Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ski

NYTT TEMA
petter1
petter1Innlegg: 29
14.01.14 21:42

Er på jakt etter en billig skøyteski og sko pakke? Noen gode tips? Eller burde jeg vente litt med å kjøpe?

petter1
14.01.14 22:54

Noen gode tips til skipakker?;)

bhros
bhrosInnlegg: 10879
15.01.14 00:58

Får det jo relativt billig på salg utpå våren.....

petter1
15.01.14 07:11

Jeg får vente til det kommer noen bra tilbud ;)

steib
steibInnlegg: 1780
15.01.14 08:52

Det beste (og eneste) tipset bør være å oppsøke en en eller flere av dine lokale sportsbutikker, beskrive ditt behov, og se hva de har å tilby deg. Så enkelt :) 

Nattsvermer
NattsvermerInnlegg: 3515
15.01.14 15:05

Hvis du vil gå på ski denne sesongen så er det kanskje dumt å vente til snøen forsvinner. Steib hadde et godt forslag. 

KONG_FU
KONG_FUInnlegg: 4418
15.01.14 16:04
petter1: Er på jakt etter en billig skøyteski og sko pakke? Noen gode tips? Eller burde jeg vente litt med å kjøpe?

Gå gjerne for kombi-sko, som har litt mykere fleks i sålen enn en ren skøytesko, og er mye billigere. Disse duger i massevis for nybegynnere, og er varmere. Skoene kan du også bruke til klassisk, om du ikke har klassisk sko (og ski) da vel og merke. Av merke på skiene må (du for guds skyld ;)  holde deg til Atomic, Fischer, Madshus, Peltonen, Salomon, Rossignol eller One Way. Om du ikke kjøper pakke, velg sko før du kjøper ski, mtp. bindingssystem. 

Men som nevnt sjekk litt rundt. Skikkelige skøyteski bør i vertfall ha en veiledende pris på over 2000,- 

(Innlegget ble redigert 15.01.14 16:05)

Biff_Byford
Biff_ByfordInnlegg: 7763
15.01.14 17:16

Litt uenig Kong_Fu, dvs mange gode poeng, men innvester i rene skøytesko med en gang, vet mange har angret på at de ikke har gjort det først som sist. Det er en markant forskjell mht støtte og det tråkket en får ut av det. Det finnes vel pakker (ski, binding, sko)hos intersport/g sport med Madshus Terrasonic (som er gode "billige" skøyteski) i litt under 3000 kr segmentet. Søk på gmax, intersport, xxl osv. Dette er pakkepriser som er standard, dvs "fast". Sikkert mulig å gjøre bedre dealer i mars-april, men da må en jo for vente til januar 2015 før en får brukt de, som Nattsvermer så helt riktig påpeker.

(Innlegget ble redigert 15.01.14 17:28)

petter1
15.01.14 18:15

Tror jeg ville investert i rene skøytesko for hvis jeg kjøper en pakke ville jeg fått det nesten med på prisen. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg