På tampen av tråden om herre-VM i Moncton skrev jeg sågar følgende:
"Andre del av oppsummeringen av årets kvinne-VM mangler fortsatt, den kommer jeg snart med, og så blir det vel lite curling å skrive om her før det nevnte EM i Skottland (riktignok noen mixed-mesterskap på programmet, men der er dekningen heller laber i Norge). I mellomtiden får vi nøye oss med å koste støv på barmark..."
"Snart" er som kjent et relativt begrep, og nå har allerede det omtalte EM i Skottland opprunnet. Så da får jeg vel holde mitt ord, og fullføre denne tråden, som dessverre havnet i bakleksa over sommeren.
"Noen mer eller mindre skrå blikk" ble annonsert, men nå har det gått såpass lang tid at jeg ikke umiddelbart kommer på hvor mange slike det var snakk om, eller innholdet i de fleste av dem. Så dere får nøye dere med den obligatoriske kåringen, altså "VMs allstar-lag basert på overfladiske kriterier"... ;-)
Denne gang har jeg utvidet benken fra én reserve til et helt andrelag, grunnet puslespillmessige vrienheter:
Førstelag
Ener: Stella Heiss (t. h.), Tyskland - denne gang til og med lovlig i Norge! :-p
Toer: Melanie Robillard (t. v.), Tyskland - udiskutabelt. ;-)
Treer: Carmen Schäfer, Sveits - ikke erketypisk skjønnhet, men med en meget besnærende utstråling ("sassy" er det vel det heter på engelsk), forsterket av metall i tunga.
Skip: Ljudmila Privivkova, Russland - har hatt denne plassen siden disse kåringene startet, og forsvarer den fortsatt. Her sammen med tidligere lagvenninne Julija Svetova.
Andrelag
Ener: Marianne Rørvik, Norge - skip for sitt eget lag i dette mesterskapet, men ikke lenge siden hun spilte ener, så det får gå. Dessverre tynt med bilder som gjør henne rettferd...
Toer: Nicole Joraanstad, USA - fresk jente med flott norskklingende navn! :-)
Treer: Eva Lund, Sverige - troppens MILF, uten at jeg har inspisert hennes sivile status... ;-) Til venstre på bildet, sammen med Anna Svärd, som ikke var med denne gang (så vidt jeg erindrer pga graviditet, så kanskje det er hun som burde vært troppens MILF?) :-p
Skip: Eve Muirhead, Skottland - visstnok det største skotske curlingtalentet på årtier, og VM-skip allerede som 18-åring. Ser slett ikke verst ut heller! (har i grunnen et litt "alveaktig" preg) :-)
Hjemmeværende reserve: Linn Githmark, Norge - omsider var Norge kvalifisert, men heller ikke det gjorde at vi fikk se Githmark i VM. Dermed blir hun hjemmeværende reserve for n'te gang. Under det nå pågående EM, derimot... ;-)
Sånn, da skulle vi være klare for å ta fatt på årets EM! Ser ikke ut til at noen har lagd en tråd om det ennå, så da begynner jeg på det straks. Eventuelle interessenter kan jo rekapitulere litt i denne tråden så lenge... :-)