Du må være logget inn for å bruke denne funksjonen.
Logg inn Ny bruker? Registrer deg her.Ny bruker? Registrer deg her!
Et innlegg etter mitt hjerte!
Første test på is denne sesongen i Vikingskipet når sommerløpet arrengeres til helgen.
Stort sett alle NSF løperne stiller, pluss Team Orie fra NED med blandt annet Nuis og Diane.
Blir spennende og se om fremgangen fortsetter inn i seniorverden for Sverre, Håvard, Kristian og Simen
Bøkko søsknene tror jeg ikke er påmeldt
Både skøyteduell og fellesstart er på programmet.
Personelig elsker jeg nyvinninger til sporten. Det som ikke utvikles vil dø på rot. Garantert.
Tyskerne avviklet sitt 'nasjonale sommer-mesterskap' (?!) nå nettopp; en ny type sammenlagtkonkurranser.
Sprintkonkurransen besto av 100 - 300 - 500 - 1000m. (Vunnet av Jenny Wolf og Samuel Schwarz.
'Allround' besto av 1500m + en jaktstart ser det ut til :-) Evigunge Pechstein vant blant damene og Geisreiter hos herrene.
Ja, det er nok derfor fotball er i ferd med å dø ut.
Jeg elsker at man våger å ta vare på en sports egenart og tradisjoner. "Nyvinningene" er sjelden forbedringer.
Fotball har jo ikke blitt utviklet i det hele tatt. Mange som spilte Barca fotball i en 3-7-0 fotmasjon i 1920....................
Langrenn, skiskyting og skihopp har jo heller ikke endret seg
Tror det er derfor disse sportene er så lite populære.
Jeg blir dårlig jeg, når man klager over lite tvdekning, og at det som går, det går på nrk2.
Men er det snakk om å forsøke å tenke litt nytt, og heve interessen, da er det bråstopp!
Handler også om å gjøre sporten attratktiv for kommende genrasjoner, ikke bare tv.
Nei, nettopp. Spillet er det samme som for hundre år siden. Det du nevner, er endringer i spillestil, ikke endringer i hvordan sporten utlves. Så ut fra din logikk skulle fotballen vært i ferd med å dø ut.
Endringer som ødelegger egenarten, redder ikke noen sport.
Ingen som har sagt man skal kutte eks allround (Selv om jeg syntes de lange distansene blir for tungtveiende, og kunne tenkt meg at det kunne endres noe.)
Men det skader ikke å krydre det tradisjonelle med nyvinninger!
Det er jo kun det langrenn og skiskyting har gjort. Skiskyting var jo ordentlig på vei ut. Nå fyller de svære idrettshaller med show, I tilegg til flere konkuransformer
(Innlegget ble redigert 09.08.12 22:15)
Det kan være OK med litt ekstra krydder.
Men skøyter er først og fremst firkamp, og den blir ødelagt ved å innføre fellesstarter. Og å kutte ut tidspoengene og bare legge sammen tidene, slik Ove Eriksen foreslo, vil jo medføre at det hele blir en 10.000 m med loppvarming.
Lurer på om den samme Eriksen også synes det vil være en god idé å legge sammen alle løpstidene i tikampen? Og legge sammen alle hopp- og kastlengdene?
Mente han att 1 sekund på 500 skulle overføres direkte til 10 000?
hehe
Men det skal sies at også tv produksjonn har en del å gå på, hva gjelder sammenlagt status. Streker i banen som viser bronse, sølv gull etc. forventet Kvalikktider på 1500 også
(Innlegget ble redigert 09.08.12 22:48)
Ja, nettopp. Hehe var en presis karakteristikk.
Helt enig i det du skriver om TV-produksjonen. Der er det mye å hente.
Jepp. Helt enig. Vi behøver ikke alskens nyvinninger for å få opp interessen. Det kan Håvard Bøkko sørge for ved å vinne VM på Hamar i februar. Han er bare 25. Tipper han blir en vinner de neste 5-6 årene. Da kommer TV og aviser halsende etter. Jeg skal til Hamar og skrike meg hes i februar. Det er bombesikkert.
Du minnet meg på at jeg bør sørge for å ha fri den helgen ... :-)
Hvis Ove Eriksen virkelig mente det som er hevdet her over, viser det jo at han er fullstendig inkompetent.
