).

keyser1
17.03.17 00:58

To små steg frem for mannen, og ett gigantisk leap backward for mankind.

keyser1
04.04.17 04:40

Vel. Kanskje det var like greit at vgd var så plagsom som de var i perioden rett etter oppstart av prosjektet. Å kjøre daglige, eller tilnærmet, oppdateringer ble av den grunn umulig, og det visste seg jo fort at eg har altfor stort kvantum på spillene til at det er verdt jobben å kontinuerlig komme med jevne spesifikke regnskap for hver sport/prop bets/etc.

Eg legger jo fortsatt ut hvert eneste spill i spreaden (MLB-spillene har eg kjørt egen roll på, så det regnskapet fører eg helt utenom dette prosjektet for no). Er rett over tre uker siden eg startet, og selv om eg vel hadde endel dager på rappen der eg nesten ikke satt bets i det hele (grusomt skjev døgnrytme som ikke passet USA, i kombinasjon med landslagspause hva fotballen gjelder), så har eg allerede ført opp 373 bets....

Og mer underlig er det nok at med en startroll på 3k, så har eg maktet å omsette for 71k allerede (hele startstacken godt over 23 ganger rundt....). Eg er fortsatt på siste fin-tweakinga av NBA spiller-betsa, og har på basket alene satt 46k over 230 spill. Eg kan leve med at resultatet der derfor er litt ned (1.6k i rødt for en negativ ROI på 3.49 %). Er (forhåpentligvis) først og fremst neste sesong eg skal dra nytte (skikkelig overskudd) av de spillene.

Ellers er det først og fremst fotball og litt dart som har fått de fleste av spillene. 113 bets på fotball og 23 på dart, skulle bety at det kun er 7 bets satt på annet (snakker vel hockey og tennis). Det er og fotball og dart som står for inntektene, og der har eg holdt stabilt jevnt nivå egentlig. Ett par små blundere eg tar på min kappe som dårlige spill, men det har etterhvert betalt seg med jevn fremgang siste uka med mer fotballfokus igjen.

Med 20k omsatt på fotball over 113 bets, har eg no 3.5k opp. Treffprosenten vil alltid lyve litt siden eg gjerne spiller double chance spill med eksempelvis U og B satt hos to forskjellige bookies for double chance spill, og dermed aldri kan får bedre enn 50 % treff på de selv om nette-overskuddet gjerne vil se langt koseligere ut. Samme med at eg innimellom selger meg ut for surewins live (eller spiller surewins pre-match, som på en Norsk NM-kamp hvor eg hadde alle tre tegnene og garantert minst pengene tilbake, som jo gjør det umulig å treffe bedre enn 1/3 på de alene..).

På fotball har eg en god stund ligget på 50,- pr unit (samme som NBA). Egentlig kunne eg nok iigget enda høyere på fotball i forhold til min kunnskap og forventning i NBA, men eg liker å lære å svømme med å bli kastet på dypt vann... På dart har eg derimot enn så lenge nøyd meg med 33.33,- pr unit, og det er nok der eg kommer til å ligge ut denne PL-sesongen der. Får se til høsten om eg justerer meg nærmere andre sporter, men skal først klare å holde overskudd over tid.

