Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nettspill i Norge

NYTT TEMA
SoyMadridista
SoyMadridistaInnlegg: 408
08.01.18 09:04

Har lest mye på nett de siste dagene om lovligheten når det gjelder pengespill i Norge. Vet at Lotteritilsynet har pålagt norske banker og finansinstitusjoner forbudt om å godta transaksjoner til og fra utenlandske spillselskap. Ettersom jeg forstår det, har nordmenn forsatt lov til å tippe odds eller spille poker på nett, men pengene må gå igjennom tredjepartstjenester som neteller eller entropay.

Selv er jeg veldig interessert i poker og har spilt en del på Unibet og på pokerstars, så spørsmålet mitt er om dette er fullstendig lovlig? Ut i fra det jeg har lest å forstått så oppfatter jeg det som lovlig, men vil gjerne ha andre sine synspunkt og oppfatninger.

https://lottstift.no/nb/pengespill/pengespill-pa-nett/

Rexwiller
RexwillerInnlegg: 8519
08.01.18 10:44
SoyMadridista: Selv er jeg veldig interessert i poker og har spilt en del på Unibet og på pokerstars, så spørsmålet mitt er om dette er fullstendig lovlig?

Selvsagt er det lovlig. Skulle tatt seg ut om politiet begynte å etterforske mistanker om at folk har spilt på oddsen/poker på nettet. Men man bor tross alt i Norge så hvem vet hva fremtiden bringer.

(Innlegget ble redigert 08.01.18 10:44)

SoyMadridista
SoyMadridistaInnlegg: 408
08.01.18 11:25
Rexwiller: Selvsagt er det lovlig. Skulle tatt seg ut om politiet begynte å etterforske mistanker om at folk har spilt på oddsen/poker på nettet. Men man bor tross alt i Norge så hvem vet hva fremtiden bringer.

Skjønner, ville bare ha en oppklaring på dette. Så kort sagt så er det lovlig for nordmenn å spille på utenlandske nettsider, men ulovlig for norske banker å godkjenne transaksjoner til og fra disse sidene (derfor vi må bruke tjenester som neteller, entropay o.l.)?

Rexwiller
RexwillerInnlegg: 8519
08.01.18 15:54
SoyMadridista: Skjønner, ville bare ha en oppklaring på dette. Så kort sagt så er det lovlig for nordmenn å spille på utenlandske nettsider, men ulovlig for norske banker å godkjenne transaksjoner til og fra disse sidene (derfor vi må bruke tjenester som neteller, entropay o.l.)?

Det stemmer, men på de største er det null problem med innskudd og uttak. Trenger ikke å bruke noen spesielle tjenester heller hos de selskapene jeg bruker (Betsson og Coolbet). De overfører og setter inn fra en tredjepart.

Faktisk mye lettere enn hos Norsk Tipping, som jeg har store problemer med.

(Innlegget ble redigert 08.01.18 15:55)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg