Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Utøvere utenfor landslagene

NYTT TEMA
IngolfTeigen
IngolfTeigenInnlegg: 83
05.06.12 14:09

Hei

Skal skrive en oppgave og trenger eksempler på utøvere i vinteridrettene som har valgt å stå utenfor landslagene.

Foreløpig har jeg eksempler som Bode Miller i alpint, Axel Teichmann, Jens Filbrich, Tobias Angerer, Alexander Legkov, Ilia Chernousov i langrenn, Bøkko i skøyter, Moan-Tande i kombinert, men trenger flere eksempler, så spør dere på vgd, kan både være norske og internasjonale utøvere. 

Takk for hjelpen

trondergutt
tronderguttInnlegg: 19103
05.06.12 15:24

Anders Aukland i langrenn gikk vel for Team Xtrapersonell...

fenni
fenniInnlegg: 7313
23.06.12 19:53
IngolfTeigen: Skal skrive en oppgave og trenger eksempler på utøvere i vinteridrettene som har valgt å stå utenfor landslagene.
Foreløpig har jeg eksempler som Bode Miller i alpint, Axel Teichmann, Jens Filbrich, Tobias Angerer, Alexander Legkov, Ilia Chernousov i langrenn, Bøkko i skøyter, Moan-Tande i kombinert, men trenger flere eksempler, så spør dere på vgd, kan både være norske og internasjonale utøvere.

Alpint;

Alberto Tomba, Janica Kostelic, Ivica Kostelic, Anja Pärson, Karen Putzer. I tillegg er det jo ikke uvanlige at mange i alpint har personlig trener/eget team og at de har en løs tilknytning til landslagene. Periodevis gjelder det navn som Hermann Maier, Benni Raich, Eberharter, Lara Gut og sikkert mange flere.

Når det gjelder hurtigløp på skøyter gjelder det vel nå for tiden de fleste fra nord-amerika og Nederland?

Når det gjelder langrenn er det vel ikke unormalt at utøvere fra Østerrike har stått utenfor. Ekspertene på russisk langrenn kan sikkert mer om dette, men mener vel å huske at både Jelena Vaelbe og Julia Tsjepalova hadde egne opplegg i perioder?

Når det gjelder norske utøvere er Aukland nevnt, mener at Svartedal gjorde det samme? Når det gjelder Frode Andresen husker jeg ikke om han ikke ble tatt ut eller valgte å forlate selv?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg