Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Håvard Bøkko

NYTT TEMA
Krylatskoye
KrylatskoyeInnlegg: 1550
02.02.12 13:10

Håvard fyller 25 år idag 2.februar, og får gode ord for dagen samt en kort oppsummering av karrieren sålangt på skøytesport. Tror vi kan se frem til et veldig spennende allround-VM i Moskva senere i måneden, med Håvard i en av hovedrollene!

Meget godt skrevet, og jeg slutter meg herved til gratulantene!

Krylatskoye
02.02.12 15:17

NSF: Landslagstrener Jarle Pedersen er sykmeldt de neste ukene grunnet en øyeoperasjon i går. Operasjonen ser ut til å ha vært vellykket, og formen til Jarle er under omstendighetene også fin. Sportssjef Øystein Haugen vil tre inn i landslagstrenerrollen under Jarles sykefravær. I første omgang vil dette gjelde for World Cup på Hamar (11.-12. februar) og VM allround i Moskva (18.-19. februar).

Auda! Det var synd!

Knut_Oscar_Stålisen
Knut_Oscar_StålisenInnlegg: 3915
02.02.12 17:02
Krylatskoye: Håvard fyller 25 år idag 2.februar

Ja, det er liten tvil om at gratulasjonene i anledning dagen vil strømme inn. Artikkelen i skøytesport var for øvrig meget godt skrevet. Jeg synes det var spesielt interessant å lese om hans fantastiske mesterskapsløp fra 2009, og at han var den første nordmannen siden Staksrud som klarte å komme på pallen på samtlige distanser i ett og samme VM. Som kjent har han fått mye pepper for sin innsats i 2008 og 2009. Evig toer…blir aldri noen vinner….mangler vinnerskalle….etc...etc…..

Norge har hatt mange ”skøytekonger” mellom Staksrud og Bøkko, men få, om noen har opplevd slike mediestormer og kritikk fra et uforstandig skøytepublikum som sistnevnte har.

Nå nærmer vi oss et nytt VM, men det er ingen grunn til å forvente at han skal kunne kopiere sin innsats fra 2009. Hans innsats hittil i denne sesongen viser i hvert fall ikke at han er en soleklar medaljekandidat. Både Blokhuijsen, Kramer og Skobrev er sannsynligvis mye bedre enn Bøkko. I år må nok Bøkko konkurrere med to andre nederlendere, en franskmann, en asiat og et par amerikanere om plassene fra 4 til 9. Oppnår han en 5. plass, kan vi vel være rimelig fornøyd. Da er han omtrent på samme nivå som under EM i fjor, og akkurat den plasseringen har han fått mye ros for på dette forumet. Rosen kom riktignok ett år forsinket, men det får nå så være……..

Knut_Oscar_Stålisen
02.02.12 17:10
Krylatskoye: Sportssjef Øystein Haugen vil tre inn i landslagstrenerrollen under Jarles sykefravær. I første omgang vil dette gjelde for World Cup på Hamar (11.-12. februar) og VM allround i Moskva (18.-19. februar).

Ja, det skulle åpne for at Peter Mueller kan seile inn på vekslingssiden som sekundant for Bøkko både på Hamar og i Moskva. I og med at sjefen er sjuk, må det bare skyldes ren vrangvilje om Bøkko fremdeles nektes å bruke sitt eget støtteapparat i de viktige konkurransene.

malvolio
malvolioInnlegg: 19885
02.02.12 17:27

Ettersom Pedersen uansett ikke har sekundert Bøkko den siste tiden, vil situasjonen være den samme. Mueller kommer ikke på isen med norsk landslagsdrakt med nåværende ledelse i Skøyteforbundet (og muligens ikke dersom denne ble erstattet, heller, ettersom Olympiatoppen har vært inne i saken). Råd til CBA (ikke at jeg venter at de hører på meg): Gi opp dette Mueller-maset, det blir bare en distraksjon, og forsøk om det gikk an å få inn sportssjef Eskil Ervik som sekundant i stedet. Dersom døren først er åpnet, blir det lettere å få aksept for personlige trenere senere.

PS: Hvor samarbeidsvillig var Mueller overfor personlige trenere, da han var landslagstrener?

(Innlegget ble redigert 02.02.12 17:29)

4Ser
4SerInnlegg: 77
02.02.12 17:45

Ja, endelig kommer positiv faktainformasjon frem om denne vår eneste håp i år og sikkert også i OL i 2012!

Jeg syns vi alle har et betydelig ansvar om å være saklige i våre innlegg.

4Ser
4SerInnlegg: 77
02.02.12 17:50
malvolio: PS: Hvor samarbeidsvillig var Mueller overfor personlige trenere, da han var landslagstrener?

Igjen kommer det faktafeil. Det startet med at Mueller tillot Arne Skuterud å stå på isen når Mari Hemmer gikk World Cup i Amerika.  Hemmer var da ikke på forbundslaget til NSF/Mueller.

VG (tror jeg) tok da et bilde av Mueller som la seg rett ut på tribunen - han har en del ryggproblemer - tar jevnlige sprøyter for det. Dette ble det rabalder av, og NSF innførte så regelen om at landslagstreneren skulle stå på isen.  Dvs det var ikke Mueller som beslutett dette.

Så prøv å hold deg til fakta - og ikke gå i sladrefella og manipulasjonene til visse skøytemiljøer i Norge...

Type-R
Type-RInnlegg: 790
02.02.12 19:29

Ja, jeg får slutte meg til gratulantene. Bøkko er en fantastisk skøyteløper som toppet sin karriere med verdensmestertittelen under Pedersens ledelse. Vi får håpe han greier å oppnå en seier en gang under Muellers ledelse også. Jeg krysser fingrene (men tror vel i likhet med andre her at det sannsynligvis ikke blir under årets allround-vm).

Krylatskoye
02.02.12 20:30
4Ser: Ja, endelig kommer positiv faktainformasjon frem om denne vår eneste håp i år og sikkert også i OL i 2012!

Regner med du mener 2014;-)

Håvard Bøkko kommer selvsagt til å være vår største medaljekandidat i Sochi, skulle bare mangle, og optimist som jeg er håper jeg at både SLP og HHL tar store steg de neste åra som gjør også dem til medaljekandidater på hhv. 1500m og 1000m.

Når det gjelder VM allround nå om 14 dgr. i Moskva så har jeg trua på at Håvard kan vinne, forutsatt litt stang inn og ditto stang ut for Kramer og Skobrev. Blokhuijsen og Contin bør være lett match for en Håvard i godt slag ;-)

Krylatskoye
02.02.12 20:33
Knut_Oscar_Stålisen: Nå nærmer vi oss et nytt VM, men det er ingen grunn til å forvente at han skal kunne kopiere sin innsats fra 2009. Hans innsats hittil i denne sesongen viser i hvert fall ikke at han er en soleklar medaljekandidat. Både Blokhuijsen, Kramer og Skobrev er sannsynligvis mye bedre enn Bøkko. I år må nok Bøkko konkurrere med to andre nederlendere, en franskmann, en asiat og et par amerikanere om plassene fra 4 til 9. Oppnår han en 5. plass, kan vi vel være rimelig fornøyd.

det var da pokker så pessimistisk du er da! Fornøyd med 5.plass??! Bøkko/Mueller bommet på formen i EM (samt uheldig med forholdene), og kommer ikke til å gjøre samme feilen igjen i VM, føler meg ganske sikker på det :-)

malvolio
malvolioInnlegg: 19885
02.02.12 20:37
Krylatskoye: Håvard fyller 25 år idag 2.februar, og får gode ord for dagen samt en kort oppsummering av karrieren sålangt på skøytesport

Jeg tror mange - inntil vi tenker oss om - blir overrasket over at han ikke er eldre. Han har liksom vært med så lenge. Men det skyldes jo at han slo gjennom allerede som 18-åring, og helt fra 2007-sesongen har han vært vårt fremste internasjonale tittelhåp (Eskil Ervik, som hadde vært vår beste allrounder til og med 2006, var riktignok med også i 2007, men på grunn av skader var han redusert da).

Det er selvfølgelig ikke helt "rettferdig" at alle gullhåp har ligget på hans skuldre, men slik er nå engang norsk skøytesport. Langrenn får en Northug når Dæhlie og Alsgaard forsvinner. Skiskyting har Bø og Svendsen klare allerede men Bjørndalen fortsatt går. I skøyter er tilsiget på toppnivå dessverre mye mindre - selv om tredobbelt i junior-VM i fjor kan gi håp om en ny norsk gullalder.

Fordi han er den "eneste" har han liksom ikke lov å ha dårlige dager, kanskje til og med dårlige sesonger. (Kuipers og Marsicano har allerede avsluttet sesongen, ingen snakker om krise av den grunn. Eller impliserer at deres karrierer er bortimot over.)

Vi må absolutt ikke være blinde for hva han har oppnådd (som artikkelen oppsummerer), ei heller må vi la oss forlede til å tro at hans karriere trenger å være på hell. For eksempel tok Stefan Groothuis nettopp sin første VM-tittel nettopp, etter å ha passert de tredve, og Skobrev var 28 da han tok sine første titler i fjor.

Bøkko har en VM-tittel på 1500 m, allerede det er mer enn de fleste norske skøyteløpere dette århundre har oppnådd. Men publikum higer så sårt etter en allround-tittel!

Knut_Oscar_Stålisen
02.02.12 20:51
Type-R: verdensmestertittelen under Pedersens ledelse

Jarle Pedersen er sikkert en velmenende mann, men det er ingen grunn til å gi han noen ære for Bøkkos gullmedalje. Bøkko valgte da også å forlate Jarle Pedersens lag straks han fikk mulighet til det, og i år vil han ikke en gang akseptere sekundering fra denne mannen. Dette sier alt om hvordan Bøkko selv vurderer Pedersens kompetanse og betydning for hans karriere.
Og i år har enda en løper fulgt i Bøkkos fotspor, og forlatt denne mislykkede trenerens lag. Hvis vi skal få fremgang i norsk skøytesport, er det avhengig av at enda flere løpere gjør som Bøkko og van der Horst. Det burde være god plass for flere profesjonelle lag, også i Norge.

tucan
tucanInnlegg: 8443
02.02.12 20:58
Krylatskoye: Når det gjelder VM allround nå om 14 dgr. i Moskva så har jeg trua på at Håvard kan vinne, forutsatt litt stang inn og ditto stang ut for Kramer og Skobrev. Blokhuijsen og Contin bør være lett match for en Håvard i godt slag ;-)

Mitt tips er at han vil kjempe om 3.plassen.. Kramer og Skobrev tror jeg blir for sterke.. Men han må treffe formen bedre enn under EM, tror jeg..

Knut_Oscar_Stålisen
02.02.12 21:07
Krylatskoye: det var da pokker så pessimistisk du er da! Fornøyd med 5.plass??! Bøkko/Mueller bommet på formen i EM (samt uheldig med forholdene), og kommer ikke til å gjøre samme feilen igjen i VM, føler meg ganske sikker på det :-)

Jeg vurderer Bøkkos muligheter ut fra det han har oppnådd tidligere i sesongen. Bøkkos resultater fra forrige helg var jo heller ikke spesielt overbevisende.  Jeg mener ikke å være pessimist, for Bøkko kan meget vel havne noe lengre ned på resultatlisten enn en 5. plass.
Om han plutselig skulle bli i bedre form, har han nok muligheter til å komme på pallen. Men foreløpig er det ingenting tyder på at han kan slå Kramer, Blokhuijsen og Skobrev denne gangen. Blokhuijsen kapasitet bør ikke undervurderes. Kanskje kan han slå Kramer i Moskva?

Tolbukin
TolbukinInnlegg: 1022
02.02.12 21:28
4Ser: gjen kommer det faktafeil. Det startet med at Mueller tillot Arne Skuterud å stå på isen når Mari Hemmer gikk World Cup i Amerika. Hemmer var da ikke på forbundslaget til NSF/Mueller. VG (tror jeg) tok da et bilde av Mueller som la seg rett ut på tribunen - han har en del ryggproblemer - tar jevnlige sprøyter for det. Dette ble det rabalder av, og NSF innførte så regelen om at landslagstreneren skulle stå på isen. Dvs det var ikke Mueller som beslutett dette. Så prøv å hold deg til fakta - og ikke gå i sladrefella og manipulasjonene til visse skøytemiljøer i Norge...

Jeg kan ikke se at malvolios spørsmål om hvor samarbeidsvillig Mueller var overfor personlige trenere da han var landslagssjef inneholder noen faktafeil. Mulig det ligger en aller annen insuinasjon gjemt mellom linjene, men han stiller et åpent formulert spørsmål, som du besvarer.

Det er ellers riktig at Mueller på det aktuelle tidspunktet (2006/2007) foretrakk at Hemmer ble sekundert av Skuterud.

Hun var da ikke på forbundslaget, men vant all round NM, foran forbundsløperne Hedvik og Anette Bjelkevik. Selv om Norge hadde en EM-kvote på tre løpere i 2007, ble kun daværende forbundsløper Maren Haugli (som sto over NM) og Hedvik Bjelkevik uttatt. Dette til tross for at Hemmer slo sistnevnte med vel ett tidspoeng i NM.

Mange, og ikke bare "visse skøytemiljøer" i Norge, ansa dette som en forbigåelse (de som har god tid kan jo ta en tur inn NSF sine debattsider fra og med 18.12.2006). Det hele endte med at daværende skøytepresident Terje Andersen skar gjennom og sørget for at Hemmer ble uttatt til EM.

Så langt alt vel, men Mueller ønsket ikke å sekundere henne. Løsningen ble at hun ble sekundert av sin klubbtrener Arne Skuterud både i EM og under senere representasjonsoppgaver den sesongen, blant annet World Cup og distanse-VM i Calgary og Salt Lake City (det var herfra de TV-sendte bildene av en hvilende Mueller ble kringkastet).

Det hele hadde ellers et relativt sterkt preg av såpeopera og intrigemakeri, noe blant annet Aftenpostens sportsjournalist Erlend Nesje tok opp i en kommentarartikkel allerede i februar 2007. Denne havnet senere  i PFU blant annet pga et angivelig vennskap mellom Nesje og Mueller, men hvor Aftenposten/Nesje ble frikjent, bl.a. etter å ha forsvart seg med at Nesjes kontakt med Mueller hadde karakter av å pleie en viktig kilde.

Har ellers ikke funnet Nesjes artikkel på nettet, men PFUs behandling av klagesaken ligger der ennå, og gir et relativt godt bilde over hva det hele dreier seg om.

(Innlegget ble redigert 02.02.12 21:36)

Krylatskoye
02.02.12 21:32

Vi får en god pekepinn på Hamar neste helg...

I mellomtiden får vi kose oss med denne go'biten der til og med

Ove Eriksen er bra med ;-)

Tolbukin
02.02.12 21:42
4Ser: Ja, endelig kommer positiv faktainformasjon frem om denne vår eneste håp i år og sikkert også i OL i 2012!

Håvard er definitivt et håp, men om han er vårt eneste håp i OL 2012 står det enda dårligere til med norsk sommeridrett enn jeg trodde...

For øvrig er det jo all grunn til å slutte seg til gratulantene. Artikkelen på NSF sine hjemmesider er også meget bra og en fin oppsummering av en fremragende karriere, selv om jeg nok stusser litt over at det med bred penn slås fast at han "ville vunnet" OL gull på 1500 i 2010 med siste indre. 

Spahob
SpahobInnlegg: 3969
02.02.12 22:35
Krylatskoye: Håvard fyller 25 år idag 2.februar, og får gode ord for dagen samt en kort oppsummering av karrieren sålangt på skøytesport.

Grattis til Håvard! Får virkelig håpe hans beste dager på skøyteisen ligger foran han! Kanskje allerede i Moskva-vm, selv om det blir hardt med en topp forberedet Skobrev og en Kramer tilbake i nesten gammelt godt slag. Men jeg har litt troa jeg.

Når det gjelder kommentarene til Stålisen, så er det bare tullprat i mine øyne. For alle skøyteinteresserte har Bøkko vært et lyspunkt i en til tider mørk periode for norsk skøytesport. Siden han er vår eneste løper i den ypperste verdensklasse har selvfølgelig også norsk skøytesports suksess(eller mangel på suksess) vært helt og fullt knyttet opp til han. Det kan selvfølgelig være tungt å leve med, men det er sånn det er. Det har vært mediestormer rundt skøyteforbundet, Mueller og flere, men at det har vært noen stort rundt sindige Bøkko kan ikke jeg huske i alle fall.

Krysser fingrene for en opptur for Håvard i Moskva!

Knut_Oscar_Stålisen
02.02.12 23:15

"Når det gjelder kommentarene til Stålisen, så er det bare tullprat i mine øyne. For alle skøyteinteresserte har Bøkko vært et lyspunkt i en til tider mørk periode for norsk skøytesport. Siden han er vår eneste løper i den ypperste verdensklasse har selvfølgelig også norsk skøytesports suksess(eller mangel på suksess) vært helt og fullt knyttet opp til han. Det kan selvfølgelig være tungt å leve med, men det er sånn det er. Det har vært mediestormer rundt skøyteforbundet, Mueller og flere, men at det har vært noen stort rundt sindige Bøkko kan ikke jeg huske i alle fall," skriver Spahob.

En helt utrolig kommentar: Om Bøkkos tid har vært en mørk periode for sporten, kan det bare skyldes at man ikke finner noen glede ved Bøkkos prestasjoner fra hans unge år - frem til 2010.

Og mediestormene og personangrepene som har rammet han, har vært mange. Du skal bare to år tilbake i tid for å finne dem - de dominerte all debatt og pressedekning fra norsk skøytesport på den tiden. Du glemmer fort.

Knut_Oscar_Stålisen
02.02.12 23:38
Tolbukin: For øvrig er det jo all grunn til å slutte seg til gratulantene. Artikkelen på NSF sine hjemmesider er også meget bra og en fin oppsummering av en fremragende karriere, selv om jeg nok stusser litt over at det med bred penn slås fast at han "ville vunnet" OL gull på 1500 i 2010 med siste indre.

Mulig jeg husker feil, men gikk ikke Bøkko i par med gullvinneren på distansen, Mark Tuitert? Det forfatteren tenker på er vel at Bøkko med siste indre kunne brukt sine kjempekrefter til å kjøre inn Tuitert på vekslingssiden på siste runde. En morsom tanke er det i alle fall.
Alf Tore Aronsen er forfatter av denne artikkelen om Bøkko. Han har levert mange fine kort-portretter av norske skøyteløpere. 

Krylatskoye
02.02.12 23:45
Knut_Oscar_Stålisen: En helt utrolig kommentar: Om Bøkkos tid har vært en mørk periode for sporten, kan det bare skyldes at man ikke finner noen glede ved Bøkkos prestasjoner fra hans unge år - frem til 2010. Og mediestormene og personangrepene som har rammet han, har vært mange. Du skal bare to år tilbake i tid for å finne dem - de dominerte all debatt og pressedekning fra norsk skøytesport på den tiden. Du glemmer fort.

Dessverre hakk i plata til deg Stålisen, du kommer ikke videre ser jeg. La oss nå kanskje se fremover istedet for å prøve å framstille Håvard som et offer. Det fortjener han ikke!

Denne tråden er derimot en gratulasjonstråd der vi hyller Håvard, og evner å glede oss til ytterligere framganger for han.

Registrerer at den som har minst tro på han er deg Stålisen.....

Knut_Oscar_Stålisen
03.02.12 00:23
Krylatskoye: Registrerer at den som har minst tro på han er deg Stålisen.....

Men det har aldri skadet å realitetsorientere seg i forhold til de forventningene man stiller opp om prestasjoner og resultater.  Hvis du mener å ha sett en utvikling i Bøkkos resultater som tilsier at han er favoritt til å vinne årets VM - presenter dem snarest mulig for oss! Din private synsing om at han bør vinne, betyr ingenting. Det har ikke noe med tiltro til idrettsmannen og personen Bøkko å gjøre.

Det er vel heller slik at du vil skaffe deg grunnlag for å gå nye runder med nedvurderinger og kritikk i tradisjon etter Ove Eriksen. Erfaringsmessig har det vært slik at Bøkko må vinne for å få stemplet godkjent i panna, mens "alle de andre løperne" skrytes opp i skyene for 13. plasser og 20. plasser. Slik vil det sikkert også bli under VM i Moskva.

At dere er skuffet over Bøkkos løp, ser vi i hvert eneste mesterskap. Men aldri har vi vel sett at dere har uttrykt skuffelse over prestasjonene til SLP og Hvammen, for eksempel.

(Innlegget ble redigert 03.02.12 00:26)

Tolbukin
03.02.12 00:48
Knut_Oscar_Stålisen: Mulig jeg husker feil, men gikk ikke Bøkko i par med gullvinneren på distansen, Mark Tuitert? Det forfatteren tenker på er vel at Bøkko med siste indre kunne brukt sine kjempekrefter til å kjøre inn Tuitert på vekslingssiden på siste runde.

Du husker riktig. Jeg har ikke sett løpet før (oppholdt meg utenlands under OL 2010), men bildene fra samløpet (paret Tuitert - Bøkko ligger mellom 1.16 og 1.18 på denne linken) viser at det ikke var noen fordel for Bøkko å starte i første ytre. Dette gjør at Tuitert får ryggen til Bøkko på andrerunden, og dermed får en ganske billig reise her.

Det er mulig at dette er noe av grunnen til at Tuitert hadde en langt bedre avslutning enn det han normalt pleier å ha, men han må også ha hatt super dagsform. Han krysser dessuten foran Bøkko på sisterunden og har dermed ingen fordel av Bøkkos rygg i denne meget kritiske fasen av løpet.

Jeg er nokså sikker på at samløpet ville vært jevnere om Bøkko hadde startet i første ytre, og det er ikke utenkelig at han kunne ha vunnet med motsatt banefordeling. Men bildene gir definitivt ikke grunnlag for å si at han ville vunnet.

(Innlegget ble redigert 03.02.12 00:49)

Krylatskoye
03.02.12 07:07
Knut_Oscar_Stålisen: Men det har aldri skadet å realitetsorientere seg i forhold til de forventningene man stiller opp om prestasjoner og resultater. Hvis du mener å ha sett en utvikling i Bøkkos resultater som tilsier at han er favoritt til å vinne årets VM - presenter dem snarest mulig for oss! Din private synsing om at han bør vinne, betyr ingenting

Vel, for deg så er det jo kun plassering som skal vurderes, noe du har understreket i utallinge innlegg. Bøkko ble nr. 3 i EM, og jeg har vondt for å se at noen fra Nord-Amerika eller Asia kommer til å slå han i VM. Og selv om Skobrev kommer tilbake er det store spørsmålstegn ift. hans form. Altså er Bøkko en soleklar pallkandidat, og hvorfor ikke vinne?

