Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Elfstedentocht 2012 ?

NYTT TEMA
WatTyler
WatTylerInnlegg: 1145
07.02.12 13:45

Er det noen med god tid og sikre kunnskaper i det hollandske språk der ute ?

For meg kan det nemlig se ut at vi nå er så nære så nære å få oppleve den sekstende opplagen i rekken av Elfstedentocht. Virkelig spennende dette, for så vidt jeg kan lese meg til er den aktuelle dato nå til helgen, og det er samtidig da meterologene forutser at kulda gir seg. Blir ikke isen trygg før det så må vi trolig vente i nye 16 år, thi forrige gang det var mulig å arrangere var i '97 .

Det aller tøffeste løpet fant nok sted i '63, og vinneren Reiner Paping, som trosset fokksnø og tyve blå, sammen med en håndfull andre tøffinger, ble hyllet som noe nær en Grøttumsbråten og Nansen i samme person.

Skulle det gå i boks så la oss håpe at en fjernsynsstasjon eller to kjenner sin besøkelsetid.

wat

En helvetes fest er det, hver gang, med øl, brennvin, pølser og puling over alt.

(Innlegget ble redigert 07.02.12 13:46)

Krylatskoye
KrylatskoyeInnlegg: 1550
07.02.12 13:56
WatTyler: Skulle det gå i boks så la oss håpe at en fjernsynsstasjon eller to kjenner sin besøkelsetid.

Ville vært stoooort! Kanskje TV2 kan kaste seg på? Kaggestad bør omgående begynne å lese seg opp på de 11 friesiske byene:-)

KongOlav2
KongOlav2Innlegg: 8792
07.02.12 14:40
WatTyler: Skulle det gå i boks så la oss håpe at en fjernsynsstasjon eller to kjenner sin besøkelsetid. wat En helvetes fest er det, hver gang, med øl, brennvin, pølser og puling over alt.

Hvis dette blir en realitet blir det vel første gang de kan gå med klappskøyter. Det bør jo kutte tiden fra tidligere ganger noe voldsomt. Ellers hadde det vært særdeles moro å være tilstede på noe slikt.

WatTyler
07.02.12 19:51

Det er så irritterende nære, men trolig ikke helt nok.   Blir det tokt går det nok søndag, for da kommer varmluften og sjansen fordufter..................

wat

Freitas
FreitasInnlegg: 16383
08.02.12 00:31
WatTyler: Det er så irritterende nære, men trolig ikke helt nok. Blir det tokt går det nok søndag, for da kommer varmluften og sjansen fordufter..................

Med nåværende istykkelse på 6-7 centimeter enkelte steder tviler jeg sterkt. Som det står i artikkelen du referer til er det et krav om minimum 15 cm for å kunne arrangere løpet. Og selv om det skal bli kuldegrader (så vidt det er i perioder) fram til helga tror jeg ikke det går.

WatTyler
08.02.12 11:53
Freitas: Og selv om det skal bli kuldegrader (så vidt det er i perioder) fram til helga tror jeg ikke det går.

Pessimismen brer seg i Friesland. Natta ga nok frost, men kun såvidt. Overskyet vær la seg som et teppe , og hindret seriøs frost. Styret sammen i dag. Det beste man kan håpe på er tolig at de beslutter å vente én natt til før de beslutter. Kun tøff kulde og betydelig isvekst de neste netter kan redde evenementet. Sad !

w

(Innlegget ble redigert 08.02.12 11:54)

malvolio
malvolioInnlegg: 19885
08.02.12 20:07

Pressekonferanse nå nettopp: Det blir ikke noe Elfstedentocht. Isen er for dårlig langs for store deler av ruten, og det er ikke tid nok igjen før tøværet skal sette inn, til at den skal bli tykk nok. Om ikke all is smelter vekk, er det jo fortsatt mulig at det kan bli noe av senere i vinter, derrsom det kommer en ny lang frostperiode.

WatTyler
08.02.12 20:29

Jeg så det . Trist . Blir vel først i 2019

w

Siste innlegg