cwestah |
31.10.09 23:33
cwestahInnlegg: 261
heisann, la inn mitt livs første v75 kupong forrige helg, og det skulle vise seg å være veldig morsomt. en utrolig artig og spennende form for pengespill, så jeg satt en ny både onsdag og idag. Har allikevl et par spørsmål:
Hvordan måles travtider? F.eks står det på rikstoto at hest nr.x i avd.x har tiden auto: 15,6am. Hvordan blir dette målt og hva betyr am???
Jeg har bestemt meg for å spille maks 50 rekker da jeg i bunn og grunn ikke har peiling på hva jeg driver med men leser litt tips og følger magefølelsen (dvs. eksotiske navn :p ) er vel kanskje ikke sjansen for gevinst så høy, men det har allikevel vist seg å være utrolig gøy og ikke minst spennende å følge med. tok 5'ern idag men uten premie :/ hehe.. Hva ser dere med peiling etter når dere tipper? noe man spesielt bør legge merke til? eller kommer det med tiden?
takk for svar!
gorrart |
01.11.09 22:28
gorrartInnlegg: 359
cwestah: Hvordan måles travtider? F.eks står det på rikstoto at hest nr.x i avd.x har tiden auto: 15,6am. Hvordan blir dette målt og hva betyr am???
Travtider måles i kilometertid, altså anvendt tid på distansen omregnet til gjennomsnittstid på én kilometer.
15,6am betyr da at hestens tid på distansen ble omregnet til en kilometertid på 1 min 15,6 sekunder.
a står helt riktig for startmetoden autostart (etter bil) og m står for at kilometertiden ble oppnådd på mellomdistanse, ca. 2.000-2.100 meter. (k betyr kort (1600-1850 meter)) og l står for langdistanse, gjerne over 2.500 meter.
lifeboat |
02.11.09 17:01
lifeboatInnlegg: 222
cwestah: noe man spesielt bør legge merke til? eller kommer det med tiden?
For å komme med et konkret eksempel nå fra siste omgangen. Der var det 3 grunner til at jeg brukte banker på nr. 4 i 5.løp. Monday Morning. En: Tidene i programet. To: Den var tippet banker hos en Svensk ekspert forrige gang den skulle startet i Unions travet, men ble da strøket. Nå dukket navnet opp igjen. Tre: Navnet :) (les: Monday Morning Blues) Da tok jeg sjansen, og klinket den.