Har aldri sagt at han 'bør' vinne, men derimot har jeg trua på at han kan vinne. En vesensforskjell kanskje? Men så er jo du i særklasse når det gjelder å sitere feil, noe de fleste her heldigvis er klar over. Og hva mener du med 'private synsinger'? Skal jeg komme med offentlige synsinger/gjetninger neste gang? Hahaahaha dette blir for dumt Stålisen.

Forbeholder meg retten til å komme med mine tips i forkant av en idrettskonkurranse, noe jeg regner med at opp til flere andre også gjør, uten at dette skal bli stemplet som 'privat synsing'.

bhros
bhrosInnlegg: 3913
03.02.12 12:24

Spahob skriver her over:
- For alle skøyteinteresserte har Bøkko vært et lyspunkt i en til tider mørk periode for norsk skøytesport.

Dette fører i en viss kverulants hjerne til følgende slutning:

- Om Bøkkos tid har vært en mørk periode for sporten, kan det bare skyldes at man ikke finner noen glede ved Bøkkos prestasjoner fra hans unge år  -  frem til 2010.

For å sitere vedkommende: "En helt utrolig kommentar".
Er det ikke nettopp lyspunkter man gleder seg over?

bhros
bhrosInnlegg: 3913
03.02.12 13:26
malvolio: ei heller må vi la oss forlede til å tro at hans karriere trenger å være på hell. For eksempel tok Stefan Groothuis nettopp sin første VM-tittel nettopp, etter å ha passert de tredve, og Skobrev var 28 da han tok sine første titler i fjor.
Bøkko har en VM-tittel på 1500 m, allerede det er mer enn de fleste norske skøyteløpere dette århundre har oppnådd. Men publikum higer så sårt etter en allround-tittel!

Enig!  25 år er ingen alder for en skøyteløper.  De eksemplene du viser til, er gode bevis på nettopp det.
Hadde håpet han skulle få et lite løft som skøyteløper denne sesongen, men foreløpig er det lite som tyder på det.  Men VM gjenstår, så kanskje....

Slutter meg til gratulantene.  Tviler på at Bøkko leser dette, men i tilfelle:

Stå på!  Det er ikke så mye som mangler!

Spahob
SpahobInnlegg: 3969
03.02.12 13:47
Knut_Oscar_Stålisen: En helt utrolig kommentar: Om Bøkkos tid har vært en mørk periode for sporten, kan det bare skyldes at man ikke finner noen glede ved Bøkkos prestasjoner fra hans unge år - frem til 2010.

Når vrangviljen er som størst, så får man slike utslag som dette. Utrolig....

Men du får glede deg over at denne gangen er ikke Bøkko i nærheten av å være favoritt til vm. Han er i utgangspunktet en bronse-kandidat slik jeg ser det. La oss håpe jeg tar feil. Jeg er i alle fall rimelig sikker på at Håvard og Peter går for gull!

Type-R
03.02.12 19:41
Spahob: Når vrangviljen er som størst, så får man slike utslag som dette. Utrolig....

Dette er vel i grunnen en debattaktikk vi har blitt vant til fra stålisen...

(Innlegget ble redigert 03.02.12 19:44)

Type-R
03.02.12 19:46
Knut_Oscar_Stålisen: Jarle Pedersen er sikkert en velmenende mann, men det er ingen grunn til å gi han noen ære for Bøkkos gullmedalje.

Vel, du hevder jo konstant at man kun skal se på resultater og ikke analysere hva som ligger bak dem. Resultatene er uomtvistelige: Det er under Pedersen Bøkko har fått sin eneste seniorverdensmestertittel. Selv om Mueller har hatt mye bedre tid til å forsøke å få gode resultater.

tucan
tucanInnlegg: 8443
03.02.12 20:08
Type-R: Vel, du hevder jo konstant at man kun skal se på resultater og ikke analysere hva som ligger bak dem

det kommer selvsagt an på hva som passer best ;-)

Siste innlegg