Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Limitering av spillere

NYTT TEMA
hillier
hillierInnlegg: 1434
22.06.17 14:39

Interessant artikkel i VG. Dette gjør vel at selskapene ikke kan tape penger i det lange løp. 

http://www.vg.no/sport/idrettspolitikk/spillselskapene-hater-supergambleren-kristian-22-faar-bare-tippe-for-smaapenger/a/23995581/

Johnsli
JohnsliInnlegg: 13329
22.06.17 16:31

Så tipsene for å unngå limitering er:
1) Svekk verdien på spillet gjennom å kombinere med andre kamper
2) Ikke spill på feilsatt odds (ofte blir spillene uansett kansellert, så poenget kan vel uansett diskuteres)
3) Ikke vinn for mye, spill med lave summer

KapteinMark
KapteinMarkInnlegg: 2691
22.06.17 17:22
Johnsli: 2) Ikke spill på feilsatt odds

Trodde det var halve vitsen å finne "gode" odds (?)

Men fra spillersynspunkt undres jeg mer og mer om hva som skal være fordelen med å gi bettingselskapene lisens i Norge, hvis det fortsatt blir slik at de kan limitere vinnende spillere??

legalize_it
legalize_itInnlegg: 12749
22.06.17 18:38

For et scoop VG har gjort her med sin artikkel om Kristian. De fortjener nesten en pulitzer-pris for å ha avslørt at et knippe firmaer har som mål å tjene penger til sine aksjonærer.

I morgen, VG avslører at den lokale Rema 1000-butikken selger varer for mer enn hva varene er kjøpt inn for. Dette for å tjene penger som de grådige kjøpmennene stikker i sin egen lomme.

(Innlegget ble redigert 22.06.17 18:41)

legalize_it
legalize_itInnlegg: 12749
22.06.17 18:40
KapteinMark: hvis det fortsatt blir slik at de kan limitere vinnende spillere??

Alle spillselskaper må jo ha sjansen til å limitere vinnende spillere. Alternativet er jo å gjøre de generelle vilkårene så kjipe for alle spillere at det ikke går an å gå i pluss. Langt bedre at man da gir gode vilkår/odds til gjennomsnittlige spillere og heller gjør livet litt surt for "proffene".

(Innlegget ble redigert 22.06.17 18:42)

TheUntouchable
TheUntouchableInnlegg: 11576
22.06.17 18:45

Godeste Kristian forstår ikke businessen. Han har klart å bygge kapital hos europeiske bookies med kjempegod odds, flott. Nå må han se om han er god nok til å slå det asiatiske markedet (han bør bruke bet brokers) hvis han skal fortsette innen betting. De har lavere odds, men limiterer ikke vinnende spillere. 

Forskjellen er at europeiske bookies lever av tapende spillere. De er avhengig av å kaste ut de vinnende. De asiatiske derimot får diverse inntekter fra Bet brokers som gjør at de fortsatt går godt i pluss selv om de ønsker gode bettors velkommen med svært høye limits per spill. De europeiske og asiatiske har altså helt ulik målgruppe, ulike måter å jobbe på. Og jeg har ingen problemer med det. De eneste jeg har problem med er monopol-bookmakere som Norsk Tipping og ikke minst selveste Lotteritilsynet i Norge. Der stiller jeg meg virkelig kritisk. Kan de ikke innse at de har tapt. Vi er et lite land og må se utover - ønske det globale velkommen. 

Bettors med en god plan vet dette: Europeiske bookies kan bare brukes til å bygge en fin kapital som man senere går inn med når man er klar for bet brokers til det asiatiske markedet. Å slå det europeiske markedet over tid er ikke den vanskeligste oppgaven i verden. Å slå det asiatiske derimot krever en god del. Det er for de ypperste. Anbefaler ingen å gå inn på det asiatiske markedet om en ikke vet 100 % hva en driver med, men om man er god nok så finnes det knapt grenser for hvor mye penger en kan tjene der.

Dette burde Kristian forstår før han går ut i bettingverden, og journalisten burde også forstå dette før han kaster seg ut i dette.

(Innlegget ble redigert 22.06.17 18:52)

Johnsli
22.06.17 19:02
KapteinMark: Men fra spillersynspunkt undres jeg mer og mer om hva som skal være fordelen med å gi bettingselskapene lisens i Norge

Det vil ihvertfall bli lovlig. Enklere innskudd/uttak vil jeg tro.

Men nå vil vel selskapene evt måtte gi deler av overskuddet tilbake til norsk idrett i likhet med NT. Lurer på om det kan føre til lavere odds for å kompensere? Vet ikke hvordan erfaringene er her i andre land.

PointShare
PointShareInnlegg: 87
27.06.17 19:32

Så vidt meg bekjent så ikke dette et problem i betting exchanger som Betfair og Betdaq. Der spiller man mot hverandre og ikke mot bookien, så jo flere og større gevinster jo bedre for tilbyderne som tar kommisjonsprosenter av premiepengene. 

(Innlegget ble redigert 27.06.17 19:43)

Johnsli
27.06.17 20:02

Limitering? Nei, kan ikke tenke meg at de har noe å tjene på å limitere, tvertimot.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg