Etter ett av de dårligste skøytesesonger noen ganger, kun med delvis godkjent av Håvard Bøkko, er det mer enn rart at Bøkkoene går tilbake til forbundslaget, som med unntak av juniorene, mislyktes på nesten alle områder. Etter VM i Heerenveen kan man bare oppsummere resultatlistene og konstartere at Norge er blitt en C-nasjon i vår kjære vintersport.
En oppsumering av de siste 2-3 årene med OL 2010 (kun en enkeltstående bronsemedalje til Norge), fiaskoen med Koss og Jarle Pedersen som trenere, og forrige sesong med enda mer nedur og så Bøkkoene over til Mueller, viser at NSF ikke har orden på sakene. Da er det er ikke til å forstå hvilken logikk som ligger bak Håvards nye ressonement. For 12 måneder siden var Jarle Pedersen og NSF ikke aktuelle - de holdt jo ikke mål. På Olympiatoppen er det ingen som virkelig kan skøytetrening. Jeg syns dette blir mer og mer vingling og klaging på andre enn seg selv. Nå skal høydetrening løse alle problemer. Jeg stoler mye mer på Mueller enn NSF og Øvrebø på Olympiatoppen!
Og, hvem er det nå som skal dra Håvard frem på treningene, for SLP kommer neppe til å ofre seg for at Håvard skal bli bedre?
Nei, jeg tror dessverre at dette er starten på slutten for både Håvard og spesielt Hege. Om kort tid er Håvard nede på nivå med SLP - og blir nr. 6-12 i EM/VM allround. OL-gull kan man bare glemme.
Dette er faktisk en trist dag for Skøyte-Norge, og nå kommer Eriksen og Wetten med sine "ekspertkommentarer" og er glade! Det hjelper ikke om alle er "venner" om resultatene uteblir. Lurer på hva de samme herrer sier om resultatene uteblir fremover. Da kan man i hverfall ikke skylde på Peter Mueller. Kanskje noen da vil gå i dybden og finne ut hva som virkelig mangler i norsk skøyesport. Og profflag skal man i hverfall kke ha i Norge - selv om nederlenderne har hatt dette i 15 år - og vinner det meste - både på herre og damesiden. Der er det nok flere som smiler over at Mueller og Bøkko skiller lag igjen!