Men det går da vel ikke an å være så til de grader på jordet?
Like ille er det forsåvidt om den avsluttende 10 000-meteren skulle gå som fellesstart. En annen av Ove E.'s kjepphester.
Hvor gammel er han? Er det håp om å bli kvitt han snart? Er det noen fare for at han kan bli tatt alvorlig av noen som har innflytelse i skøytesporten?
Grøss og gru...!
Hei!!
Skøytetråd er den eneste røde tråden under vintersport!!!
Bare å nyte! ;-)
"Skøyteduell", hva er nå det? Kan det være sånn der to skøyteløpere starter samtidig i hver sin bane og så ser man hvem som kommer først til mål? Dette synes jeg skøyter burde satse mer på.
Slik jeg har forstått det, er det som en cup.
altså første mann til mål i paret går videre til neste runde.
Ikke helt dumt det da. Hvem bruker minst krefter tidlig, hvem tør vente lengst før man går........ ;-)
eriksen er 68..
Forøvrig var jo det som ble nevnt over det han faktisk sa. Så regner med han mente det.. (Man kan jo håpe at det var en forsnakkelse og at han faktisk innser hvor dumt det blir å legge sammen tidene, når han får tenkt seg om)
Eriksen ble spurt om dette under verdenscupen på Hamar i februar, og da sto han fremdeles for forslaget sitt.
NRK har aldri satt dette forslaget på trykk på nettsidene, og det kan nok være et tegn på at de er litt pinlig berørt over den tidligere mellomlederen Ove Eriksen.
En liten "skøytenyhet" i det som jo er en agurktid for denne idretten: Sven Kramers kjæreste Naomi van As er (igjen) blitt olympisk mester i landhockey med Nederland; hun leder da altså den interne "striden" i antall OL-gull med ham, med 2-1 så langt.
da vet vi han ihvertfall fortsetter til Sotscii ;-)
Dette minnet meg på løpet til Kramer under foriige Ol hvor han vekslet feil. Stakkars mann. Når man ser Kramer på skøyter, er det en annen idrett en de fleste andre. Stor idrettsutøver
dagens resultater
http://www.n-s-f.no/filarkiv/resultater_hl/2012-2013/res_sommer_2012.pdf
SLP drøyt 4 sekunder bedre på 3000 enn på samme tid i fjor. Ingen har tidligere gått en 3000 under 3.50 på Hamar i august.
500 Meter
Håvard H Lorentzen
NSF Rød 36.96
Even Johansen
NSF Hvit 37.50
Simen S Nilsen
NSF Rød 37.60
Sverre L Pedersen NSF Hvit 37.62
3000
Sverre L Pedersen
NSF Gul 3.48.56
Simen S Nilsen
NSF Rød 3.54.03
Pim Schipper
Team Orie Hvit 3.57.71
Thomas Søfteland
Arendal / NSF Region SørBlå 4.01.39
Håvard H Lorentzen
NSF Rød 4.01.88
Kjeld Nuis
Team Orie Hvit 4.02.
Stefan Groothuis Team Orie Gul 4.07.69
Sverre klar på 3 000, men det virker sim Simen tar steg også. Året yngre enn Sverre.
Endelig slo vi Nederland
De beste ikke NSF løperne 3000
Martin Bjertnes Geithus IL Gul 4.02.19 MT
August Teodor Haugen Sandefjord Skøiteklubb Blå 4.02.29 MT
Tormod Bjørnetun Haugen Sandefjord Skøiteklubb Gul 4.03.12
Ole Bjørnsmoen Næss Tynset IF Rød 4.05.05
De beste bak NSF løperne. Ikke langt bak de nest beste disse
http://www.n-s-f.no/filarkiv/resultater_hl/2012-2013/res_sommer_2012.pdf
(Innlegget ble redigert 12.08.12 00:14)
lover jo bra.. Synd det ikke var flere gode langdistanseløpere med..
Helt ubegripelig teit forslag fra Eriksen, hvis dette stemmer.
(Innlegget ble redigert 12.08.12 00:14)
det stemmer nok.. så mange kan ikke ha hørt feil.
Forbløffende tåpelig.
Det klassiske formatet på allround-mesterskapene er genialt og burde ikke røres.