Totalregnskapet viser dobling av startstack, fra en forsiktig 4.3 % ROI. Det ville desverre vært atskillig høyere hadde eg kjørt en normal singel-betting dag på Søndagen, men det ble viklet seg inn i mongoer, og gjorde at eg ikke også satte singler på de aktuelle kampene inntil Start ødela dem (Start kostet meg også fryktelig mye der; ikke i tap (siden de fleste mongoene var enten riskfrie eller plassert på Betfair med Acca Edge--som gir innsatsen tilbake med en bom), men i tapte inntekter. Ville hentet ett ukjent femsifret beløp inn om Start hadde vunnet (ikke turt/orket å gå inn å telle hvor mye, men det var endel mongoer som røk kun på de). Hadde og en med Slavia Praha som eneste feilskjær, så på en dag hvor eg var ret på mye som en Polsk toppkamp, Brøndby, o25 og o3.5 i Torino-Udinese og i Xamax-kampen i Sveits, så ble det lite igjen å vise for det. (Hva gjelder mongoene, så holder eg de utenom dette prosjektet. Eg tar med dobler og tripler, og kanskje til og med firlinger/femlinger om de er satt av mer lav-risiko-slag (overvekt av +/-1.30ish-oddsere, som er kombinert opp for økt verdi/utbetaling), men ikke de med 5-6-7 kamper i 1.7-2 terreng som er kombinert mer som lotto-kupong enn som ren odds-avkastnings-spill (Ja, dekker disse fra andre midler, i likhet med eksempelvis vekslingsgebyrene hos Neteller etc).

Anyways. That's neither here nor there.

MLB-sesongen i gang, og det vil gå mye oppmerksomhet dit. Usikker på hvordan eg gjør det med dette prosjektet i forhold til det. Fører allerede ett eget spread på MLB, og orker definitivt ikke å føre de samme kampene opp dobbelt. Er vel ikke utenkelig at eg på sikt blir å cross-integrere dette prosjektet med MLB, men enn så lenge uaktuelt siden innsatsene pr unit her er lavere enn i MLB.

Så banken er altså i øyeblikket rett over 6k. No har eg riktignok allerede satt 1k på ett maxbet for kvelden's fotball; Betsson-godbiten med Bayern, ManU og AtMadrid alle å score@3.60. De ligger alle under 1.10 på å score o0.5 mål, så må bare laste på i tilfelle de lar den gå igjennom (den står jo tross alt under "Godbiten", så de kan vel knappest skylde på meg for å være optimistisk.....) Regner med det skulle være "Alle tre vinner" og ikke "Alle tre scorer", men men. Er jo en viss risk for at de tar den gamle strategien med å ikke avgjøre om de voider (eller setter alle spill som tap om ett av de tre ikke skulle score), men til 3.60 tar eg den sjansen any day. Ikke for det; eg er langtfra så overbevisst om at--spesielt--ManU scorer, men Everton mangler jo endel tyngde med bl a Coleman baki der.

Så har i øyeblikket 5k å rutte med for dette prosjektet. Holder meg foreløbig til 50.- pr unit, men håper å doble det snarest. Synes vel ikke eg har hadd for mye marginer med meg, og blandt annet røket såvidt på 500,- freebet, så burde være gode muligheter for å komme ett par tusen til i grønt uten for stor risiko, og dermed ha nok til å være innenfor grei risik/reward-margin med 100,- pr unit. Opp noen tusen til vil også gjøre meg lettere i stand til å ha nok på 4-5 kontoer til å dekke det daglige forbruket. No er eg litt avhenging av å bruke Neteller flittig til å flytte rundt etter best odds/tilbud av spill etc, og det er klart man risikerer å tape en god del av fortjenesten vekk på vekslingsgebyr når man er avhenging av å flytte rundt så mye. Bookiene blir også litt sure og grinete når man driver og setter inn og tar ut igjen så ofte, og man får lettere limiteringsproblemer rundt om...

Dette ble langt og kjedelig, men sikkert ingen som leser det uansett. Spreaden ligger fortsatt her, og eg legger alltid inn spill så fort eg rekker, men i de travleste live-tider er den selvfølgelig ikke helt up to date til enhver tid. På sikt vil eg bli flinkere til å legge inn de hardeste spillene på twitter også, men foreløbig nøyer eg meg stort sett med NBA Bet of the Night spillene der (4/4 så langt).

Skal prøve å i alle fall ukentlig komme med en oppdatering her, men innimellom har eg jo lite tid til overs, og det hjelper jo ikke akkurat at MLB også er i gang. Først når NBA er ferdig kan eg forvente litt mer spillerom, men inntil da har eg jo nok med researh, bet-posting og så skal man jo være litt sosial i påska og...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg